Ποια είναι η εικόνα που προβάλλει η εταιρεία σας ως εργοδότης; Προσελκύετε ταλέντα ή αποφεύγουν να κάνουν αίτηση σε αγγελίες σας; Γνωρίζετε αν το employer brand συμβάλλει ή σαμποτάρει τις προσπάθειές σας στην προσέλκυση ταλέντων;
Στη σημερινή ανταγωνιστική αγορά εργασίας, η δημιουργία και η διατήρηση ενός σταθερού employer brand είναι ένα εργαλείο για την προσέλκυση και διατήρηση των ταλέντων.
Ένα επιτυχημένο employer brand δημιουργεί ένα θετικό περιβάλλον και διευκολύνει την αναζήτηση των καλύτερων υποψηφίων ενώ ενισχύει παράλληλα την αφοσίωση των υπαρχόντων και των μελλοντικών εργαζομένων.
Με το να ελέγχετε και να διαχειρίζεστε στενά τη φήμη της εταιρείας σας, μπορείτε να δημιουργήσετε πιστούς ακόλουθους και να εξασφαλίσετε το εργατικό δυναμικό που απαιτείται για να είστε μπροστά από τον ανταγωνισμό. Δείτε πώς.
#1 εξασφάλιση και αποδοχή του προγράμματος από την ηγετική ομάδα.
Η ηγετική ομάδα χρειάζεται να καθορίσει την αποστολή, τις αξίες και την επιθυμητή κουλτούρα, προκειμένου να διασφαλίσει ότι το employer brand εναρμονίζεται πλήρως με τη στρατηγική της εταιρείας σας. Και όπως συμβαίνει με κάθε σημαντική πρωτοβουλία που σχετίζεται με το ανθρώπινο δυναμικό, οι πιθανότητες επιτυχίας είναι πολύ μεγαλύτερες όταν η ηγετική ομάδα υποστηρίζει το πρόγραμμα. Θα είναι επίσης υπεύθυνοι για την παροχή των πόρων που χρειάζεστε για να ενισχύσετε την επωνυμία και την εμπειρία σας.
#2 μάθετε που βρίσκεστε και που θέλετε να φτάσετε.
Ορίστε ένα σημείο εκκίνησης με βάση το οποίο θα μετρήσετε την πρόοδο. Εξετάστε την ποσοτική και ποιοτική έρευνα που εξετάζει τι ελκύει και τι αποθαρρύνει τους εργαζόμενους. Ρωτήστε τους καινούριους εργαζόμενους, αν οι παροχές και οι αρμοδιότητες της θέσης εργασίας για την οποία έκαναν αίτηση ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Όλες αυτές οι πληροφορίες αποτελούν τη βασική σας γραμμή.
Στη συνέχεια, εστιάστε στα χαρακτηριστικά που θα σας διαφοροποιήσουν στην αγορά εργασίας. Αυτά τα χαρακτηριστικά αφενός χρειάζεται να βρίσκονται στο επίκεντρο κάθε προσπάθειας του τμήματος marketing που στοχεύει στην προσέλκυση υποψηφίων και αφετέρου να προωθούνται εσωτερικά, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση ενιαίας εταιρικής κουλτούρας. Η επωνυμία του εργοδότη σας θα αντανακλάται σε ό,τι κάνετε, οπότε είναι σημαντικό να τη λάβετε σοβαρά υπόψη σας.
#3 προσδιορίστε τα κενά που πιθανόν υπάρχουν και αντιμετωπίστε τα.
Μερικές φορές εντοπίζεται ένα χάσμα που ορισμένες επιχειρήσεις μπορεί να το θεωρήσουν αξεπέραστο. Αλλά στην πραγματικότητα η συνειδητοποίηση του χάσματος είναι συχνά ένα καλό σημείο εκκίνησης. Συνήθως είναι κάτι στο οποίο μπορείτε να εργαστείτε σταδιακά Δεν μπορείτε να επιλέξετε να μην έχετε employer brand - μπορείτε μόνο να αποφασίσετε να μην συμμετέχετε ενεργά στη διαχείριση της επωνυμίας σας ως εργοδότης.
#4 δημιουργήστε ένα σχέδιο δράσης εστιάζοντας στο employer brand σας.
Κατά τη διαδικασία ενίσχυσης του employer brand σας, καλό θα είναι να λάβετε υπόψη τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά μέτρα. Δώστε την ευκαιρία στους εργαζομένους σας να εκφράσουν τις απόψεις τους, αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην γεφύρωση του χασματος του employer brand. Ορισμένες αλλαγές θα είναι απλές, ενώ άλλες μπορεί να αποτελέσουν ξεχωριστά projects. Καταγράψτε πώς γίνεται αντιληπτό το employer brand σας από το σχετικό κοινό σας, συμπεριλαμβανομένων των υποψηφίων, των πελατών, των συνεργατών, των ανταγωνιστών και οποιωνδήποτε άλλων μερών των οποίων η γνώμη θα μπορούσε να αποτελέσει κλειδί για την επιτυχία σας.
#5 κάντε γνωστό το employer brand στην αγορά.
Ορίστε πρεσβευτές του employer brand και ενθαρρύνετε τους εργαζομένους να το διαδώσουν μέσω των προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αναπτύξτε μεθόδους μέτρησης και αξιολόγησης για το κόστος ανά πρόσληψη,την εκπλήρωση των επιθυμιών των εργαζόμενων, την ικανοποίηση, την ειλικρίνεια, τις αξίες κ.λπ.