Σύμβουλος πωλήσεων: Γνώρισε τις βασικές πτυχές του ρόλου

Κάθε επιχείρηση διαθέτει κάποιο σχετικό τμήμα πωλήσεων και μάρκετινγκ. Αυτό σημαίνει ότι θέσεις εργασίας πάνω στις πωλήσεις υπάρχουν στις περισσότερες εταιρείες σήμερα – μπορείς να δεις μερικούς από τους διαθέσιμους σχετικούς ρόλους εδώ: https://goo.gl/DVRMpA

Εφόσον στόχος μιας επιχείρησης είναι η επίτευξη του κέρδους μέσα από τις πωλήσεις προϊόντων ή υπηρεσιών, οι σύμβουλοι πωλήσεων προσλαμβάνονται προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις. Η δουλειά του sales consultant είναι να βρίσκει ιδέες και τρόπους για να το κάνει αυτό όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά, είτε πουλώντας περισσότερα προϊόντα σε υπάρχοντες πελάτες, είτε βρίσκοντας νέους πελάτες. 

Σύμβουλοι πωλήσεων – Τα βασικά 

Σκέψου έναν σύμβουλο πωλήσεων σα μια γέφυρα που ενώνει την εταιρεία και τους πελάτες της. Με λίγα λόγια, ο ρόλος του είναι να προωθεί τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης, χτίζοντας και διατηρώντας παράλληλα μια υγιή και μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες. 
Ένας καλός σύμβουλος πωλήσεων γνωρίζει ότι η σχέση αυτή δεν είναι μονόδρομη – πρέπει να δίνει μεγάλη προσοχή στο τι λένε οι πελάτες και να μεταφέρει το σχετικό feedback στην εταιρεία, έτσι ώστε να μπορεί εκείνη να βελτιώνει τα προϊόντα που προσφέρει και να εκμεταλλεύεται νέες ευκαιρίες που εμφανίζονται στην αγορά.
Τι χρειάζεται να κάνει ένας σύμβουλος πωλήσεων στην εργασία του;

1. Να βεβαιωθεί ότι κατανοεί την αγορά και τα προϊόντα της επιχείρησης

Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνει ένας σύμβουλος πωλήσεων είναι να κατανοήσει πλήρως τα προϊόντα για την πώληση των οποίων είναι υπεύθυνος. Χρειάζεται στην ουσία να κατανοήσει τα οφέλη του προϊόντος, ώστε να μπορεί να απαντήσει τις ποικίλες ερωτήσεις που μπορεί οι πελάτες να έχουν πάνω σε αυτό. 
Η κατανόηση ενός προϊόντος βοηθάει επίσης έναν σύμβουλο πωλήσεων να επεξεργαστεί τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές προκειμένου να το πουλήσει. Κάτι που επίσης θα χρειαστεί να κάνει, είναι να μελετήσει και να κατανοήσει τα προϊόντα των ανταγωνιστών του, να δει τι είναι σε προσφορά και κυρίως να μάθει ποια νέα, καινοτόμα προϊόντα υπάρχουν στην αγορά. 

2. Να ανακαλύπτει πελάτες και μετατρέπει τα leads του σε πωλήσεις

Οι περισσότεροι sales consultants αναλαμβάνουν να διαχειριστούν ένα συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς και η δουλειά τους είναι να ανακαλύψουν δυνητικούς πελάτες σε αυτό το τμήμα της αγοράς και να δημιουργήσουν σχέσεις μαζί τους.
Ένας σύμβουλος πωλήσεων χρειάζεται να πετύχει κάποιους συγκεκριμένους στόχους κάθε μήνα και ένας καλός τρόπος για να πετυχαίνει τους προγραμματισμένους στόχους του είναι να βρίσκει νέους πελάτες. Το να μπορεί να αναγνωρίσει ένα νέο τμήμα της αγοράς, είναι ωφέλιμο και μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων.
Τέλος, ένας επιτυχημένος πωλητής είναι θετικός, αισιόδοξος και προσφέρει στους πελάτες υπηρεσίες που έχουν έναν πιο προσωπικό χαρακτήρα. 

3. Να αναπτύσσει σχέσεις με πελάτες

Ένας χαρούμενος πελάτης είναι ένας πελάτης ο οποίος θα «επιστρέψει» για επόμενη συνεργασία ή θα συστήσει την εταιρεία σε φίλους, γνωστούς, συναδέλφους. Συνεπώς, είναι σημαντικό για έναν σύμβουλο πωλήσεων να διατηρεί καλές σχέσεις μετά την πώληση. 
Ένα follow-up με κάποιο τηλεφώνημα μπορεί να οδηγήσει σε ακόμα μία πώληση, ενδεχομένως ενός διαφορετικού προϊόντος που διαχειρίζεται. Οι τοπικές εμπορικές ενώσεις και οι εμπορικές εκθέσεις, παρέχουν εξαιρετικές ευκαιρίες για να συναντήσει κανείς υπάρχοντες πελάτες, καθώς και για να βρει νέους. 

4. Να κρατάει αρχείο επιδόσεων 

Εφόσον ο ρόλος ενός συμβούλου πωλήσεων έχει συχνά να κάνει με τη μεγιστοποίηση των ευκαιριών για πωλήσεις σε πελάτες, είναι σημαντικό το να είναι κανείς οργανωμένος και να καταγράφει τις επιδόσεις του, συνήθως μέσω ενός συστήματος CRM ή ενός εργαλείου διαχείρισης πωλήσεων. Μπορεί να οργανώνει τα ραντεβού του με τους πελάτες, να κρατάει αρχείο πωλήσεων και να ενημερώνει τα πληροφοριακά συστήματα με κάθε νέα πληροφορία. Οι καλές οργανωτικές δεξιότητες που μπορείς να αναπτύξεις ως sales consultant, θα σου επιτρέψουν να μπορείς να επικοινωνείς με περισσότερους πελάτες κατά τη διάρκεια μιας εργάσιμης ημέρας και αυτό συνεπάγεται περισσότερες πωλήσεις. 

Σε ποιους κλάδους μπορώ να εργαστώ ως σύμβουλος πωλήσεων;

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, οι πωλήσεις είναι βασικό κομμάτι μια επιχείρησης και σχεδόν όλες οι εταιρείες διαθέτουν κάποιο είδος τμήματος πωλήσεων. 
Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να εργαστείς σε πολλούς κλάδους; από μια κατασκευαστική εταιρεία, πουλώντας υλικά σε προμηθευτές, μέχρι και να πουλάς αρώματα σε μεγάλα πολυκαταστήματα ή διαφημιστικό χώρο σε μεγάλες εταιρείες. 
Κτηματομεσίτες, σύμβουλοι προσλήψεων και ασφαλιστές, έχουν όλοι θέσεις εργασίας που περιλαμβάνουν τις πωλήσεις απευθείας στο κοινό.

Η καριέρα του συμβούλου πωλήσεων 

Το να είσαι σύμβουλος πωλήσεων είναι κάτι πολύ παραπάνω από το καλείς απλά πελάτες ή να τους συναντάς κατ’ ιδίαν - υπάρχει ένα ευρύ φάσμα καθηκόντων που οι σύμβουλοι πωλήσεων χρειάζεται να κάνουν στην καθημερινή τους εργασία. 
Το να είσαι ενημερωμένος σχετικά με τις τάσεις της αγοράς, να διατηρείς σχέσεις με τους πελάτες και να διασφαλίζεις ότι η εταιρεία σου συνεχίζει να διαμορφώνει την αγορά, είναι όλα μεγάλης σημασίας για έναν καλό σύμβουλο πωλήσεων.

Αν θεωρείς, λοιπόν, ότι ο ρόλος του συμβούλου πωλήσεων σου ταιριάζει, μπορείς να ρίξεις μια ματιά σε όλες τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας μας: https://goo.gl/L5gSk6

Καλή επιτυχία στην αναζήτησή σου!

Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα