Στην αγορά εργασίας στην Ελλάδα σήμερα, ένα άτομο χρειάζεται να προσπαθεί διαρκώς ώστε να ανταποκρίνεται επιτυχώς στις σύγχρονες απαιτήσεις και να εξελίσσεται στην καριέρα του. Πέρα από τη γενικότερη απόδοση ενός εργαζομένου, πολλές φορές οι μικρές λεπτομέρειες της συμπεριφοράς του είναι αυτές που θα καθορίσουν τη μετέπειτα πορεία του.

Οι συμπεριφορές αυτές σχετίζονται,  μεταξύ άλλων,  και με την επικοινωνία που έχει ο εργαζόμενος με τους συναδέλφους του. Στη συνέχεια, σας παρουσιάζουμε κάποιες εναλλακτικές προτάσεις φράσεων που χρησιμοποιούμε στο εργασιακό περιβάλλον καθημερινά, οι οποίες θα δημιουργήσουν ένα κλίμα εμπιστοσύνης και σεβασμού στην εργασία σας, που είναι απαραίτητα στοιχεία για την αποτελεσματική λειτουργία μιας εταιρείας. Αντί, λοιπόν, να πείτε…

  • “Δεν ξέρω να το κάνω αυτό” - είναι προτιμότερο να πείτε… “Μπορείς να μου δείξεις πώς να το κάνω;”

Όταν ξεκινάτε σε έναν καινούριο χώρο εργασίας ή εάν με την πάροδο του χρόνου οι ευθύνες σας αυξηθούν, είναι φυσικό να έρθετε σε επαφή με καινούρια πράγματα. Το να ζητήσετε βοήθεια από τους συναδέλφους σας είναι παράγοντας – κλειδί για την επιτυχή έκβαση της μεταξύ σας επικοινωνίας και, επιπλέον, θα προβάλλετε την επιθυμία να διδαχθείτε από τους πιο έμπειρους. Όλοι όσοι διαθέτουν πολυετή εμπειρία και χαρακτηρίζονται από επαγγελματισμό χαίρονται πάντα να μοιράζονται γνώση με τους συναδέλφους τους.

  • “Είναι πολύ εύκολο!” - είναι προτιμότερο να πείτε…  “Θα σου δείξω πώς να το κάνεις. Είναι εύκολο”

Το να απαντήσετε με απόλυτο ύφος σε κάτι που δεν μπορεί να φέρει εις πέρας ένας συνάδελφός σας δεν είναι η καλύτερη αντιμετώπιση καθώς αυτόματα θα νιώσει ότι τον υποτιμάτε ή ότι δεν είστε ιδιαίτερα συνεργάσιμος. Προσπαθήστε να είστε επιεικείς και διαθέσιμοι προκειμένου να πετύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα αλλά και να συνεισφέρετε με τον τρόπο σας στην προσωπική ανάπτυξη ενός συναδέλφου.

  • “Έπρεπε να το είχαμε κάνει διαφορετικά!” - είναι προτιμότερο να πείτε… “Προτείνω την επόμενη φορά να το κάνουμε με διαφορετικό τρόπο”.

Κάθε άτομο που εργάζεται στην εταιρεία σας έχει τη δική του οπτική για τα προβλήματα που προκύπτουν όπως και για την επίλυσή τους. Κάποια πράγματα πρέπει να συμβαδίζουν με την λειτουργία της εταιρείας και να εντάσσονται στα πλαίσια αυτής, όμως, εάν γίνει κάτι με διαφορετικό τρόπο, μπορείτε απλά να διευκρινίσετε ευγενικά την εναλλακτική σας πρόταση.

  • “Δουλεύω περισσότερο καιρό. Ξέρω καλύτερα” - είναι προτιμότερο να πείτε…  “Σε ευχαριστώ για τη συμβουλή. Θα το σκεφτώ”.

Η επαγγελματική σας εμπειρία είναι αναμφισβήτητη, καθώς με το πέρασμα του χρόνου έχετε καταφέρει να εξελιχθείτε και να πετύχετε επαγγελματικά. Ωστόσο, ένα στοιχείο που σας χαρακτηρίζει ως επαγγελματία είναι η δεκτικότητα που έχετε σε κάτι νέο ή σε μια διαφορετική ιδέα. Σας προτείνουμε, λοιπόν, να ακούτε πάντα μια διαφορετική προσέγγιση για ένα εργασιακό ζήτημα από κάποιον συνάδελφό σας, η οποία μπορεί να είναι μια ιδέα για την έναρξη ενός μεγάλου εγχειρήματος.

  • “Δεν τα πήγαινα πολύ καλά με τον προηγούμενο εργοδότη μου” - είναι προτιμότερο να πείτε… “Η προηγούμενη μου εργασία μου έδωσε μεγάλη εμπειρία”.

Το να προβάλλετε τις άσχημες σχέσεις που είχατε με τον προηγούμενο εργοδότη σας δε θα δημιουργήσει καλή εντύπωση στον εν δυνάμει νέο σας προϊστάμενο. Φροντίστε να εστιάσετε στα θετικά που αποκομίσατε από την προηγούμενη σας εργασια και να μετατρέψετε τις δυσκολίες που αντιμετωπίσατε σε προκλήσεις που επιλύσατε, ώστε να προβάλλετε την αποφασιστικότητά σας και την όρεξη σας για εργασία. Να είστε σίγουροι ότι θα εκτιμηθεί.

Αυτές ήταν κάποιες φράσεις οι οποίες θα βοηθήσουν την προσωπική σας εξέλιξη. Για περισσότερες συμβουλές στο πώς να βελτιώσετε την καριέρα σας, μπορείτε να πατήσετε εδώ.