Με την ενσωμάτωση του υβριδικού μοντέλου στην εργασία, οι σχέσεις των εργαζόμενων σας μπορεί να χρειάζονται εναλλακτικούς τρόπους για να ενδυναμωθούν. Ένα καλά σχεδιασμένο πάρτι μπορεί να ενισχύσει το ηθικό, να καλλιεργήσει το ομαδικό πνεύμα και να ενδυναμώσει την εργασιακή κουλτούρα και το employer brand σας. Ωστόσο, για να αποτελέσει μια αξέχαστη εμπειρία για τους/τις εργαζόμενους/ες, απαιτεί χρόνο, σκέψη και οργάνωση.
Ακολουθούν 7 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να οργανώσετε μια αξέχαστη εταιρική εκδήλωση:
1. μιλήστε με τους εργαζόμενούς σας για να μάθετε τι θέλουν
Γιατί έχει σημασία: Κάποιοι/ες προτιμούν τις χαλαρές εκδηλώσεις, ενώ άλλοι/ες απολαμβάνουν περισσότερο τις δραστηριότητες, τα παιχνίδια ή το χορό.
Πώς να το κάνετε: Μην προσπαθήσετε να μαντέψετε, ξεκινήστε με μια σύντομη έρευνα για τις προτιμήσεις των εργαζομένων σας.
Μερικές ενδεικτικές ερωτήσεις θα μπορούσαν να είναι:
- Ποιες ημερομηνίες και ώρες είναι πιο βολικές για εσάς;
- Ποια θεματική θα προτιμούσατε από τις παρακάτω επιλογές;
- Έχετε κάποιον διατροφικό περιορισμό;
- Ποιες δραστηριότητες θα θέλατε να συμπεριληφθούν;
Συμβουλή: Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαδικασία ορίστε τον προϋπολογισμό σας, ώστε να αποκλείσετε από πριν επιλογές που δεν μπορείτε να υποστηρίξετε οικονομικά.
2. επιλέξτε ένα θέμα με νόημα
Γιατί έχει σημασία: Η επιλογή ενός θέματος για το πάρτυ καθορίζει το ύφος της εκδήλωσης και μπορεί να δώσει μια πιο προσεγμένη και οργανωμένη αίσθηση. Επίσης, διευκολύνει τη διακόσμηση του χώρου και την επιλογή των δραστηριοτήτων.
Πώς να το κάνετε: Ένα δημιουργικό θέμα που αντικατοπτρίζει τις αξίες της εταιρείας μπορεί να καλλιεργήσει το ομαδικό πνεύμα και να προσφέρει έναν λόγο για παρτυ.
Παραδείγματα:
-
Θέμα “Ομαδικότητα”: Διοργάνωση ομαδικών παιχνιδιών.
-
Θέμα “Γεύσεις του Κόσμου”: Εστίαση σε διεθνείς κουζίνες για να τιμηθεί η πολυπολιτισμικότητα.
Συμβουλή: Ορισμένα θέματα (π.χ. «Casino Royale») ενδέχεται να μην είναι κατάλληλα για όλους/ες και να δυσκολευτείτε να τα συνδέσετε με τις εταιρικές σας αξίες.
3. φροντίστε ώστε όλοι να απολαύσουν το φαγητό
Γιατί έχει σημασία: Το φαγητό και τα ποτά είναι βασικά στοιχεία μιας επιτυχημένης εκδήλωσης, γι’ αυτό και οι διατροφικές επιλογές πρέπει να είναι κατάλληλες για όλους/ες.
Πώς να το κάνετε: Αφού έχετε συλλέξει τις προτιμήσεις των εργαζομένων σας, επιλέξτε ένα μενού που να προσφέρει επιλογές για όλους/ες (χωρίς γλουτένη, vegetarian, vegan, μη αλκοολούχα ποτά).
4. οργανώστε χώρους και για κοινωνικοποίηση αλλά και για ησυχία
Γιατί έχει σημασία: Δεν έχουν όλοι/ες την ίδια ανάγκη για κοινωνική συναναστροφή. Ορισμένοι/ες μπορεί να απολαμβάνουν την συζήτηση και την κοινωνικοποίηση, ενώ άλλοι/ες να προτιμούν πιο ήσυχες επιλογές.
Πώς να το κάνετε: Φροντίστε ώστε ο χώρος να διαθέτει διαφορετικές ζώνες – για κοινωνικοποίηση αλλά και πιο ήσυχες. Αν γίνει για παράδειγμα στο γραφείο, χρησιμοποιήσετε μία αίθουσα συνεδριάσεων για το κυρίως πάρτι και μία άλλη όπου οι καλεσμένοι/ες σας θα μπορούν να κάτσουν και να συζητήσουν πιο ήσυχα.
Συμβουλή: Αν υπάρχει ζωντανή και δυνατή μουσική, προγραμματίστε την για αργότερα μέσα στη βραδιά ώστε όσοι/ες δεν επιθυμούν τους έντονους ήχους, να αποχωρήσουν.
5. προσωποποιήστε τα δώρα
Γιατί έχει σημασία: Ένα εταιρικό πάρτυ είναι η ιδανική ευκαιρία για να δείξετε στους/στις εργαζομένους/ες σας ότι αναγνωρίζετε και εκτιμάτε τη συνεισφορά τους. Ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους για να το κάνετε αυτό είναι με ένα μικρό δώρο. Ωστόσο, τα εταιρικά δώρα είναι δύσκολο να οργανωθούν μαζικά και, ακόμη κι όταν αυτό είναι εφικτό, συχνά δεν είναι καθόλου προσωποποιημένα.
Πώς να το κάνετε: Τα δώρα δεν χρειάζεται να είναι υλικά. Εναλλακτικές περιλαμβάνουν:
- Δωρεά σε φιλανθρωπικό οργανισμό επιλογής των εργαζομένων
- Χειρόγραφη ευχαριστήρια κάρτα από τον μάνατζερ
- “Τοίχος Ευχαριστιών” με σημειώματα μεταξύ συναδέλφων
- Φωτογραφικό/βιντεοσκοπημένο κολάζ της χρονιάς
Συμβουλή: Αν επιλέξετε φυσικά δώρα, προτιμήστε κάτι πρακτικό και διασκεδαστικό για το γραφείο (π.χ. Προσωποποιημένες κούπες ή ημερολόγια).
6. δώστε προσοχή στον χρόνο και τα logistics
Γιατί έχει σημασία: Η ώρα και οι λεπτομέρειες μπορούν να καθορίσουν την επιτυχία του πάρτι. Μπορεί να νομίζετε ότι ένα πάρτυ στις 2 το μεσημέρι θα είναι βαρετό, αλλά σίγουρα ένα εταιρικό πάρτυ εντός ωραρίου εργασίας διευκολύνει τη συμμετοχή των εργαζομένων σας.
Πώς να το κάνετε: Αφού έχετε ρωτήσει για τις προτιμήσεις των εργαζομένων σας, τώρα, σκεφτείτε όλες τις λεπτομέρειες: πώς θα καθίσουν, αν χωράνε όλοι, πώς θα έρθουν.
Συμβουλή: Φροντίστε να στείλετε εγκαίρως τις λεπτομέρειες για την τοποθεσία και την ώρα του πάρτι, ιδιαίτερα αν πρόκειται να γίνει εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας.
7. λάβετε feedback και βελτιωθείτε
Γιατί έχει σημασία: Η γενική εντύπωση και ατμόσφαιρα του πάρτυ ίσως να μην αποκαλύπτει αν όλοι/ες πέρασαν καλά. Μια σύντομη ανώνυμη έρευνα μπορεί να αποκαλύψει σημαντικές πληροφορίες για βελτίωση για τις επόμενες εταιρικές εκδηλώσεις.
Πώς να το κάνετε: Μετά το πάρτυ, δημιουργήστε και στείλτε μια σύντομη και ανώνυμη φόρμα με ερωτήσεις όπως «τι σας άρεσε» και «τι θα αλλάζατε». Φροντίστε να υπάρχουν και πεδία ανοιχτών απαντήσεων, ώστε εφόσον επιθυμούν να μπορούν να προτείνουν ιδέες για τα επόμενα εταιρικά πάρτυ.
Συμβουλή: Όσο πιο νωρίς στείλετε την έρευνα, τόσο το καλύτερο, για να μην ξεχάσουν τις εντυπώσεις τους.
Τα εταιρικά πάρτυ έχουν μεγαλύτερη σημασία απ’ ό,τι νομίζετε, δεν είναι απλώς μια εποχιακή παράδοση. Είναι μια ευκαιρία να ενισχύσετε το ομαδικό πνεύμα, την εμπειρία των εργαζομένων σας και να δείξετε έμπρακτα την εκτίμησή σας για την προσπάθεια και τη συμβολή των εργαζομένων σας μέσα στη χρονιά.
Με σωστό σχεδιασμό και οργάνωση, το εταιρικό σας πάρτυ μπορεί να αποτελέσει όχι μόνο μια όμορφη ανάμνηση, αλλά και την πιο ξεχωριστή στιγμή της χρονιάς για τους ανθρώπους σας.