πώς να διαφημίσεις τον εαυτό σου σε μία συνέντευξη εργασίας.

Η ιδέα του να «διαφημίσεις» τον εαυτό σου κατά τη διάρκεια μίας συνέντευξης εργασίας μπορεί να σου προκαλεί ιδιαίτερο άγχος, εκτός και αν έχεις αποκτήσει κάποια εμπειρία στο κομμάτι των πωλήσεων. Μαθαίνοντας να προωθείς τον εαυτό σου με έναν πειστικό τρόπο, χωρίς να δείχνεις αλαζονεία ή μεγάλη αγωνία για εύρεση εργασίας, είναι στην ουσία το νόημα της συνέντευξης εργασίας.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείς εύκολα και χωρίς μεγάλη προσπάθεια να μάθεις πώς να μιλάς για τον εαυτό σου με αυτοπεποίθηση – και πιο συγκεκριμένα για τις δεξιότητές σου, τις γνώσεις σου και τις επαγγελματικές σου επιτυχίες.  

Χρησιμοποίησε τις παρακάτω συμβουλές μας για να αναδείξεις με τον κατάλληλο τρόπο το ταλέντο σου και να έχεις έτσι μεγαλύτερες πιθανότητες να ολοκληρώσεις τη διαδικασία αξιολόγησής σου με μία προσφορά για εργασία. 

Διερεύνησε το ύφος και την κουλτούρα της εταιρείας

Πολλοί υπεύθυνοι προσλήψεων διαμορφώνουν την πρώτη τους εντύπωση για τον υποψήφιο με βάση το τι φοράει. Ισχύει σε μεγάλο βαθμό ότι η κατάλληλη ενδυματολογική επιλογή για μία συνέντευξη εργασίας εξαρτάται από το ύφος της εταιρείας και από την κουλτούρα της. Είναι καλό να πετύχεις μία επαγγελματική εμφάνιση που να είναι μια βαθμίδα παραπάνω από αυτή των εργαζομένων της εταιρείας. 

Επιπλέον, χρειάζεται να προβάλλεις την αυτοπεποίθησή σου με φυσικό τρόπο. Σε αυτό θα συμβάλλει πολύ η γλώσσα του σώματός σου, δηλαδή οι μη λεκτικές σου κινήσεις – ιδιαίτερα η οπτική σου επαφή, οι κινήσεις των χεριών σου, η στάση του σώματός σου και ο τόνος της φωνής σου. Όλα αυτά παίζουν το ρόλο τους στην προσπάθειά σου να εντυπωσιάσεις το άτομο που έχεις απέναντί σου στη συνέντευξη. 

Προσάρμοσε κατάλληλα την παρουσίαση για τον εαυτό σου 

Είναι πολύ χρήσιμο να έχεις προετοιμάσει μια ομιλία 30 – 60 δευτερολέπτων πριν τη συνέντευξη, την οποία όμως φρόντισε να προσαρμόσεις στη θέση εργασίας για την οποία καλείσαι. 

Δε θα πρέπει να δημιουργείς μία ομιλία για τον εαυτό σου, η οποία να είναι κοινή για κάθε ακροατήριο. Θα πρέπει να μιλάς αναφερόμενος στα καίρια θέματα της εταιρείας, αφού ο στόχος σου είναι να «πλασάρεις» τον εαυτό σου σα μία λύση στις ανάγκες της. 

Διάβασε προσεκτικά την αγγελία εργασίας προκειμένου να κάνεις μια εκτίμηση των αναγκών της εταιρείας και των απαιτήσεων της θέσης. Επισκέψου την ιστοσελίδα της εταιρείας, καθώς και τις σελίδες που διαθέτει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και διάβασε το σκοπό και το όραμα που επικοινωνεί, τα πρόσφατα δελτία τύπου της και τις όποιες πρωτοβουλίες αναλαμβάνουν τα μέλη της. Στη συνέχεια προσάρμοσε το λόγο σου κατάλληλα. 

Διηγήσου αξιόλογα περιστατικά του παρελθόντος 

Ανεξάρτητα με τον κλάδο απασχόλησής σου, είναι αναμενόμενο ότι σε μία συνέντευξη εργασίας θα σου απευθύνουν συμπεριφορικές ερωτήσεις. Βασική πτυχή αυτών των ερωτήσεων είναι η χρήση παραδειγμάτων που αφορούν την προηγούμενη εργασιακή σου εμπειρία – για παράδειγμα ερωτήσεις όπως «Ανέφερε ένα περιστατικό στο οποίο βίωσες μια αποτυχία» ή «Ανέφερε ένα περιστατικό στο οποίο είχες να αντιμετωπίσεις μία δύσκολη περίπτωση συναδέλφου». Δυστυχώς αυτά είναι τα σημεία σε μια συνέντευξη στα οποία πολλοί υποψήφιοι δυσκολεύονται να απαντήσουν.
 
Υπάρχουν υποψήφιοι που μπορεί να εξιστορήσουν κατάλληλα παραδείγματα, αλλά πολλοί είναι εκείνοι που δε συμπεριλαμβάνουν στα λόγια τους την επίδραση που είχε αυτό το περιστατικό στους ίδιους, στους άλλους εμπλεκόμενους και στην ίδια την εταιρεία. Συνεπώς, μην ξεχνάς όταν απαντάς σε τέτοιες ερωτήσεις, να αναφέρεις τα αποτελέσματα των δράσεών σου. 

Για να δημιουργήσεις μια ιστορία που να έχει απήχηση και να τονίσεις τη συμβολή σου, είναι καλό να χρησιμοποιήσεις το feedback που έλαβες: “Χρησιμοποίησε πραγματικούς διαλόγους αναφορικά με το πώς οι άλλοι αντέδρασαν στις λύσεις που έδωσες και πώς αυτές επηρέασαν την επιχείρηση. Ανέφερε τυχόν βραβεύσεις σου ή περιέγραψε την προβολή που κέρδισες. Μίλησε για το πώς ο προηγούμενος εργοδότης σου εξακολουθεί να σε αναφέρει όταν συζητάει αυτό το project με τους συναδέλφους του, καθώς και την εξέλιξη αυτού του project, μετά από τόσα χρόνια. 

Κάνε «μοναδικές» ερωτήσεις

Το μυστικό για να διαχωρίσεις τον εαυτό σου από τους άλλους υποψηφίους που έχουν επιλεγεί για συνέντευξη για την ίδια θέση εργασίας είναι απλό: Κάνε «καλές» ερωτήσεις που έχουν αξία. Κάνοντας ιδιαίτερες και ταυτόχρονα αξιόλογες ερωτήσεις, θα δώσεις την εντύπωση του εμπεριστατωμένου και επίμονου «ερευνητή». 

Βεβαιώσου ότι τουλάχιστον μία από τις ερωτήσεις σου εκφράζει ενδιαφέρον για τρέχοντα projects της εταιρείας και μετά διακριτικά ανέφερε τη συμβολή σου. Μπορείς για παράδειγμα να απευθύνεις την εξής ερώτηση: «Θα έχει το καινούριο σας προϊόν τις χ δυνατότητες ή χαρακτηριστικά;». Αμέσως μετά την απάντηση του ατόμου στο οποίο την απευθύνεις, μπορείς να συνεχίσεις αναφέροντας κάτι δημιουργικό που έχεις σκεφτεί πάνω σε αυτό το θέμα.

Κάνε αναφορά στις επιτυχίες σου με αριθμούς

Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, οι αριθμοί μετράνε, γι αυτό είναι σημαντικό να τους χρησιμοποιείς όσο είναι δυνατό όταν περιγράφεις τα κατορθώματά σου. Συνεπώς, αντί να πεις «Ολοκλήρωσα ένα επιτυχημένο project», πες το εξής «Το project μου συνέβαλε σε μία μείωση κόστους κατά 25% και έφερε στην ομάδα μου 5 νέους μεγάλους πελάτες». 

Επιπλέον απέφυγε να χρησιμοποιήσεις απλώς συνηθισμένους χαρακτηρισμούς όπως, ομαδικός, φιλόδοξος ή σκληρά εργαζόμενος. Εναλλακτικά, υποστήριξε τους ισχυρισμούς σου με σχετικά παραδείγματα του παρελθόντος, τα οποία αποδεικνύουν ότι είχες χρησιμοποιήσει τις δεξιότητές σου επιτυχώς. 

Αν δεν έχεις το θάρρος να μιλάς για τον εαυτό σου, μία συνέντευξη εργασίας μπορεί να σου φανεί αγχωτική. Ποιο είναι το κλειδί για να βρεις το ρυθμό σου; Η εξάσκηση. 

Καλή επιτυχία στην επόμενη συνέντευξή σου!

Κάνε το επόμενο βήμα στην καριέρα σου μαζί μας. Δες όλες τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας μας εδώ: https://goo.gl/KWNJu1

Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα