Τώρα περισσότερο από ποτέ, το employer branding και η προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων είναι υψίστης σημασίας για την επίδοση μιας επιχείρησης. Διατηρείτε αμφιβολίες; Δείτε τώρα τους νικητές του Global Randstad Award για το 2014, οι οποίοι εκτός από ένα πολύ καλό προϊόν έχουν και ένα πολύ δυνατό employer brand. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά είναι αλληλένδετα πράγμα που αποδεικνύεται και από την έρευνα της Randstad, η οποία παρουσιάζει συσχετισμό μεταξύ της καλής διαχείρισης του employer brand και της επίδοσης μιας επιχείρησης.

H έρευνα Global Randstad Award πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2014 με σκοπό να μετρήσει την ελκυστικότητα των 100 μεγαλύτερων εταιρειών ανά τον κόσμο, αναδεικνύοντας - χωρίς να αποτελεί έκπληξη- την BMW ως τον πιο ελκυστικό εργοδότη της χρονιάς παγκοσμίως, με τις εταιρείες Sony και Samsung να ακολουθούν. Το 61% των 200.000 εργαζομένων που συμμετείχαν στην έρευνα παγκοσμίως, χαρακτήρισε τον γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ως εργοδότη, στον οποίο θα επιθυμούσε να εργάζεται. Η BMW ξεχώρισε ανάμεσα σε πολύ αναγνωρίσιμα brand όπως αυτό της Sony, της Samsung, της GE, της Coca-Cola, της Siemens, της HP, της IBM, της Johnson & Johnson και της Volkswagen.

Ρίχνοντας μια πιο προσεκτική ματιά, βλέπουμε ότι η BMW τηρεί μια αυστηρή διαδικασία για τη μέτρηση και παρακολούθηση του employer brand και της εργασιακής ικανοποίησης, επικοινωνεί αποτελεσματικά την Πρόταση Αξίας Εργοδότη (Employer Value Proposition) και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση και στις προσφερόμενες ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης. Κατά συνέπεια, η BMW αποτελεί έναν ιδιαίτερα ελκυστικό εργοδότη στον κλάδο της και είναι σε θέση να ενισχύει την επίδοση όλης της εταιρείας, πράγμα που μεταφράζεται κυρίως σε ενίσχυση της οικονομικής επίδοσης. Συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της, η BMW προπορεύεται στις αποδόσεις των μετοχών των τριών ετών με ένα εντυπωσιακό ποσοστό που άγγιξε το 55%. Η Volkswagen, η οποία βρίσκεται επίσης ανάμεσα στους 10 καλύτερους εργοδότες που συμμετείχαν στην έρευνα global Randstad Award, σημείωσε απόδοση 44%, δεύτερη στην κατηγορία της. Για την ακρίβεια, οι περισσότερες από τις 10 καλύτερες εταιρείες τερμάτισαν νικώντας τους ανταγωνιστές τους, που δραστηριοποιούνται στον ίδιο κλάδο.

Πολύ σημαντική για την επιτυχία των εταιρειών είναι η ικανότητά τους να καινοτομούν στην αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται. Οι 7 στις κορυφαίες εταιρείες, βρίσκονται στη λίστα Thompson Reuters’, με τις 100 πιο καινοτόμες εταιρείες για το 2013. Η Siemens για παράδειγμα καταγράφει, κατά μέσο όρο, 38 εφευρέσεις ημερησίως. Η Samsung εργάζεται στενά με ένα δίκτυο πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων ανά τον κόσμο. Μόνο επενδύοντας στο employer brand τους, μπορούν αυτές οι εταιρείες να ελπίζουν στην προσέλκυση των ταλέντων που χρειάζονται για την επίτευξη συνεχούς καινοτομίας.