Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν δεχτείτε μία νέα δουλειά

Ολοκληρώνοντας την αναζήτηση εργασίας, έχετε πλέον στα χέρια σας τουλάχιστον μία προσφορά για δουλειά. Ωστόσο, η επιλογή της κατάλληλης εργασίας δεν είναι εύκολη. Για να καταλήξετε στο ποια από τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας σας ταιριάζει περισσότερο, πρέπει να σκεφτείτε αρκετούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την τελική σας απόφαση.

Ειδικότερα, αν έχετε λάβει αρκετές προσφορές εργασίας ή σας έχει προσεγγίσει μια εταιρεία με προσφορά αλλά είστε σε συζητήσεις και με άλλες, είναι σημαντικό να επιλέξετε εκείνον τον ρόλο που σας ικανοποιεί περισσότερο. Έτσι, πρέπει να σκεφτείτε τι προτεραιότητες έχετε και πόσο σημαντική είναι η κάθε μία για εσάς. Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε ενδεικτικά κάποιους παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις μας όταν πρόκειται να ξεκινήσουμε μία νέα δουλειά:
  1. Αμοιβή και παροχές
Σίγουρα, το οικονομικό κομμάτι είναι σημαντικό για όλους μας και επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την απόφασή μας να ξεκινήσουμε μία νέα εργασία ή να αλλάξουμε θέση έργασίας. Όσον αφορά το μισθό, καλό είναι να σκεφτείτε αν δίνετε μεγαλύτερη βαρύτητα στο οικονομικό σκέλος ή στο περιεχόμενο της εργασίας. Ωστόσο, πλέον οι εταιρείες προσφέρουν επιπλέον παροχές στους υπαλλήλους τους. Επομένως, όταν δεχτείτε μια προσφορά εργασίας, είναι χρήσιμο να γνωρίζετε τι προνόμια θα έχετε με τον ρόλο αυτό (πχ ευέλικτο ωράριο, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κλπ). Πολλές φορές, οι παροχές αυτές μπορεί να σας αλλάξουν γνώμη και να τείνετε να απαντήσετε θετικά στην προσφορά, ακόμα και αν ο μισθός δεν είναι τόσο ανταγωνιστικός.
  1. Θέση εργασίας
Από τα πιο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να δώσετε βάση είναι η αξιολόγηση της ίδιας της θέσης εργασίας που καλείστε να αναλάβετε. Σκεφτείτε ότι θα καταλαμβάνει τουλάχιστον 8 ώρες από τη μέρα άρα άρα είναι σημαντικό να υπολογίσετε τα παρακάτω:
  • Είστε ενθουσιασμένοι με τη νέα θέση εργασίας;
  • Σας επιτρέπει ο νέος ρόλος να χρησιμοποιείτε τις δεξιότητες που απολαμβάνετε περισσότερο; Αν ναι, πόσο συχνά;
  • Πιστεύετε στις αξίες της εταιρείας και στο προϊόν/υπηρεσία που προσφέρει;
  1. Συνεργασία με διοίκηση
Όταν αναλαμβάνετε μία νέα θέση εργασίας, ο άμεσος προϊστάμενός σας και η συνεργασία που θα έχετε μαζί του επηρεάζει την εργασιακή σας καθημερινότητα. Σκεφτείτε, λοιπόν:
  • Μπορείτε να συνεργαστείτε ομαλά;
  • Τι αντιμετώπιση έχουν απέναντί του τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας;
  • Ταιριάζει το στυλ ηγεσίας του με το δικό σας;
  1. Κουλτούρα
Φυσικά, δεν είναι εύκολο να αποκτήσετε μια πλήρη εικόνα της κουλτούρας μίας εταιρείας, πριν ξεκινήσετε να εργάζεστε σε αυτή. Ωστόσο, αν είστε παρατηρητικός/-η ή ρωτήσετε τις κατάλληλες ερωτήσεις κατά τη συνέντευξη, μπορείτε να πάρετε μια καλή ιδέα. Τι πρέπει να παρατηρήσετε:
  • Συμβαδίζουν οι αξίες της εταιρείας με τις δικές σας;
  • Προωθεί η εταιρεία την εκπαίδευση, την κινητικότητα και την εξέλιξη για τους υπαλλήλους της;
  • Μετά την επίσκεψή σας στα γραφεία της εταιρείας, μπορείτε να φανταστείτε τον εαυτό σας να δουλεύετε εκεί;
  1. Προοπτική
Στη σύγχρονη αγορά εργασίας, είναι κρίσιμο να αξιολογήσετε τι προοπτική έχουν για εσάς οι θέσεις εργασίας που καταλαμβάνετε. Αναρωτηθείτε:
  • Μπορούν οι αρμοδιότητες που θα έχετε μέσα στη μέρα να εξελίξουν τις ικανότητές σας και να εξελίξουν σε καλύτερο επαγγελματία;
  • Θα σας προσφέρει μια καλή φήμη η εργασία στην εν λόγω εταιρεία;
  • Θα έχετε πρόσβαση σε καλή εκπαίδευση και ευκαιρίες για χρήσιμες διασυνδέσεις με επαγγελματίες του κλάδου;
  Κατά την αξιολόγηση μίας προσφοράς εργασίας, είναι σημαντικό να αναλογιστείτε τις παραπάνω πέντε κατηγορίες, ωστόσο, επαφίεται σε εσάς πώς θα τις κατατάξετε. Φυσικά, όσο εξελίσσεστε στην αγορά εργασίας, θα παρατηρήσετε ότι οι προτεραιότητές σας αλλάζουν αλλά το να έχετε μια ξεκάθαρη λίστα για τα άμεσα επαγγελματικά σας βήματα θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο.    
Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα