με λίγα λόγια.

Αυτή η ενότητα σε βοηθάει να δώσεις τον καλύτερό σου εαυτό σε κάθε βήμα, συμπεριλαμβανομένων:

  • πώς να κάνεις καλή πρώτη εντύπωση
  • συμβουλές για το ντύσιμο, τη γλώσσα του σώματος και τον τρόπο που μιλάς
  • πώς να ενισχύσεις την online επωνυμία σου
  • πώς να χρησιμοποιήσεις το linkedin για να προωθήσεις τον εαυτό σου και να αποκτήσεις σημαντικές επαφές
  • πώς να χτίσεις την επωνυμία σου στο facebook και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • πώς να κάνεις τη δικτύωση να λειτουργεί προς όφελός σου

κάνοντας καλή εντύπωση.

Δεν θα έχεις δεύτερη ευκαιρία για να κάνεις μια καλή πρώτη εντύπωση – τι φοράς, πώς επικοινωνείς και πώς παρουσιάζεις τον εαυτό σου λέει πολλά για το ποιος/α είσαι. 

Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι βγάζουν 11 συμπεράσματα για εμάς στα πρώτα επτά δευτερόλεπτα της συνάντησης μαζί μας, συμπεριλαμβανομένων των εντυπώσεων που σχηματίζουν για την εκπαίδευσή μας, την αξιοπιστία, την ικανότητα, το επίπεδο επιτυχίας και τον επαγγελματισμό μας.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να κάνεις μια καλή πρώτη εντύπωση.

ντύσου για τη δουλειά που θέλεις, όχι για τη δουλειά που έχεις.

Αν και μπορεί να ακούγεται επιφανειακό, το 85% της πρώτης εντύπωσης βασίζεται στην εμφάνισή σου. Μια γενική συμβουλή είναι το κλασικό ντύσιμο, όχι πολύ επίσημο, όχι πολύ casual . Το business casual είναι μία καλή πρόταση. Σίγουρα κάτι που θα νιώθεις όμορφα και άνετα φορώντας το.

διατήρησε οπτική επαφή και χαμογέλα.

Ο τρόπος που εκφράζεσαι με τα μάτια, τις χειρονομίες και τη στάση του σώματός σου μπορεί να είναι εξίσου σημαντικός με αυτά που λες. Ενώ μπορεί να νομίζεις ότι πρέπει να είσαι πολύ σοβαρός/ή σε μια συνέντευξη, συνήθως ισχύει το αντίθετο.

Χαμογέλα, λοιπόν! Οι άνθρωποι θέλουν να συνδεθούν μαζί σου τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Η οπτική επαφή είναι μια εξαιρετική μέθοδος για να δείξεις ενδιαφέρον, ειλικρίνεια και αξιοπιστία.

να έχεις επίγνωση του τρόπου που επικοινωνείς.

Αν και είναι καλό να είσαι πάντα ο εαυτός σου στις συνεντεύξεις, παρατήρησε τον τρόπο με τον οποίο ενεργεί και μιλά το άλλο άτομο για να αξιολογήσεις το επίπεδο τυπικότητας.

Εξασκήσου με έναν φίλο και εκφράσου φυσικά χωρίς να κομπιάζεις, να μουρμουρίζεις, να μιλάς πολύ γρήγορα ή να κάνεις κινήσεις που αποσπούν την προσοχή.

το online brand σου.

Έρευνες δείχνουν ότι το 73% των ατόμων 18-34 ετών βρήκαν την τελευταία τους δουλειά μέσω κάποιου κοινωνικού δικτύου. Βάζοντας τα δυνατά σου στο διαδίκτυο χτίζεις την επαγγελματική σου παρουσία και προετοιμάζεις το έδαφος για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία.

social media

Εάν έχεις προφίλ στο Instagram, το Facebook, το LinkedIn, το Tik Tok, το Twitter, έχεις κανάλι στο YouTube, έχεις δικό σου website ή blog ή υπάρχουν φωτογραφίες σου στο διαδίκτυο, τότε έχεις ήδη ένα online brand. Η παρουσία σου στο διαδίκτυο είναι ένα βασικό σημείο επαφής με πιθανούς εργοδότες και υπεύθυνους προσλήψεων και αρκετοί θα σε αναζητήσουν στο διαδίκτυο πριν σε συναντήσουν.

Για να έχεις μία εικόνα του online personal brand σου, αναζήτησε το όνομά σου. Κάνε μία γρήγορη έρευνα και σκέψου τι εντύπωση προκαλούν οι φωτογραφίες σου ή οι απόψεις που έχεις εκφράσει δημόσια. Υπάρχουν στοιχεία που δεν θα ήθελες να ανακαλύψει κάποιος τρέχων ή δυνητικός εργοδότης;

do. 

  • Επίλεξε έναν έως τρεις τομείς εξειδίκευσης – το SWOT και το elevator pitch μπορούν να σε βοηθήσουν σε αυτό. Φρόντισε το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να αντικατοπτρίζει τα ενδιαφέροντα και τις αξίες σου. Για παράδειγμα, αν είσαι καλός/ή στην ανάπτυξη λογισμικού, θα ήταν λογικό να μοιράζεσαι ενδιαφέροντα tech άρθρα στο LinkedIn.
  • Χρησιμοποίησε το ίδιο όνομα και φωτογραφία και φρόντισε το προφίλ σου να έχει μία συνέπεια σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιείς για να δημιουργήσεις μία πιο ενιαία και σταθερή εικόνα.
  • Ανάρτησε περιεχόμενο το οποίο συνάδει με την επωνυμία σου για να χτίσεις το προφίλ και την αξιοπιστία σου. Ομοίως, η ένταξη σε σχετικές ομάδες στα social media θα σε βοηθήσει να κάνεις πολύτιμες επαφές και να αναδείξεις τον εαυτό σου.
  • Έλεγξε τι βλέπουν οι άλλοι μέσω των ρυθμίσεων απορρήτου.

don’t.

  • Mην μοιράζεσαι πολύ προσωπικές φωτογραφίες και πληροφορίες που μπορεί να επηρεάσουν την επαγγελματική σου εικόνα. Πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι το 35% των πιθανών εργοδοτών ανακάλυψε περιεχόμενο που τους έκανε να απορρίψουν τον/την υποψήφιο/ά.
  • Μην δημοσιεύεις οτιδήποτε μπορεί να μην σε παρουσιάζει με τον επιθυμητό τρόπο.
  • Μην αισθάνεσαι υποχρεωμένος/η να αποδεχτείς επαφές από την εργασία σου στα προσωπικά σου μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αν προτιμάς να διατηρήσεις τη σχέση σας καθαρά επαγγελματική.

linkedIn

Τo LinkedIn είναι το no1 μέσο για σύνδεση με συναδέλφους, πελάτες και εργοδότες. Με περισσότερους από 800 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και πάνω από 2 εκατομμύρια στην Ελλάδα είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσεις ένα δίκτυο που μπορεί να σε βοηθήσει με τους επαγγελματικούς σου στόχους.

Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το LinkedIn για να αναζητήσουν κάποιον πριν από μια δια ζώσης συνάντηση και πολλοί υπεύθυνοι προσλήψεων για να βρουν αιτούντες εργασία. Μπορείς επίσης να γίνεις μέλος σε επαγγελματικές ομάδες για να ενημερώνεσαι για τις τρέχουσες τάσεις και να μοιράζεσαι γνώσεις και πρακτικές με άλλους επαγγελματίες.

Το LinkedIn είναι επίσης ένα πολύ καλό μέσο για να ρίξεις μια ματιά στις εταιρείες που σε ενδιαφέρουν. Επιπλέον, υπάρχει και ενότητα με ανοιχτές θέσεις εργασίας όπου μπορείς να αναζητήσεις θέσεις που σου ταιριάζουν.

Το προφίλ σου στο LinkedIn μπορεί να διαμορφώσει την πρώτη επαγγελματική εντύπωση ενός εργοδότη για εσένα και επομένως μπορεί να χρησιμοποιηθεί προς όφελός σου.

10 συμβουλές για να παρουσιάσεις τον εαυτό σου στο LinkedIn.

1. δημιούργησε το τέλειο προφίλ.

Για κάποιον/α που αναζητά εργασία, ένα εντυπωσιακό προφίλ στο LinkedIn μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά σημαντικό. Εκμεταλλεύσου το για να περιγράψεις την εμπειρία και τις ικανότητές σου. Αφιέρωσε χρόνο για να βεβαιωθείς ότι το προφίλ σου είναι πλήρες, ελκυστικό και χωρίς ορθογραφικά λάθη.

2. πρόσθεσε μια σύντομη περίληψη.

Το προφίλ σου στο LinkedIn είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να αναδείξεις τις δεξιότητες και τα επιτεύγματά σου. Γράψε μια σύντομη περίληψη που θα αναφέρει ποιος/α είσαι, με τι ασχολείσαι και τι σου αρέσει. Για να το περιορίσεις, πρόσθεσε μια λίστα με κουκκίδες με τις πέντε κορυφαίες σου ικανότητες.

3. βοήθησε τους/τις ενδιαφερόμενους/ες να σε ανακαλύψουν.

Πώς θα σε βρουν οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι πιθανοί εργοδότες; Διευκόλυνε τους βάζοντας τις τρεις τελευταίες θέσεις που έχεις αναλάβει σε μια απλή λίστα. Επισήμανε τις δεξιότητές σου και πρόσθεσε κάτι σύντομο κάτω από το όνομά σου για να τραβήξεις την προσοχή τους.

4. ενίσχυσε την αξιοπιστία σου με συστάσεις.

Μια σύσταση λέει πολλά, οπότε είναι καλό να τις ζητήσεις από συναδέλφους, πελάτες και εργοδότες. Επίσης, ζήτησε από συναδέλφους να κάνουν endorsements για τις δεξιότητες που έχεις στο προφίλ σου.

5. ξεκίνα την δικτύωση.

Είσαι καλός/η στη δικτύωση; Θα σου χρειαστεί. Ένας διευρυμένος κύκλος επαφών ενισχύει την αξιοπιστία σου. Βάλε στόχο να αποκτήσεις περισσότερα από 350 connections για να  βοηθήσεις τους υπεύθυνους προσλήψεων να σε βρουν πιο εύκολα.

6. γίνε ενεργό μέλος σε ομάδες του LinkedIn.

Αναζήτησε LinkedIn groups και δες τι συζητήσεις κάνουν. Γίνε μέλος και άρχισε να συμμετέχεις κι εσύ προκειμένου να γίνεις αντιληπτός/ή. 

7. οι λέξεις-κλειδιά είναι σημαντικές.

Κάτι που είναι καλό να σκεφτείς όσο τελειοποιείς το προφίλ σου στο LinkedIn είναι πώς οι υπεύθυνοι προσλήψεων θα αναζητήσουν τους/τις καλύτερους/ες υποψήφιους/ες. Προσπάθησε να συμπεριλάβεις αυτές τις λέξεις-κλειδιά, παραμένοντας συνοπτικός/ή.

8. τσέκαρε ποιος/α παρακολουθεί το προφίλ σου.

Η πιο προηγμένη έκδοση του LinkedIn σου δίνει πρόσβαση σε επιπλέον εργαλεία που θα βελτιώσουν τις πιθανότητες επιτυχίας. Μπορείς να δεις ποιος/α παρακολουθεί το προφίλ σου. Φυσικά, ακόμα και με το LinkedIn free μην ξεχνάς ότι μπορείς να συστηθείς σε όποιον φαίνεται καλή επαφή για το δίκτυό σου.

9. παρουσίασε την δουλειά σου.

Οι εταιρείες αναζητούν συνεχώς ταλέντα σαν και σένα, οπότε φροντίστε να δείξεις τι μπορείς να κάνεις. Μπορείς να προσθέσεις συνδέσμους, το portfolio σου, βίντεο και slideshows για να ενισχύσεις την εικόνα σου.

10. μην ξεχνάς τα job alerts.

Μπορείς να αξιοποιήσεις στο έπακρο το LinkedIn με τη ρύθμιση ‘’ειδοποιήσεις θέσεων εργασίας’’ και χρήση της εφαρμογής για αίτηση αμέσως μόλις εμφανιστούν οι κατάλληλες θέσεις εργασίας. Μια γρήγορη ανταπόκριση ίσως να κάνει τη διαφορά.

ολοκληρώνοντας το προφίλ σου στο LinkedIn.

βήμα 1

χτίσε το προφίλ σου

Αφού εγγραφείς στο LinkedIn, μπορείς να προσθέσεις (και να επεξεργαστείς) τις πληροφορίες που θέλεις να βλέπουν οι άλλοι χρήστες συμπληρώνοντας τις παρακάτω ενότητες:

  • Επικεφαλίδα – σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να περιγράψεις εν συντομία ποιος/α είσαι για να προσελκύσεις τους χρήστες στο προφίλ σου. Φρόντισε να περιλαμβάνει σχετικές λέξεις-κλειδιά.
  • Φωτογραφία – φρόντισε να δείχνει όσο το δυνατόν πιο επαγγελματική.
  • Περίληψη – χρησιμοποίησε αυτή την ενότητα για το elevator pitch σου. Μια ωραία περίληψη κάνει τους ανθρώπους να θέλουν να δουν και το υπόλοιπο προφίλ σου.
  • Εμπειρία – φρόντισε να συμπεριλάβεις όλη την προηγούμενη επαγγελματική σου εμπειρία. Μπορείς να το κάνεις με τον ίδιο τρόπο που συνέταξες και το βιογραφικό σου. Πρόσθεσε όλες τις σχετικές πληροφορίες σε ευανάγνωστη μορφή.
  • Δεξιότητες – Η καταχώριση των δεξιοτήτων σου δίνει τη δυνατότητα σε δυνητικούς  εργοδότες να αξιολογήσουν τις ικανότητές σου μέσω των endorsements από συναδέλφους. Όσο πιο συγκεκριμένος/η είσαι και όσο περισσότερες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιείς, τόσο πιο πιθανό είναι να σε ανακαλύψουν οι υπεύθυνοι προσλήψεων ή οι πιθανοί εργοδότες.
  • Recommendations – θυμίζουν συστατικές επιστολές αλλά είναι διαθέσιμες για όλους στο προφίλ σου. Οι συστάσεις μπορούν να προέρχονται από οποιονδήποτε όπως από προηγούμενους εργοδότες, συναδέλφους & πελάτες. Μην φοβάσαι να ζητήσεις συστάσεις – μια καλή στιγμή είναι όταν θα τους έχεις εντυπωσιάσει με τη δουλειά σου – και ενημέρωσέ  τους για τις δεξιότητες ή τα επιτεύγματα που θα ήθελες να τονίσουν.
  • Στοιχεία επικοινωνίας – βεβαιώσου ότι είναι ενημερωμένα και περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία σου, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να έρθουν σε επαφή μαζί σου.
  • Ρυθμίσεις απορρήτου – όλοι στο LinkedIn μπορούν να δουν το προφίλ σου εκτός και αν το ορίσεις "ιδιωτικό". Μπορείς επίσης να κάνεις το προφίλ σου «δημόσιο» έτσι ώστε όλοι να μπορούν να το δουν – ακόμα και άτομα που δεν είναι μέλη.

βήμα 2 

επεξεργάσου το URL σου.

Μπορείς να προσαρμόσεις τη διεύθυνση URL του LinkedIn προφίλ σου ώστε να εκφράζει περισσότερο την προσωπική σου επωνυμία. Για να το κάνεις αυτό, κάνε κλικ στο εικονίδιο «Μe» στο επάνω μέρος της αρχικής σου σελίδας, πάτησε «View profile», κάνε κλικ στο «‘Edit your public profile», επίλεξε το «Edit» και άλλαξε το τελευταίο μέρος του URL σου αφαιρώντας επιπλέον αριθμούς και χαρακτήρες.

βήμα 3

πρόσθεσε ποιοτικές επαφές.

Μπορείς να συνδεθείς με άλλα μέλη στέλνοντας μια πρόσκληση ή με την αποδοχή μιας. Για να επεκτείνεις ακόμα περισσότερο το δίκτυό σου, μπορείς επίσης να συνδεθείς με τις επαφές των φίλων σου, καθώς θα σου φανεί χρήσιμο να προσθέσεις και πιο senior επαφές στο δίκτυό σου.

βήμα 4

συστάσεις.

Συστάσεις που γράφτηκαν από τις επαφές σου παρέχουν αξιοπιστία στις επαγγελματικές σου δεξιότητες. Μπορούν να κάνουν τη διαφορά ώστε να γίνει το προφίλ σου αξιομνημόνευτο. Μην ντρέπεσαι. Το να ζητάς συστάσεις είναι κοινή πρακτική. Όταν οι άλλοι χρήστες βλέπουν συστάσεις από προηγούμενους εργοδότες, πελάτες και συναδέλφους, νιώθουν πως είσαι καλός/ή σε αυτό που κάνεις. To LinkedIn σου δίνει τη δυνατότητα να στείλεις ένα μήνυμα στο άτομο από το οποίο θα ήθελες μια σύσταση, η οποία δεν θα δημοσιευθεί μέχρι να την αποδεχτείς.

βήμα 5

ιδιωτικότητα και εμπιστευτικότητα.

Μπορείς να κάνεις το προφίλ σου στο LinkedIn «δημόσιο» ή «ιδιωτικό». Όταν είναι δημόσιο, όλοι μπορούν να το δουν κάνοντας μια αναζήτηση, ακόμα και άτομα που δεν έχουν λογαριασμό στο LinkedIn. Όταν είναι «ιδιωτικό», οι άνθρωποι έχουν περιορισμένη πρόσβαση στις πληροφορίες σου, και επίσης δεν μπορούν να δουν αν επισκέπτεσαι το προφίλ τους. Μπορείς ακόμη και να έχεις το προφίλ σου "δημόσιο" και να χρησιμοποιείς τη ρύθμιση "ιδιωτικό" για προβολή άλλων προφίλ.

Μπορείς να αλλάξεις τις ρυθμίσεις απορρήτου κάνοντας κλικ στο «Manage public profile». Κάνε κλικ «Edit» και επίλεξε αυτό που σε κάνει να νιώθεις πιο άνετα.

do’s & don’ts.

do

  • Διατήρησε το προφίλ σου ενημερωμένο.
  • Μπες σε ομάδες και ακολούθησε εταιρείες που σου ταιριάζουν και σε ενδιαφέρουν.
  • Εξατομίκευσε το προφίλ σου περιλαμβάνοντας πληροφορίες που ευθυγραμμίζονται με το brand σου.
  • Πρόσθεσε τη διεύθυνση URL του προφίλ σου στην υπογραφή του email σου έτσι ώστε οι πιθανοί εργοδότες να μπορούν να συνδεθούν μαζί σου.
  • Δώσε συστάσεις σε άλλα άτομα που κάνουν εξαιρετική δουλειά, και πολύ πιθανόν να θελήσουν να σου ανταποδώσουν τη χάρη.

don’t

  • Mην κάνεις connect με τον οποιονδήποτε μόνο για να αποκτήσεις πολλές επαφές. Προτίμησε την ποιότητα παρά την ποσότητα.
  • Απόφυγε να δημοσιεύεις πάρα πολλές προσωπικές πληροφορίες, αν και είναι καλό να δείχνεις την προσωπικότητά σου & το πώς είναι να συνεργάζεται κάποιος μαζί σου.
  • Μην βασίζεσαι αποκλειστικά στο LinkedIn ως το μοναδικό σου μέσο δικτύωσης ή πηγή πληροφοριών.
  • Μην αγνοείς το summary στο προφίλ σου, καθώς, μπορεί να αναδείξει τα δυνατά σου σημεία μέσα σε λίγες προτάσεις.

facebook.

Τι σχέση έχει το Facebook με το personal branding;

Ίσως να μην το περίμενες αλλά το Facebook γίνεται ένα πιο επαγγελματικό δίκτυο που περιλαμβάνει λεπτομέρειες σχετικά με την εργασία και την εκπαίδευσή σου.

Καθώς ο καθένας μπορεί να έχει πρόσβαση στη σελίδα σου στο Facebook, δεν αποτελεί έκπληξη ότι το 35% των εργοδοτών έχουν απορρίψει κάποιον υποψήφιο με βάση αυτά που βρήκαν. Οι κυριότεροι λόγοι είναι ακατάλληλες φωτογραφίες ή περιεχόμενο ή δημοσιεύσεις στις οποίες μιλούσαν άσχημα για έναν εργοδότη, συνάδελφο ή πελάτη.

Από την άλλη πλευρά, το 18% των υπεύθυνων προσλήψεων βρήκαν πράγματα που τους έκαναν να θελήσουν να προσλάβουν έναν/μια υποψήφιο/α. Στα θετικά που μπορεί κάποιος να ανακαλύψει είναι η δημιουργικότητα, οι αξίες & η ταύτιση του ατόμου με την κουλτούρα της εταιρείας.

Είναι σίγουρο πως θα δεχτείς αιτήματα φιλίας από συναδέλφους, πελάτες και διευθυντές επομένως, το Facebook δεν είναι πλέον απλώς ένα μέσο για να συνδεθείς με φίλους και οικογένεια. Πώς μπορείς, λοιπόν, να χτίσεις & να αναδείξεις το brand σου στο Facebook;

επαγγελματικές πληροφορίες

Με το Facebook να εμφανίζει τις επαγγελματικές σου πληροφορίες, φρόντισε να συμπεριλάβεις το όνομα της εταιρείας σου και το τι κάνεις, όχι ποιος/α είσαι. Για παράδειγμα, γράψε «διαχείριση projects πληροφορικής μεγάλης κλίμακας στον δημόσιο τομέα» αντί να γράψεις απλώς «σύμβουλος». Και μην ξεχάσεις να προσθέσεις το κολλέγιο ή το πανεπιστήμιό σου για μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

επίλεξε μια επαγγελματική εικόνα προφίλ

Η εικόνα προφίλ σου στο Facebook είναι ίσως η πιο σημαντική φωτογραφία στα social media, καθώς μπορεί ο καθένας να τη δει, ανεξάρτητα από τις ρυθμίσεις απορρήτου σου. Φρόντισε να είναι κατάλληλη και να εναρμονίζεται με το προσωπικό σου brand.

έλεγξε τις ρυθμίσεις απορρήτου

Αν υπάρχει κάτι στο Facebook που δεν θέλεις να το δει όλος ο κόσμος, υπάρχουν πολλοί τρόποι να περιορίσεις την πρόσβαση σε φωτογραφίες, βίντεο και αναρτήσεις.

άλλοι τρόποι για να προωθήσεις τον εαυτό σου στο Facebook

  1. Έξυπνες αναρτήσεις: Είναι ωφέλιμο να δημοσιεύεις περιεχόμενο που προκαλεί σκέψη και είναι συνεπές με την προσωπική σου επωνυμία. Για παράδειγμα μπορείς να ανεβάσεις ένα βίντεο ή ένα άρθρο που σχετίζεται με τον κλάδο σου ή μια εμπνευσμένη ιστορία για κάποιον που θαυμάζεις.
  2. Κάνε like και follow σχετικές σελίδες: Έχε υπόψη σου ότι το περιεχόμενο στο οποίο πατάς like αντικατοπτρίζει τα ενδιαφέροντα, τις αξίες και την προσωπικότητά σου, τα οποία ίσως βοηθήσουν έναν εργοδότη αποφασίσει εάν είσαι κατάλληλος/η για τη δουλειά.

twitter

Ένας άλλος τρόπος για να προωθήσεις το προσωπικό σου brand είναι με τη βοήθεια του Twitter. Το Twitter είναι ιδανικό για να ακολουθήσεις άτομα που σου αρέσουν ή σε εμπνέουν και να αποκτήσεις ακόλουθους που ενδιαφέρονται για σένα και το brand σου.

Το Twitter είναι κυρίως για άτομα που έχουν κάτι να πουν, θέλουν να ξεχωρίσουν ως άτομα & επαγγελματίες ή να προωθήσουν τη δική τους επιχείρηση.

Οι περισσότεροι εργοδότες δεν κοιτούν το Twitter για να βρουν πληροφορίες για ένα πιθανό υποψήφιο.

γιατί η δικτύωση αξίζει τον κόπο.

Δεδομένου ότι περίπου το 70-80% των ανοιχτών θέσεων εργασίας δεν διαφημίζεται, η δικτύωση είναι το κλειδί για να ανακαλύψεις αυτές τις θέσεις.

Ο σκοπός της δικτύωσης είναι:

  • να δημιουργήσεις επαφές με άτομα που μοιράζεστε ίδιες ιδέες
  • να προβάλλεις το προσωπικό σου brand
  • να μάθεις περισσότερα για τους κλάδους που σε ενδιαφέρουν, για εταιρείες και ευκαιρίες εργασίας
  • να μάθεις για άλλα άτομα που μπορεί να αποτελέσουν τις μελλοντικές σου επαφές
  • να βοηθήσεις άλλους

Ενώ οποιοσδήποτε από το δίκτυό σου μπορεί μελλοντικά να σου προσφέρει κάποια επαγγελματική ευκαιρία, εσύ πρέπει να στοχεύεις στη δημιουργία γνήσιων σχέσεων αντί να ζητάς χάρες. Ωστόσο, να είσαι ανοιχτός/η όσον αφορά την αναζήτηση εργασίας και τις ευκαιρίες που πιθανόν προκύψουν.

χτίζοντας το δίκτυό σου.

Αν και η δικτύωση μπορεί να φαίνεται τρομακτική στην αρχή, όσο περισσότερο το προσπαθείς, τόσο πιο εύκολο θα γίνεται. Για να ξεκινήσεις, φτιάξε μια λίστα με άτομα που θα ήθελες στο δίκτυό σου, ειδικά όσοι γνωρίζουν άλλα άτομα μπορεί να σε οδηγήσουν σε ευκαιρίες. Φρόντισε η λίστα σου να περιλαμβάνει τουλάχιστον 30-50 άτομα.

εργασία: λίστα δικτύου

Άρχισε να σκέφτεσαι ποιους μπορείς να συμπεριλάβεις στο δίκτυό σου.

  • Πρώην και νυν συνάδελφοι:
  • Πρώην εργοδότες/προϊστάμενοι:
  • Πρώην συνάδελφοι:
  • Πελάτες/προμηθευτές:
  • Φίλοι, οικογένεια και γνωστοί:
  • Επαγγελματικοί σύλλογοι:
  • Ομάδες επαγγελματικής δικτύωσης:
  • Ομάδες ενδιαφέροντος:

it’s a

linkedin world.

Από όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες δικτύωσης, το LinkedIn είναι το πιο πολύτιμο. Σου επιτρέπει να συνδεθείς με μια τεράστια γκάμα επαφών, επιχειρήσεων και ομάδων του κλάδου σου και όχι μόνο.

Σου δίνει επίσης τη δυνατότητα να μένεις ενημερωμένος/η για τις τάσεις του κλάδου και να μοιράζεσαι πληροφορίες με άλλους επαγγελματίες.

Κάνε την αρχή με άτομα που γνωρίζεις καλά και διατήρησε τη δικτύωσή σου στοχευμένη. Στη συνέχεια, μπορείς να επεκτείνεις το δίκτυό σου προσθέτοντας κάποιες από τις επαφές των επαφών σου και τσεκάροντας ποια προφίλ παρακολουθούν. Μπορείς επίσης να ζητήσεις συστάσεις, οι οποίες είναι από τους καλύτερους τρόπους για να προωθήσεις τον εαυτό σου.

Μια άλλη καλή συμβουλή είναι να συμμετάσχεις σε ομάδες όπως π.χ. στην ομάδα αποφοίτων του πανεπιστημίου σου για να αυξήσεις τις συνδέσεις σου και τις επαγγελματικές ευκαιρίες. Μην παραλείψεις να συμμετέχεις σε συζητήσεις. Μπορείς επίσης να αναζητήσεις εταιρείες και το προσωπικό τους προκειμένου να μάθεις περισσότερα για την κουλτούρα τους. 

Το LinkedIn είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να διευρύνεις το δίκτυό σου οφελώντας μακροπρόθεσμα τη σταδιοδρομία σου.

 

διατήρησε το δίκτυό σου.

Κάνοντας τη δικτύωση μέρος της καθημερινότητάς σου, θα γίνει μία φυσική διαδικασία.  Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να σε κρατήσουν στη σωστή κατεύθυνση:

  • Σκέψου τι θέλεις να πετύχεις
  • Ενσωμάτωσε απλές δραστηριότητες δικτύωσης στην καθημερινή σου ρουτίνα
  • Όρισε υπενθυμίσεις για δικτύωση στο ημερολόγιό σου
  • Κράτα σημειώσεις για τις συνομιλίες σου
  • Παρακολούθησε την πρόοδό σου
  • Αναζήτησε κοινά ενδιαφέροντα με τις επαφές σου και σκέψου τρόπους να επωφεληθείτε και οι 2 από τη σχέση σας 
  • Κάνε ένα ευχαριστήριο τηλεφώνημα ή στείλε ένα mail έπειτα από κάθε συνάντηση.

Να θυμάσαι πως χρειάζεται χρόνος για να δημιουργήσεις το δίκτυό σου. Κάνοντας μια εποικοδομητική συζήτηση με κάποιον σήμερα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα συνεργαστείς μαζί του αύριο, αλλά μπορεί να αποδειχθεί ανεκτίμητης αξίας με την πάροδο του χρόνου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον παρακάτω πίνακα για να παρακολουθείς την πορεία της δικτύωσής σου

πίνακας δικτύωσης

όνομα

mail

τηλέφωνο

σημειώσεις

...

...

...

...

το επόμενο επαγγελματικό σου βήμα.

Αν αναζητάς την εργασία που σου ταιριάζει, στο website της Randstad θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για να τα καταφέρεις. 

Από τη δημιουργία του βιογραφικού σου μέχρι την συνέντευξη, αυτές οι δοκιμασμένες συμβουλές θα σε βοηθήσουν να κάνεις με αυτοπεποίθηση το επόμενο βήμα. 

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκέψου το website μας randstad.gr