Είναι γεγονός ότι η πλειονότητα των ανθρώπων δεν αναζητά ενεργά εργασία. Περίπου το 70% του παγκόσμιου ανθρώπινου δυναμικού αποτελείται από παθητικούς υποψήφιους, οι οποίοι δεν αναζητούν ενεργά εργασία. Αν όμως βασίζεστε μόνο σε ενεργούς υποψήφιους τότε η βάση δεδομένων των ταλέντων σας περιορίζεται μόνο στο 30%. 

Φυσικά, το 30%, μπορεί να μην αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Αυτό το ποσοστό δεν ενδιαφέρεται μόνο για την εργασία που προσφέρετε εσείς, αλλά γενικά αναζητά ενεργά νέες εργασιακές ευκαιρίες. Ένα συχνό φαινόμενο σήμερα είναι ότι, οι θέσεις εργασίας είναι περισσότερες σε σύγκριση με τα άτομα τα οποία αναζητούν εργασία, έτσι δικαιολογείται ο μειωμένος αριθμός αιτήσεων. 

Είναι σίγουρα απαραίτητο να αξιολογείτε τους ενεργούς υποψηφίους, αλλά καλό θα ήταν προκειμένου να εντοπίσετε τα ιδανικά προφίλ, να ενισχύσετε τις δράσεις σας που αφορούν και τους παθητικούς υποψηφίους. 

ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενεργού και παθητικού υποψήφιου;

Υπάρχει μια σημαντική διαφορά ανάμεσα στα δύο είδη υποψηφίων, η οποία δε σχετίζεται με το αν εργάζονται ή όχι. Οι ενεργοί υποψήφιοι σας προσεγγίζουν, υποβάλλοντας αίτηση για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας. Είναι πιθανό να διάβασαν την αγγελία εργασίας της εταιρείας σας και να θεώρησαν ότι τους ταιριάζει. Αν τυχαίνει και είναι ο/η κατάλληλος/η υποψήφιος/α γι’ αυτήν τη θέση τότε έχετε περισσότερες πιθανότητες να προσλάβετε τον/την συγκεκριμένο/η υποψήφιο/α.

Απο την άλλη, οι παθητικοί υποψήφιοι είναι εκείνοι που δεν ψάχνουν ενεργά για εργασία και πρέπει εσείς να τους εντοπίσετε. Όταν βρεθεί ο/η κατάλληλος/η υποψήφιος/α τότε πρέπει να τους “πείσετε” ότι η εταιρεία σας προσφέρει καλύτερες ευκαιρίες. 

Η διαδικασία της προσέλκυσης ενεργών και παθητικών υποψηφίων, αποτελείται επίσης και από διαφορετικά στάδια. Όταν απευθύνεστε σε ενεργούς υποψήφιους, προσπαθείτε να διαδώσετε την αγγελία παντού. Στην συνέχεια, δέχεστε τις αιτήσεις και ξεκινάει η διαδικασία αξιολόγησης και εύρεσης του/της κατάλληλου/ης υποψηφίου/ας. Όμως, όταν απευθύνεστε σε παθητικούς υποψήφιους συμβαίνει το αντίθετο. Εσείς προσδιορίζετε τις ανάγκες σας και ψάχνετε στην αγορά εργασίας τον/την κατάλληλο/η υποψήφιο/α.

Η προσέλκυση παθητικών υποψηφίων μπορεί να θεωρηθεί απαιτητική διαδικασία. Χρειάζεται αρκετή αναζήτηση, πολλά τηλεφωνήματα και email στα οποία είναι πιθανό να μη λάβετε απάντηση. Γι’ αυτόν το λόγο, πολλοί εργοδότες επιλέγουν να συνεργαστούν με εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες εύρεσης ανθρώπινου δυναμικού, όπως η Randstad. 

μάθετε περισσότερα για τις υπηρεσίες μας.

οι υπηρεσίες μας

προσέλκυση ενεργών και παθητικών υποψηφίων

Οι ενεργοί υποψήφιοι βρίσκονται ήδη στην αγορά εργασίας και αναζητούν μια θέση εργασίας. Έτσι, χρειάζεται να είστε βέβαιοι/ες ότι ενημερώνονται για τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας και ότι ο/η υποψήφιος/α έχει θετική εικόνα για εσάς ως εργοδότη/τρια, Όταν έχετε στόχο να προσελκύσετε παθητικούς υποψηφίους, η προσέγγισή σας οφείλει να είναι διαφορετική.

Εάν επιθυμείτε να αναβαθμίσετε τη διαδικασία εύρεσης ανθρώπινου δυναμικού με σκοπό να προσελκύσετε τόσο ενεργά όσο και παθητικά ταλέντα, παρακάτω παρουσιάζονται μερικοί τρόποι για να το πετύχετε.

να απλοποιήσετε τα βήματα της διαδικασίας πρόσληψης

Οι ενεργοί υποψήφιοι ενδιαφέρονται για την εταιρεία σας, ενώ στους παθητικούς υποψήφιους, εσείς οφείλετε να κινήσετε το ενδιαφέρον τους. Οι παθητικοί υποψήφιοι συνήθως δεν επιθυμούν να περάσουν πολλά στάδια συνεντεύξεων, δοκιμαστικών τεστ ή πολλαπλών αιτήσεων. Ανεξαρτήτως, λοιπόν, του είδους των υποψηφίων μια απλή διαδικασία αίτησης θα σας ωφελήσει αρκετά.

Έχετε εξοικειωθεί με την διαδικασία υποβολής βιογραφικού ή την συμπλήρωση αιτήσεων στην ιστοσελίδα σας; Αν όχι, μπορείτε να αφιερώσετε λίγα λεπτά για να το δοκιμάσετε. Συχνά οι υποψήφιοι αφιερώνουν αρκετό χρόνο για την υποβολή μιας αίτησης, εξαιτίας της εταιρικής πλατφόρμας. Αυτό συμβαίνει γιατί, κατά την διαδικασία της αίτησης οι ενδιαφερόμενοι/ες όχι μόνο υποβάλουν το βιογραφικό τους, αλλά καλούνται να εισάγουν εκ νέου τα στοιχεία τους στην πλατφόρμα. Οι ενεργοί/ες υποψήφιοι/ες, μπορεί να είναι πρόθυμοι να περάσουν χρονοβόρες και πολύπλοκες διαδικασίες, αλλά οι παθητικοί/ες πιθανόν να μην συνεχίσουν

Μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να δημιουργήσετε μια διαδικασία για τους παθητικούς υποψηφίους, όπου διαφέρει από την κλασσική διαδικασία πρόσληψης. Για παράδειγμα, αντί ο/η υποψήφιος/α να συμπληρώνει μια αίτηση, η οποία θα αξιολογηθεί στη συνέχεια, μπορείτε να προσφέρετε μια επιλογή όπου θα επικοινωνεί κατευθείαν στον/στην αρμόδιο/α της διαδικασίας. 

Προτού ξεκινήσετε τη διαδικασία εύρεσης και πρόσληψης, είναι χρήσιμο να την αξιολογήσετε από την αρχή έως το τέλος, επιβεβαιώνοντας πως έχετε ελαχιστοποιήσει τα στάδια εκεί όπου είναι δυνατόν.

να βελτιώσετε την ταχύτητα της πρόσληψης 

Κατα την αναζήτησή σας αν βρείτε έναν/μια κατάλληλο/η υποψήφιο/α, οφείλετε να κινηθείτε γρήγορα ή διαφορετικά ρισκάρετε να τον/την χάσετε. Οι υποψήφιοι/ες είναι πιθανό να δέχονται τηλεφωνήματα και από άλλους υπεύθυνους πρόσληψης ή ίσως είναι ικανοποιημένοι/ες με την τρέχουσα εργασία τους αυτή την στιγμή. Εξίσου και οι ενεργοί/ες υποψήφιοι/ες που έχουν ζήτηση είναι πιθανό να προχωρήσουν την διαδικασία με άλλον εργοδότη, αν εσείς χρειάζεστε αρκετό χρόνο. 

