6 βήματα για ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Αναμφισβήτητα, η τεχνολογία με τη ραγδαία εξέλιξη που έχει γνωρίσει τις τελευταίες δεκαετίες έχει αλλάξει άρδην τον τρόπο που εργαζόμαστε στο γραφείο, αλλά έχει επηρεάσει και την ζωή μας γενικότερα. Σε μια εποχή όπου έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των ανθρώπων που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, η δουλειά δεν μένει μόνο στο γραφείο. Τα e-mails και οι υπενθυμίσεις των επαγγελματικών ραντεβού μας ακολουθούν παντού και μπορούμε να τα τσεκάρουμε όλο το εικοσιτετράωρο. Αλλά μήπως με αυτόν τον τρόπο αφήνουμε τις επαγγελματικές μας υποχρεώσεις να κάνουν “κατάληψη” στην προσωπική μας ζωής;

Στην σημερινή απαιτητική εποχή η επίτευξη μιας τέλειας ισορροπίας μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής ζωής φαίνεται όλο και πιο δύσκολη.

Η πρόσφατη έρευνα της Randstad δείχνει ότι τα δύο τρίτα των ενηλίκων, που βρίσκονται σε ηλικία εργασίας, απάντησαν ότι ανταποκρίνονται σε κλήσεις και email εκτός των ωρών εργασίας και το 59% ανταποκρίνεται αμέσως. Επίσης, το 56% αναφέρει ότι οι εργοδότες τους αναμένουν τη διαθεσιμότητά τους εκτός του κανονικού ωραρίου και ότι το 45% αναφέρει ακόμη ότι αυτό απαιτείται και κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Τα όρια μεταξύ εργασίας και προσωπικού χρόνου γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα. Ενώ ορισμένοι μπορεί να θεωρήσουν αυτή τη τάση ως μια ενίσχυση της παραγωγικότητας - είναι πιθανό να προκύψει το ακριβώς αντίθετο . Έρευνες αναφέρουν ότι το άγχος της εργασίας έχει αυξηθεί και καθιστά τους εργαζόμενους λιγότερο παραγωγικούς και τους οδηγεί στο να απουσιάζουν συχνότερα από την εργασία τους.

Κρατώντας τους εργαζομένους σε επιφυλακή πέραν του κανονικού τους ωραρίου μπορεί να φαίνεται σαν ένας καλός τρόπος για να βγει περισσότερη δουλειά, ειδικά για ομάδες που δουλεύουν σε διαφορετικές ζώνες ώρας. Αλλά αυτή η δέσμευση μπορεί να έχει επιζήμια αποτελέσματα. Τί μπορεί λοιπόν να κάνει ένας εργοδότης για το προσωπικό του, ώστε να διασφαλίσει την μείωση του άγχους στο εργασιακό περιβάλλον; 

έξι βήματα για ευτυχισμένο προσωπικό

Η κουλτούρα και οι παραδόσεις μιας εταιρείας ενδέχεται να επιβάλλουν περιττό άγχος στο εργατικό δυναμικό της, γι 'αυτό είναι σημαντικό η εταιρεία να εξετάζει τρόπους για να ενθαρρύνει αλλαγές σε συμπεριφορές και παράλογες απαιτήσεις στο χώρο εργασίας. Χρειάζεται να εξετάσει ποιοι είναι οι λόγοι που επιβαρύνουν ψυχολογικά τους εργαζόμενους και να αναζητήσει άμεσα τρόπους αντιμετώπισης με τους οποίους μπορεί να μετριάσει το άγχος τους. Θα ήταν ωφέλιμο να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που να είναι υποστηρικτικό, διασκεδαστικό και ενθαρρυντικό, ώστε οι εργαζόμενοι να πηγαίνουν με καλή διάθεση στη δουλειά τους και να μην φοβούνται.

Παρακάτω μπορείς να διαβάσεις 6 βήματα, τα οποία μια εταιρεία θα μπορουσε να συμπεριλάβει ανάμεσα στις στρατηγικές διαχείρισης του προσωπικού της.

επιβολή αυστηρού ωραρίου.

Ένας από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για να  βοηθήσει κανείς τους εργαζόμενους να χαλαρώσουν από την εργασία τους, είναι να διασφαλιστεί η αυστηρή τήρηση του ωραρίου εργασίας τους. Καλό θα ήταν να ληφθεί υπόψη η ύπαρξη πολιτικής που να απαγορεύει την ανταλλαγή email, μηνυμάτων και τηλεφωνικών κλήσεων μετά το πέρας του ωραρίου. Βεβαίως μπορεί να υπάρξουν περιστασιακές εξαιρέσεις σε περιπτώσεις ανάγκης, αλλά με την καθιέρωση αυστηρών ορίων, ενισχύεται ο σεβασμός του προσωπικού χρόνου των εργαζομένων.

παροχή free day ή half day

Οι εργαζόμενοι αρκετές φορές χρησιμοποιούν την κανονική τους άδεια για να τακτοποιήσουν προσωπικές τους υποχρεώσεις ή να κλείσουν ραντεβού σε γιατρούς, με αποτέλεσμα να μην ξεκουράζονται. Πόσο ανακουφιστικό θα ήταν να υπήρχε η δυνατότητα από την εταιρεία να προσφέρει κάποιες δωρεάν ημέρες αδείας ή κάποιες μέρες που οι εργαζόμενοι θα μπορούσαν να φύγουν πιο νωρίς από τη δουλειά τους; Μέρες που θα μπορούσαν να τις χρησιμοποιήσουν αυστηρά για μια προσωπική τους δραστηριότητα. Οι εταιρικές αυτές παροχές θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ευημερία των εργαζομένων και να βελτιώσουν έτσι σημαντικά την παραγωγικότητα τους.

εταιρικά meeting ή εκδρομές

Ακόμη και η δυνατότητα λίγων ωρών χαλάρωσης και κοινωνικοποίησης στο γραφείο μπορεί να κάνει θαύματα για την προώθηση του ομαδικού πνεύματος. Ο προγραμματισμός ενός εταιρικού meeting εκτος του χώρου εργασίας ή παροχή ενός εταιρικού δείπνου για όλους τους εργαζομένους μπορεί να τους βοηθήσει να χαλαρώσουν από την πίεση της δουλειάς τους, να γνωριστούν καλύτερα και να δεθούν ως ομάδα. Είναι γνωστό ότι οι εταιρείες συχνά προγραμματίζουν meetings, εκδηλώσεις ή γεύματα όταν έχουν πετύχει ένα σημαντικό στόχο, αλλά κάποιες φορές  μπορεί να μην χρειάζεται κάποιος λόγος για να γιορτάσουμε την συνεισφορά κάποιου εργαζόμενου  στην εταιρεία.

εργασία από το σπίτι και ευέλικτο ωράριο

Όποιος ξοδεύει πολλή ώρα για να πάει στην εργασία του λόγω απόστασης και υπερβολικής κίνησης μπορεί να αντιληφθεί το πόσο αγχωτικό είναι.  Οι εταιρείες θα μπορούσαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να προσφέρουν στους εργαζομένους τους τη δυνατότητα εργασίας από το σπίτι μια φορά την εβδομάδα -  αν δεν το έχουν εφαρμόσει ήδη. Εναλλακτικά, θα μπορούσαν να εξετάσουν την δυνατότητα του ευέλικτου ωραρίου εργασίας που επιτρέπει την έναρξη της εργασίας νωρίτερα ή αργότερα από τις 9 το πρωί. Η δυνατότητα αυτή από την πλευρά της εταιρείας, διευκολύνει πολύ τους εργαζόμενους που έχουν παιδιά -και όχι μόνο- να επιτύχουν καλύτερη ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, δίνοντας τους την ευελιξία να ρυθμίσουν οι ίδιοι το πρόγραμμα τους στην δουλειά.

επιλογή ημερών αδείας

Η κανονική άδεια για διακοπές είναι ένα αδιαμφισβήτητο δικαίωμα που έχουν όλοι οι εργαζόμενοι. Παρόλα αυτά, υπάρχουν περιπτώσεις που οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να πάρουν όσες ημέρες επιθυμούν. Οι εταιρείες καλό θα ήταν να προσπαθούν να ικανοποιούν τις ανάγκες και τις επιθυμίες των υπαλλήλων τους για ξεκούραση, παρέχοντας τους την ευελιξία να προγραμματίζουν όποτε οι ίδιοι χρειάζονται τις άδειες τους. Η αδιάκοπη εργασία βλάπτει την υγεία των εργαζομένων λόγω του άγχους και της εξάντλησης, έχοντας επιπτώσεις στην αποδοτικότητά τους αλλά και στην προσωπική τους ζωή.

παροχή προνομίων 

Υπάρχουν αρκετά πακέτα παροχών που προσφέρουν οι εταιρείες στους εργαζομένους τους, όπως δωροκάρτες, κουπόνια για φαγητό, πακέτα ασφάλισης ή συνδρομή σε γυμναστήριο. Συνήθως αυτές οι επιπλέον παροχές προσφέρονται επιπρόσθετα του μισθού. Θα μπορούσαν όμως τέτοιου είδους προνόμια/ παροχές να αποτελούν αναγνώριση των προσπαθειών των εργαζομένων όταν πετυχαίνουν εναν εβδομαδιαίο/μηνιαίο στόχο ατομικά ή ως ομάδα. Αυτά τα προνόμια για τους εργαζόμενους αφενός παίζουν πολύ σπουδαίο ρόλο στην προώθηση της συμμετοχής τους για την κατάκτηση των επαγγελματικών τους στόχων, αφετέρου τους δίνουν τόσο αυξημένη αίσθηση ασφάλειας όσο και την αίσθηση ότι η δουλειά τους εκτιμάται.

Στο σημερινό εργασιακό περιβάλλον, η επίτευξη μιας υγιούς ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής μπορεί να φαντάζει δύσκολη αλλά οι εταιρείες που στοχεύουν στην ανάπτυξη της κερδοφορίας τους αλλά και στην ικανοποίηση των εργαζομένων τους, θα χρειαστεί να εξετάσουν όλα τα παραπάνω βήματα, ώστε να βοηθήσουν τους εργαζομένους να διατηρήσουν τα όρια μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

 
Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα