ποια είναι η εργασία ενός logistics manager;

Ως logistics manager, έχεις καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση και διαχείρηση των αποθεμάτων της εταιρείας. Αν και η επίβλεψη της διανομής προϊόντων στην εφοδιαστική αλυσίδα ακούγεται απλή διαδικασία, στην πραγματικότητα απαιτεί πολύπλοκες διαδικασίες.

Για παράδειγμα, εάν εργάζεσαι σε εργοστάσιο παραγωγής υποδημάτων, χρειάζεται να προμηθευτείς όλες τις πρώτες ύλες, όπως υφάσματα, καουτσούκ και πλαστικό. Αυτές οι πρώτες ύλες προέρχονται από διάφορους προμηθευτές οφείλεις να επικοινωνείς εσύ μαζί τους για να εξασφαλίσεις την έγκαιρη παράδοση των προϊόντων.

Στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας, είναι σημαντικό να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ κόστους και οφέλους. Για παράδειγμα, αν παρήγγειλες μεγαλύτερη ποσότητα πρώτων υλών, με αρχικό σκοπό να μειωθούν τα έξοδα μεταφοράς, είναι πολύ πιθανό να επιβαρυνθείς στην συνέχεια με έξοδα αποθήκευσης, για να διατηρήσεις τις παραπάνω ποσότητες σε καλή ποιότητα. Ο ρόλος σου ως logistics manager είναι να βελτιστοποιήσεις την οργάνωση και διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, για να διασφαλίσεις ότι η εταιρεία διαθέτει την επιθυμητή ποσότητα των απαραίτητων υλικών την κατάλληλη στιγμή, διατηρώντας παράλληλα χαμηλό κόστος. 

Οι αρμοδιότητες του/της logistics manager κινούνται σε ένα αρκετά ευρύ πεδίο ευθύνης, γεγονός που καθιστά απαραίτητο να διαθέτεις εξαιρετικές δεξιότητες multitasking για να διαχειρίζεσαι παράλληλα διαφορετικά καθήκοντα, εξασφαλίζοντας την ολοκλήρωση των λειτουργιών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ως logistics manager, στόχος σου είναι η ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία είναι απαραίτητη για την επιτυχία της εταιρείας.

Θα σου ταίριαζε να λύνεις αποτελεσματικά τυχόν προβλήματα που προκύπτουν ως logistics manager; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της logistics manager. 
 

θέσεις logistics manager
1

ο μέσος μισθός ενός logistics manager

Ο μέσος μισθός ενός/μιας logistics manager στην Ελλάδα είναι 40.000€ τον χρόνο. Οι αποδοχές σου διαμορφώνονται ανάλογα με παράγοντες όπως είναι το επίπεδο της εξειδίκευσής σου και τα χρόνια εμπειρίας που διαθέτεις. Μπορείς να ξεκινήσεις την καριέρα σου ως Logistics Assistant, με μισθό 19.600€ τον χρόνο, καθώς όμως αποκτάς περισσότερη εμπειρία, γνώσεις και προσόντα, αυξάνονται και οι αποδοχές σου, δηλαδή είναι πιθανό να φτάσουν κατά προσέγγιση το ποσό των 48.500€ ετησίως.

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός logistics manager;

Το πακέτο αποδοχών σου ως logistics manager εξαρτάται από διάφορους εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες. Οι εσωτερικοί παράγοντες περιλαμβάνουν την επαγγελματική εμπειρία, το επίπεδο εκπαίδευσής σου, τις ικανότητες και τις δεξιότητες που διαθέτεις. Όσο περισσότερη εμπειρία, εκπαίδευση και δεξιότητες έχεις, τόσο υψηλότερες πιθανότητες έχεις να λάβεις έναν πιο ικανοποιητικό μισθό.

Οι εξωτερικοί παράγοντες που καθορίζουν τις απολαβές σου είναι το μέγεθος της εταιρείας -οι μεγαλύτερες εταιρείες διαθέτουν συνήθως περισσότερους πόρους και μπορούν να προσφέρουν υψηλότερους μισθούς- ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία και τέλος, η τοποθεσία της. Το κόστος διαβίωσης μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανάλογα με την περιοχή και αυτό μπορεί να επηρεάσει το επίπεδο των απολαβών σου.

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες logistics managers

Οι κύριες ειδικότητες των logistics managers περιλαμβάνουν:

δύο αρσενικά που εργάζονται μαζί σε μια αποθήκη
δύο αρσενικά που εργάζονται μαζί σε μια αποθήκη
3

εργαζόμενος ως logistics manager

Οι logistics managers είναι υπεύθυνοι/ες για την οργάνωση των διανομών της εταιρείας, την αποθήκευση των εμπορευμάτων, τη διαχείριση αποθεμάτων και τη υλοποίηση στρατηγικών  για την έγκαιρη μεταφορά και τη διανομή προϊόντων.

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός logistics manager

Χρειάζεται να έχεις τα ακόλουθα ακαδημαϊκά προσόντα για να γίνεις επιτυχημένος/η logistics manager στην Ελλάδα:

  • Εκπαίδευση: για να γίνεις logistics manager χρειάζεται να αποκτήσεις πτυχίο στη διοίκηση επιχειρήσεων με εξειδίκευση στη διαχείριση logistics ή στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι σπουδές αυτές σου παρέχουν τις γνώσεις για τις βασικές αρχές διαχείρισης logistics και σχεδιασμού της εφοδιαστικής αλυσίδας. Παράλληλα με το πτυχίο, είναι χρήσιμη η παρακολούθηση σεμιναρίων και εξειδικευμένων προγραμμάτων σχετικών με συγκεκριμένες πτυχές των logistics, όπως η διαχείριση αποθήκης ή η διεθνής μεταφορά εμπορευμάτων.
  • Εργασιακή εμπειρία: για να γίνεις logistics manager, είναι αναγκαίο να έχεις εκτεταμένη εμπειρία στον κλάδο. Συνεπώς, μπορείς να ξεκινήσεις να εργάζεσαι με πρακτική εργασία σε εταιρείες logistics. Υπάρχουν ευκαιρίες σε entry level θέσεις για να αποκτήσεις εμπειρία στην εφοδιαστική αλυσίδα, αναπτύσσοντας παράλληλα τις ηγετικές σου δεξιότητες. Ακόμη, οι επαγγελματικές πιστοποιήσεις που μπορείς να αποκτήσεις είναι η πιστοποίηση από το ινστιτούτο logistics management ελλάδος (ILME), την οποία αποκτάς κατόπιν εξετάσεων. Ακόμη, μπορείς να αποκτήσεις την πιστοποίηση της ευρωπαϊκής ένωσης logistics (ELA). Η ELA προσφέρει διεθνώς αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις σε τρία επίπεδα: EJLog Operational/junior level, ESLog Managerial/senior level, EMLog Strategic/master level. Η επιλογή του κατάλληλου επιπέδου εξαρτάται από την εμπειρία και τους επαγγελματικούς σου στόχους.

οι ικανότητες και δεξιότητες των logistics managers

Οι logistics managers είναι απαραίτητο να έχουν τις παρακάτω, πολύτιμες για τη θέση, δεξιότητες και ικανότητες:

  • Δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων: ως επικεφαλής της ομάδας logistics, έρχεσαι αντιμέτωπος/η με πολλές προκλήσεις, από καθημερινές λεπτομέρειες της παράδοσης και περιορισμούς αποστολής έως την έλλειψη αποθηκευτικού χώρου. Οι εξαιρετικές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων θα σε βοηθήσουν να εξισορροπήσεις τη δυσκολία που προκύπτει από τους περιορισμούς χρόνου και να επιλύσεις προβλήματα πριν επηρεάσουν τις υπόλοιπες διαδικασίες.
  • Οργανωτικές δεξιότητες: ως logistics manager, χρειάζεται να διαθέτεις οργανωτικές δεξιότητες για να ακολουθείς τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης και να παρακολουθείς τα αρχεία αποθεμάτων. Η διατήρηση λεπτομερών αρχείων και εκθέσεων που τεκμηριώνουν τις δραστηριότητες της αποθήκης είναι απαραίτητη, καθώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα αρχεία ως σημεία αναφοράς αποφεύγοντας λάθη.
  • Ευελιξία: μερικές φορές, οι διαδικασίες logistics είναι πιθανό να μην συμβαδίσουν με το πρόγραμμα που έχεις διαμορφώσει, έτσι κύρια αρμοδιότητα σου ως logistics manager είναι να διασφαλίσεις ότι η καθυστέρηση δεν θα επηρεάσει άλλες σημαντικές διαδικασίες της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ευελιξία σου σε βοηθάει να προσαρμοστείς σε νέες καταστάσεις και να αναδιαμορφώσεις τα σχέδιά σου. 
  • Ηγετικές δεξιότητες: ως ο/η logistics manager, λειτουργείς ως πρότυπο καθιστώντας απαραίτητο να εμπνέεις και να παρακινείς την ομάδα σου. Είναι, επίσης, σημαντικό να κατανοήσεις την αξία κάθε εργαζόμενου/ης για να διασφαλίσεις ότι αξιοποιείς σωστά τις δεξιότητές του/της.
  • Προσαρμοστικότητα: η προσαρμοστικότητα είναι απαραίτητη δεξιότητα για έναν/μία logistics manager, ώστε να μπορεί να χειριστεί τις καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα παράδοσης και να ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες καθυστερήσεων στην παραγωγή. Η προσαρμοστικότητά σου, σε βοηθά να επεξεργαστείς ξανά τα χρονοδιαγράμματα, ώστε να ταιριάζουν στα καθορισμένα χρονικά πλαίσια παράδοσης.
  • Επαγγελματικές επικοινωνιακές δεξιότητες: ως logistics manager, συνεργάζεσαι με πωλητές προϊόντων, πελάτες, προμηθευτές και με την ομάδα logistics. Στα καθήκοντά σου είναι να διατηρείς στενή επαφή με διάφορους επαγγελματίες και να χτίζεις μακροπρόθεσμες σχέσεις και συνεργασίες. Συνεπώς, χρειάζεσαι καλές δεξιότητες επικοινωνίας για να διαχειριστείς αποτελεσματικά διάφορους επαγγελματίες. 
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της logistics manager.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.