Βασικά συστατικά επιτυχίας ενός επαγγελματικού networking είναι η σωστή προετοιμασία και η συναισθηματική νοημοσύνη (EQ).  Εντούτοις, όσο καλά κι αν έχετε προετοιμαστεί, είναι φυσιολογικό κατά τη συζήτηση σας να υπάρχουν στιγμές σιωπής, οι οποίες όταν βρίσκεστε σε επαγγελματικό networking ή προσπαθείτε να προσεγγίσετε άτομα που μπορούν να φανούν χρήσιμα στην επιχείρηση ή την καριέρα σας μπορούν να φέρουν εσάς και το συνομιλητή σας σε αμηχανία. Σας προτείνουμε τρεις έξυπνους τρόπους  για να αποφύγετε τις στιγμές σιωπής και να αποκομίσετε τα μέγιστα οφέλη από κάθε networking.

Σε γενικότερο επίπεδο, οι στιγμές αμηχανίας ή και σιωπής είναι εντελώς  φυσιολογικές και μπορούν να είναι ακόμα και εποικοδομητικές. Kαι αυτό γιατί η σιωπή δύναται να δίνει από μόνη της απαντήσεις ή απλά να παρέχει χρόνο στους συνομιλητές να νοιώσουν οικειότητα μεταξύ τους, να ακούσουν με προσοχή τα επιχειρήματα της κάθε πλευράς ή να σκεφτούν. Έρευνες μάλιστα έχουν δείξει ότι η σιωπή μπορεί να έχει εξαιρετικά χρήσιμα οφέλη για τον εγκέφαλο μας και συγκεκριμένα για τον ιππόκαμπο, την περιοχή που σχετίζεται με τη μακρόχρονη και βραχύχρονη μνήμη. Οι παρακάτω συμβουλές μπορούν να σας βοηθήσουν να λύσετε την αμηχανία, τα μακρά διαστήματα σιωπής και να σας φέρουν πιο κοντά με τον συνομιλητή σας ώστε να είστε αποτελεσματικοί στο networking που επιχειρείτε.

  1. Αναφέρετε κάποια από τα επιτεύγματα της ημέρας σας ή της εβδομάδας σας

 Δεδομένου ότι το networking είναι κατεξοχήν επαγγελματικό, είναι λογικό οι συζητήσεις να αφορούν σχεδόν αποκλειστικά θέματα της καριέρας σας.

Μπορείτε λοιπόν να αναφερθείτε σε ένα μεγάλο project το οποίο μόλις ολοκληρώσατε και είστε ενθουσιασμένοι γι’ αυτό, σε μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση ή conference όπου παρευρεθήκατε ή ακόμα και σε μια ενδιαφέρουσα πρόσφατη συζήτηση που είχατε με κάποιον από τους συναδέλφους σας.

Ποια είναι τα οφέλη μιας τέτοιας αναφοράς; Το ότι δίνετε τροφή για συζήτηση και σκέψη με τον συνομιλητή σας, κάτι που μπορεί να προσφέρει σε όλα τα μέλη της συζήτησης, χρήσιμη επαγγελματική γνώση.

  1. Κάτι τo οποίο διαβάσατε, ακούσατε ή είδατε πρόσφατα

 Αν και το να κρατάτε τη συζήτηση επαγγελματική είναι σε σχεδόν κατά κανόνα απαραίτητο, είναι εξίσου σημαντικό, εφόσον η περίσταση το επιτρέπει, να δημιουργήσετε ένα κλίμα οικειότητας με αναφορές σε γεγονότα και εμπειρίες γενικού ενδιαφέροντος.

Διαβάσατε ένα καταπληκτικό βιβλίο το οποίο σας έμαθε κάτι νέο σχετικά με το αντικείμενο σας ή και με κάποια δεξιότητα που απαιτείται στην εργασία σας; Η και γιατί όχι; Για κάποια νέα ταινία σχετική με το αντικείμενο της κουβέντας σας;

Μοιραστείτε αυτές τις σκέψεις σας για να χτίσετε μια πιο άμεση φιλική σχέση με τον συνομιλητή σας και ίσως κι εκείνος από την πλευρά του έχει να σας προτείνει κάτι καινούριο και σχετικό με τα γούστα σας.

  1. Τι σχέδια έχετε για το τέλος της εβδομάδας

 Το τι σχέδια έχετε για το Σαββατοκύριακο ή και τι κάνατε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο μπορεί να είναι μια ωραία αρχή σε ένα networking.

Μια ενδιαφέρουσα παράσταση, ένα καλλιτεχνικό event που παρακολουθήσατε, ή ακόμα και μια οικογενειακή γιορτή μπορούν να είναι θέματα έναρξης ενός διαλόγου ή κάλυψης διαστημάτων σιωπής, ενώ παράλληλα θα ανακαλύψετε εάν και ποια είναι τα κοινά σας ενδιαφέροντα.

Τέλος, να θυμάστε ότι το χαμόγελο, η θερμή χειραψία, η σταθερή οπτική επαφή και η προσφώνηση του συνομιλητή με το όνομα του, μπορούν να σας κάνουν συμπαθείς ακόμα και στους πιο επιφυλακτικούς ανθρώπους. Τα συγκεκριμένα skills βασίζονται στην ικανότητα συναισθηματικής νοημόσυνης (EQ). Στο blog της Randstad μπορείτε να διαβάστε άρθρα σχετικά με την ενίσχυση του συγκεκριμένου soft skill αλλά και γενικά των επικοινωνιακών σας δεξιοτήτων. Καλή επιτυχία!