Είναι σχεδόν αδύνατο να χτίσετε μία αποτελεσματική στρατηγική εύρεσης ταλέντων, χωρίς να λάβετε υπόψιν σας τεχνικές για την προσέλκυση παθητικών υποψηφίων. Αυτοί/ές οι υποψήφιοι/ες, όχι μόνο αποτελούν το 70% του συνολικού δυναμικού, αλλά συχνά κατέχουν πολύ ισχυρά βιογραφικά.

Ως παθητικούς υποψηφίους ορίζουμε εκείνους/ες που δεν αναζητούν ενεργά εργασία, αλλά είναι δεκτικοί/ές σε νέες ευκαιρίες. Όταν για παράδειγμα οι ανοιχτές θέσεις ξεπερνούν τον αριθμό των ανθρώπων που αναζητούν εργασία, οι εργοδότες καλούνται να βρουν τρόπους για την προσέλκυση τέτοιων προφίλ, έτσι ώστε να καλυφθούν οι κενές θέσεις.

Καθώς όμως οι εν λόγω οι υποψήφιοι/ες δεν αναζητούν ενεργά νέα εργασία, οι παραδοσιακές μέθοδοι εύρεσης ταλέντων, μπορεί να μην είναι αρκετά αποτελεσματικές. Σε αυτήν την περίπτωση, οι εργοδότες πρέπει να αναπτύξουν νέες μεθόδους, σχεδιασμένες ειδικά γι’ αυτούς τους υποψηφίους. 

Business man receiving an entrance pass at a reception desk. Primary color: red.
Business man receiving an entrance pass at a reception desk. Primary color: red.

μάθετε περισσότερα για τις υπηρεσίες μας.

οι υπηρεσίες μας

Προκειμένου να σας βοηθήσουμε στην παραπάνω διαδικασία, δημιουργήσαμε μία λίστα με στρατηγικές που μπορείτε να ακολουθήσετε για να προσελκύσετε παθητικούς υποψηφίους.

Δεδομένου ότι οι παθητικοί υποψήφιοι δεν αναζητούν ενεργά νέες ευκαιρίες,πιθανότατα να μην παρατηρήσουν θέσεις εργασίας οι οποίες είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο. Επομένως, η αναζήτηση νέων μεθόδων προσέλκυσης μπορεί να φανεί αρκετά ωφέλιμη. 

1. προσδιορίστε τις τρέχουσες και τις μελλοντικές ανάγκες πρόσληψης

Προτού μελετήσετε τη στρατηγική την οποία θα ακολουθήσετε, χρειάζεται πρώτα να καταλάβετε τις ανάγκες προσλήψεων που έχει ο οργανισμός σας. Όταν αναζητάτε υποψήφιους/ες, είναι σημαντικό να έχετε πλήρη εικόνα των δεξιοτήτων και των προσόντων που χρειάζεται η εταιρεία σας στην παρούσα φάση, αλλά και μελλοντικά. 

Έπειτα, θα είστε πλέον σε θέση να δημιουργήσετε το κατάλληλο προφιλ για τον/την ιδανικό/ή υποψηφίο/α. Έτσι, θα κατανοήσετε ποια social media σας είναι χρήσιμα προκειμένου να προσελκύσετε τους παθητικούς υποψηφίους, αλλά και ποια εργαλεία επικοινωνίας είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε. 

2. δημιουργήστε μία βάση δεδομένων 

Αυτή η στρατηγική είναι απολύτως απαραίτητη όταν θέλετε να προσελκύσετε παθητικούς υποψηφίους. Λάβετε υπόψη ότι αυτοί οι υποψήφιοι/ες δεν σκοπεύουν να αλλάξουν εργασία, οπότε μπορεί να χρειαστεί να αφιερώσετε περισσότερη προσπάθεια και χρόνο. Αν για παράδειγμα έχετε εντοπίσει έναν/μία ελκυστικό/ή υποψήφιο/α, αλλά δεν καταφέρατε να τον/την πείσετε να κάνει αίτηση στη θέση, ή αν ένας/μία υποψήφιος/α πέρασε το πρώτο στάδιο της αξιολόγησης, αλλά δεν επιλέχθηκε για τη θέση τότε και οι δύο μπορούν να βρίσκονται στη βάση ταλέντων σας.

Έτσι, θα μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί τους σε δεύτερο χρόνο όταν θα είναι πιο δεκτικοί/ές στην αλλαγή εργασίας. Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει ότι οι υποψήφιοι είναι πιο πιθανό να συνδεθούν με έναν εργοδότη, αν στο παρελθόν έχουν λάβει υπόψιν τους άλλες θέσεις εργασίας της εταιρείας. 

3. πραγματοποιήστε ένα brand audit

Μην υποτιμάτε τη σημασία της οικοδόμησης μιας ισχυρής επωνυμίας εργοδότη. Η έρευνα HR Trends για το 2023 έδειξε πως το 32% των συμμετοχόντων, θεωρεί την ισχυρή εργοδοτική φήμη, ως τον πιο σημαντικό παράγοντα ελκυστικότητας ενός εργοδότη. Το γεγονός αυτό, είναι άμεσα συνδεδεμένο και με την προσέλκυση ενεργητικών, αλλά ακόμα περισσότερο και παθητικών υποψηφίων. Και αυτό γιατί, εάν ένας παθητικός υποψήφιος/α είναι ευχαριστημένος/η με τον/την τρέχοντα/ουσα εργοδότη του, είναι σχεδόν αδύνατο  να εξετάσει το ενδεχόμενο να εργαστεί σε μια άλλη εταιρεία με κακή φήμη. 

Αν η εταιρεία σας δεν έχει πραγματοποιήσει ένα brand audit για μεγάλο διάστημα, τότε μάλλον ήρθε η ώρα. Μπορείτε να κάνετε μια έρευνα στο διαδίκτυο και να δείτε τις αξιολογήσεις τρεχόντων και προηγούμενων εργαζομένων. Ύστερα, αναπτύξτε μία στρατηγική για να αντιμετωπίσετε τις αρνητικές αξιολογήσεις και να δημιουργήσετε μια θετική εικόνα. 

4. ενισχύστε το employer brand σας.

Τώρα είναι επίσης η ώρα να ανανεώσετε το employer brand σας, για να διασφαλίσετε ότι εξακολουθεί να έχει απήχηση στους εργαζόμενους. Η αλήθεια είναι πως οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των εργαζομένων έχουν αλλάξει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο σε επίπεδο μισθών και παροχών, αλλά και σε επίπεδο ευελιξίας στο πρόγραμμά τους. 

Σύμφωνα με την έρευνα Employer Brand της Randstad, το 35% των εργαζομένων αλλάζει εργοδότη, για να αποκτήσει μια πιο ισορροπημένη επαγγελματική και προσωπική ζωή. Η ανάπτυξη, λοιπόν, μιας εικόνας εργοδότη που δείχνει ότι ενδιαφέρεστε για την ευημερία των εργαζομένων σας, συνεισφέρει στην προσέλκυση παθητικών υποψηφίων. 

δείτε την έρευνα employer brand.

Η έρευνα παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με:

  • τα χαρακτηριστικά που εκτιμούν περισσότερο οι εργαζόμενοι σε μια εταιρεία
  • τους λόγους παραμονής ή αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος
  • στοιχεία για τις επιδόσεις του κλάδου σας και σύγκριση αυτού με άλλους κλάδους


 

έρευνα employer brand

5. αξιοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Με περισσότερους από 3.7 δις χρήστες παγκοσμίως, τα social media σίγουρα μπορούν να σας βοηθήσουν να προσελκύσετε παθητικούς υποψήφους. Και είναι σίγουρο πως αποτελούν ιδανικό μέσο που σας δίνει τη δυνατότητα να έρθετε σε επαφή και με ενεργούς, αλλά και παθητικούς υποψηφίους.

Για να μεγιστοποιήσετε τις προσπάθειές σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στις πλατφόρμες και το πώς οι υποψήφιοι, αναλόγως με τη γενιά τους, τις χρησιμοποιούν. Για παράδειγμα, το γεγονός ότι οι Millennials τείνουν να χρησιμοποιούν περισσότερο το Facebook και το YouTube, ενώ το TikTok και το Snapchat είναι περισσότερο διαδεδομένα σε άτομα κάτω των 25 ετών, μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε μια στρατηγική εύρεσης ταλέντων που στοχεύει στο κοινό που επιθυμείτε.

6. απλοποιήστε τη διαδικασία υποβολής αίτησης

Μια σημαντική διαφορά μεταξύ ενεργών και παθητικών υποψηφίων είναι ότι οι ενεργοί υποψήφιοι είναι πρόθυμοι να επενδύσουν περισσότερο χρόνο στη διαδικασία υποβολής αίτησης σε σχέση με τους παθητικούς υποψηφίους. Το τελευταίο που θα θέλετε, είναι να αφιερώσετε χρόνο στην προσέλκυση και την ενασχόληση με παθητικούς υποψηφίους και να μην ολοκληρώσουν την διαδικασία υποβολής αιτήσεων, επειδή είναι πολύ χρονοβόρα. 

Μπορείτε να επαναξιολογήσετε την τρέχουσα διαδικασία της αίτησής σας, για να προσδιορίσετε ακριβώς το είδος των πληροφοριών που χρειάζεστε κατά την αρχική φάση της πρόσληψης. Λάβετε υπόψη ότι μπορείτε πάντα να ζητήσετε περισσότερες πληροφορίες αργότερα. Καθιστώντας τη διαδικασία εύκολη και γρήγορη, γι’ αυτούς τους υποψηφίους, να ολοκληρώσουν τη διαδικασία της αίτησης είναι πιο πιθανό να αυξηθούν οι αιτήσεις.

7. συνεργαστείτε με μια εταιρεία στελέχωσης

Η συνεργασία με μια εταιρεία στελέχωσης θα σας δώσει πρόσβαση σε παθητικούς και μη υποψηφίους που ταιριάζουν τα κριτήρια που έχετε καθορίσει. Η κατάλληλη υπηρεσία στελέχωσης μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία σας να εξοικονομήσει χρόνο και πόρους, βελτιώνοντας παράλληλα τα αποτελέσματα των προσλήψεων.

Στη Randstad, προσφέρουμε προσωποποιημένες λύσεις πρόσληψης που σας επιτρέπουν να προσδιορίσετε ακριβώς ποιες υπηρεσίες θέλετε να φέρουν εις πέρας οι σύμβουλοί μας. Για παράδειγμα, εάν θέλετε η Randstad να χειριστεί μόνο τη διαδικασία της προσέλκυσης, η εταιρεία σας τότε θα έχει την ελευθερία να καθορίσει ποιοι υποψήφιοι είναι οι κατάλληλοι για τη θέση.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την αναζήτηση ταλέντων και πώς οι υπηρεσίες μας, μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία σας, συνολικά, να βελτιώσει τα αποτελέσματα των προσλήψεων.

Χρειάζεστε υποστήριξη στη διαχείριση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού σας;


 

επικοινωνήστε μαζί μας