Ενδιαφέρεστε να εργαστείτε στον κλάδο της εξυπηρέτησης πελατών; Αν και δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη φόρμουλα επιτυχίας για τις επαγγελματικές συνεντεύξεις, καθώς η διαδικασία των προσλήψεων εξαρτάται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες, οι παράκατω ερωτήσεις μαζί με τις ενδεικτικές απαντήσεις τους μπορούν να σας βοηθήσουν να κερδίσετε τη νέα σας δουλειά!
Οι εργαζόμενοι στην εξυπηρέτηση πελατών παρέχουν πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες, ασχολούνται με ερωτήματα των πελατών και βοηθούν στην επίλυση προβλημάτων. Συχνά, απαιτείται να καταγράφουν και να ενημερώνουν τα στοιχεία των λογαριασμών τους, να συλλέγουν και να αναλύουν τις πληροφορίες των πελατών.
Ένας καλός εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών (customer service representative) διαθέτει άριστες επικοινωνιακές δεξιότητες. Μπορεί να επικοινωνεί με τους πελάτες είτε με φυσική παρουσία είτε μέσω γραπτής αλληλογραφίας ή, συχνότερα, τηλεφωνικώς. Η εξυπηρέτηση πελατών προσφέρεται όλο και περισσότερο μέσω chat/messenger ή και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Η κυριότερη πρόκληση σε αυτή την εργασία, πέρα από το multitasking είναι η ικανότητα του ατόμου να διατηρεί την συναισθηματική του νοημοσύνη ως προς τους πελάτες, να επιλύει πιθανές συγκρούσεις ή ζητήματα και να λειτουργεί παράλληλα ως advocate του πελάτη αλλά και της εταιρείας στην οποία εργάζεται.
Οι ερωτήσεις που θα κληθείτε να απαντήσετε, διαφέρουν ανάλογα με την αγγελία εργασίας, την εταιρεία και τον επαγγελματικό κλάδο στον οποίο θα θέλατε να βρείτε τη νέα σας δουλειά.
Ωστόσο, οι παρακάτω ερωτήσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να αναδείξετε τις επαγγελματικές δεξιότητες που απαιτούνται στον κλάδο της εξυπηρέτησης πελατών.
- Τι σημαίνει για εσάς αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών (customer service);
- Έχετε βρεθεί αντιμέτωποι με έναν δυσαρεστημένο πελάτη; Πώς λύσατε το ζήτημα;
- Έχει τύχει στην πορεία της καριέρας σας να μην μπορείτε να επιλύσετε ένα πρόβλημα που σας εξέφρασε ο πελάτης; Πώς το αντιμετωπίσατε;
- Με ποια προγράμματα υπολογιστή ή συστήματα καταχώρησης δεδομένων είστε εξοικειωμένοι;
- Διαθέτετε ομαδικό πνεύμα; Έχετε εργαστεί ποτέ σε πλαίσιο ομάδας;
- Ποια είναι τα αδύνατα και ποια τα αδύναμα σημεία σας κατά τις συνομιλίες σας με πελάτες;
- Γιατί κάνατε την αίτηση εργασία σας στην εταιρεία μας;
- Τι θα κάνετε εάν ένας συνάδελφος σας ήταν αγενής με τους πελάτες;