συμβουλές συνέντευξης: καριέρα στον κλάδο του digital marketing.

Καθώς οι εταιρείες βασίζονται όλο και περισσότερο στην διαδικτυακή παρουσία και την online προσέλκυση και διατήρηση πελατών, ο τομέας του digital marketing είναι πιο σημαντικός από ποτέ. Είτε ειδικεύεσαι στους αριθμούς και την ανάλυση δεδομένων, είτε ασχολείσαι με το storytelling και το content marketing, είτε με το PR και την online διαφήμιση, είναι σημαντικό να ξεχωρίσεις στις συνεντεύξεις για να εξελίξεις την καριέρα σου στο digital marketing.

Οι digital marketers είναι ενημερωμένοι για τα trends και τις εξελίξεις στον χώρο, εργάζονται ομαδικά και ανταποκρίνονται στα εποικοδομητικά σχόλια με σκληρή δουλειά. Ανεξάρτητα από το επίπεδο ή τον ρόλο για τον οποίο υποβάλλεις αίτηση, θέλεις να δείξεις αυτές τις ικανότητες παράλληλα με τις δεξιότητες και την εμπειρία σου στη συνέντευξη. Και μπορείς να το πετύχεις αυτό με την κατάλληλη προετοιμασία. Εμείς συγκεντρώσαμε μερικά tips που πιθανόν να σε βοηθήσουν να πας στην επόμενη συνέντευξη σου με περισσότερη αισιοδοξία και θετική διάθεση.

 

ξεκίνα με το βιογραφικό.

Το βιογραφικό σου δεν είναι μόνο το εισιτήριο για μια συνέντευξη. Πλαισιώνει τα θέματα συζήτησης για τη συνέντευξη εργασίας, επισημαίνοντας τις δεξιότητές σου, αναγράφοντας τα διαπιστευτήρια και αναδεικνύοντας τα επιτεύγματά σου.

Το πρώτο βήμα (και ίσως το πιο σημαντικό) είναι να προσαρμόσεις το βιογραφικό σου στη συγκεκριμένη θέση εργασίας για την οποία αιτείσαι. 

Ένα στοχευμένο, προσαρμοσμένο βιογραφικό σου επιτρέπει να αναδείξεις τα προσόντα, τις δεξιότητες και τα επιτεύγματα που είναι πιο συναφή για τη δουλειά για την οποία υποβάλεις αίτηση. Ως εκ τούτου, στέλνεις ένα συγκεκριμένο μήνυμα στον υπεύθυνο προσλήψεων για τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα και τις σχετικές δεξιότητές σου.

Αυτό βοηθά επίσης αυτόν που πραγματοποιεί τη συνέντευξη να αποφασίσει τι θα σε ρωτήσει κατά τη διάρκειά της. Σε πολλές περιπτώσεις, οι δεξιότητες και οι εμπειρίες που αναφέρεις στο βιογραφικό σου παίζουν σημαντικό ρόλο στον καθορισμό των ερωτήσεων που θα κληθείς να απαντήσεις.

Πριν υποβάλεις αίτηση για οποιαδήποτε θέση εργασίας, βεβαιώσου ότι το βιογραφικό σου είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στη θέση αυτή. Όχι μόνο θα ξεχωρίσεις πριν από τη συνέντευξη, αλλά θα δημιουργήσεις και το πλαίσιο για μια πιο συγκεκριμένη συνέντευξη εργασίας που θα τονίζει γιατί είσαι η καλύτερη επιλογή για τη δουλειά.

δείξε ότι έχεις κάνει καλή έρευνα.

Λίγες εμπειρίες είναι τόσο απογοητευτικές για τους υπεύθυνους πρόσληψης όσο η συνομιλία με έναν υποψήφιο που σαφώς δεν γνωρίζει τη δουλειά - ή τον εργοδότη - όσο θα έπρεπε.

Πριν ακόμη προγραμματίσεις μια συνέντευξη με οποιονδήποτε εργοδότη, μάθε όσα περισσότερα μπορείς για την εταιρεία:

  • Αναζήτησε την εταιρεία στο YouTube και παρακολούθησε συνεντεύξεις τύπου, ανακοινώσεις και παρουσιάσεις που θα μπορούσαν να σου δώσουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατεύθυνσή τους.
  • Αναζήτησε στο Google το ανώτερο διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας, καθώς και συνεντεύξεις και πληροφορίες για τυχόν νέες εξελίξεις και προκλήσεις.
  • Δημιούργησε ένα Google Alert έτσι ώστε να λαμβάνεις άρθρα και συζητήσεις σχετικά με την εταιρεία μέσω mail, μόλις δημοσιευτούν.
  • Ψάξε τα social media της εταιρείας, το website, καθώς και τις τρέχουσες καμπάνιες για να έχεις μία ολοκληρωμένη άποψη για την εικόνα τους.
Ενώ κάνεις έρευνα για την εταιρεία, κράτησε λεπτομερείς σημειώσεις για συγκεκριμένα σημεία που πιστεύεις ότι είναι σχετικά. Εξοικειώσου με τα προϊόντα τους, τις τεχνολογίες, την κουλτούρα της εταιρείας και άλλα θέματα που μπορείς να αναφέρεις κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Κάνοντας  το αυτό δείχνεις ότι ενδιαφέρεσαι πραγματικά για την θέση, ότι είσαι εξοικειωμένος/η με την εταιρεία και ότι ταιριάζεις στις ανάγκες της.

εξασκήσου στην απάντηση πιθανών ερωτήσεων.

Ακόμη και αν έχεις κατανοήσει πλήρως την εταιρεία, είναι πιθανό να ακούσεις κάποια ερώτηση που δεν περιμένεις. Ορισμένες φορές αρκεί μόνο μία κακή απάντηση για να χαθεί μία επαγγελματική ευκαιρία, καθιστώντας χρήσιμο να είσαι προετοιμασμένος/η για τουλάχιστον μερικές από τις ερωτήσεις που αναμένεται να λάβεις.

Σε οποιονδήποτε κλάδο, οι περισσότερες συνεντεύξεις εργασίας αποτελούνται από τις ίδιες ή παρόμοιες ερωτήσεις. Αφιέρωσε χρόνο, δουλεύοντας σε απαντήσεις για μερικές ζωτικής σημασίας ερωτήσεις που μπορούν να καθορίσουν την καταλληλότητά σου για τη δουλειά.

Μερικές πιθανές ερωτήσεις τις οποίες ίσως κληθείς να απαντήσεις σε συνεντεύξεις για θέσεις digital marketing είναι οι παρακάτω:

 

  • Πείτε μας για την εμπειρία σας στο Digital Marketing.
  • Περιγράψτε μια καμπάνια στην οποία έχετε εργαστεί από την αρχή έως το τέλος. Πώς την προσεγγίσατε; Ήταν επιτυχημένη; Τι θα μπορούσατε να είχατε κάνει καλύτερα;
  • Πείτε μας πώς χρησιμοποιείτε το Google Analytics (ή κάποιο άλλο εργαλείο ψηφιακού marketing) στον τρέχοντα ρόλο σας.
  • Περιγράψτε μια διαδικασία ή μέθοδο που χρησιμοποιείτε για τον καθορισμό των KPI.
  • Πώς επικοινωνείτε την πρόοδο στην ομάδα, τους πελάτες και τα ενδιαφερόμενα μέρη;
  • Γιατί θέλετε να εργαστείτε στο digital marketing;
     
Η προετοιμασία εκ των προτέρων για κρίσιμες ερωτήσεις έχει πολλά οφέλη. Το πρώτο είναι ότι θα έχεις σαφείς, αιτιολογημένες απαντήσεις. Θα μπορείς να ανταποκριθείς αμέσως και να διαφοροποιήσεις τον εαυτό σου από τους άλλους υποψηφίους.

Το δεύτερο, και ίσως το μεγαλύτερο όφελος, είναι ότι θα αποκτήσεις αυτοπεποίθηση. Αντί να χρειαστεί να σταματήσεις και να σκεφτείς, χάνοντας το ρυθμό σου, θα αντιμετωπίσεις κάθε ερώτηση με την σιγουριά ότι ξέρεις πώς να απαντήσεις όχι μόνο ικανοποιητικά, αλλά με τρόπο που πραγματικά εντυπωσιάζει τον εργοδότη.

φρόντισε την διαδικτυακή σου παρουσία.

Έχουν περάσει προ πολλού οι μέρες που θα μπορούσες να εμφανιστείς σε μια συνέντευξη για δουλειά σχετικά ανώνυμα. Σήμερα, οι περισσότεροι εργοδότες ερευνούν τους υποψηφίους σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter, είτε πριν είτε μετά τη διαδικασία της συνέντευξης για δουλειά. 

Ξεκίνησε λοιπόν το digital marketing από τον εαυτό σου!

Φρόντισε την παρουσία σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν ξεκινήσεις τη διαδικασία της συνέντευξης. Προσάρμοσε τις ρυθμίσεις απορρήτου του λογαριασμού σου στο Facebook, ώστε οτιδήποτε εκτός από το όνομα και την τοποθεσία σου να είναι αόρατο για μη φίλους. Σάρωσε τον λογαριασμό σου στο Twitter και διάγραψε τυχόν tweets που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη φήμη σου. Βεβαιώσου ότι το προφίλ σου στο LinkedIn είναι ενημερωμένο και αντικατοπτρίζει τις τρέχουσες δεξιότητές σου.

 

δείξε την πρακτική εμπειρία σου.

Οι εργοδότες επιλέγουν υποψήφιους για συνέντευξη με βάση τα προσόντα και τις δεξιότητές τους, αλλά είναι πολύ πιθανό να προσλάβουν με βάση την εμπειρία.

Επομένως, όποτε είναι δυνατόν, χρησιμοποίησε τη συνέντευξή σου ως ευκαιρία για να αναδείξεις τη σχετική πρακτική σου εμπειρία:

  • Όταν αναφέρεις πώς θα λύσεις ένα πρόβλημα ή θα ξεπεράσεις μια πρόκληση, χρησιμοποίησε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα για το πώς έχεις λύσει ένα παρόμοιο πρόβλημα στο παρελθόν.
  • Όταν έχεις την ευκαιρία να αναφέρεις τα προηγούμενα επιτεύγματά σου, να είσαι όσο πιο συγκεκριμένος μπορείς με ακριβή στοιχεία και στατιστικά. 
Ως επαγγελματίας στον κλάδο του marketing, δεν καλείσαι απλώς να εκτελέσεις ορισμένες εργασίες - έχεις επίσης στα χέρια σου τον έλεγχο της εικόνας της εταιρείας. Δείξε με τα επιτεύγματά σου ότι είσαι μια αξιόπιστη επιλογή.

Στο τέλος της συνέντευξής σου, θα μπορέσεις να κάνεις τις δικές σου ερωτήσεις. Ίσως πολλές από τις απορίες σου να λυθούν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, αλλά αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να συνεχίσεις να δίνεις στον υπεύθυνο πρόσληψης μία εικόνα για τις αξίες σου. Διατύπωσε τουλάχιστον τρεις ή τέσσερις ερωτήσεις που να αντικατοπτρίζουν αυτό που ελπίζεις να κερδίσεις από την συγκεκριμένη θέση. Είναι προς όφελός σου να μάθεις όσα περισσότερα μπορείς και να επιτρέψεις στον πιθανό εργοδότη σου να μάθει περισσότερα για σένα, με βάση αυτά που ζητάς.

Μετά το πέρας της συνέντευξης, σε πολλές περιπτώσεις, μπορείς να αναμένεις ένα τεστ δεξιοτήτων, πριν προσληφθείς. Εάν υποβάλλεις αίτηση για μια θέση που βασίζεται σε δεδομένα, μια ανάλυση ή παρουσίαση μπορεί να σου ζητηθεί. Φρόντισε να αφιερώσεις αρκετό χρόνο στην εργασία για να την ολοκληρώσεις στο μέγιστο των δυνατοτήτων σου.

Και να θυμάσαι ότι στο τέλος της ημέρας, ο εργοδότης αναζητά κάποιον που ταιριάζει στην ομάδα του και το καλύτερο που μπορείς να κάνεις - πριν και μετά τη συνέντευξη - είναι να είσαι ο εαυτός σσου.

Αν είσαι έτοιμος/η να κάνεις το επόμενο βήμα στην καριέρα σου, ρίξε μια ματιά στις θέσεις marketing που διαχειρίζεται η Randstad και καλή επιτυχία!
 
 
 

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Χριστίνα Κατούφα - Digital Marketing Specialist

Μεγάλωσα στα Ροζενά Κορινθίας και αποφοίτησα από το Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Σε Μεταπτυχιακό Επίπεδο παρακολουθώ το πρόγραμμα του Αμερικάνικου Κολλεγίου Αθηνών «Digital Communication & Social Media». Έχω εργαστεί ως αρθρογράφος και από το 2016 απασχολούμαι στο χώρο του marketing.

Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα