Η παρακίνηση του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για την επιτυχία μιας επιχείρησης, καθώς επηρεάζει άμεσα την παραγωγικότητα, τη διατήρηση ταλέντων και την κερδοφορία. Για να είναι όμως αποτελεσματική, χρειάζονται στρατηγικές που να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες και τα χαρακτηριστικά του ανθρώπινου δυναμικού σας. Με τη σωστή προσέγγιση, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον εργασίας που ενθαρρύνει και ενδυναμώνει τους/τις εργαζόμενους/ες να αξιοποιούν πλήρως τις δεξιότητές τους.

Στο άρθρο που ακολουθεί, θα βρείτε 10 στρατηγικές για να ενισχύσετε την αφοσίωση και την παρακίνηση στην επιχείρησή σας.

Σύμφωνα με την έρευνα Employer Brand 2025, η πλειοψηφία των εργαζομένων νιώθει παρακίνηση στον ρόλο της (60%), ενώ λιγότεροι από τους μισούς δηλώνουν μεγαλύτερη παρακίνηση σε σχέση με πέρυσι (47%).

κατεβάστε την έρευνα

Η παρακίνηση δεν είναι μια έννοια που εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο σε όλους. Από την εμπειρία μας, η πιο αποτελεσματική προσέγγιση είναι συνήθως ο συνδυασμός διαφορετικών μεθόδων.

Ακολουθούν 10 πρακτικές  που μπορείτε να εφαρμόσετε και να συνδυάσετε, ώστε να ενισχύσετε το κίνητρο και τη δέσμευση της ομάδας σας:

1. εφαρμόστε ένα πρόγραμμα αναγνώρισης εργαζομένων

Η εκτίμηση αποτελεί βασικό παράγοντα παρακίνησης. Όταν οι εργαζόμενοι/ες αισθάνονται ότι η προσπάθειά τους αναγνωρίζεται, ενισχύεται η δέσμευση και η αποδοτικότητά τους. Η αναγνώριση μπορεί να πάρει πολλές μορφές, όπως βραβεύσεις «εργαζόμενου/ης του μήνα», μέχρι πιο απλές κινήσεις, όπως μια αναφορά σε μια ομαδική συνάντηση ή ένα ευχαριστήριο email ή ακόμη και η επίτευξη εβδομαδιαίων στόχων που συνοδεύονται από μικρές επιβραβεύσεις. Το σημαντικό είναι η συνέπεια και η ειλικρίνεια.

Γιατί έχει σημασία: Οι εργαζόμενοι/ες που αισθάνονται ότι η εργασία τους δεν εκτιμάται έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποχωρήσουν από τη θέση εργασίας τους. Η καλλιέργεια μιας κουλτούρας αναγνώρισης συμβάλλει ουσιαστικά στη διατήρηση ταλέντων.

Πώς να το εφαρμόσετε: Ενθαρρύνετε τους υπεύθυνους ομάδων να εκφράζουν σε τακτική βάση συγκεκριμένη και ουσιαστική θετική ανατροφοδότηση στα μέλη της ομάδας τους. Αξιοποιήστε τα εσωτερικά κανάλια επικοινωνίας (όπως το εταιρικό chat ή τους πίνακες ανακοινώσεων) για να αναδεικνύετε επιτυχίες και σκεφτείτε την υιοθέτηση πρακτικών που επιτρέπουν και στους ίδιους τους/τις συναδέλφους να εκφράζουν την εκτίμησή τους ο ένας προς τον άλλον.

2. δώστε ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη

Η στασιμότητα αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους απώλειας ενδιαφέροντος από μία θέση εργασίας. Όταν οι εργαζόμενοι/ες αντιλαμβάνονται έλλειψη προοπτικής, ο ενθουσιασμός τους μειώνεται. Αντίθετα, όταν έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν νέες δεξιότητες ή να αναλαμβάνουν καινούριες προκλήσεις, ενισχύεται ο ενθουσιασμός και η δέσμευσή τους. Γι’ αυτό είναι κρίσιμο να διασφαλίζετε ότι κάθε εργαζόμενος/η έχει πρόσβαση σε ευκαιρίες ανάπτυξης είτε μέσα από σεμινάρια είτε με προγράμματα εκπαίδευσης, παρέχοντάς τους μια σαφή πορεία εξέλιξης και ανάπτυξης δεξιοτήτων.

Η έρευνα Randstad Workmonitor 2025 υπογραμμίζει την κρίσιμη σημασία της επαγγελματικής ανάπτυξης: το 19% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αποχώρησε από την εργασία του λόγω της μη παροχής κανενός είδους εκπαίδευσης ή εξειδίκευσης. Το ποσοστό αυτό καταγράφει αύξηση σε σχέση με το 15% του 2024.

Πώς να το εφαρμόσετε: Ένα καλό σημείο εκκίνησης είναι οι ετήσιες αξιολογήσεις. Συνεργαστείτε με τους/τις εργαζόμενους/ες για να δημιουργήσετε εξατομικευμένα πλάνα, που θα καταγράφουν τις δεξιότητες που θέλουν να αποκτήσουν ή τους ρόλους που στοχεύουν. Υποστηρίξτε τους με εκπαιδευτικά προγράμματα που τους βοηθούν να δοκιμάσουν νέες δυνατότητες. Σκεφτείτε επίσης, τη δημιουργία προγραμμάτων mentoring, όπου νεότερα στελέχη θα συνεργάζονται με πιο έμπειρα, ώστε να ενισχύεται η μάθηση και η εξέλιξη. Τέλος, όταν υπάρχει η δυνατότητα, προτιμήστε την εσωτερική προαγωγή. Η εξέλιξη συναδέλφων εντός της εταιρείας ενισχύει την παρακίνηση και την αφοσίωση των ταλέντων.

3. δημιουργήστε ένα περιβάλλον ανοιχτής επικοινωνίας

Ένας χώρος εργασίας όπου η επικοινωνία είναι ανοιχτή και ειλικρινής και οι εργαζόμενοι/ες έχουν λόγο, τείνει να αυξάνει τα επίπεδα παρακίνησης και αφοσίωσης. Ανοιχτή επικοινωνία σημαίνει να ενημερώνετε τους/τις εργαζόμενους/ες και να τους/τις ακούτε πραγματικά.

Μια αποτελεσματική προσέγγιση είναι η διοργάνωση meetings μεταξύ των ομάδων και της διοίκησης. Για παράδειγμα, η δυνατότητα των εργαζομένων να θέσουν ερωτήματα ή να εκφράσουν απορίες, μπορεί να τους δώσει την ευκαιρία να λάβουν άμεσες και ειλικρινείς απαντήσεις, κάνοντάς τους να νιώσουν ότι η φωνή τους έχει αξία και ότι συμμετέχουν ενεργά στην κατεύθυνση που ακολουθεί η εταιρεία.

H διαφάνεια αποτελεί θεμελιώδη αξία. Μοιραστείτε νέα της εταιρείας, θετικά και αρνητικά, ώστε να χτίσετε εμπιστοσύνη και να μειώσετε την αβεβαιότητα. Παράλληλα, δημιουργήστε κανάλια ανατροφοδότησης, όπως γενικές συναντήσεις (town halls) ή ανώνυμες έρευνες, για να δίνεται η δυνατότητα στους/στις εργαζόμενους/μενες να εκφράζουν τις ανησυχίες και τις ιδέες τους.

Γιατί είναι σημαντικό: Όταν οι εργαζόμενοι/ες αισθάνονται ότι οι απόψεις τους λαμβάνονται υπόψη, αναπτύσσουν μεγαλύτερη αίσθηση δέσμευσης και συμμετοχής στην επιτυχία της εταιρείας. Ακόμη και μικρές ευκαιρίες συμμετοχής, όπως η επιλογή ονόματος ενός project ή η διαμόρφωση βελτιώσεων στον χώρο εργασίας μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά το κλίμα και το ηθικό της ομάδας. Αντίθετα, η ελλιπής επικοινωνία μπορεί να δημιουργήσει αμφιβολίες και φήμες, υπονομεύοντας την παρακίνηση.

4. δώστε στους εργαζόμενους αυτονομία και εμπιστοσύνη

Δίνοντας αυτονομία, δείχνετε εμπιστοσύνη, ενώ η μικροδιαχείριση (micromanagement) δημιουργεί αμφιβολία και περιορισμό. Για να αυξήσετε την αφοσίωση και την παρακίνηση, δώστε στους/στις εργαζόμενους/ες την ελευθερία και την ευθύνη να διαχειρίζονται την εργασία τους.

Όπου είναι δυνατόν, προσφέρετε αυτονομία στον τρόπο που οι εργαζόμενοι/ες επιτυγχάνουν τους στόχους τους. Θέστε σαφείς προσδοκίες, αλλά αφήστε τους/τες να επιλέξουν τον τρόπο που θεωρούν πιο αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, μια ομάδα εξυπηρέτησης πελατών μπορεί να έχει την ελευθερία να επιλύει ζητήματα χωρίς να χρειάζεται πάντα έγκριση από τον/την υπεύθυνο/η (εντός οδηγιών και πολιτικών). Ενθαρρύνετε επίσης την πρωτοβουλία, αν κάποιος/α προτείνει μια νέα προσέγγιση, δώστε του/της χώρο να την εξερευνήσει εντός καθορισμένων ορίων.

Οι ευέλικτες μορφές εργασίας μπορούν επίσης να ενισχύσουν την παρακίνηση. Η εμπιστοσύνη προς τους/τις εργαζόμενους/ες να διαχειρίζονται τον χρόνο τους, μέσα από μία απομακρυσμένη εργασία ή ευέλικτο ωράριο, ενισχύει την αίσθηση αυτονομίας.

Η αυτονομία δίνει στους/στις εργαζόμενους/ες την αίσθηση ότι συμμετέχουν ενεργά στα αποτελέσματα της εργασίας τους, κάτι που ενισχύει τη δημιουργικότητα, την υπευθυνότητα και την απόδοσή τους. Με αυτόν τον τρόπο, αναπτύσσουν μεγαλύτερη δέσμευση και αυτοπεποίθηση, καθώς αισθάνονται ότι η συνεισφορά τους έχει πραγματική αξία.

Τα ευρήματα της έρευνας Randstad Workmonitor 2025 αναδεικνύουν την κρίσιμη σημασία της εμπιστοσύνης στις επαγγελματικές σχέσεις: περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (51%) θα αποχωρούσαν λόγω κακών σχέσεων με τον υπεύθυνό τους, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο (31%) έχει ήδη παραιτηθεί λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης στη διοίκηση της εταιρείας.

5. διασφαλίστε ανταγωνιστικό μισθό και παροχές

Ο μισθός από μόνος του δεν αρκεί για να διατηρήσει την παρακίνηση. Όταν οι εργαζόμενοι/ες αισθάνονται ότι δεν αμείβονται δίκαια ή δεν αναγνωρίζεται η αξία τους, κανένα πρόσθετο όφελος ή επιβράβευση δεν αρκεί. Γι’ αυτό είναι κρίσιμο να διασφαλίζονται οι βασικές προϋποθέσεις: ανταγωνιστικοί μισθοί, ολοκληρωμένα πακέτα παροχών και δίκαιοι όροι εργασίας.

Η έρευνα HR Trends 2025 της Randstad καταδεικνύει ότι το 58% των εργαζομένων εγκαταλείπει την εργασία του, καθώς δέχεται ελκυστικότερες αποδοχές ή συνθήκες από άλλον εργοδότη.

Η ικανοποίηση από την εργασία δεν εξαρτάται μόνο από τις απολαβές και την εργασιακή ασφάλεια,ωστόσο, όταν δεν καλύπτονται, η δυσαρέσκεια είναι δεδομένη. Τουλάχιστον, οι εταιρείες πρέπει να ανταποκρίνονται στα πρότυπα του κλάδου και να δείχνουν στους/στις εργαζόμενους/ες ότι τους/τις εκτιμούν μέσω ανταγωνιστικών μισθών, πακέτων υγειονομικής περίθαλψης και συνταξιοδοτικών προγραμμάτων.
Η έρευνα μισθών της αγοράς βοηθά να διατηρείται η ανταγωνιστικότητα. Μην υποτιμάτε τη σημασία των εξατομικευμένων παροχών, καθώς ορισμένοι/ες εργαζόμενοι/ες δίνουν προτεραιότητα σε παροχές φιλικές προς την οικογένεια, όπως άδεια γονεϊκότητας, ενώ άλλοι εκτιμούν επιδόματα για επαγγελματική ανάπτυξη ή επιπλέον ημέρες άδειας. Επιπλέον, τα μπόνους επίδοσης ή η συμμετοχή στη διανομή μερισμάτων/μετοχών μπορούν να αποτελέσουν αποτελεσματικούς τρόπους άμεσης αναγνώρισης της συνεισφοράς.

Πέρα από το οικονομικό κομμάτι, μη χρηματικές παροχές, όπως ευέλικτο ωράριο, μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την παρακίνηση. Τέλος, η διαφάνεια στις αποφάσεις σχετικά με τον μισθό είναι κρίσιμη. Όταν οι εργαζόμενοι/ες κατανοούν πώς καθορίζονται οι αυξήσεις και τα μπόνους και εμπιστεύονται τη διαδικασία, αυτό ενισχύει το ηθικό και την εμπιστοσύνη στον οργανισμό.

διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού: στρατηγικές μείωσης κόστους.

δείτε το άρθρο

6. δημιουργήστε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον

Η ατμόσφαιρα στον χώρο εργασίας επηρεάζει σημαντικά την παρακίνηση. Η έρευνα Randstad Workmonitor 2025 καταδεικνύει την κρίσιμη σημασία της ένταξης και του "ανήκειν" (belonging): το 56% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα αποχωρούσε από την εργασία του αν ένιωθε ότι δεν ανήκει στην ομάδα ή την εταιρεία. Αυτό δείχνει ότι μια θετική κουλτούρα δεν είναι απλώς «ευχάριστη», αλλά βασικός παράγοντας δέσμευσης. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να καλλιεργήσετε ένα περιβάλλον υποστήριξης, συμπερίληψης και αμοιβαίας εκτίμησης, όπου οι εργαζόμενοι/ες αισθάνονται ότι ανήκουν.

Μπορείτε να το πετύχετε προωθώντας την ομαδικότητα μέσα από κοινές εμπειρίες, όπως εταιρικά γεύματα ομάδων, δραστηριότητες εθελοντισμού ή οργανωμένες δραστηριότητες team building. Ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση και τη σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων, πέρα από τον επαγγελματικό ρόλο τους, κάτι που ενισχύει την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία.

Είναι, επίσης, απαραίτητο να δώσετε στους/στις υπεύθυνους/ες ομάδων τα εργαλεία για να δημιουργήσουν μια κουλτούρα σεβασμού και ένταξης. Δημιουργήστε ένα περιβάλλον που σέβεται και εκτιμά τη διαφορετικότητα, ώστε όλοι να νιώθουν άνετα και αποδεκτά. Όποιος/α νιώθει αποδεκτός/η και μέρος μιας κοινότητας στο χώρο εργασίας είναι πολύ πιο πιθανό να διατηρεί υψηλό κίνητρο καθημερινά.

Η φυσική διάταξη του χώρου εργασίας έχει επίσης σημασία. Καθαροί, φωτεινοί και άνετοι χώροι μπορούν να βελτιώσουν τη διάθεση και την απόδοση. Απλά στοιχεία, όπως δωρεάν καφές, φιλόξενοι χώροι ξεκούρασης ή φυτά, μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Σε βιομηχανικούς χώρους, η καλή κατάσταση των χώρων για διαλείμματα συμβάλλει σημαντικά στη θετική εμπειρία των εργαζομένων.

Τέλος, δημιουργήστε ένα περιβάλλον όπου το να ζητά κάποιος βοήθεια θεωρείται φυσιολογικό και τα λάθη αντιμετωπίζονται ως ευκαιρίες μάθησης και όχι για επιρρίψεις ευθυνών. Το αποτέλεσμα; Ένας χώρος εργασίας όπου οι εργαζόμενοι/ες απολαμβάνουν να έρχονται καθημερινά και νιώθουν δεμένοι/ες με την ομάδα τους.

7. δώστε έμφαση στην ευημερία και στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής

Οι εργαζόμενοι/ες που βιώνουν εξουθένωση δυσκολεύονται να διατηρήσουν ένα κίνητρο. Γι’ αυτό η ενίσχυση της ισορροπίας μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής και η φροντίδα της ευημερίας των εργαζομένων δεν είναι απλώς ένα «προνόμιο», είναι μια άμεση επένδυση στη διαρκή παρακίνηση.

Ως επικεφαλείς ομάδας, ενθαρρύνετε τους/τις εργαζόμενους/ες να αξιοποιούν τις ημέρες άδειάς τους και να θέτουν σαφή όρια ανάμεσα στην εργασία και τον προσωπικό χρόνο. Αποφύγετε τη δημιουργία μιας κουλτούρας που τα email εκτός ωραρίου ή οι άμεσες απαντήσεις αργά το βράδυ γίνονται κανόνας. Όποτε είναι εφικτό, προσφέρετε ευέλικτο πρόγραμμα για να βοηθήσετε τους/τις εργαζόμενους/ες να διαχειρίζονται τις προσωπικές τους υποχρεώσεις. Μπορείτε επίσης να εισαγάγετε πρωτοβουλίες ευεξίας, όπως εκπτώσεις σε γυμναστήρια, συνεδρίες με ψυχολόγους, ώστε να μειώσετε το άγχος.

Οι εταιρείες που δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία των εργαζομένων κερδίζουν μεγαλύτερη αφοσίωση από τις ομάδες τους. Αντίθετα, όταν οι εργαζόμενοι/ες νιώθουν διαρκώς εξουθενωμένοι/ες, η παρακίνηση εξασθενεί γρήγορα με αποτέλεσμα να στραφούν στην αναζήτηση ενός πιο ισορροπημένου περιβάλλοντος εργασίας.

Ορισμένες εταιρείες έχουν υιοθετήσει πρακτικές όπως «Παρασκευές χωρίς meetings» ή ημέρες ψυχικής υγείας για όλη την εταιρεία, ώστε όλοι/ες να έχουν χρόνο για προσωπική φροντίδα. Ενώ υπάρχουν εταιρείες που δίνουν ευελιξία στο ωράριο έναρξης και λήξης της εργασίας τους, για να καλύψουν διαφορετικές προσωπικές ανάγκες. Οι παραπάνω πολιτικές υποδηλώνουν κατανόηση και εμπιστοσύνη, ενισχύοντας την αφοσίωση και την παρακίνηση των εργαζομένων.

ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής & προσωπικής ζωής: το κλειδί για τη διατήρηση των εργαζόμενων

δείτε το άρθρο

8. καθορίστε σαφείς στόχους

Ως υπεύθυνος/η ομάδας, ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να διατηρήσετε την παρακίνηση της ομάδας σας είναι να διασφαλίσετε ότι γνωρίζουν ακριβώς τι αναμένεται από αυτούς και γιατί έχει σημασία. Η καθορισμένη χρήση SMART στόχων (συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, επιτεύξιμοι, σχετικοί, χρονικά καθορισμένοι) προσφέρει στους/στις εργαζόμενους/ες σαφήνεια και αίσθηση ολοκλήρωσης όταν επιτυγχάνουν τους στόχους τους. Επιπλέον, συνδέστε αυτούς τους στόχους με το ευρύτερο πλαίσιο. Το να βοηθήσετε τους/τις εργαζόμενους/ες να κατανοήσουν τη συμβολή τους στην επιτυχία της εταιρείας δίνει στην εργασία τους έναν ισχυρότερο σκοπό.

Κατά τον καθορισμό στόχων, αφιερώστε χρόνο να εξηγήσετε τον ευρύτερο αντίκτυπο του ρόλου τους. Αντί να δίνετε απλώς τεχνικές οδηγίες, συνδέστε τους στόχους με το συνολικό όραμα και την αποστολή της εταιρείας, ώστε οι εργαζόμενοι/ες να κατανοούν την αξία και τη σημασία της εργασίας τους.

Χρησιμοποιήστε οπτικούς δείκτες, πίνακες ή οργανώστε meetings για να επισημάνετε πόσο κοντά βρίσκεται η ομάδα σε έναν στόχο. H αναγνώριση μικρών επιτυχιών, όπως η επίτευξη ενός μηνιαίου στόχου πωλήσεων ή η βελτίωση της αποδοτικότητας, διατηρεί υψηλή την παρακίνηση.

Ένας ακόμη σημαντικός τρόπος είναι να δίνετε τη δυνατότητα να συμμετέχουν στον καθορισμό των δικών τους στόχων. Όταν συμβάλλουν στη διαμόρφωση των στόχων τους, αποκτούν μεγαλύτερη αίσθηση υπευθυνότητας και παρακίνησης να τους πετύχουν.

Το αποτέλεσμα; Οι σαφείς στόχοι περιορίζουν τα αρνητικά συναισθήματα που προκαλεί η αβεβαιότητα και η σύνδεση της εργασίας με έναν μεγαλύτερο στόχο ενισχύει την υπερηφάνεια και τον σκοπό. Οι εργαζόμενοι/ες που αντιλαμβάνονται την αξία των καθηκόντων τους αισθάνονται μεγαλύτερη δέσμευση και αυτό αποτελεί κέρδος για όλους.

9. καλλιεργήστε ένα αίσθημα σκοπού

Η καλλιέργεια ενός αισθήματος σκοπού στους/στις εργαζόμενους/ες είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη παρακίνησης και μακροχρόνιας δέσμευσης. Ως υπεύθυνος/η ομάδας, μπορείτε να το πετύχετε ορίζοντας με σαφήνεια την αποστολή και τις αξίες της εταιρείας και τον τρόπο με τον οποίο ο ρόλος κάθε εργαζομένου/ης συμβάλλει στο ευρύτερο όραμα. Είναι απαραίτητο να προβάλλεται διαρκώς το αποτύπωμα της εταιρείας στην αγορά και την κοινωνία, καθώς βοηθά τους εργαζομένους να συνδέσουν την εργασία τους με έναν ευρύτερο σκοπό.

Η παροχή ευκαιριών συμμετοχής σε πρωτοβουλίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, όπως προγράμματα εθελοντισμού, δράσεις βιωσιμότητας ή κοινωνικής προσφοράς, ενισχύει επίσης το αίσθημα σκοπού. Όταν οι εργαζόμενοι/ες αντιλαμβάνονται την κοινωνική αξία της εργασίας τους, δημιουργούν βαθύτερη σύνδεση με τον οργανισμό.

Επιπλέον, οι υπεύθυνοι ομάδων οφείλουν να καλλιεργούν ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας, να αξιοποιούν ενεργά τα σχόλια των εργαζομένων και να διασφαλίζουν την έμπρακτη αναγνώριση της συμβολής τους. Μια κουλτούρα που δίνει έμφαση στη διαρκή μάθηση, την καθοδήγηση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων βοηθά τους/τις εργαζόμενους/ες να βλέπουν προοπτικές εξέλιξης μέσα στον οργανισμό.

10. ενισχύστε τη δέσμευση και παρέχετε ανατροφοδότηση

Τέλος, η παρακίνηση και η δέσμευση των εργαζομένων χρειάζεται να αντιμετωπίζονται ως μια συνεχής διαδικασία. Χρησιμοποιήστε έρευνες και εργαλεία ανατροφοδότησης για να αξιολογήσετε τα επίπεδα παρακίνησης και να εντοπίσετε τι λειτουργεί και τι χρειάζεται βελτίωση. Έτσι, μπορείτε να προσαρμόσετε τις στρατηγικές σας με βάση συγκεκριμένα δεδομένα.

Έρευνες δέσμευσης: Διεξάγετε ανώνυμες έρευνες τουλάχιστον μία φορά το χρόνο (μερικές εταιρείες επιλέγουν σύντομες τριμηνιαίες «pulse» έρευνες). Ρωτήστε για την εργασιακή ικανοποίηση, την αναγνώριση, την υποστήριξη από τη διοίκηση και τους συναδέλφους. Τα αποτελέσματα θα δείξουν πού υπάρχουν δυνατά σημεία και πού χρειάζονται βελτιώσεις. Για παράδειγμα, αν αρκετοί/ές εργαζόμενοι/ες δηλώνουν ότι δεν αισθάνονται ότι αναγνωρίζεται η προσφορά τους, τότε πρέπει να επικεντρωθείτε περισσότερο στη στρατηγική #1.

Εφαρμογή ανατροφοδότησης : Όταν λαμβάνετε σχόλια, είναι απαραίτητο να τα αξιολογείτε. Αν οι έρευνες δείξουν ότι υπάρχει έλλειψη επαγγελματικής εξέλιξης, μπορείτε να ανταποκριθείτε με την ανακοίνωση προγραμμάτων κατάρτισης. Όταν οι εργαζόμενοι/ες βλέπουν ότι οι παρατηρήσεις τους οδηγούν σε αλλαγές, αυξάνεται η εμπιστοσύνη τους στον οργανισμό και αυτό είναι καθοριστικό για την παρακίνηση.

Συνεχής βελτίωση : Δείξτε ότι η παρακίνηση της ομάδας δεν είναι μια στιγμιαία ενέργεια αλλά μια διαρκής διαδικασία. Εφαρμόστε στρατηγικές, συλλέξτε ανατροφοδότηση και προσαρμόστε τις στρατηγικές σας. Αυτή η ευέλικτη προσέγγιση δείχνει τη δέσμευση του οργανισμού, κάτι που οι εργαζόμενοι/ες συνήθως εκτιμούν.

Εν κατακλείδι, για να ενισχύσετε άμεσα τα κίνητρα των εργαζομένων - υπάρχουν πρακτικά βήματα που μπορείτε να εφαρμόσετε από τώρα. Ξεκινήστε επιλέγοντας μερικές στρατηγικές που ταιριάζουν στις ανάγκες σας και δημιουργήστε ένα σαφές σχέδιο δράσης. Για παράδειγμα, μπορείτε να ξεκινήσετε με κάτι απλό, όπως μια μηνιαία αναγνώριση προσπαθειών, ενώ παράλληλα προετοιμάζετε ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα, όπως προγράμματα κατάρτισης.

Να θυμάστε ότι οι εργαζόμενοι/ες με κίνητρο αισθάνονται μεγαλύτερη ικανοποίηση και συμβάλλουν στη διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού, την καινοτομία και τη συνολική απόδοση της επιχείρησης. Δίνοντας προτεραιότητα στην παρακίνηση, επενδύετε όχι μόνο στην ευημερία της ομάδας σας αλλά και στην μακροπρόθεσμη επιτυχία της εταιρείας. Η πρόοδος και η ευημερία των εργαζομένων αντανακλάται στην επιτυχία της εταιρείας σας.

Επικοινωνήστε με την εξειδικευμένη ομάδα μας για να συζητήσουμε στρατηγικές που καλύπτουν τις ανάγκες κάθε γενιάς και να σχεδιάσουμε λύσεις διαχείρισης ταλέντων που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες όλων.

δείτε τις υπηρεσίες μας

βρείτε τα νέα της αγοράς στo inbox σας.

εγγραφείτε τώρα