συνέντευξη εργασίας: πώς να εξηγήσεις τα κενά στο βιογραφικό σου.

Μια από τις πιο δύσκολες ερωτήσεις, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης εργασίας, είναι σχετικά με τα κενά που μπορεί να υπάρχουν στο βιογραφικό σου. Είμαστε εδώ ωστόσο για να σου πούμε ότι το να εξηγήσεις τα κενά αυτά δεν είναι τόσο δύσκολο όσο νομίζεις. Εάν είσαι προετοιμασμένος /ή να απαντήσεις, δεν υπάρχει λόγος αυτά τα κενά να εμποδίσουν την απόκτηση μιας νέα θέσης εργασίας.

Είτε είσαι πρόσφατος απόφοιτος είτε απολύθηκες, παραιτήθηκες, αποφάσισες να πάρεις χρόνο για προσωπικούς λόγους, προσπάθησες να κάνεις κάτι δικό σου χωρίς επιτυχία ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, σημασία έχει πώς θα εξηγήσεις εσύ την εμπειρία σου στον υπεύθυνο προσλήψεων.
Γνωρίζουμε ότι μπορεί να αισθάνεσαι αμήχανα για τα κενά στο βιογραφικό σου, όμως το να μιλήσεις εσύ ο/η ίδιος/α για τους λόγους συνήθως είναι καλύτερο από το να αφήσεις την κατάσταση στη φαντασία του εργοδότη. 

Ακολουθούν τρεις συμβουλές για να εξηγήσεις τα κενά στο βιογραφικό σου, αποδεικνύοντας ότι είσαι ένας από τους ανταγωνιστικούς υποψήφιους.

#1 να είσαι θετικός

Ίσως να εύχεσαι ότι οι υπεύθυνοι προσλήψεων θα ρίξουν μια γρήγορη ματιά στο βιογραφικό σου και θα τους διαφύγει το γεγονός ότι δεν εργάστηκες τα τελευταία 2 χρόνια, δυστυχώς κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο να συμβεί. Για να μην βρεθείς προ εκπλήξεως, καλό είναι να προετοιμαστείς ώστε να εξηγήσεις τους λόγους που σε κράτησαν εκτός από κάποια εργασία και οι οποίοι θα δίνουν αξία σε αυτό το διάστημα.

Όσο προετοιμάζεσαι για την επόμενη συνέντευξη εργασίας σου, προετοιμάζοντας τις απαντήσεις σου για τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις και ερευνώντας την εταιρεία, προσπάθησε να καταγράψεις και μερικά πράγματα τα οποία κέρδισες εκείνο το διάστημα και τα οποία μπορούν να ενισχύσουν την υποψηφιότητά σου. Παρουσίασε τα κενά αυτά ως περίοδο προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης.

Εστίασε στον τρόπο με τον οποίο η εμπειρία σου αυτή συνέβαλε στην επαγγελματική σου  ανάπτυξη. Μετατόπισε την εστίαση από το κενό στην εργασία, σε ό,τι έχεις μάθει, στην εμπειρία σου και τα προσόντα σου.

#2 απόδειξε ότι δεν έμεινες στάσιμος

Στην περίπτωση που απασχολήθηκες με το οτιδήποτε κατά τη διάρκεια του κενού αυτού, συμπεριέλαβε το στο βιογραφικό σου. Απόδειξε ότι παρέμεινες ενεργός και ότι απέκτησες νέες δεξιότητες. Μπορεί να εργάστηκες ως freelancer, να αποπειράθηκες να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση είτε να εργάστηκες εθελοντικά. 

Όπως και με τις εργασίες πλήρους απασχόλησης στο βιογραφικό σου, μην αναφερθείς απλώς στα καθήκοντα σου, αλλά συμπεριέλαβε και όσα έχεις κατορθώσει. Εάν ολοκλήρωσες, για παράδειγμα, κάποιο πρόγραμμα πιστοποίησης, πρόσθεσε το στην ενότητα εκπαίδευσης στο βιογραφικό σου μαζί με τις ημερομηνίες.

#3 να είσαι ειλικρινής

Το να συμπεριλάβεις ανακρίβειες στο βιογραφικό σου συχνά έχει αρνητικά αποτελέσματα. Μην αλλάξεις τις ημερομηνίες προηγούμενης απασχόλησης, ώστε να φαίνεται ότι εξακολουθείς να εργάζεσαι στην εταιρεία ή ώστε να φαίνεται ότι είσαι λιγότερο καιρό «εκτός». Οι εργοδότες σε περίπτωση που το επιθυμούν, μπορούν να επαληθεύσουν το ιστορικό της σταδιοδρομίας σου. Η ειλικρίνεια είναι πάντα η καλύτερη πολιτική.

Στην περίπτωση που ο σύμβουλος ανθρώπινου δυναμικού σε ρωτήσει γιατί παραιτήθηκες ή απολύθηκες, να είσαι ειλικρινής, χωρίς βέβαια να μιλάς άσχημα για τον προηγούμενο εργοδότη σου. Εάν απολύθηκες, εξήγησε για παράδειγμα, ότι η εταιρεία είχε περικοπές στον προϋπολογισμό ή αναδιαρθρώθηκε και ότι έμεινες εκτός. Να είσαι θετικός, παρουσιάζοντας το χρόνο που ήσουν σε κάθε εταιρεία ώς κέρδος για την επαγγελματική σου εξέλιξη και σταδιοδρομία. Μπορείς να αναφερθείς για παράδειγμα στις δεξιότητες που απέκτησες και στα επιτεύγματά σου, εξηγώντας παράλληλα πώς όλα αυτά μπορούν συνεισφέρουν στη νέα θέση εργασίας και σας καθιστούν την κατάλληλη επιλογή από τους υπόλοιπους υποψηφίους.

Υπάρχουν τόσοι πολλοί λόγοι που η πορεία της καριέρας κάποιου μπορεί να έχει κενό μερικών μηνών ή ακόμη και ετών.  Ένας καλός εργοδότης ξέρει να επικεντρώνεται στο παρόν. Σε τελική ανάλυση, το σημαντικότερο θα πρέπει να είναι η αξία που θα προσφέρουν στην εταιρεία η εμπειρία και οι δεξιότητες σου.

Η συνέντευξη είναι η καλύτερη ευκαιρία να δείξεις την αξία σου και αυτά που μπορείς να προσφέρεις στην εταιρεία. Φρόντισε να είσαι προετοιμασμένος/η και αντί να επικεντρώνεσαι στα αρνητικά, δώσε έμφαση στα προσόντα σου και την εμπειρία σου.

Οι απαντήσεις σου θα πρέπει να προσαρμόζονται σύμφωνα με την περίσταση. Σκοπός μας είναι να σου παρέχουμε ενδεικτικά κατευθύνσεις, τις οποίες μπορείς να ακολουθήσεις για να σχηματίσεις την απάντηση σου! Σε ορισμένες περιπτώσεις οι απαντήσεις σου θα πρέπει να διαμορφωθούν διαφορετικά.

Εάν αναζητάς για την επόμενη θέση εργασία σου κάνε κλικ εδώ για όλες τις ενεργές θέσεις στο τομέα σου.

#interviewtips

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Χρύσα Μπαρμπαλιού - Digital Marketing Specialist

H Χρύσα έχει σπουδάσει Ιταλική Γλώσσα & Φιλολογία και Κοινωνική Θεολογία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Από το 2015 απασχολείται στο χώρο του marketing όπου έχει πάρει πιστοποιήσεις ενώ αυτή τη στιγμή παρακολουθεί το μεταπτυχιακό πρόγραμμα “Digital Communication & Social Media” στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Αθηνών.

Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα