Η σαρωτική εξέλιξη των ψηφιακών τεχνολογιών  έχει τεράστιο αντίκτυπο σε μια σειρά βιομηχανιών, αλλάζοντας τον τρόπο λειτουργίας και εμπορίας τους σε πελάτες.

Στην digital εποχή τα όρια μεταξύ PR και marketing έχουν γίνει τόσο δυσδιάκριτα που πολλά άτομα στο PR θέλουν να διευρύνουν τις δεξιότητές τους για να αναλάβουν έναν ευρύτερο ρόλο στο ψηφιακό marketing.

Υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία μεταξύ των δύο ρόλων, οπότε ο εντοπισμός των δυνατών σημείων σου και το πού χρειάζεσαι βελτίωση θα σε βοηθήσει να μεταβείς στο σωστό τμήμα της βιομηχανίας του digital marketing.

 

ευκαιρίες στο marketing περιεχομένου.

Εξετάζοντας ορισμένους παραδοσιακούς ορισμούς για το PR και το marketing, είναι εύκολο να εντοπίσεις τους τρόπους με τους οποίους οι δύο βιομηχανίες διακρίνονται μεταξύ τους. Το PR σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τη δημιουργία σχέσεων και τον τρόπο με τον οποίο το περιεχόμενο προωθείται από μια επιχείρηση στο επιθυμητό κοινό της.

Το marketing, απο την άλλη, συνήθως ασχολείται περισσότερο με τη δημιουργία αυτού του περιεχομένου, είτε πρόκειται για διαφημίσεις της τηλεόρασης, είτε για ιστότοπους. Ωστόσο, το σύγχρονο digital marketing δεν αφορά μόνο τη δημιουργία περιεχομένου, αλλά και τον τρόπο διανομής αυτού μέσω των διαφόρων πλατφορμών - κάτι που προηγουμένως αφορούσε τον τομέα των δημοσίων σχέσεων.

Η σημασία της εμφάνισης μίας επιχείρησης ψηλά στη σελίδα αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης οδήγησε το marketing σε μία νέα εποχή, με γνώμονα το περιεχόμενο. Οι εταιρείες τώρα προσπαθούν να δημιουργήσουν περιεχόμενο που ενδιαφέρει και προσελκύει τους καταναλωτές, που διατηρεί την προσοχή τους και τους ωθεί να αναπτύξουν μια βαθύτερη σχέση με το brand.

Αυτή η εξέλιξη του marketing είναι πολύ πιο κοντά στην τακτική οικοδόμησης σχέσεων της βιομηχανίας PR και έτσι είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί πολλοί επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων μεταπηδούν στον κλάδο του marketing.

κάνοντας το βήμα.

Πριν αναζητήσουν μια δουλειά στον κλάδο του digital marketing, τα άτομα σε ρόλο δημοσίων σχέσεων είναι ωφέλιμο να εξετάσουν πρώτα ποιες δεξιότητες εκτιμούνται από τις εταιρείες, ειδικά επειδή μπορεί να αντιμετωπίσουν ένα ευρύ φάσμα εργασιών.

Τα δεδομένα, για παράδειγμα, γίνονται όλο και πιο σημαντικά και η ικανότητα αξιολόγησης των analytics συνήθως εκτιμάται ιδιαίτερα καθώς επιτρέπει στους ειδικούς να αξιολογήσουν πόσο επιτυχημένες ήταν οι καμπάνιες. Άλλες τεχνικές δεξιότητες όπως η επεξεργασία εικόνων και η παραγωγή βίντεο είναι επίσης χρήσιμες για τη δημιουργία περιεχομένου για τους πελάτες.

πώς να χρησιμοποιήσεις την εμπειρία που απέκτησες από τον κλάδο του PR.

Από την άλλη, μεγάλο μέρος της εμπειρίας που απέκτησες κατά τη διάρκεια της εργασίας σου στον χώρο του PR θα σου φανεί χρήσιμο σε ένα περιβάλλον digital marketing. Η ικανότητα να γράφεις ενδιαφέροντα και ελκυστικά κείμενα είναι μια πολύτιμη δεξιότητα, καθώς οι περισσότερες εταιρείες έχουν websites και ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Άλλες δεξιότητες, όπως η επικοινωνία, η ευελιξία και η ικανότητα εργασίας σε μια ομάδα είναι μεταβιβάσιμες, καθώς εκτιμώνται σε πολλούς τομείς. Εάν ανησυχείς για το αν είσαι κατάλληλα εκπαιδευμένη/ος για έναν ρόλο στο digital marketing, θα μπορούσες να αναζητήσεις online ή δια ζώσης  μαθήματα στην αγορά. Υπάρχουν διαθέσιμα μαθήματα που μπορούν να σε βοηθήσουν να αναπτύξεις συγκεκριμένες δεξιότητες ψηφιακού marketing.

Η αλλαγή καριέρας είναι μια μεγάλη απόφαση, ακόμη και ανάμεσα σε δύο κλάδους με τόσα κοινά στοιχεία. Μάθε τα πλεονεκτήματα της καριέρας στο digital marketing για να κάνεις την σωστή επιλογή.

*Το πρωτότυπο άρθρο δημοσιεύτηκε στο career advice της Randstad UK.