Επίσης, όσο περισσότερο διαρκεί μια διαδικασία πρόσληψης, τόσο αυξάνεται το κόστος για την εταιρεία σας. Μόλις ο/η υποψήφιος/α δεχτεί μια προσφορά από κάποιον άλλον εργοδότη, τότε και εσείς με την σειρά σας πιθανότατα θα χρειαστεί να διαπραγματευτείτε έναν υψηλότερο μισθό και να προσθέσετε και άλλα προνόμια, με σκοπό να δεχτεί την προσφορά σας. Αν η διαδικασία πρόσληψης διαρκεί αρκετά τότε διακινδυνεύετε τη φήμη της εταιρικής σας κουλτούρας, ειδικά σε μια εποχή όπου οι εργαζόμενοι/ες αναζητούν περισσότερη ευελιξία και οι εταιρείες προσφέρουν ευέλικτες πολιτικές. 

να προσφέρετε κίνητρα

Τα ταλέντα σήμερα αναζητούν περισσότερα από μια εργασία και έναν καλό μισθό. Πέρα από μια δελεαστική κουλτούρα επιθυμούν και την προσφορά επιπλέον κινήτρων. 

Τι ακριβώς αναζητούν οι εργαζόμενοι/ες; Σύμφωνα με την έρευνα employer brand της Randstad Hellas, παρατηρούμε τους 5 πιο σημαντικούς παράγοντες κατά την επιλογή εργοδότη κατά τους εργαζόμενους/ες. 

  1. Ελκυστικός μισθός και παροχές 
  2. Ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον
  3. Επαγγελματική εξέλιξη 
  4. Ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής
  5. Εργασιακή σταθερότητα και ασφάλεια

Δεν είναι πρωτοφανές το γεγονός ότι μετά την πανδημία οι παράγοντες όπως υγεία, οικογένεια και ασφάλεια έχουν την μεγαλύτερη αξία. 

Είναι δυνατόν να εξετάσετε και να προσαρμόσετε τα προνόμιά σας, με βάση τις τρέχουσες προτιμήσεις και ανάγκες των εργαζομένων. Μερικές παροχές μπορεί να είναι κοστοβόρες αλλά η πλειοψηφία των εργαζόμενων επιθυμούν προνόμια που συνδέονται με το περιβάλλον της εργασίας, όπως ένα ευέλικτο ωράριο ή ευκαιρίες εξ αποστάσεως εργασίας, παροχές δηλαδή που δεν κοστίζουν σχεδόν τίποτα.

δείτε την έρευνα employer brand.

Η έρευνα παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με:

  • τα χαρακτηριστικά που εκτιμούν περισσότερο οι εργαζόμενοι σε μια εταιρεία
  • τους λόγους παραμονής ή αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος
  • στοιχεία για τις επιδόσεις του κλάδου σας και σύγκριση αυτού με άλλους κλάδους
έρευνα employer brand

να προσφέρετε ευκαιρίες εξ αποστάσεως εργασίας 

Ακόμα και αν δεν την εφαρμόζατε στο παρελθόν, η προσφορά εξ αποστάσεως εργασίας μπορεί να αυξήσει το εύρος των υποψηφίων σας. Όχι μόνο διευρύνει τους γεωγραφικούς περιορισμούς, αλλά προσφέρει και στους εργαζόμενους την ευελιξία που αναζητούν

Κατά την πανδημία, πολλοί/ές εργαζόμενοι/ες εργάστηκαν από το σπίτι, για πρώτη φορά. Ένα μεγάλο ποσοστό σήμερα το προτιμάει. Αν μπορείτε να προσφέρετε μια εξ αποστάσεως εργασία, αυτόματα ως εργοδότης αποκτάτε ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Σύμφωνα με την έρευνα HR Trends, το 70% των εργοδοτών προσφέρει την δυνατότητα εργασίας από το σπίτι (εξ αποστάσεως ή υβριδικό μοντέλο), ως παροχή για να ικανοποιήσουν τους εργαζόμενους τους. 

Μια άλλη έρευνα αποδεικνύει ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των εργαζομένων παγκοσμίως, που είχαν την ευκαιρία να εργαστούν εξ αποστασεως, δηλώνουν ότι θα αποχωρούσαν από την εργασία τους αν έπρεπε να ξανα εργαστούν ολοκληρωτικά από το γραφείο. Έτσι, μπορείτε να προσελκύσετε παθητικούς εργαζόμενους/ες, αν προσφέρετε εξ αποστάσεως εργασία. 

να λάβετε υπόψη το εσωτερικό διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικο της επιχείρησή σας

Ίσως ήδη να έχετε τον/την καλύτερο/η υποψήφιο/α στο προσωπικό σας και ίσως να βρίσκεται στην κατηγορία των παθητικών υποψηφίων. Υπάρχει μια πιθανότητα κάποιος/α εργαζόμενος/η να θέλει να μετακινηθεί σε μια άλλη θέση και να μην υποβάλλει την αίτηση που χρειάζεται. Όμως, αυτος/η ο/η υποψήφιος/α μπορεί να έχει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για την θέση εργασίας που έχει ανοίξει. 

Η πρόσληψη από το εσωτερικό της εταιρείας, προσφέρει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Ενημερώστε τους εργαζομένους σας ότι η εταιρεία σας ενθαρρύνει τις ευκαιρίες ανέλιξης και προωθεί την διατήρηση των εργαζόμενων.  

να ζητάτε συστάσεις

Μια απο τις καλύτερες στρατηγικές είναι να ζητήσετε συστάσεις από το ανθρώπινο δυναμικό σας. Όταν οι εργαζόμενοι/ες προτείνουν κάποιον/α υποψήφιο/α, αυτομάτως εξασφαλίζετε ποικίλα πλεονεκτήματα. Αρχικά, οι εργαζόμενοι/ες ξέρουν ακριβώς τι χρειάζεται η συγκεκριμένη εργασία. Αν σας εγγυηθούν οτι κάποιος/α μπορεί ανταπεξέλθει στις αρμοδιότητες της θέσης και παράλληλα να ταιριάζει στην κουλτούρα της εταιρείας, αυτό δείχνει ότι υποστηρίζετε το εργατικό δυναμικό σας. Στην συνέχεια, αν αυτός/η ο/η υποψήφιος/α προσληφθεί, ίσως το άτομο που στην αρχή έδωσε την πρόταση, παραμείνει στην εταιρεία σας περισσότερο, διότι δείξατε έμπρακτα οτι εκτιμάτε την άποψή του. 

Οι συστάσεις δεν έρχονται μόνο από τους/τις εργαζόμενους/ες. Μπορείτε να ρωτήσετε, επίσης, τους συνεργάτες και τους πελάτες για το ποιον/α θα μπορούσαν να προτείνουν. Τέλος, μπορείτε να σκεφτείτε την παροχή ενός κινήτρου, για όσους προσφέρουν μια ποιοτική πρόταση σύστασης εργαζομένου/ης. 

να βελτιώσετε το employer branding 

Όταν εσείς επικοινωνείτε με τους παθητικούς εργαζομένους, κατά την διαδικασία προσέλκυσης ταλέντων, το πρώτο πράγμα που θα κάνουν είναι να αναζητήσουν την εταιρεία στο διαδίκτυο. Τι θα βρουν; Θα ταιριάζει στην εικόνα ενός ελκυστικού εργοδότη;

Είναι πολύ σημαντικό να αξιολογήσετε το employer branding της εταιρείας και πώς σας αξιολογούν σαν εργοδότη. Μπορείτε να ξεκινήσετε, κοιτώντας την ιστοσελίδα σας απο την οπτική γωνία του/της υποψηφίου/ας. Το κομμάτι που αφορά την εργασία στην εταιρεία σας, δίνει πληροφορίες για εσάς και τις ανάγκες σας ή απλά ενημερώνει τους/τις υποψηφίους/ες τι προσφέρετε εσείς;

Σήμερα, οι υποψήφιοι/ες αναγνωρίζουν την σημασία μιας ισχυρής εταιρικής κουλτούρας, η οποία αξιολογείται καλύτερα από έναν μισθό. Επιθυμούν να εργαστούν σε εταιρείες, οι οποίες στην πραγματικότητα εκτιμούν την αξία του ανθρώπινου δυναμικού και υποστηρίζουν την προσωπική και επαγγελματική ζωή των εργαζομένων. Ανάλογα με τον κλάδο και τι ακριβώς οι υποψήφιοι/ες εκτιμούν, παρακάτω θα βρείτε πώς μπορεί αυτό να επιτευχθεί. 

  • Μαρτυρίες (testimonials) εργαζομένων
  • Κοινωνικές εργασίες και προγράμματα προβολής 
  • Φιλανθρωπική συμμετοχή
  • Πρωτοποριακές λύσεις
  • Ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης

Blog posting και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), είναι πηγές που ενδείκνυται για τέτοιου είδους περιεχόμενο. Μπορείτε να δημιουργήσετε μια “βιβλιοθήκη” με υλικό, το οποίο εστιάζει σε διαφορετικούς τομείς, κάτι το οποίο πολλοί/ες εν δυνάμει εργαζόμενοι/ες μπορεί να βρουν ενδιαφέρον. Όταν οι υποψήφιοι/ες αναφέρουν ότι κάτι είναι σημαντικό γι’ αυτούς/ές, θα ήταν καλό να μπορείτε να τους παραπέμψετε σε κάποιο link που να αποδεικνύει τη δράση σας σε αυτόν τον τομέα και κατ’ επέκταση ότι συμφωνείτε με τη σπουδαιότητα αυτού. 

Αν κάποιος εκφράζει την επιθυμία να εξελιχθεί μέσα από την εργασία του/της, μπορείτε να αξιοποιήσετε το διαθέσιμο υλικό σας για να υποστηρίξετε αυτήν τη δήλωση. Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα βίντεο όπου ένας εργαζόμενος/η μοιράζεται την εμπειρία του/της με την προαγωγή του/της. Ακόμα, αν κάποιος/α κατά την διάρκεια μιας συνέντευξης ανέφερε ότι θα ήθελε να εργαστεί σε μια εταιρεία που επενδύει στην τοπική κοινωνία τότε εσείς με την σειρά σας μπορείτε να στείλετε την ανάρτηση σας στα social media, όπου εργαζόμενοι βοήθησαν σε τοπικές δράσεις. 

Για να δημιουργήσετε μια ισχυρή φήμη, απαιτείται χρόνος και αφοσίωση, έτσι δεν πρέπει μόνο να περιορίζεστε στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας. Χρησιμοποιήστε τα social media και άλλα κανάλια για να τονίσετε το στόχο της εταιρείας και πώς οι εργαζόμενοι/ες βοηθούν στην επίτευξη αυτού. 

να είστε προνοητικοί

Η αξιολόγηση, η προσέλκυση και η πρόσληψη ενεργών και παθητικών υποψηφίων είναι μια πρόκληση, αλλά στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον εργασίας είναι μια αναγκαιότητα. Δεν μπορείτε πάντα να περιμένετε τους/τις κατάλληλους/ες υποψήφιους/ες να σας βρουν εκείνοι/ες. Προσαρμόστε τις στρατηγικές προσέλκυσης που ακολουθείτε, για να εξασφαλίσετε τα καλύτερα ταλέντα για την εταιρεία σας.

Χρειάζεστε υποστήριξη στη διαχείριση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού σας;

επικοινωνήστε μαζί μας.