Η δημιουργία πρώτων εντυπώσεων σε μία συνέντευξη για δουλειά γίνεται μέσα σε δευτερόλεπτα· εκ φύσεως, μπορούμε να εντοπίσουμε άμεσα λεκτικά και μη λεκτικά χαρακτηριστικά που κάνουν έναν άνθρωπο αρεστό σε εμάς ή όχι. Έχοντας αυτό υπόψη, είναι ιδιαίτερα κρίσιμο να δώσετε μία θετική πρώτη εντύπωση όταν περνάτε από συνέντευξη για μία νέα θέση.

Παρακάτω, παραθέτουμε μία λίστα κάποιων συνηθειών που επηρεάζουν αρνητικά την πρώτη εντύπωση που δίνουμε, συχνά χωρίς να το καταλάβουμε καν:

  1. Κακή γλώσσα σώματος

Μία κακή στάση σώματος ή μία αδύναμη χειραψία μπορεί να δώσουν την εικόνα ότι δεν έχετε αυτοπεποίθηση και το γεγονός αυτό σίγουρα δεν ενισχύει τις πιθανότητες για μία επιτυχή συνέντευξη. Αντίθετα, αν δώσετε βάση σε αυτά τα δύο στοιχεία και εμφανιστείτε με χαμόγελο και νιώθοντας σιγουριά, θα μεταδώσετε θετικά συναισθήματα στους γύρω σας.

  1. Κριτική σε παλιούς εργοδότες

Ακόμα κι αν είχατε μία κακή εμπειρία στην καριέρα σας με κάποιον προηγούμενο εργοδότη ή εταιρεία, δεν θα σας φέρει κανένα αποτέλεσμα να μιλήσετε για αυτούς με άσχημο τρόπο. Ο άνθρωπος που σας παίρνει συνέντευξη θα υποθέσει, έτσι, ότι θα έρθει ο καιρός που θα κάνετε το ίδιο και για αυτούς και το γεγονός αυτό θα δημιουργήσει αρνητική εντύπωση για το άτομό σας. Θυμηθείτε ότι είναι καλό να παρουσιάσετε κάθε κακή εμπειρία ως ευκαιρία να μάθετε κάτι και να εξελιχθείτε ως επαγγελματίας.

  1. Μη επαγγελματική εμφάνιση

Μία πρώτη εντύπωση βασίζεται εν μέρει, καλώς ή κακώς, στο παρουσιαστικό ενός επαγγελματία. Έτσι, πρέπει να δώσετε βάση και στο ντύσιμό σας, προβάλλοντας μία σοβαρή κι επαγγελματική εικόνα, ανάλογης της εταιρείας και της θέσης για την οποία περνάτε από συνέντευξη.

  1. Απουσία οπτικής επαφής

Η οπτική επαφή δείχνει πολλά πράγματα για εσάς, κυρίως ότι παρακολουθείτε τη συζήτηση και ότι ενδιαφέρεστε για τα λεγόμενα του ατόμου που έχετε απέναντί σας. Η διατήρηση οπτικής επαφής δημιουργεί σύνδεση μεταξύ ανθρώπων ενώ, ταυτόχρονα, μπορεί κάποιος να καταλάβει αν νιώθετε άνετα ή αν, ακόμα, είστε ειλικρινής για αυτά που λέτε. Μπορείτε, επίσης, να πείσετε το συνομιλητή σας να σας εμπιστευτεί για τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας αν έχετε ένα σίγουρο βλέμμα. Όλα αυτά συνεπάγονται ότι είναι σημαντικό να το έχετε στο μυαλό σας

  1. Διακοπή συζήτησης

Αν διακόψετε το συνομιλητή σας στη μέση μίας πρότασης, η πιθανότητα είναι ότι δε θα σας συμπαθήσει και θα αισθανθεί άβολα. Επίσης, διακόπτει τη ροή των σκέψεών του με αποτέλεσμα να μη μπορεί να γίνει μια καλή συζήτηση. Επομένως, είναι σημαντικό να ακούτε τον άνθρωπο που σας καλεί για συνέντευξη μέχρι να ολοκληρώσει τις σκέψεις του και μετά να απαντήσετε.

Ενώ μία πρώτη εντύπωση χρειάζεται ελάχιστο χρόνο για να δημιουργηθεί, η διάρκειά της είναι σαφώς μεγαλύτερη και επηρεάζει την εικόνα που δημιουργούμε γενικά για ένα άτομο. Άρα, καλό είναι να κρατήσετε τα παραπάνω 5 σημεία την επόμενη φορά που θα περάσετε από μία συνέντευξη εργασίας ώστε να μην προβάλλετε ασυναίσθητα μία αρνητική εικόνα του εαυτού σας.