Οι τηλεδιασκέψεις δεν είναι κάτι καινούργιο, ωστόσο οι περισσότεροι από εμάς ανακαλύψαμε τα πλεονεκτήματά τους κυρίως κατα τη διάρκεια της πανδημίας. 


Η αλήθεια όμως είναι, ότι η συγκέντρωση μας κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων είναι εύκολο να χαθεί. Όλοι έχουμε νιώσει την παραγωγικότητα μας να μειώνεται κατα τη διάρκεια ενός μακροσκελούς virtual meeting, ενώ πολλοί είναι αυτοί που το θεωρούν ως ευκαιρία για ‘multitasking’: να τσεκάρουν emails, να κλείσουν εκκρεμότητες κ.ο.κ. 


Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν, ώστε η επόμενη τηλεδιάσκεψη σας να στεφθεί από επιτυχία είτε πρόκειται για επαγγελματικό ραντεβού, meeting με συναδέλφους ή συνέντευξη για την επόμενη εργασία σας.

#1 εξοπλισμός και χώρος: μπορεί να φαίνεται απλό αλλά θα εκπλαγείτε ποσό δύσκολο είναι να οργανωθείτε αν μείνουν για τελευταία στιγμή.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε τον κατάλληλο εξοπλισμό και επιλέξτε τον κατάλληλο χώρο. Προτιμήστε ένα φωτεινό δωμάτιο, με ουδέτερο φόντο και ησυχία. Αφιερώστε χρόνο πριν από τη συνάντηση, ώστε να βεβαιωθείτε ότι όλα λειτουργούν. Μπορείτε ακόμη να παροτρύνετε και τους υπόλοιπους συμμετέχοντες να ελέγξουν τον εξοπλισμό τους. Πολλές φορές ακόμη και το πιο απλό, όπως για παράδειγμα μια απλή ενημέρωση της εφαρμογής, μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις.

#2 θέστε ξεκάθαρους στόχους.

Η οργάνωση μιας διαδικτυακής συνάντησης είναι πιο απαιτητική από τις δια ζώσης συναντήσεις. Καλό θα ήταν να έχουν τεθεί εξαρχής οι στόχοι της συνάντησης, καθώς ακόμη και οι ομιλητές τείνουν συχνά να ξεφευγουν. Σας συστήνουμε να προετοιμάζετε εκ των προτέρων την ατζέντα της συνάντησης. Μπορείτε μάλιστα να την προωθείτε στους συμμετέχοντες προς ενημέρωση τους, ώστε να γνωρίζουν το περιεχόμενο και να μπορούν να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν πιο εύκολα.

#3 ήρθε η ώρα να φανερώσετε τον τηλεοπτικό παρουσιαστή που κρύβετε.

Στόχος σας είναι να διατηρήσετε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού σας. Ένας τρόπος είναι να σκεφτείτε, ότι είστε ο παρουσιαστής ενός τηλεοπτικού talk show. Αντίστοιχα φαντασμαγορικό θα πρέπει να προσπαθήσετε να είναι και το υλικό που θα παρουσιάσετε, εικόνες, videos, περιεχόμενο.

#4 προγραμματίστε ευκαιρίες συμμετοχής του κοινού.

Οι τηλεδιασκέψεις πολλές φορές καταλήγουν σε ατελείωτους μονολόγους καθώς η συμμετοχή του κοινού είναι δύσκολο να επιτευχθεί, αλλά και το ίδιο το κοινό συχνά χαλαρώνει χωρίς να δίνει την απαιτούμενη προσοχή. Ο μόνος τρόπος για να διατηρήσετε αδιάσπαστη την προσοχή του κοινού σας είναι να τους δώσετε κίνητρα συμμετοχής στη διάσκεψη. 

Μια εύκολη μέθοδος είναι αυτή του “around the table”, όπου προσκαλείτε όλους τους συμμετέχοντες με τη σειρά να μοιραστούν την άποψη τους. Μπορείτε ακόμη να στήσετε online whiteboards ζητώντας από το κοινό να μοιραστεί τις ιδέες του. Σας συστήνουμε επίσης να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες που δίνουν διάφορες εφαρμογές όπως τα polls ή ακόμη και το chat της εφαρμογής που χρησιμοποιείτε, ώστε να έχει το κοινό τη δυνατότητα να συμμετέχει με ποικίλους τρόπους. Επιπλέον με αυτό τον τρόπο μπορείτε να έχετε και real - time feedback.


Κλείνοντας, θα θέλαμε να σας παροτρύνουμε να μην αποφεύγετε τις παρουσιάσεις μπροστά στην ομάδα σας αφού η ανάπτυξη των δεξιοτήτων που χρειάζεστε για την παρουσίαση θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην επόμενη συνέντευξη σας για την πολυπόθητη θέση εργασίας που τόσο καιρό κυνηγάτε. 


Το πρώτο βήμα για να προγραμματιστεί η επόμενη συνέντευξη για εργασία είναι να κάνετε την αίτηση σας! Βρείτε όλες τις ενεργές θέσεις εργασίας, που χειριζόμαστε, εδώ.