Δημιουργία βιογραφικού: πώς μπορείτε να γράψετε ένα βιογραφικό που ξεχωρίζει;

Η δημιουργία βιογραφικού ακούγεται σχετικά απλή διαδικασία - χρειάζεται να καταγράψετε την εκπαίδευσή σας, την επαγγελματική σας εμπειρία καθώς και τις δεξιότητες που έχετε και να το προωθήσετε στις εταιρείες που σας ενδιαφέρει να εργαστείτε. Ωστόσο, στη σύγχρονη αγορά εργασίας, δεν αρκεί μόνο αυτό σε ένα βιογραφικό.

Το βιογραφικό σας είναι το πιο δυνατό χαρτί που έχετε για να κατορθώσετε να σας καλέσουν για μία συνέντευξη και να έχετε την ευκαιρία να αποδείξετε ότι είστε ο κατάλληλος υποψήφιος για τις θέσεις εργασίας που σας ενδιαφέρουν. Έτσι, είναι πολύ σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο στη σύνταξή του και να σκεφτείτε τρόπους να ξεχωρίσετε. Μερικές ιδέες είναι:
  1. Σκεφτείτε ότι το βιογραφικό υπόδειγμα σας είναι η σύνοψη της ιδανικής δουλειάς για εσάς. Τι ερωτήσεις θα θέλατε να σας κάνουν; Πώς θα θέλατε να εντυπωσιάσετε έναν recruiter που θα δει το βιογραφικό σας; Τι θα θέλατε να υπογραμμίσετε και τι θα θέλατε να αποφύγετε να αναφέρετε; Στην τελική, υποθέστε ότι το βιογραφικό σας περιέχει όλες τις πληροφορίες που ένας υποψήφιος εργοδότης θα μάθει για εσάς. Έχετε συμπεριλάβει όλα αυτά που θα θέλατε να γνωρίζει;
  2. Προσπαθήστε να είστε σαφείς σε αυτά που γράφετε. Πρέπει να είστε ακριβείς και να στοχεύετε να είναι το βιογραφικό σας όσο πιο περιεκτικό γίνεται. Οι πολλές προτάσεις συνήθως έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργείται μία σύγχυση και να χάνεται το νόημα, επομένως, αναρωτηθείτε για κάθε τι που γράφετε: θα βελτιώσει η πληροφορία αυτή την εικόνα της εκάστοτε εταιρείας για εμένα;
  3. Να είστε συνοπτικοί. Ένα βιογραφικό σημείωμα δεν πρέπει να εκτείνεται σε πολλές σελίδες και κάθε κατηγορία δεν πρέπει να έχει υπερβολικά πολλές υποκατηγορίες. Προσπαθήστε να περιγράψετε την κάθε σας αρμοδιότητα σε μία γραμμή, ώστε να κρατήσετε το πιο σημαντικό στοιχείο της. Ακόμα, όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, σκεφτείτε αν η κάθε παραπάνω πληροφορία που θέλετε να δώσετε προσθέτει κάτι σημαντικό στη συζήτηση.
  4. Δώστε έμφαση πρώτα στα επιτεύγματά σας και, σε δεύτερο λόγο, στις δεξιότητές σας. Αναφέρετε παραδείγματα χρησιμοποιώντας αριθμούς, όπου αυτό είναι δυνατό. Οι εταιρείες επιθυμούν να δουν υποψηφίους που πέτυχαν πράγματα στους ρόλους που είχαν αναλάβει, οπότε δώστε προτεραιότητα σε αυτό.
  5. Αναφέρετε οποιαδήποτε σχετικά με το ρόλο projects που αναλάβατε. Συχνά, οι δεξιότητες που αποκτούμε σε κάποια εθελοντική μας δραστηριότητα λένε πολλά για το πώς είμαστε ως επαγγελματίες κι έτσι ενισχύετε ακόμα περισσότερο το προφίλ σας.
  6. Αναλόγως τον κλάδο στον οποίο κινείστε, μπορείτε να παρέχετε links σε άλλες πηγές που προσθέτουν πληροφορίες για το άτομό σας. Ένα στοιχείο που ζητείται έντονα από τις εταιρείες είναι το προφίλ ενός υποψηφίου σε επαγγελματικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ακόμα, αν αναζητάτε θέσεις εργασίας προγραμματιστών, για παράδειγμα, μπορείτε να εντάξετε στο βιογραφικό σας links που παραπέμπουν σε ιστοσελίδες στις οποίες έχετε εργαστεί ή σε προσωπικό σας website που περιλαμβάνει το πλήρες portfolio των projects που έχετε αναλάβει.
Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα