ΝΑΙ. Μπορεί. Εφόσον έχει τα εργαλεία, την νοοτροπία και το κίνητρο να το κάνει.

Η δουλειά και οι συνήθειές μας έχουν αναμφισβήτητα διαταραχθεί από τον COVID-19, αλλά πολλές από τις αλλαγές που θεωρούμε ότι προκλήθηκαν τώρα, είχαν ξεκινήσει ήδη στην προσωπική και επαγγελματική μας ζωή.


Τα social media και η τεχνολογία έχουν επηρεάσει το έργο μας εδώ και αρκετά χρόνια και οι πωλητές συγκεκριμένα θα έπρεπε να έχουν ήδη προσαρμοστεί στον νέο τρόπο πώλησης χρησιμοποιώντας την τεχνολογία.


Η χρήση της τεχνολογίας και των τεχνικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για την εκτέλεση της εργασίας σας μέσω της τεχνολογίας είναι το ένα. Το άλλο θέμα, και πιο βασικό, είναι η νοοτροπία που απαιτείται να έχει κάποιος ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται με ευελιξία στο νέο τρόπο εργασίας με τη χρήση της τεχνολογίας. Αυτό είναι βασικό μέλημα των Sales Managers οι οποίοι πρέπει να συνεργαστούν με τις ομάδες τους προκειμένου να τις εμπνεύσουν να συμμετάσχουν σε αυτό το ταξίδι.


Τι είναι αυτό που συνήθως αγαπούν οι πωλητές πάνω στη δουλειά τους; Την επικοινωνία με τους πελάτες! Η εργασία στον χώρο των πωλήσεων χωρίς τη φυσική επαφή με τους πελάτες, είναι μία πρόκληση για την πλειοψηφία των πωλητών. Πώς μπορούν να προσεγγίσουν πελάτες; Πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλες τις τεχνικές πωλήσεων στις οποίες έχουν εκπαιδευτεί για να κερδίσουν τον πελάτη; Οι συμβουλές για την γλώσσα του σώματος ή οι πρακτικές διαπραγμάτευσης έχουν εφαρμογή μέσω skype, google hangouts ή τηλεφώνου;


Όσο η επικοινωνία είναι “live”, οι γλωσσικές δεξιότητες, η γλώσσα του σώματος και ο τόνος της φωνής εξακολουθούν να είναι οι σημαντικότερες επικοινωνιακές δεξιότητες που απαιτούνται για μία επιτυχημένη προσέγγιση πωλήσεων.

Μερικές επιπλέον συμβουλές που θα ενισχύσουν την παρουσία σας κατά τη διάρκεια ενός βίντεο και θα δημιουργήσουν ένα άνετο χώρο εργασίας:

  • Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει αρκετό φως στο δωμάτιο ώστε να είστε ορατοί στο άτομο που βρίσκεται στην άλλη πλευρά.
  • Ελέγξτε τη σύνδεσή σας στο ίντερνετ και τον τεχνικό σας εξοπλισμό, πριν από τη συνάντηση, έτσι ώστε όλα να λειτουργούν σωστά. Τα τεχνικά ζητήματα συνήθων δημιουργούν επιπλέον άγχος κατά τη διάρκεια μιας βιντεοκλήσης! Αυτά είναι πράγματα που όλοι μας μπορούμε να ελέγξουμε, οπότε ας τα αποφύγουμε!
  • Βάλτε στη σίγαση όλες τις εφαρμογές σας στο PC (ο χαρακτηριστικός ήχος του messenger μπορεί να είναι ενοχλητικός)
  • Βάλτε σε σίγαση το μικρόφωνό σας όταν υπάρχουν πολλοί συμμετέχοντες στο meeting για να αποφύγετε περιττό θόρυβο.
  • Σταματήστε να κινείστε! Το γεγονός ότι βρίσκεστε σε βίντεο κλήση, και όχι σε συνάντηση πρόσωπο με πρόσωπο, δεν σημαίνει πως το άλλο άτομο δεν μπορεί να σας δει. Μερικές φορές φαίνεται να το ξεχνάμε και χαλαρώνουμε προς τα πίσω, κινούμαστε μπρος-πίσω ή σηκωνόμαστε χωρίς να συνειδητοποιούμε ότι είμαστε ορατοί.

Και αν σκεφτήκατε τη βίντεο κλήση ως πρόκληση, τι έχετε να πείτε για τα τηλεφωνικά meetings, όπου η φωνή & η χρήση της γλώσσας είναι το μόνο εργαλείο που έχετε;


Ένας επιτυχημένος πωλητής θα έπρεπε να είχε ήδη δουλέψει πάνω στην φωνή του. Φυσικά, εφόσον έχουμε επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο, έχουμε την τάση να υποβιβάζουμε την σημασία της φωνής και της γλώσσας που χρησιμοποιούνται κατά την επικοινωνίας μας με τον πελάτη.

Μερικές επιπλέον συμβουλές παρακάτω για την τηλεφωνική επικοινωνία:

  • Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει επιπλέον θόρυβος στον χώρο.
  • Ντυθείτε και προετοιμαστείτε με τρόπο που ενισχύει το ηθικό και τη διάθεσή σας.
  • Κάντε εξάσκηση στο λόγο σας μπροστά στον καθρέφτη ώστε να βεβαιωθείτε ότι η άρθρωσή σας είναι καθαρή και ότι μεταφέρετε το μήνυμά σας με ακρίβεια.
  • Πάρτε 5 λεπτά πριν από την κλήση σας για να κάνετε αναπνοές yoga (δεν θα πιστέψετε τα αποτελέσματα!)

Μπορείτε να διαπιστώσετε ότι οι δεξιότητες που απαιτούνται για έναν πωλητή για να εκτελέσει την εργασία του είναι οι ίδιες. Αυτό που χρειάζεται περισσότερο, είναι η αλλαγή της νοοτροπίας για να καταλάβουμε ότι μπορούμε να προσαρμοστούμε στις συνεχείς αλλαγές και να εκμεταλλευτούμε όσα περισσότερα μπορούμε από την κάθε περίσταση, ως άνθρωποι και ως επαγγελματίες. Αυτό αποτελεί σε μεγάλο βαθμό μία πρόκληση για τους ηγέτες και τους sales managers που πρέπει να κινήσουν αυτή την αλλαγή και να δώσουν το παράδειγμα.


Αυτό όμως είναι το θέμα του προσεχούς post.

#careerdevelopment  #risesmart #workingremotely