ποια είναι η εργασία ενός customer service agent;

Ως customer service agent, βοηθάς τους πελάτες να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες τους και διαχειρίζεσαι τα παράπονά τους. Ακόμη, παρέχεις πληροφορίες στους πελάτες και απαντάς σε ερωτήσεις τους σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας. Επίσης, διαχειρίζεσαι τις επιστροφές και διαβιβάζεις τα παράπονα σε άλλα τμήματα ή managers. Κάποιοι/ες customer service agents είναι υπεύθυνοι/ες για τη διαχείριση άλλων εργαζομένων, ειδικά σε θέσεις εποπτείας.

Για να εργαστείς ως customer service agent χρειάζεται να διαθέτεις υπομονή και ψυχραιμία. Εκπαιδεύεσαι κατάλληλα για να διαχειρίζεσαι θυμωμένους πελάτες, να αναγνωρίζεις την αναστάτωσή τους, να την αντιμετωπίζεις και στη συνέχεια να βρίσκεις λύσεις. Διατηρείς την ψυχραιμία σου και ανταποκρίνεσαι σε παράπονα πελατών μέσω διαφόρων διαύλων επικοινωνίας, δείχνοντας πάντα ενσυναίσθηση. Επίσης, τους παρέχεις λεπτομερείς και σωστές πληροφορίες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας.

Η θέση περιλαμβάνει τη διατήρηση αρχείων αλληλεπίδρασης με πελάτες, συμπεριλαμβανομένων παραπόνων και σχολίων. Άλλωστε, ως customer service agent λειτουργείς ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της εταιρείας και των πελατών της. Επιπλέον, επικοινωνείς με υπαλλήλους άλλων τμημάτων και ετοιμάζεις αναφορές για προϊόντα ή υπηρεσίες. Στη συγκεκριμένη θέση χρειάζεται να αφιερώνεις σημαντικό χρόνο στον υπολογιστή, ενώ επίσης είναι αναγκαία και η συνεχόμενη εκπαίδευση για να χρησιμοποιείς διάφορα λογισμικά διανομής πληροφοριών.

Θα ταίριαζε η θέση του/της customer service agent με την ψυχραιμία που επιδεικνύεις και τις άριστες επικοινωνιακές σου δεξιότητες; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της customer service agent. 

θέσεις customer service agent
1

ο μέσος μισθός ενός customer service agent

O μέσος ετήσιος μισθός ενός/μιας υπαλλήλου εξυπηρέτης πελατών (customer service agent) ανέρχεται στα 12.000€. Ωστόσο, οι απολαβές σου διαφοροποιούνται ανάλογα με διάφορους παράγοντες. Για παράδειγμα, σε μία θέση όπυ εξυπηρετείς σε μια ξένη γλώσσα πέρα των Ελληνικών (multilingual customer care agent) ο ετήσιος μισθός σκαρφαλώνει κατ'ελάχιστον 14.000€ επίσης μπορεί να διαμορφωθεί ακόμη ψηλότερα ανάλογα και με την ξένης γλώσσα στην οποία εξυπηρετείς. Ξένες γλώσσες όπως τα Γερμανικά ή τα Ολλανδικά διαμορφώνουν το μέσο ετήσιο μισθό σε επίπεδα που προσεγγίζουν ή ξεπερνούν ακόμη και τα 20.000 ευρώ ετησίως. Με την απόκτηση εμπειρίας και επιπλέον εκπαιδευτικών προσόντων ή δεξιοτήτων, ο μισθός σου μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 26.000€ ετησίως.

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός customer service agent;

Πολλοί παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό σου ως customer service agent, με την εμπειρία και τις δεξιότητες να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Στην αρχή της καριέρας σου, ξεκινάς συνήθως με βασικό μισθό λόγω της περιορισμένης εμπειρίας σου. Καθώς αποκτάς μεγαλύτερη εμπειρία, αναλαμβάνεις πιο περίπλοκα καθήκοντα και αμείβεσαι παραπάνω. Επίσης, τα εκπαιδευτικά προσόντα που διαθέτεις μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση των αποδοχών σου.

Η τοποθεσία εργασίας σου επηρεάζει επίσης τις απολαβές σου, λόγω της διακύμανσης στη ζήτηση και στο κόστος ζωής. Η εργασία σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα αυξάνει τις μισθολογικές σου απολαβές. Οι ανταγωνιστικοί μισθοί των customer service agents σε μεγάλες πόλεις προκύπτουν από την υψηλή ζήτηση για τον ρόλο στις αστικές περιοχές. Αντίθετα, σε μικρότερες πόλεις, ο μισθός πιθανότατα να είναι χαμηλότερος λόγω της χαμηλότερης ζήτησης. 

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες customer service agents

Ο τρόπος επικοινωνίας με τους πελάτες καθορίζει και την κατηγορία του/της customer service agent. Ορισμένες από τις πιο συνηθισμένες κατηγορίες είναι:

γυναίκες και άνδρες συνάδελφοι που έχουν μια συνομιλία στο γραφείο
γυναίκες και άνδρες συνάδελφοι που έχουν μια συνομιλία στο γραφείο
3

εργαζόμενος ως customer service agent

Ως customer service agent, επικοινωνείς με πελάτες και επισκέπτες εκ μέρους της εταιρείας. Ας εξερευνήσουμε τα καθήκοντα και τα περιβάλλοντα εργασίας που σχετίζονται με τη θέση.

