ποια είναι η εργασία μιας καμαριέρας;

Ως καμαριέρης/α διασφαλίζεις ότι μία κατοικία, ξενοδοχείο ή επιχείρηση διατηρεί υψηλά πρότυπα καθαριότητας. Σε μία ιδιωτική κατοικία ή μικρή επιχείρηση, είσαι υπεύθυνος/η για τον καθαρισμό και το πλύσιμο των ρούχων. Οι καμαριέρηδες/ες συχνά έρχονται σε επαφή και επικοινωνία με τεχνίτες, συμπεριλαμβανομένων των υδραυλικών ή των ηλεκτρολόγων. Επίσης, στις αρμοδιότητές σου μπορεί να περιλαμβάνεται και η προετοιμασία φαγητού και το μαγείρεμα, όπως και οι τρέχουσες εργασίες που σου αναθέτουν οι ιδιοκτήτες του σπιτιού.

Όταν εργάζεσαι σε ξενοδοχεία, αναλαμβάνεις την καθαριότητα και την απολύμανση των δωματίων καθώς και των επιπρόσθετων χώρων του ξενοδοχείου, όπως είναι οι αίθουσες αναμονής, οι τουαλέτες και οι σκάλες, διασφαλίζοντας ότι πληρούν τις προβλεπόμενες προδιαγραφές καθαριότητας. Άλλες υποχρεώσεις σου περιλαμβάνουν τη μεταφορά των κλινοσκεπασμάτων στα πλυντήρια, καθώς και την ταξινόμηση και την αλλαγή των λευκών ειδών (σεντόνια, πετσέτες) στα δωμάτια και την εξασφάλιση όλων των απαραίτητων αναλώσιμων στα δωμάτια των επισκεπτών.

Σε μεγαλύτερες εγκαταστάσεις, η εργασία σου ως καμαριέρης/α μπορεί να περιλαμβάνει την επίβλεψη μιας ομάδας καθαριστών ή άλλου προσωπικού καθαριότητας. Σε αυτό το περιβάλλον, οι αρμοδιότητές σου περιλαμβάνουν τον καθορισμό ωραρίων εργασίας της ομάδας, τον έλεγχο της εργασίας τους, την παραγγελία προμηθειών και άλλες παρόμοιες διοικητικές εργασίες. Βοηθάς την εταιρεία να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της επαγγελματικής ασφάλειας και υγείας (ΕΑΥ) αποφεύγοντας τους κινδύνους και μειώνοντας τα ατυχήματα.

Οι καμαριέρηδες/ες εργάζονται σε ποικίλα εργασιακά περιβάλλοντα, το καθένα από τα οποία φέρει ειδικές ευθύνες. Ως καθαριστής/στρια νοσοκομείου, είναι αναγκαίο να τηρείς τα πρότυπα υγιεινής που απαιτούνται για την ομαλή λειτουργία ενός ιατρικού ιδρύματος. Διασφαλίζεις την αυστηρή συμμόρφωση με τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Ως καμαριέρης/α ξενοδοχείου, οι αρμοδιότητές σου περιλαμβάνουν την καθαριότητα, την εξυπηρέτηση πελατών και το συντονισμό με άλλα μέλη της ομάδας του ξενοδοχείου. Αντίθετα, σε μια ιδιωτική κατοικία, ο ρόλος σου περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα οικιακών εργασιών, όπως είναι η προετοιμασία φαγητού.

Θα ταίριαζαν οι οργανωτικές σου ικανότητες με την εργασία του/της καμαριέρη/ας; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες δεξιότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της καμαριέρη/ας. 

θέσεις καμαριέρης/α
1

ο μέσος μισθός μιας καμαριέρας

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, ο μέσος μισθός σου ως καμαριέρης/α στην Ελλάδα είναι περίπου 13.500€ ετησίως, με ωριαία, κατά μέσο όρο, αμοιβή 6€. Το πακέτο αποδοχών σου διαφέρει ανάλογα με ορισμένους παράγοντες όπως είναι η εμπειρία που διαθέτεις. Για παράδειγμα, όταν έχεις ελάχιστη εμπειρία, μπορεί να ξεκινήσεις με μισθό 10.000€ ετησίως. Με την απόκτηση εμπειρίας και προϋπηρεσίας, η αμοιβή σου αυξάνεται σταδιακά και μπορεί να έχεις απολαβές πάνω από 15.500€ ετησίως.

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό μιας καμαριέρας; 

Ως καμαριέρης/α, οι απολαβές σου εξαρτώνται από το εύρος των καθηκόντων σου. Για παράδειγμα, όταν εργάζεσαι σε ιδιωτική κατοικία, τα καθήκοντά σου κυμαίνονται από την καθαριότητα έως την προετοιμασία του φαγητού και το πλύσιμο των ρούχων. Επομένως, η αμοιβή σου είναι υψηλότερη από την αμοιβή ενός/μιας καμαριέρη/ας με λιγότερες ευθύνες.

Όταν εργάζεσαι σε μεγάλο ξενοδοχείο ή εταιρεία, το πακέτο αποδοχών σου εξαρτάται από την τοποθεσία του εργοδότη και τα καθήκοντα που σου έχουν ανατεθεί. Το μέγεθος του ξενοδοχείου ή της εταιρείας, επηρεάζει επίσης τις αποδοχές σου. Όταν εργάζεσαι σε ένα μικρό ξενοδοχείο, είναι πιθανό να λαμβάνεις πιο χαμηλές αποδοχές δεδομένου ότι ο φόρτος εργασίας σου είναι μικρότερος, καθώς έχεις στην εποπτεία σου τη διαχείριση και την καθαριότητα λιγότερων δωματίων. 

Το σύνολο των ωρών που εργάζεσαι είναι ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει τις αποδοχές σου. Για παράδειγμα, όταν εργάζεσαι σε θέση πλήρους απασχόλησης, αμείβεσαι με υψηλότερο ωρομίσθιο από τους/τις καμαριέρηδες/ες που εργάζονται σε part time θέσεις. 

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες καμαριέρας

Τα καθήκοντα του/της καμαριέρη/ας ορίζονται από τα διαφορετικά πεδία εξειδίκευσης με βάση τον χώρο εργασίας για τον οποίο είναι υπεύθυνος/η. Ορισμένοι από τους διαφορετικούς τύπους που περιλαμβάνει ο ρόλος του/της καμαριέρη/ας είναι:

Το προσωπικό του ξενοδοχείου στρώνει κρεβάτι στο δωμάτιο
Το προσωπικό του ξενοδοχείου στρώνει κρεβάτι στο δωμάτιο
3

εργαζόμενη ως καμαριέρα

Η εργασία του/της καμαριέρη/ας είναι μια ενδιαφέρουσα εργασία αν σου αρέσει η καθημερινή επιμέλεια και οργάνωση κατοικιών και χώρων. Εάν ενδιαφέρεσαι για τον ρόλο, διάβασε παρακάτω για να ανακαλύψεις τα συγκεκριμένα καθήκοντα, τις αρμοδιότητες και τα περιβάλλοντα στα οποία εργάζεται ο/η καμαριέρης/α.  

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση μιας καμαριέρας

Παρόλο που δεν είναι απαραίτητο να έχεις στην κατοχή σου ακαδημαϊκές πιστοποιήσεις για να εργαστείς ως καμαριέρης/α, τα παρακάτω προσόντα θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τις επαγγελματικές σου προοπτικές: 

  • Εκπαίδευση: δεν είναι απαραίτητη κάποια επιπρόσθετη κατάρτιση αν έχεις ολοκληρώσει την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση (γυμνάσιο). Θα ήταν ωστόσο ωφέλιμο να παρακολουθήσεις κάποιο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης στη καθαριότητα ή να παρακολουθήσεις προγράμματα μαθητείας στη διοίκηση ξενοδοχείων ή στον τομέα της καθαριότητας. Οι περισσότεροι εργοδότες αναμένουν να γνωρίζεις τα πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας που αφορούν στην καθαριότητα. Επίσης, είναι απαραίτητο να έχεις καλή γνώση των προϊόντων καθαρισμού και απολύμανσης, όπως επίσης και των μεθόδων καθαρισμού για ποικίλα περιβάλλοντα εργασίας. 
  • Εργασιακή εμπειρία: η εμπειρία στον τομέα της καθαριότητας, σου είναι απαραίτητη για να εργαστείς ως καμαριέρης/α. Αν και οι περισσότερες εταιρείες παρέχουν εκπαίδευση στους εργαζόμενους, η προηγούμενη εμπειρία αυξάνει τις πιθανότητές σου στην επιτυχή αναζήτηση εργασίας. Ακόμη, για να εργαστείς σε νοσοκομεία και χώρους υγείας μπορεί να χρειάζεται να διαθέτεις ορισμένες πιστοποιήσεις υγείας και ασφάλειας. Τέλος, είναι αναγκαίο να γνωρίζεις πώς να διαχειρίζεσαι τα επικίνδυνα απόβλητα.

οι ικανότητες και δεξιότητες της καμαριέρας

Κάποιες από τις ικανότητες και τις δεξιότητες ενός/μιας καμαριέρη/ας περιλαμβάνουν:

  • Διαχείριση χρόνου: η ικανότητα να διαχειρίζεσαι με αποτελεσματικότητα τον χρόνο είναι μία σημαντική δεξιότητα για την εκπλήρωση των καθηκόντων σου ως καμαριέρης/α. Για παράδειγμα χρειάζεται να ολοκληρώνεις σε συγκεκριμένο χρόνο τις εργασίες καθαριότητας και τακτοποίησης υπνοδωματίων. Ακόμη, οι δεξιότητες διαχείρισης χρόνου σε βοηθούν να διαθέτεις επαρκή χρόνο για κάθε εργασία και να διασφαλίζεις ότι δεν θα χάσεις χρόνο σε εκκρεμότητες. Τέλος, εάν εργάζεσαι για μια εταιρεία καθαρισμού και καθαρίζεις διαφορετικές εταιρείες σε μια εβδομάδα, ένα ημερολόγιο με το χρονοδιάγραμμα και πρόγραμμα καθαριότητας θα σου είναι ιδιαίτερα χρήσιμο.
  • Προσοχή στη λεπτομέρεια: ως καμαριέρης/α, η έμφαση στη λεπτομέρεια είναι σημαντική για να παραδίδεις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να είναι τα υπνοδωμάτια που αναλαμβάνεις προσεγμένα και τακτοποιημένα στην εντέλεια ώστε να αποπνέουν μία φιλόξενη ατμόσφαιρα για τους επισκέπτες. 
  • Καλή φυσική κατάσταση κι αντοχή: ως καμαριέρης/α, αφιερώνεις πολλές ώρες από την εργασία σου βρισκόμενος/η σε κίνηση, ενώ αναλαμβάνεις χειρωνακτικές εργασίες. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να έχεις καλή φυσική κατάσταση κι αντοχή.
  • Δεξιότητες επικοινωνίας: ως καμαριέρης/α, οι δεξιότητες επικοινωνίας σου σε βοηθούν να επικοινωνείς με σαφήνεια και ακρίβεια σημαντικές πληροφορίες για την εργασία και τα καθήκοντά της. Όταν εργάζεσαι με μία ομάδα καθαρισμού, οι δεξιότητες επικοινωνίας σε βοηθούν αποτελεσματικά. Τέλος, ανάλογα με την πελατεία, ορισμένα ξενοδοχεία ενδέχεται να ζητούν καλή γνώση ελληνικών, αγγλικών, γαλλικών ή άλλων γλωσσών. 
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της καμαριέρη/ας. 

thank you for subscribing to your personalised job alerts.