Στη σημερινή εποχή, εάν θέλεις να ενισχύσεις την αναζήτηση εργασίας σου και να αποκτήσεις πλεονέκτημα στην εργασία σου, δεν είναι απλώς αρκετό να έχεις παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - θα πρέπει να χρησιμοποιείς τα προφίλ σου για να προωθήσεις τους στόχους της καριέρας σου. Αυτό μπορεί να γίνει λαμβάνοντας προσεκτικά υπόψη τι μοιράζεσαι και με ποιους επιλέγεις να έρθεις σε επαφή.


Μια μελέτη της Ένωσης Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (SHRM) διαπίστωσε ότι το 65% των εργοδοτών έχει προσλάβει νέους εργαζομένους μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό υπογραμμίζει πόσο σημαντικά είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πόσο σχετικά μπορεί να είναι με την αναζήτηση εργασίας σου.

Διατήρησε την κοινωνική σου ζωή ιδιωτική.

Παρά το γεγονός ότι η γραμμή μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής γίνεται όλο και πιο θολή, θα χρειαστεί να διατηρήσεις τις δυο αυτές όψεις του εαυτού σου ξεχωριστές. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διαχωρίσεις τον κοινωνικό σου εαυτό από τον εαυτό σου στο χώρο εργασίας. Οι ρυθμίσεις απορρήτου είναι ένας πραγματικός σωτήρας από αυτή την άποψη. Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας να μην υποθέσουμε ότι η ιδιωτικότητα είναι αυτόματη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε πολλές περιπτώσεις, θα πρέπει να αλλάξεις δραστικά τις ρυθμίσεις σου για να σταματήσεις να μοιράζεσαι τις δημοσιεύσεις σου με όλους.


Έλεγξε τα προφίλ σου και βεβαιώσου ότι έχεις επιλέξει τις πιο κατάλληλες ρυθμίσεις για αυτά που μοιράζεσαι. Εάν έχεις μια ομάδα από φωτογραφίες με στιγμιότυπα με τους φίλους σου, για παράδειγμα, κράτησέ την ιδιωτική. Βεβαιώσου ότι επιλέγεις να μοιράζεσαι τέτοιου είδους φωτογραφίες με τους φίλους σου μόνο, έτσι ώστε οι hiring managers να μην τις συναντούν όταν σε ψάχνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Βελτιστοποίησε τα προφίλ σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όταν βρίσκεσαι κατά τη διάρκεια αναζήτησης εργασίας, πρέπει να βεβαιωθείς ότι βελτιστοποιείς τα προφίλ σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα πρέπει να τα διατηρείς ολοκληρωμένα και να τα ενημερώνεις τακτικά, καθώς το 38% των hiring managers πιστεύει ότι αυτό είναι αυτό που πρέπει να κάνεις.


Θα πρέπει, επίσης, να βεβαιωθείς ότι διαθέτεις τις σωστές λέξεις-κλειδιά στη βιογραφία σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εξήγησε τι κάνεις και τι θέλεις να κάνεις, καθώς και τους οποιουσδήποτε εξειδικευμένους τομείς στους οποίους εργάζεσαι. Αυτό θα σε βοηθήσει να εμφανίζεσαι στα αποτελέσματα οποιωνδήποτε αναζητήσεων για αυτούς τους όρους, το οποίο είναι κρίσιμης σημασίας για να τραβήξεις την προσοχή των hiring managers και για να προωθήσεις τη καριέρα σου.


Είναι, επίσης, ζωτικής σημασίας να διατηρήσεις τα προφίλ σου χωρίς τυχόν ορθογραφικά και γραμματικά λάθη. Αυτό είναι κάτι, που μέσα από την εμπειρία μας, θα μπορούσε να ζημιώσει την εικόνα σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ως αποτέλεσμα να μην καταφέρεις να προωθήσεις τον εαυτό σου με το βέλτιστο τρόπο.


Χρησιμοποίησε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως διαφημιστικό εργαλείο.

Μπορείς, επίσης, να χρησιμοποιήσεις τα κοινωνικά σου δίκτυα για να επισημάνεις τα δυνατά σου σημεία. Σκέψου το ως εργαλείο ενίσχυσης - μπορείς να δημοσιεύεις links με περιεχόμενο που έχεις παρουσιάσει κάπου αλλού. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διαθέτεις, για να μοιραστείς, εξωτερικά στοιχεία, που μπορούν να αποδείξουν έμπρακτα τα προσόντα σου, τα οποία θα έπρεπε να έχεις ήδη καθιερώσει εάν αναζητάς πραγματικά μια νέα θέση εργασίας.


Αυτό που θα επιλέξεις να προάγεις θα εξαρτηθεί από τη συγκεκριμένη θέση εργασίας και τον κλάδο σου. Για παράδειγμα, εάν είσαι υποψήφιος για θέση μάρκετινγκ, θα πρέπει να δημοσιεύσεις το link για το blog σου, ενώ εάν είσαι υποψήφιος για θέση IT, μπορείς να προωθήσεις μια ιστοσελίδα που δημιούργησες. Μη διατηρείς απλώς ένα link, σε ό,τι προωθείς, κρυμμένο στη βιογραφία σου - βεβαιώσου ότι δημοσιεύεις τακτικά links σε αυτή.

Διατήρησε τις σωστές επαφές.

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν πολλές επαφές που προέρχονται από το λύκειο ή το πανεπιστήμιο. Ωστόσο, όταν χρησιμοποιείς κοινωνικά δίκτυα που εστιάζουν στην καριέρα - όπως το LinkedIn - θα πρέπει να διασφαλίσεις ότι όταν χρησιμοποιείς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος της αναζήτησης σου για εργασία, η πλειοψηφία των επαφών σου συνδέεται με την εργασία ή τον κλάδο δραστηριοποίησής σου. Αυτό δείχνει ότι εστιάζεις στην ανάπτυξη του δικτύου σου και μπορείς να επισημάνεις ότι έχεις ήδη ένα ισχυρό δίκτυο, το οποίο οι hiring managers θα μπορούσαν να δουν ως ένα πραγματικό πλεονέκτημα, καθώς θα μπορούσε να προσδώσει αξία στην εταιρεία τους.


Αν ανησυχείς ότι δεν έχεις αρκετές επαφές στον κλάδο, θα πρέπει να σκεφτείς να γίνεις μέλος σε ορισμένες από τις ομάδες που σχετίζονται με τον τομέα σου. Ανέλαβε δράση και άρχισε να εμπλέκεσαι σε συζητήσεις με άλλους επαγγελματίες. Στη συνέχεια, μπορείς να τους προσθέσεις ως επαφές.

Διατήρησε τα προφίλ σου ουδέτερα.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να περιλαμβάνουν πολλές συζητήσεις σχετικές με τρέχουσες εκδηλώσεις και την πολιτική, αλλά είναι προτιμότερο να τις αποφύγεις εάν θέλεις να διασφαλίσεις ότι παρουσιάζεις τον εαυτό σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στους πιθανούς εργοδότες. 


Αν θέλεις να συμμετάσχεις σε πολιτική συζήτηση στο διαδίκτυο, σκέψου να δημιουργήσεις ένα ξεχωριστό λογαριασμό για να το κάνεις. Αν ανησυχείς ότι οι hiring managers θα βρουν αυτά τα προφίλ, θα μπορούσες πάντα να τους στείλεις το link του επαγγελματικού σου λογαριασμού, ώστε να μην συναντήσουν το δεύτερο λογαριασμό σου κατά την αναζήτησή σου για εσένα.


Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να προσφέρουν τεράστιες ευκαιρίες για να αναδείξεις τις δεξιότητές σου και την εμπειρία σου στους hiring managers, οπότε είναι σημαντικό να διασφαλίσεις ότι προωθείς τον εαυτό σου με το σωστό τρόπο. Βεβαιώσου ότι δίνεις προσοχή στον τρόπο που σε βρίσκουν και θα μπορούσες να κερδίσεις πλεονέκτημα έναντι κάποιου άλλου υποψηφίου.


Το αρχικό άρθρο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της Randstad στο Ηνωμένο Βασίλειο.