Social media: Γιατί θα τα χρειαστείτε στην καριέρα σας ως μηχανικοί;

Τα Social Media μπορούν να σας παρέχουν πρακτικούς τρόπους για να κυνηγήσετε μία καριέρα μηχανικού, είτε αναζητάτε την πρώτη σας δουλειά είτε εργάζεστε στον κλάδο για χρόνια.

Τα social media προσφέρουν πραγματικές ευκαιρίες να βρείτε και να συναναστραφείτε με ανθρώπους που μπορούν να σας βοηθήσουν να προωθήσετε την καριέρα μηχανικού που θέλετε και να ενισχύσετε το προφίλ σας. Γίνεται πλέον δυνατόν να ξεκινήσετε μία συνομιλία με ανθρώπους από όλον τον κόσμο και αυτό οδηγεί στην δυνατότητα να διευρύνετε τους ορίζοντές σας, έχοντας ευκαιρίες που δεν είχατε σκεφτεί πριν.

Το προφίλ σας

Το LinkedIn είναι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο για επαγγελματίες που θέλουν να βελτιώσουν τις εργασιακές τους προοπτικές και μπορεί να θεωρηθεί ως το πιο σημαντικό δίκτυο που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς για να δώσει νέα ώθηση στην καριέρα του. Όταν δημιουργείτε ένα προφίλ στο LinkedIn, πρέπει να αφιερώσετε ένα ικανοποιητικό χρονικό διάστημα ώστε να βεβαιωθείτε ότι θα είναι ελκυστικό σε πιθανούς εργοδότες και συναδέλφους. Πρέπει να το αντιμετωπίσετε ως ευκαιρία να “πουλήσετε” τον εαυτό σας. Σας δίνει την ευκαιρία να αναδείξετε τα προσόντα και τα επιτεύγματά σας, προβάλλοντας τον εαυτό σας ως τον ιδανικό υποψήφιος για τις θέσεις εργασίας μηχανικών στις οποίες στοχεύετε. Ενώ ο κλάδος της μηχανικής είναι σχετικά παραδοσιακός, βρίσκεται στις αρχές μίας τεχνολογικής εξέλιξης. Είναι σημαντικό να παρουσιάσετε την εικόνα ενός ενημερωμένου επαγγελματία. Μία κατάλληλη φωτογραφία πορτραίτου για το προφίλ σας είναι προτιμότερη από μία φωτογραφία από κινητό σε μία κοινωνική εκδήλωση. Επενδύστε να σας βγάλει φωτογραφία ένας επαγγελματίας φωτογράφος και προσπαθήστε να την ανανεώνετε συχνά. Οι πρώτες εντυπώσεις μετράνε και σας ενδιαφέρει να σας πάρουν στα σοβαρά. Μιας και οι εργοδότες ψάχνουν συνεχώς το όνομα ενός υποψηφίου στο internet πριν από μία συνέντευξη για δουλειά, είναι κρίσιμο να δείχνει η online παρουσία σας την εικόνα που θέλετε να προβάλλετε για τους στόχους καριέρας σας. Η Melanie Piola, συγγραφέας του βιβλίου ‘LinkedIn In 30 Minutes: How to create a rock-solid LinkedIn profile and build connections that matter”, εξηγεί: “Πώς θέλετε να σας αντιμετωπίσει ο κόσμος ως επαγγελματία; Τι είδους εργασία σας αρέσει να κάνετε; Γιατί έχετε προφίλ στο LinkedIn; Αυτές είναι οι ερωτήσεις που πρέπει να σκεφτείτε ενώ δημιουργείτε το προφίλ σας, ώστε να είναι εναρμονισμένο με το προσωπικό σας brand.” Υπάρχουν πολλά σχετικά groups στο LinkedIn όπου συμμετέχουν recruiters ώστε να βρουν τους κατάλληλους υποψηφίους. Βεβαιωθείτε ότι έχετε δραστηριότητα σε αυτά τα groups ώστε να σας προσέξουν. Βρείτε ενδιαφέρον υλικό που αξίζει να μοιραστείτε και αναρτήστε το, ιδανικά συνοδεύοντάς το με δικά σας σχόλια και σκέψεις επί του θέματος. Κάντε σχετικές ερωτήσεις που δεν έχουν κάνει τα άλλα μέλη. Αν παρατηρήσετε κάτι νέο στον κλάδο σας, αναφέρετέ το. Οι καλύτεροι επαγγελματίες και οι ηγέτες του κλάδου είναι στο LinkedIn. Αναζητήστε γνωστούς συγγραφείς, ιδιοκτήτες μεγάλων εταιρειών του κλάδου, προέδρους ενώσεων και καθηγητές μεγάλων πανεπιστημίων και ακολουθήστε τους. Με τον τρόπο αυτό, έχετε πρόσβαση σε πολλές ευκαιρίες μάθησης και αυτοβελτίωσης.

Η κοινωνική πλευρά

Αν και, εκ πρώτης όψεως, φαίνεται δίκτυο προσανατολισμένο σε πιο κοινωνικό περιεχόμενο, υπάρχουν τρόποι να βρείτε άλλους μηχανικούς και ευκαιρίες μέσω Twitter. Μεγάλες ενώσεις μηχανικών, εταιρείες και δίκτυα τείνουν να έχουν λογαριασμό στο Twitter και αναρτούν σημαντικές εξελίξεις, τάσεις του κλάδου αλλά και networking events και θέσεις εργασίας. Όπως και σε πολλούς άλλους κλάδους, αν κάτι συμβαίνει στον κλάδο της μηχανικής, συχνά το πρώτο μέρος που θα το μάθετε είναι το Twitter. Εταιρείες αναρτούν συχνά πληροφορίες για τάσεις στην αγορά εργασίας, τις τελευταίες εξελίξεις σε συγκεκριμένα επαγγέλματα αλλά και εκδηλώσεις όπου μπορείτε να κάνετε χρήσιμες επαφές. Τα δημοφιλή θέματα (ή trending topics) είναι ένας καλός τρόπος να προβάλλετε τις ιδέες σας. Οι μηχανικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν επίκαιρα hashtags για να συζητήσουν στοιχεία του επαγγέλματός τους, για παράδειγμα. Αν κυκλοφορήσει ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου ή αεροσκάφους, είναι πιθανό ότι θα εμφανιστεί στη λίστα των trending topics, επομένως, έχετε την ευκαιρία να δημοσιεύσετε την προσωπική σας άποψη. Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία στη δικτύωση μέσω social media είναι να διατηρείτε ένα ενημερωμένο προφίλ. Βεβαιωθείτε ότι συνδέεστε στο λογαριασμό σας στο Twitter τουλάχιστον κάθε δύο μέρες και ότι δημοσιεύετε υλικό στο LinkedIn τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Ακόμα, μπορείτε να αναζητήσετε διαδικτυακά forums μηχανικών, όπου οι συνάδελφοί σας μιλάνε για θέματα του κλάδου σας αλλά και για πιθανές ευκαιρίες καριέρας. Όπως και τα groups στο LinkedIn, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι καλό είναι να προβάλλετε τις γνώσεις σας σε τέτοια forums. Επίσης, μία συμβουλή είναι να γράφετε σχετικά σχόλια σε ήδη υπάρχουσες συζητήσεις ώστε να έχετε δραστηριότητα σε τέτοια forums. Ωστόσο, προσέξτε να μην έχετε επαφές μόνο με ανθρώπους που πιστεύετε ότι μπορούν να σας βοηθήσουν στην καριέρα σας, γιατί μπορεί να δώσετε την εντύπωση ότι ενδιαφέρεστε μόνο γι’ αυτό. Αντίθετα, δείτε το σαν ευκαιρία να μιλήσετε με άλλους μηχανικούς για τον κλάδο και το επάγγελμα που αγαπάτε. Επίσης, είναι ένας μοναδικός τρόπος να δείξετε το πάθος και το ενδιαφέρον σας για τη μηχανική συζητώντας τα νέα του κλάδου και ανταλλάσσοντας απόψεις με τα άλλα μέλη.

Blogging

Μπορεί να το θεωρήσετε απίθανο αλλά το blogging είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για έναν μηχανικό. Οι μηχανικοί δίνουν την εντύπωση ενός επαγγελματία τεχνοκράτη και επιστήμονα, χαρακτηριστικά τα οποία δεν συνάδουν με την ιδιότητα ενός συγγραφέα, αλλά είναι πλεονέκτημα αν θέλετε να γράψετε κάτι σχετικό με τον κλάδο σας. Αρχικά, κατατάσσεστε ως ειδήμων του κλάδου και μπορείτε να μοιραστείτε πληροφορίες για το τι συμβαίνει στον κόσμο της μηχανικής. Για παράδειγμα, αν έχει παραχθεί ένα νέο προϊόν, μιλήστε για το πώς αυτό το προϊόν μπορεί να ωφελήσει την κοινωνία. Ακόμα, μπορείτε να εξηγήσετε με απλά λόγια δυσνόητες έννοιες της μηχανικής στο απλό κοινό, γεγονός που θα δώσει έμφαση στην ικανότητά σας να κατανοήσετε το αντικείμενό σας και να το επικοινωνήσετε κατάλληλα. Ακόμα, θα σας αντιμετωπίσουν ως έναν επαγγελματία αφοσιωμένο και ενθουσιώδη για το αντικείμενο του, καθώς θα γράφετε για το πεδίο του ενδιαφέροντός σας στον ελεύθερό σας χρόνο. Αυτό θα δώσει το μήνυμα σε recruiters και πιθανούς εργοδότες ότι θα είστε ένας ιδιαίτερα χρήσιμος υπάλληλος για την εταιρεία τους. Όταν δώσετε ένα τίτλο στο blog σας, προσπαθήστε να συμπεριλάβετε το δικό σας όνομα προκειμένου να εμφανίζεται πιο εύκολα σε μία online αναζήτηση και να ενισχύσετε το προσωπικό σας brand. Αν χειριστείτε καλά το blog σας, αυξάνετε τις ευκαιρίες να σας προσκαλέσουν σε σχετικές με τον κλάδο σας εκδηλώσεις, όπου μπορείτε να ενισχύσετε το προφίλ σας στον χώρο. Έτσι, θα δώσετε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην καριέρα σας. Όπως συμβαίνει με τις ενημερώσεις στα social media, το συχνό blogging ενδείκνυται. Ο Neil Patel, συνιδρυτής του site Crazy Egg, που ασχολείται με την ανάλυση δεδομένων, επιβεβαίωσε τον ισχυρισμό αυτό, λέγοντας “αν θέλετε να εξελίξετε το blog σας, πρέπει να μάθετε να γράφετε σε τακτική βάση”. Μπορείτε ακόμα να προωθήσετε τις αναρτήσεις σας στους άλλους επαγγελματικούς σας λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα, ιδιαίτερα στο LinkedIn, όπου μπορείτε να δημοσιεύετε links στα σχετικά groups στα οποία είστε μέλος.

Online δημοσιεύσεις

Οι δημοσιεύσεις σχετικά με τον κλάδο της μηχανικής σας προσφέρουν τρόπους να μείνετε ενημερωμένοι με τα τελευταία νέα του κλάδου - για νέες προσλήψεις, ποιες εταιρείες επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους αλλά και εξελίξεις της τεχνολογίας που ίσως χρειάζεται να γνωρίζετε. Αυτές οι δημοσιεύσεις μπορούν να σας δώσουν έμπνευση να συζητήσετε τις σκέψεις σας για τις νέες εξελίξεις της μηχανικής, χρησιμοποιώντας το blog σας ή τους λογαριασμούς σας στα social media. Είναι, επίσης, καλή ιδέα να συνδέσετε το blog σας με τις σελίδες που διατηρείτε στα social media ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτές. Το πιο σημαντικό είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε την κατάλληλη διαδικτυακή παρουσία για το επαγγελματικό σας προφίλ. Αν θέλετε να παρουσιάσετε τον εαυτό σας ως τον υποψήφιο που θέλουν να προσλάβουν οι καλύτερες εταιρείες, διατηρήστε τα προφίλ σας όσο πιο επαγγελματικά μπορείτε και τις δημοσιεύσεις σας σχετικές με τον κλάδο σας.
Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα