ποια είναι η εργασία ενός customer service agent;
Ως customer service agent, βοηθάς τους πελάτες να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες τους και διαχειρίζεσαι τα παράπονά τους. Ακόμη, παρέχεις πληροφορίες στους πελάτες και απαντάς σε ερωτήσεις τους σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας. Επίσης, διαχειρίζεσαι τις επιστροφές και διαβιβάζεις τα παράπονα σε άλλα τμήματα ή managers. Κάποιοι/ες customer service agents είναι υπεύθυνοι/ες για τη διαχείριση άλλων εργαζομένων, ειδικά σε θέσεις εποπτείας.
Για να εργαστείς ως customer service agent χρειάζεται να διαθέτεις υπομονή και ψυχραιμία. Εκπαιδεύεσαι κατάλληλα για να διαχειρίζεσαι θυμωμένους πελάτες, να αναγνωρίζεις την αναστάτωσή τους, να την αντιμετωπίζεις και στη συνέχεια να βρίσκεις λύσεις. Διατηρείς την ψυχραιμία σου και ανταποκρίνεσαι σε παράπονα πελατών μέσω διαφόρων διαύλων επικοινωνίας, δείχνοντας πάντα ενσυναίσθηση. Επίσης, τους παρέχεις λεπτομερείς και σωστές πληροφορίες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας.
Η θέση περιλαμβάνει τη διατήρηση αρχείων αλληλεπίδρασης με πελάτες, συμπεριλαμβανομένων παραπόνων και σχολίων. Άλλωστε, ως customer service agent λειτουργείς ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της εταιρείας και των πελατών της. Επιπλέον, επικοινωνείς με υπαλλήλους άλλων τμημάτων και ετοιμάζεις αναφορές για προϊόντα ή υπηρεσίες. Στη συγκεκριμένη θέση χρειάζεται να αφιερώνεις σημαντικό χρόνο στον υπολογιστή, ενώ επίσης είναι αναγκαία και η συνεχόμενη εκπαίδευση για να χρησιμοποιείς διάφορα λογισμικά διανομής πληροφοριών.
Θα ταίριαζε η θέση του/της customer service agent με την ψυχραιμία που επιδεικνύεις και τις άριστες επικοινωνιακές σου δεξιότητες; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της customer service agent.
θέσεις customer service agentο μέσος μισθός ενός customer service agent
O μέσος ετήσιος μισθός ενός/μιας υπαλλήλου εξυπηρέτης πελατών (customer service agent) ανέρχεται στα 12.000€. Ωστόσο, οι απολαβές σου διαφοροποιούνται ανάλογα με διάφορους παράγοντες. Για παράδειγμα, σε μία θέση όπυ εξυπηρετείς σε μια ξένη γλώσσα πέρα των Ελληνικών (multilingual customer care agent) ο ετήσιος μισθός σκαρφαλώνει κατ'ελάχιστον 14.000€ επίσης μπορεί να διαμορφωθεί ακόμη ψηλότερα ανάλογα και με την ξένης γλώσσα στην οποία εξυπηρετείς. Ξένες γλώσσες όπως τα Γερμανικά ή τα Ολλανδικά διαμορφώνουν το μέσο ετήσιο μισθό σε επίπεδα που προσεγγίζουν ή ξεπερνούν ακόμη και τα 20.000 ευρώ ετησίως. Με την απόκτηση εμπειρίας και επιπλέον εκπαιδευτικών προσόντων ή δεξιοτήτων, ο μισθός σου μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 26.000€ ετησίως.
ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός customer service agent;
Πολλοί παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό σου ως customer service agent, με την εμπειρία και τις δεξιότητες να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Στην αρχή της καριέρας σου, ξεκινάς συνήθως με βασικό μισθό λόγω της περιορισμένης εμπειρίας σου. Καθώς αποκτάς μεγαλύτερη εμπειρία, αναλαμβάνεις πιο περίπλοκα καθήκοντα και αμείβεσαι παραπάνω. Επίσης, τα εκπαιδευτικά προσόντα που διαθέτεις μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση των αποδοχών σου.
Η τοποθεσία εργασίας σου επηρεάζει επίσης τις απολαβές σου, λόγω της διακύμανσης στη ζήτηση και στο κόστος ζωής. Η εργασία σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα αυξάνει τις μισθολογικές σου απολαβές. Οι ανταγωνιστικοί μισθοί των customer service agents σε μεγάλες πόλεις προκύπτουν από την υψηλή ζήτηση για τον ρόλο στις αστικές περιοχές. Αντίθετα, σε μικρότερες πόλεις, ο μισθός πιθανότατα να είναι χαμηλότερος λόγω της χαμηλότερης ζήτησης.
κατηγορίες customer service agents
Ο τρόπος επικοινωνίας με τους πελάτες καθορίζει και την κατηγορία του/της customer service agent. Ορισμένες από τις πιο συνηθισμένες κατηγορίες είναι:
-
email customer services support
Η εργασία σου περιλαμβάνει την απάντηση σε email και live chat από τους πελάτες. Απαντάς σε ερωτήματα και βοηθάς τους πελάτες στη διαδικασία αγοράς μέσω email ή φόρμας επικοινωνίας.
-
social media customer service reps
Παρακολουθείς προσεκτικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας και απαντάς σε ερωτήματα πελατών ή τους βοηθάς να πραγματοποιήσουν αγορές. Επιπλέον, αναλαμβάνεις τις δημοσιεύσεις στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας προκειμένου να ενημερώνεις το κοινό για τα προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες.
-
phone customer service agent
Ως customer service agent με ειδίκευση στη διαχείριση του τηλεφωνικού κέντρου, απαντάς σε τηλεφωνικές κλήσεις και διαχειρίζεσαι ερωτήματα κι απορίες πελατών. Συζητάς απευθείας με τους πελάτες για να διαχειριστείς παράπονα και να απαντήσεις στις όποιες ανησυχίες τους.
εργαζόμενος ως customer service agent
Ως customer service agent, επικοινωνείς με πελάτες και επισκέπτες εκ μέρους της εταιρείας. Ας εξερευνήσουμε τα καθήκοντα και τα περιβάλλοντα εργασίας που σχετίζονται με τη θέση.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός customer service agent;
Ορισμένα από τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες που αναλαμβάνει ένας/μία customer service agent περιλαμβάνουν:
- Απαντήση σε ερωτήματα πελατών: βρίσκεσαι στην πρώτη γραμμή επικοινωνίας της εταιρείας και απαντάς σε ερωτήματα πελατών σχετικά με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και γενικότερα ό,τι θέματα αφορούν την εταιρεία. Για να παρέχεις ακριβείς και ολοκληρωμένες απαντήσεις, είναι σημαντικό να γνωρίζεις καλά τις δράσεις και όσα προσφέρει η εταιρεία στον καταναλωτή. Επίσης, καθησυχάζεις τους νέους πελάτες για τη σωστή επιλογή που έκαναν και προτίμησαν την εταιρεία που εργάζεσαι.
- Διαχείριση παραγγελιών και συναλλαγών: λαμβάνεις και επεξεργάζεσαι τις παραγγελίες των πελατών, διασφαλίζοντας την έγκαιρη και σωστή παράδοση των προϊόντων. Επιπλέον, χειρίζεσαι τις επιστροφές, τις αλλαγές και τις ακυρώσεις παραγγελιών, με κύριο στόχο την ικανοποίηση των πελατών.
- Επίλυση προβλημάτων και αποκατάσταση σφαλμάτων: παρέχεις τεχνική υποστήριξη στους πελάτες, εντοπίζοντας και επιλύοντας τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας. Προσφέρεις επίσης βοήθεια με την εγκατάσταση, τη συντήρηση και την αναβάθμιση προϊόντων. Αν εργάζεσαι στον κλάδο της πληροφορικής (IT) ή σε εταιρεία λογισμικού ως υπηρεσία (SaaS), χρειάζεται να γνωρίζεις συγκεκριμένα προγράμματα και τεχνικά προϊόντα που προσφέρει η εταιρεία.
- Συγκέντρωση και ανάλυση σχολίων πελατών: μία ακόμη από τις αρμοδιότητες που έχεις ως customer service agent, είναι να συλλέγεις σχόλια από τους πελάτες, τα οποία στη συνέχεια αναλύονται και αξιοποιούνται για τη βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών της εταιρείας. Επίσης, το πολύτιμο αυτό feedback από τους πελάτες σου επιτρέπει να παρακολουθείς την ικανοποίησή τους και να ελέγχεις αν οι παρεχόμενες λύσεις λειτουργούν αποτελεσματικά. Αυτή η διαδικασία βοηθά στον εντοπισμό τομέων που χρήζουν βελτίωσης.
- Διαχείριση παραπόνων πελατών: ανεξάρτητα της αιτίας, φροντίζεις για την επίλυση των παραπόνων των πελατών, διατηρώντας παράλληλα μια ευγενική και επαγγελματική στάση. Ακούς τους δυσαρεστημένους πελάτες και συζητάς μαζί τους με επαγγελματικό τρόπο, ενώ αν υπάρχουν ζητήματα που ξεπερνούν τη δική σου αρμοδιότητα, η δουλειά σου είναι να τα μεταφέρεις στα κατάλληλα τμήματα της εταιρείας.
- Παρακολούθηση δεικτών απόδοσης εξυπηρέτησης πελατών: παρακολουθείς τους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs) και τις μετρήσεις για να αξιολογείς την ικανοποίηση των πελατών. Χρησιμοποιείς επίσης ερωτηματολόγια για να αξιολογήσεις σημαντικά σημεία, όπως είναι η ευκολία στην εξυπηρέτηση και η πιθανότητα οι πελάτες να συστήσουν την εταιρεία σε άλλους.
-
το περιβάλλον εργασίας ενός customer service agent
Το περιβάλλον εργασίας ενός/μιας customer service agent εξαρτάται από την εταιρεία και τις ώρες εργασίας. Σε αυτόν τον τομέα, η τηλεργασία είναι πολύ διαδεδομένη. Το τυπικό ωράριο εργασίας όπως και οι συγκεκριμένες ώρες αιχμής -όταν δηλαδή περισσότεροι πελάτες επικοινωνούν με την εταιρεία για ερωτήσεις ή παράπονα, είναι οι ώρες που συνήθως εργάζεσαι ως customer service agent.
Όταν εργάζονται σε γραφείο, ορισμένοι/ες customer service agents κάνουν συναντήσεις με άλλες ομάδες για να αντιμετωπίσουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες, μειώνοντας έτσι τα μελλοντικά παράπονα. Ορισμένες εταιρείες ζητούν από τους/τις customer service agents να εκτελούν τα καθήκοντά τους σε κέντρα κλήσεων για να διασφαλίζεται η άμεση πρόσβαση στους supervisors.
-
ποιοι είναι οι συνάδελφοί σου;
Ανάλογα με την εταιρεία στην οποία εργάζεσαι, οι συνάδελφοί σου περιλαμβάνουν receptionists, sales representatives, marketing executives και field sales reps. Ακόμη συνεργάζεσαι με sales agents, account managers και marketing managers. Τέλος, είναι πιθανό να συνεργαστείς με social media managers, digital marketing specialists και διευθυντές πωλήσεων.
-
το ωράριο εργασίας ενός customer service agent
Υπάρχει περίπου ο ίδιος αριθμός θέσεων πλήρους και μερικής απασχόλησης για customer service agents. Το τυπικό ωράριο εργασίας μιας θέσης πλήρους απασχόλησης είναι από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή, από τις 9 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα. Ωστόσο, ορισμένοι/ες customer service agents έχουν ευέλικτο ωράριο εργασίας.
-
οι ευκαιρίες ανέλιξης ως customer service agent
Ως customer service agent, έχεις συναρπαστικές ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη. Εφόσον η θέση είναι entry level θέση, είναι δυνατή η μετάβαση σε άλλες ειδικότητες στις επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα στη διαχείριση λογαριασμών πελατών ή στις πωλήσεις. Μπορείς να εργαστείς ως sales representative στο τμήμα πωλήσεων πριν προχωρήσεις σε θέση στο management. Αν θέλεις να εξελιχθείς και να εργαστείς στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών, μπορείς να γίνεις team leader. Με πολυετή εμπειρία, μπορείς ακόμη να γίνεις customer service manager.
-
τα πλεονεκτήματα της εύρεσης εργασίας ως customer service agent μέσω της randstad
Η Randstad προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα:
- ένα άτομο επικοινωνίας πάντα διαθέσιμο στο οποίο μπορείς να απευθυνθείς και να ζητήσεις βοήθεια.
- ευρύ φάσμα θέσεων εργασίας στην περιοχή σου.
τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός customer service agent
Παρόλο που μπορείς να γίνεις customer service agent χωρίς να έχεις ολοκληρώσει σπουδές στην ανώτατη εκπαίδευση, τα ακόλουθα προσόντα θα σε βοηθήσουν σημαντικά:
- Εκπαίδευση: εξέτασε το ενδεχόμενο απόκτησης πανεπιστημιακού πτυχίου στο marketing ή στη διοίκηση επιχειρήσεων. Αυτές οι σπουδές θα σου προσφέρουν πολύτιμο θεωρητικό υπόβαθρο και θα σε προετοιμάσουν για πιο εξειδικευμένες θέσεις στο μέλλον. Αν δεν επιθυμείς να ακολουθήσεις περαιτέρω σπουδές, χρειάζεται να ολοκληρώσεις την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσιο) και να ξεκινήσεις αμέσως με την αναζήτηση entry level θέσεων εξυπηρέτησης πελατών. Έτσι, θα αποκτήσεις τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες μέσω εκπαίδευσης εντός της εργασίας σου. Ωστόσο, προτείνεται να παρακολουθήσεις μικρά σεμινάρια για να βελτιώσεις τις τεχνικές σου δεξιότητες και να αποκτήσεις εμπειρία στη χρήση συστημάτων πολλαπλών γραμμών.
- Εργασιακή εμπειρία: οι περισσότεροι εργοδότες δίνουν μεγάλη σημασία στην προϋπηρεσία κατά την πρόσληψη customer service agents. Για αυτόν τον λόγο, προσπάθησε να αποκτήσεις εμπειρία μέσα από πρακτικές ασκήσεις, ή εργασία σε entry level θέσεις στις πωλήσεις, στο marketing ή σε άλλους ρόλους εξυπηρέτησης πελατών.
οι ικανότητες και δεξιότητες των customer service agents
Όπως σε πολλές θέσεις εργασίας, έτσι και στη θέση των customer service agents, είναι απαραίτητος ο καλός χειρισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή όπως και τηλεφωνικών συστημάτων, για τη δημιουργία και την ενημέρωση των λογαριασμών πελατών. Επιπλέον, είναι αναγκαίες και οι ακόλουθες δεξιότητες και ικανότητες:
- Δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης: είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχεις δεξιότητες ενεργητικές ακρόασης ώστε να μπορείς να κατανοείς τους πελάτες και τις επιθυμίες ή ανησυχίες τους για να ανταποκριθείς στις ανάγκες τους. Η ενσυναίσθηση και η προθυμία, είναι αναγκαίες για να νιώσουν οι πελάτες ότι τους ακούς. Αφιέρωσε χρόνο για να μιλήσεις στους πελάτες και να κατανοήσεις τα ερωτήματά τους, ώστε να μπορέσεις να τους λύσεις τα προβλήματα.
- Υπομονή: η αυτοκυριαρχία είναι μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες για το ρόλο του/της customer service agent. Είναι σημαντικό να μένεις ήρεμος/η όταν οι πελάτες είναι αναστατωμένοι. Αναλαμβάνεις επίσης την ευθύνη για λογαριασμό της εταιρείας, διασφαλίζοντας ότι ο πελάτης είναι ευχαριστημένος με την μεταξύ σας αλληλεπίδραση. Συνεπώς, είναι απαραίτητο να έχεις αυτοέλεγχο και ψυχραιμία.
- Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων: χρειάζεται να διαθέτεις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων για να μπορέσεις να βρεις τρόπους να λύσεις τα προβλήματα αποτελεσματικά. Ως customer service agent, χρειάζεται να ακολουθείς μια συστηματική προσέγγιση και να είσαι προσεκτικός/ή όταν αναζητάς λύση. Οι εργοδότες περιμένουν από εσένα να είσαι δημιουργικός/ή, παραγωγικός/ή και να δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό για να βοηθήσεις τους πελάτες.
- Προσαρμοστικότητα στις προκλήσεις: η προσαρμοστικότητα είναι ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό για τους/τις customer service agents. Δουλεύοντας καθημερινά με πελάτες, δεν ξέρεις ποτέ τι να περιμένεις από τις κλήσεις ή τα μηνύματα που θα λάβεις. Οι καλοί/ές customer service agents προωθούν τα αποδεκτά προβλήματα ή παράπονα στα σωστά κανάλια και τμήματα, διαβιβάζοντας πληροφορίες στον πελάτη αποτελεσματικά, χωρίς να αγχώνονται ή να ανησυχούν. Συνεπώς χρειάζεται να είσαι διανοητικά ευέλικτος/η για να ανταποκριθείς σε διαφορετικούς ανθρώπους και σε διάφορες πλατφόρμες, μερικές φορές ταυτόχρονα.
FAQs
Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της customer service agent.
-
ποια είναι τα καθήκοντα ενός customer service agent;
Ως customer service agent, διαχειρίζεσαι τις ανησυχίες των πελατών και διασφαλίζεις την ικανοποίησή τους με τις υπηρεσίες που λαμβάνουν. Ακούς προσεκτικά τις ερωτήσεις των πελατών και τους παρέχεις απαντήσεις. Εάν κάποιος πελάτης χρειάζεται τεχνική υποστήριξη, τον καθοδηγείς αναλόγως, εξηγώντας του τις διαδικασίες που χρειάζεται να ακολουθήσει. Επίσης, λαμβάνεις παραγγελίες και διεκπεραιώνεις πληρωμές για τους πελάτες.
-
ποιες δεξιότητες χρειάζεται να έχουν οι customer service agents;
Ως customer service agent, περνάς τη μέρα σου διαχειριζόμενος/η δυσαρεστημένους πελάτες. Χρειάζεται να διαθέτεις υπομονή και ηρεμία στην προσέγγισή σου για να διασφαλίζεις ότι οι διαφωνίες δεν κλιμακώνονται. Χρειάζεσαι επίσης ενσυναίσθηση και δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης για να κατανοείς τις ανησυχίες των πελατών. Ακόμη, είναι απαραίτητες οι εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας για την αποτελεσματική διαβίβαση πληροφοριών μέσω email, τηλεφώνων και live chat.
-
ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός customer service agent και ενός call center agent;
Ο/η call center agent έχει ως κύριο καθήκον τη διαχείριση κλήσεων από τους πελάτες και τους καταναλωτές. Ως customer service agent, έχεις ποικίλες αρμοδιότητες που ξεπερνούν την επικοινωνία μέσω τηλεφώνου. Για παράδειγμα, ενημερώνεις τα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών (CRM).
-
είναι η εργασία του υπαλλήλου λιανικής πώλησης η ίδια με την εργασία του customer service agent;
Ένας/μία υπάλληλος λιανικής πώλησης είναι υπεύθυνος/η να προσελκύσει πελάτες στο κατάστημα και να τους βοηθήσει να βρουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που χρειάζονται. Ένας/μία customer service agent έχει την πλήρη ευθύνη για όσα συμβαίνουν μετά την πώληση, καθώς χειρίζεται τα παράπονα και έχει ως στόχο να χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες.
-
ποια είναι τα τρία σημαντικότερα προσόντα για έναν customer service agent;
Τα πιο σημαντικά προσόντα των customer service agents είναι η υπομονή, ο επαγγελματισμός και η προτεραιότητα στον άνθρωπο. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν ορίσει λειτουργικές διαδικασίες για τους customer service agents, όπως είναι για παράδειγμα το πώς να απαντήσουν σε μια τηλεφωνική κλήση από πελάτη ή πώς να χειριστούν ένα παράπονο πελάτη.
-
πώς βρίσκω εργασία ως customer service agent;
Τα βήματα για την αναζήτηση εργασίας ως customer service agent είναι απλά. Ξεκίνα την αναζήτηση στις θέσεις εργασίας μας. Βρήκες αυτό που σου ταιριάζει; Τότε συμπλήρωσε την αίτησή σου χρησιμοποιώντας την επιλογή ‘κάνε την αίτησή σου’ στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας. Δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις εργασίας αυτή τη στιγμή; Τότε συνδέσου ή δημιούργησε ένα λογαριασμό για να ανεβάσεις το βιογραφικό σου ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σου ένας/μια υπεύθυνος/η προσλήψεων εάν προκύψει ανάλογη θέση εργασίας.