Δημιουργώντας ένα καλό Εργασιακό περιβάλλον

Ας δούμε το παράδειγμα δύο υπαλλήλων οι οποίοι ξυπνάνε το πρωί για να πάνε στην εργασία τους.

Ο Γιώργος ξυπνάει νωρίς και είναι ιδιαίτερα χαρούμενος που θα πάει στο γραφείο. Αισθάνεται ότι στην εργασία που βρίσκεται είναι σημαντικός και προσφέρει στην εταιρία που τον έχει προσλάβει. Γενικά, βρίσκεται σε ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον όπου υπάρχει καλή συνεργασία με τους συναδέλφους του.

Από την άλλη, έχουμε την Κατερίνα, η οποία παρουσιάζει διαφορές από τον προηγούμενο εργαζόμενο. Η  Κατερίνα δυσκολεύεται ιδιαίτερα να ξυπνήσει για να πάει στη δουλειά της. Στην πραγματικότητα δεν της αρέσει καθόλου η  εργασία που κάνει και νιώθει ότι δε συνεισφέρει καθόλου. Οι σχέσεις της με τους συναδέλφους της δεν είναι καλές και συχνά έχει προβλήματα στο να επικοινωνήσει μαζί τους .

Από  τα δύο παραπάνω παραδείγματα δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε ποιος υπάλληλος θα έχει καλύτερη απόδοση στην εργασία του.  Είναι σίγουρο ότι αρκετοί από εμάς έχουν βρεθεί σε παρόμοιες καταστάσεις. Μήπως πρέπει να εξετάσουμε τι συμβαίνει στο εργασιακό μας περιβάλλον, τους συναδέλφους με τους οποίους συνεργαζόμαστε , την υποστήριξη που λαμβάνουμε ; Για να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον στο οποίο θα υπάρχουν περισσότερες περιπτώσεις σαν της Κατερίνας,  παρακάτω υπάρχει μια λίστα με προτάσεις που θα πρέπει να μας απασχολήσουν.

  1. Δημιουργήστε εργασιακούς ρόλους σύμφωνα με τους οποίους οι εργαζόμενοι θα έχουν ενδιαφέρον και θα προσφέρουν με την εργασία τους στα αποτελέσματα και στην καθημερινή παραγωγή. Ένας τρόπος  για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο είναι με το να υπάρχουν συχνές αξιολογήσεις της εργασίας, ώστε να υπάρχει κατανόηση στο πώς κινείται κάθε εργαζόμενος σε σχέση με την υπόλοιπη ομάδα.  Βρείτε τι αρέσει στους εργαζομένους σας να κάνουν και τι δεξιότητες διαθέτουν έτσι ώστε να προσαρμόσετε τις ικανότητες τους με τις διαθέσιμες θέσεις.  Σε κάποιες περιπτώσεις ίσως χρειαστεί να αναθεωρήσουμε τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι προσλήψεις.
  2. Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι εργαζόμενοι έχουν ξεκάθαρους στόχους και έχουν γνώση για το πλάνο και το όραμα της εταιρείας. Εάν δεν υπάρχουν ξεκάθαροι στόχοι για τους υπαλλήλους και επαρκής  ενημέρωση για το πώς συνδέονται με το συνολικά αποτελέσματα της εταιρίας, θα πρέπει σίγουρα να δημιουργηθούν. Σε μεγάλο βαθμό οι εργαζόμενοι έχοντας γνώση για το αντικείμενο της εργασίας τους, έχουν καλύτερη αίσθηση για την προσφορά τους στην ομάδα.
  3. Δημιουργήστε ένα εργασιακό περιβάλλον όπου η ευχάριστη ή πιο χαλαρή συμπεριφορά θα είναι αποδεκτή. Μερικές φορές αν έχουμε τη δυνατότητα να ξεφεύγουμε από τα στενά επαγγελματικά πλαίσια μπορεί να διαμορφώσει καλύτερες συνθήκες. Για παράδειγμα, σε αρκετές εταιρίες ανά τακτά χρονικά διαστήματα εφαρμόζεται το casual Friday το οποίο ευχαριστεί όλους τους υπαλλήλους. Εάν κάποιος έρχεται στο γραφείο ντυμένος casual δε σημαίνει ότι χάνει και τον επαγγελματισμό του.
  4. Αφιερώστε χρόνο για να γνωρίσετε καλύτερα τους εργαζόμενους- συναδέλφους σας τόσο σε επαγγελματικό όσο σε προσωπικό επίπεδο. Επειδή στην εργασία μας βρισκόμαστε για 8 και πλέον ώρες, οι ομάδες θα μπορούν να λειτουργήσουν αποδοτικότερα εφόσον δοθεί η ευκαιρία σε όλους να γνωριστούν λίγο καλύτερα.
  5. Δημιουργήστε ένα εργασιακό περιβάλλον όπου η διαφορετικότητα σε ιδέες και προτάσεις θα είναι αποδεκτή. Χωρίς διαφορετικούς ανθρώπους, ένα γραφείο θα ήταν γεμάτο κλώνους και αυτό είναι σίγουρα λίγο τρομακτικό.
  6. Δημιουργήστε συνθήκες εργασίας όπου όλοι θα απολαμβάνουν δίκαιη μεταχείριση. Η ίδια αντιμετώπιση προς όλους θα βοηθήσει την ομάδα να αφοσιωθεί στην εργασία της. Μη δημιουργείτε εύνοιες και μη προβαίνετε σε παρατυπίες που θα δημιουργήσουν την εντύπωση ότι υπάρχει ιδιαίτερη συμπάθεια σε συγκεκριμένα άτομα.
  7. Μη ξεχνάτε να δίνετε και να λαμβάνετε ενημέρωση για τα θέματα που σας απασχολούν.
  8. Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε τον τρόπο με τον οποίο η ομάδα σας επιθυμεί να επιβραβεύεται   αναφορικά με τη δουλειά της.
  9. Κάποιες φορές ένα «μπράβο» ή ένα «ευχαριστώ» μπορεί να αρκεί
Θέλετε να βρείτε τα καλύτερα στελέχη;  Επικοινωνήστε με την Randstad.
Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα