πώς να κάνετε το employer brand σας να ξεχωρίσει στην εποχή του COVID-19;

Γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι οι άνθρωποι που επιλέγετε προσωπικό είστε συνηθισμένοι στο να διαχειρίζεστε αποτελεσματικά διαφορετικούς ανθρώπους προσαρμοζόμενοι στις πολλές και διαφορετικές ανάγκες τους ευφάνταστα και με δημιουργικότητα. Αυτό είναι στο DNA σας και στην περιγραφή του ρόλου σας. Στην παρούσα συνθήκη όμως προστίθεται ακόμη μία πρόκληση, να παρέχετε στους υποψηφίους σας το επιθυμητό επίπεδο εμπειρίας (candidate experience) που είχαν πριν από την εποχή του COVID-19.

Πώς λοιπόν εξασφαλίζετε ότι η εμπειρία του υποψηφίου δεν διακυβεύεται και ότι η φήμη σας ως εργοδότης δεν παραμένει μόνο ελκυστική, αλλά εντυπωσιάζει τους υποψηφίους σας με την αντίδρασή σας απέναντι στην πανδημία του COVID-19;

Η απάντηση είναι απλή αλλά απαιτεί κάποιο σχεδιασμό και προσπάθεια. Πρώτα απ 'όλα, πρέπει να θέσετε τον εαυτό σας στη θέση του υποψηφίου σας. Εάν ήσαστε υποψήφιος τώρα, τι θα σας απασχολούσε και θα σας ενδιέφερε; Πώς θα σκεφτόσαστε, θα ενεργούσατε και τι θα θέλατε να γνωρίζετε για μια εταιρεία;

Συμπεριλάβετε την αντίδραση της εταιρείας σας στην πανδημία του COVID-19.

Ένας υποψήφιος θα ήθελε σίγουρα να μάθει πώς αντέδρασε η εταιρεία σας στην πανδημία. Τι μέτρα λάβατε και πώς σχεδιάζετε να συνεχίσετε να προστατεύετε τους υπαλλήλους σας; Πώς μοιάζει για τη δική σας εταιρεία η εργασία από το σπίτι; Πώς αλληλεπιδρά η ομάδα δουλεύοντας από το σπίτι; Αυτά είναι μερικά από τα θέματα που πρέπει να εξετάσετε.

Δείξτε ενσυναίσθηση και ειλικρινές ενδιαφέρον για τον τρόπο που διαχειρίζεται ο υποψήφιος σας την περίοδο αυτή.

Είναι απόλυτα φυσικό να δείχνετε πραγματικό ενδιαφέρον για το πώς ένα άτομο διαχειρίζεται αυτή την πρόκληση. Δεν χρειάζεται να μπείτε σε λεπτομέρειες ή να αναλύσετε σε βάθος την κατάσταση με τους υποψηφίους σας, δείχνοντας το ενδιαφέρον σας για κάτι που επηρεάζει όλους μας, μεταδίδει και το μήνυμα ότι θα ενδιαφέρεστε πραγματικά για εκείνους όταν εργαστούν για την εταιρεία σας. Το να μην συζητάμε για ένα τέτοιο θέμα μοιάζει σαν να αγνοούμε τον ελέφαντα στο δωμάτιο, ενώ η υπερβολική ανάλυση θα μπορούσε ενδεχομένως να φέρει τους υποψήφιους σε μια δύσκολη θέση. Είναι πολύ σημαντικό να βρείτε την ισορροπίας που θα σας κάνει να αισθάνεστε άνετα.

Κάντε τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων εύκολη και κατανοητή για τους υποψηφίους σας.

Η ψηφιακή συνέντευξη και η διαδικασία επιλογής προσωπικού χωρίς φυσική παρουσία μπορεί να φαίνεται κάπως άβολη σε αρκετούς υποψηφίους. Ανεξάρτητα από το πόσο εξοικειωμένος είναι κανείς με την τεχνολογία, η διαδικασία συνέντευξης μέσω μιας πλατφόρμας είναι σχετικά νέα και καταργεί την προσωπική επαφή που προσφέρει εξορισμού μια συνέντευξη στα γραφεία σας. Μην πάρετε σαν δεδομένο ότι οι υποψήφιοι αισθάνονται άνετα με αυτούς τους τύπους συνεντεύξεων και εργαλείων. Η παροχή πληροφοριών καθώς και του απαραίτητου ενημερωτικού υλικού για το πώς μοιάζει η ψηφιακή συνέντευξη και πώς θα χρησιμοποιήσουν τα τεχνολογικά εργαλεία θα κάνει τους υποψηφίους να αισθάνονται περισσότερο άνετοι και θα τους αφαιρέσει περιττό άγχος.
 

Δώστε μια γεύση από την ατμόσφαιρα του γραφείου.

‘Πριν’ την πανδημία θα πραγματοποιούσατε μια προσωπική συνέντευξη στα γραφεία σας, ένας υποψήφιος θα έφτανε στο χώρο σας και παρέμενε για λίγο στο χώρο υποδοχής και πιθανόν να συναντούσε και να έδινε τα χέρια με την ομάδα που θα συνεργαζόταν, παίρνοντας μια γεύση για το πώς θα έμοιαζε η πραγματικότητά του εάν εργαζόταν στην εταιρεία σας. Τώρα καλείστε να αναδημιουργήσετε αυτή την εμπειρία ψηφιακά. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα βίντεο της ομάδας που θα συστήνεται ψηφιακά. Θα μπορούσατε επίσης να συγκεντρώσετε υλικό (φωτογραφίες ή βίντεο) από τα γραφεία σας και να συμπεριλάβετε κάποια από τα ορόσημα σας όπως τρόπους που γιορτάζατε επιτυχίες και επετείους.  

Ενθαρρύνετε τις ερωτήσεις (και να το εννοείτε).

Βεβαιωθείτε ότι είστε ανοιχτοί και ενθαρρύνετε τις ερωτήσεις από τους υποψηφίους σας. Αυτή είναι μια πολύ ειδική συνθήκη κι ακόμη κι αν έχετε επανασχεδιάσει πολύ προσεκτικά τη στρατηγική σας είναι πολύ σημαντικό να αφουγκράζεστε τους υποψηφίους σας και να ακούτε τις ανάγκες τους. Ενθαρρύνετε τους να σας κάνουν ερωτήσεις ακόμα και μετά τη συνέντευξη, εάν τους προκύψει κάποια απορία μετά την αλληλεπίδρασης σας μαζί τους.

 
 

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Νατάσα Κατωπόδη - Senior Consultant HR Services

Η Νατάσα είναι επαγγελματίας στον κλάδο του Ανθρώπινου Δυναμικού με εμπειρία περισσότερων από 10 χρόνων στην εύρεση, εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων τόσο σε Συμβουλευτικές Εταιρείες όσο και σε in-house HR Τμήματα. Πάθος της είναι να βοηθά τα άτομα να ανακαλύπτουν τις αληθινές τους δεξιότητες, να τις μετουσιώνει σε ικανότητες και τελικά να επιτυγχάνουν τους στόχους τους. Είναι καταρτισμένη και έμπειρη στην εφαρμογή συμβουλευτικών και ψυχοδυναμικών θεωριών στα πλαίσια των υπηρεσιών HR με στόχο τη διευκόλυνση της επαγγελματικής τους εξέλιξης κατά τη διάρκεια της αναζήτησης εργασίας, με στόχο την επίτευξη της επαγγελματικής και προσωπικής εξέλιξης. Η Νατάσα έχει υποστηρίξει περισσότερα από 300 άτομα ώστε να ανταπεξέλθουν στη μετάβαση από την εργασιακή τους αποδέσμευση.

Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα