Ανεξάρτητα με την ειδικότητα ή τον κλάδο εργασίας, υπάρχουν κάποιες επαγγελματικές δεξιότητες τις οποίες κάθε εργαζόμενος είναι καλό να αποκτήσει στην αρχή της καριέρας του, προκειμένου να έχει μια επιτυχημένη πορεία. Τα καλά νέα είναι ότι προφανώς ήδη κατέχεις κάποιες από αυτές τις δεξιότητες και τις υπόλοιπες μπορείς να τις αποκτήσεις σχετικά εύκολα.

Παρακάτω, θα βρεις μερικές δεξιότητες, οι οποίες μπορούν να σε βοηθήσουν να κατακτήσεις μια θέση εργασίας στα πρώτα σου επαγγελματικά βήματα. Μπορεί επίσης στο μέλλον οι δεξιότητες αυτές να σου δώσουν ένα πλεονέκτημα στην επιδίωξη μιας προαγωγής ή στην ενίσχυση την ελκυστικότητάς σου σε κάποιον δυνητικό εργοδότη.  

Διαπραγματευτικές δεξιότητες.

Γιατί είναι σημαντικές: Χρειάζεται να γνωρίζεις πώς και πότε να είσαι πειστικός, ώστε να πετυχαίνεις αυτό που θέλεις. 

Οι δεξιότητες διαπραγμάτευσης μπορεί να σου φανούν χρήσιμες σε πολλές καταστάσεις στην επαγγελματική σου πορεία, ειδικά όταν έρθει η ώρα να ζητήσεις κάποια αύξηση ή να εξασφαλίσεις την προσφορά μιας θέσης εργασίας που επιθυμείς.

Οι δεξιότητες διαπραγμάτευσης μπορούν επίσης να συμβάλλουν στο να αποκτήσεις άλλα πλεονεκτήματα και οφέλη στην εργασία σου, όπως τα bonus, ένα ευέλικτο πρόγραμμα εργασίας ή μια βοήθεια μετεγκατάστασης.

Πώς μπορείς να αναπτύξεις αυτές τις δεξιότητες: Για να θέσεις τη βάση για τη διαπραγμάτευση ενός μισθού, για παράδειγμα, θα χρειαστεί να εξοπλιστείς με πληροφορίες. Πόσο πληρώνεται, κατά μέσο όρο, κάποιος με παρόμοια εκπαίδευση, ικανότητες και χρόνια εμπειρίας με τα δικά σου;

Ικανότητα διαχείρισης χρόνου.

Γιατί είναι σημαντική: Ο χρόνος είναι χρήμα. Το να μάθεις πώς μπορείς να μεγιστοποιείς την παραγωγικότητά σου είναι μία από τις πιο ισχυρές επαγγελματικές δεξιότητες που μπορείς να έχεις. 

Προφανώς και η ποιότητα της εργασίας είναι σημαντική, αλλά εξίσου σημαντικός είναι και ο όγκος της εργασίας για έναν προϊστάμενο. Το να αναπτύξεις δεξιότητες αποτελεσματικής διαχείρισης χρόνου, θα σε βοηθήσει, επίσης, στο να μην καταναλώνεις την ενέργειά σου για λιγότερο σημαντικά καθήκοντα. 

Πώς μπορείς να αναπτύξεις αυτήν τη δεξιότητα: Για να μπορέσεις να προσδιορίσεις πού να εστιάσεις, απέκτησε σαφείς πληροφορίες σχετικά με τις προσδοκίες του προϊσταμένου σου για τις προθεσμίες των projects και το πώς θα μετρηθεί η επιτυχία σου. Μόλις έχεις αυτές τις πληροφορίες, μπορείς να εστιάσεις στην ιεράρχηση του φόρτου εργασίας σου και τον έλεγχο των καθηκόντων σου.

Δεξιότητα δημόσιας ομιλίας.

Γιατί είναι σημαντική: Η ικανότητα ομιλίας μπροστά σε κοινό είναι σημαντική, καθώς, αν την κατέχεις, δημιουργείς για τον εαυτό σου την εικόνα του ικανού, συμπαθητικού και προσιτού ατόμου.

Είτε βρίσκεσαι μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό είτε μπροστά σε μια μικρή ομάδα, η ικανότητά σου να επικοινωνείς το μήνυμα και το όραμά σου με ξεκάθαρο τρόπο είναι καίριας σημασίας. Είναι καλό να έχεις μια ισχυρή παρουσία και όχι να είσαι απλώς κάποιος που εκτελεί μια εργασία. 

Πώς μπορείς να αναπτύξεις αυτήν τη δεξιότητα: Χρησιμοποίησε παρουσιάσεις σου σε ομαδικές συναντήσεις. Αισθάνεσαι νευρικότητα πριν από μια παρουσίαση; Θυμήσου: εσύ είσαι το άτομο που ελέγχει όσα λες, πώς τα λες και πώς το κοινό αντιλαμβάνεται αυτές τις πληροφορίες. Καλό είναι να ζητάς από τον προϊστάμενό σου να σου δίνει feedback, προκειμένου να βελτιωθείς σε μελλοντικές παρουσιάσεις. 

Ερευνητικές δεξιότητες.

Γιατί είναι σημαντικές: Για να είσαι ένας εργαζόμενος που μπορεί να ανταγωνιστεί τους καλύτερους (και προς όφελος της δικής σου καριέρας και προς όφελος της εταιρείας), χρειάζεται να είσαι ενημερωμένος σχετικά με τις αλλαγές στον κλάδο σου. 


Πώς να αναπτύξεις αυτές τις δεξιότητες: 

  • Μπορείς να συμμετάσχεις σε ομάδες και φόρουμ στα social media
  • Ακολούθησε ηγέτες του κλάδου στα social media 
  • Ρύθμισε τις ειδοποιήσεις της Google για νέα σχετικά με τους ανταγωνιστές
  • Κάνε εγγραφή σε ενημερωτικά δελτία σχετικά με τον κλάδο σου
  • Δήλωσε συμμετοχή σε επαγγελματικές ενώσεις
  • Παρακολούθησε συνέδρια του κλάδου σου 

Δεξιότητα ομαδικής εργασίας.

Γιατί είναι σημαντική: Όλοι αγαπάνε ένα ομαδικό άτομο που είναι πρόθυμο να συμμετάσχει στο λεπτό. Είναι καλό να προσπαθήσεις να έρθεις κοντά με συναδέλφους σου, ώστε να μπορείς να συνεργαστείς μαζί τους σε projects.

Πώς μπορείς να αναπτύξεις αυτήν τη δεξιότητα: Μάθε να είσαι ένας καλός ακροατής και να απομακρύνεις την ένταση και το άγχος όταν βρίσκεσαι στην εργασία σου, εστιάζοντας στα τελικά αποτελέσματα και όχι στα συναισθήματα. Και μην περιμένεις από τους συναδέλφους σου να σου ζητήσουν βοήθεια - προσέφερέ τη με προθυμία. 

Επιπλέον, δείξε τη συμβολή σου στην ομάδα σου, μοιράζοντας τη γνώση που απέκτησες σε συνέδρια, εκδηλώσεις, ή απλά διαβάζοντας νέα του κλάδου. 

Για να είσαι ένας καλός εργαζόμενος, χρειάζεται να εξελίσσεσαι διαρκώς. Αναζήτησε νέες δεξιότητες, νέες ευκαιρίες και νέους τρόπους για να εφαρμόσεις αυτά που έμαθες στην εργασία σου.

Η Randstad μπορεί να σε βοηθήσει στην αναζήτησή σου για μια νέα θέση εργασίας. Δες εδώ όλες τις διαθέσιμες θέσεις μας για διάφορες ειδικότητες.