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός customer service agent

Παρόλο που μπορείς να γίνεις customer service agent χωρίς να έχεις ολοκληρώσει σπουδές στην ανώτατη εκπαίδευση, τα ακόλουθα προσόντα θα σε βοηθήσουν σημαντικά: 

  • Εκπαίδευση: εξέτασε το ενδεχόμενο απόκτησης πανεπιστημιακού πτυχίου στο marketing ή στη διοίκηση επιχειρήσεων. Αυτές οι σπουδές θα σου προσφέρουν πολύτιμο θεωρητικό υπόβαθρο και θα σε προετοιμάσουν για πιο εξειδικευμένες θέσεις στο μέλλον. Αν δεν επιθυμείς να ακολουθήσεις περαιτέρω σπουδές, χρειάζεται να ολοκληρώσεις την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσιο) και να ξεκινήσεις αμέσως με την αναζήτηση entry level θέσεων εξυπηρέτησης πελατών. Έτσι, θα αποκτήσεις τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες μέσω εκπαίδευσης εντός της εργασίας σου. Ωστόσο, προτείνεται να παρακολουθήσεις μικρά σεμινάρια για να βελτιώσεις τις τεχνικές σου δεξιότητες και να αποκτήσεις εμπειρία στη χρήση συστημάτων πολλαπλών γραμμών. 
  • Εργασιακή εμπειρία: οι περισσότεροι εργοδότες δίνουν μεγάλη σημασία στην προϋπηρεσία κατά την πρόσληψη customer service agents. Για αυτόν τον λόγο, προσπάθησε να αποκτήσεις εμπειρία μέσα από πρακτικές ασκήσεις, ή εργασία σε entry level θέσεις στις πωλήσεις, στο marketing ή σε άλλους ρόλους εξυπηρέτησης πελατών.

οι ικανότητες και δεξιότητες των customer service agents

Όπως σε πολλές θέσεις εργασίας, έτσι και στη θέση των customer service agents, είναι απαραίτητος ο καλός χειρισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή όπως και τηλεφωνικών συστημάτων, για τη δημιουργία και την ενημέρωση των λογαριασμών πελατών. Επιπλέον, είναι αναγκαίες και οι ακόλουθες δεξιότητες και ικανότητες:

  • Δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης: είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχεις δεξιότητες ενεργητικές ακρόασης ώστε να μπορείς να κατανοείς τους πελάτες και τις επιθυμίες ή ανησυχίες τους για να ανταποκριθείς στις ανάγκες τους. Η ενσυναίσθηση και η προθυμία, είναι αναγκαίες για να νιώσουν οι πελάτες ότι τους ακούς. Αφιέρωσε χρόνο για να μιλήσεις στους πελάτες και να κατανοήσεις τα ερωτήματά τους, ώστε να μπορέσεις να τους λύσεις τα προβλήματα. 
  • Υπομονή: η αυτοκυριαρχία είναι μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες για το ρόλο του/της customer service agent. Είναι σημαντικό να μένεις ήρεμος/η όταν οι πελάτες είναι αναστατωμένοι. Αναλαμβάνεις επίσης την ευθύνη για λογαριασμό της εταιρείας, διασφαλίζοντας ότι ο πελάτης είναι ευχαριστημένος με την μεταξύ σας αλληλεπίδραση. Συνεπώς, είναι απαραίτητο να έχεις αυτοέλεγχο και ψυχραιμία. 
  • Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων: χρειάζεται να διαθέτεις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων για να μπορέσεις να βρεις τρόπους να λύσεις τα προβλήματα αποτελεσματικά. Ως customer service agent, χρειάζεται να ακολουθείς μια συστηματική προσέγγιση και να είσαι προσεκτικός/ή όταν αναζητάς λύση. Οι εργοδότες περιμένουν από εσένα να είσαι δημιουργικός/ή, παραγωγικός/ή και να δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό για να βοηθήσεις τους πελάτες. 
  • Προσαρμοστικότητα στις προκλήσεις: η προσαρμοστικότητα είναι ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό για τους/τις customer service agents. Δουλεύοντας καθημερινά με πελάτες, δεν ξέρεις ποτέ τι να περιμένεις από τις κλήσεις ή τα μηνύματα που θα λάβεις. Οι καλοί/ές customer service agents προωθούν τα αποδεκτά προβλήματα ή παράπονα στα σωστά κανάλια και τμήματα, διαβιβάζοντας πληροφορίες στον πελάτη αποτελεσματικά, χωρίς να αγχώνονται ή να ανησυχούν. Συνεπώς χρειάζεται να είσαι διανοητικά ευέλικτος/η για να ανταποκριθείς σε διαφορετικούς ανθρώπους και σε διάφορες πλατφόρμες, μερικές φορές ταυτόχρονα. 
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της customer service agent.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.