Τεχνικές αναζήτησης εργασίας

Ποια μπορεί να είναι η αφετηρία για την εύρεση εργασίας; Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να εντοπισθεί ο εργασιακός στόχος και ποιες είναι οι τεχνικές αναζήτησης του;

Πέρα από το βιογραφικό και τη συνέντευξη, υπάρχει το πρώτο βήμα, το οποίο μας αναλύει η κ. Σίλια Χριστοφιλοπούλου, Branch Manager της Randstad Hellas SA. «Σήμερα ζούμε στην εποχή της μεγάλης και απεριόριστης πληροφόρησης. Υπάρχει καταιγισμός πληροφοριών από διάφορες πηγές και για όλα τα θέματα. Αυτό θεωρητικά μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε οτιδήποτε θα θέλαμε να κάνουμε. Επομένως, θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο ακόμα και όταν ψάχνουμε εργασία. Παρατηρούμε όμως από τους υποψήφιους ότι τα πράγματα δεν τα βλέπουν ακριβώς έτσι. Δηλώνουν ότι δυσκολεύονται να βρουν ανοιχτές θέσεις εργασίας, δεν ξέρουν που να στείλουν το βιογραφικό τους και να κάνουν αίτηση. Μερικές φορές μάλιστα φαίνονται εντελώς μπερδεμένοι ως προς τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουν.

Οι πηγές

Η αλήθεια είναι ότι λόγω της μεγάλης ροής της πληροφόρησης, η πληροφορία είναι διάσπαρτη και οι υποψήφιοι θα πρέπει να ανατρέξουν σε διάφορες πηγές και να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικές λύσεις ώστε να βρουν τις διαθέσιμες εργασίες. Ο πρώτος και αμεσότερος τρόπος αναζήτησης εργασίας είναι οι δημοσιευμένες θέσεις, τις οποίες μπορούμε να βρούμε πλέον παντού. Απαντώντας σε δημοσιευμένες θέσεις εργασίας κάνουμε «άμεση αίτηση» για εργασία. Τις δημοσιευμένες θέσεις μπορούμε να τις βρούμε με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, είτε μέσω αγγελιών σε εφημερίδες, είτε αναρτημένες στο διαδίκτυο στα διάφορα job boards, όπου βρίσκονται αγγελίες όλων των κλάδων, ειδικοτήτων, επιπέδου εξειδίκευσης και εταιριών. Επίσης, μπορούμε να τις βρούμε στα εταιρικά web sites και σε όλα τα social media. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να γνωρίζουμε ποιες εταιρίες μας ενδιαφέρουν ώστε να παρακολουθούμε συστηματικά τα ανοίγματα των θέσεών τους καθώς και το να έχουμε ενημερωμένο επαγγελματικό προφίλ στα social media. Οι εταιρείες Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, επιπλέον, δημοσιεύουν καθημερινά αγγελίες για λογαριασμό ενός μεγάλου εύρους δικτύου πελατών. Επίσης, για τους αποφοίτους πανεπιστημίων και σχολών υπάρχουν τα γραφεία διασύνδεσης τα οποία είναι σε επικοινωνία με εταιρείες και φορείς και πολλές φορές αναλαμβάνουν να προτείνουν ενδιαφερόμενους για δουλειά και αντίστοιχα δημοσιεύουν αγγελίες. Εκτός όμως από τις δημοσιευμένες θέσεις εργασίας υπάρχουν και αυτές που δεν δημοσιεύονται. Οι λόγοι που δεν θα δημοσιευτεί μια νέα θέση εργασίας είναι πολλοί: δεν θα δημοσιευτεί γιατί η εταιρεία έχει ήδη τους κατάλληλους υποψηφίους από αιτήσεις που έκαναν σε παλαιότερα ανοίγματα θέσεων και έτσι έχει ήδη το βιογραφικό τους, είτε γιατί τελικά θα καλύψει τη θέση με εσωτερική μετακίνηση ή θα την καλύψει μέσω συστάσεων. Αυτό το σημείο είναι ίσως και το σημαντικότερο, διότι την εποχή του έντονου ανταγωνισμού αλλά και της συνεχούς αναζήτησης από την πλευρά των εταιρειών για ταλέντα, οι υποψήφιοι δεν θα πρέπει να αφήνουν καμία ευκαιρία να πάει χαμένη και θα πρέπει η αίτησή τους για εργασία να βρίσκεται πάντα εκεί όπου έχουν στοχεύσει.

Στόχευση του κλάδου

Επομένως, θα πρέπει να καθορίσουν και να εστιάσουν στον κλάδο και στις εταιρείες που τους ενδιαφέρουν και να κάνουν «ανοιχτή αίτηση» για εργασία μέσω του site της εταιρείας ή να απευθύνονται κατευθείαν στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού και προσλήψεων της εταιρείας. To βιογραφικό τους θα βρίσκεται εκεί και πιθανότατα στο επόμενο άνοιγμα θέσης, πριν ακόμα δημοσιευτεί η αγγελία, θα τους καλέσουν για συνέντευξη. Ακόμα, το βιογραφικό τους θα πρέπει να βρίσκεται στις εταιρείες Ανθρώπινου Δυναμικού ακόμα και εάν τη συγκεκριμένη στιγμή που το στέλνουν δεν βρίσκουν κάποια ανοιχτή θέση που θα τους ενδιέφερε. Οι recruiters όταν αναλαμβάνουν κάποιο έργο από τους πελάτες τους, ανατρέχουν πρώτα απ’ όλα στη βάση των υποψηφίων τους. Για αυτό, μην απογοητεύεστε εάν ένας recruiter δεν σας καλέσει αμέσως για συνέντευξη. Θα σας καλέσει στο αμέσως επόμενο άνοιγμα θέσης με το οποίο ταιριάζει το βιογραφικό σας. Επιπλέον, καθώς η τεχνολογία κάνει εύκολη την επικοινωνία, πολλοί είναι οι εργοδότες και οι recruiters που αναζητούν τους υποψήφιους μέσω των social media. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι το online προφίλ σας πρέπει να είναι επαγγελματικό, στοχευμένο και πάντα ενημερωμένο με τις τελευταίες εξελίξεις στην επαγγελματική σας καριέρα. Και φυσικά στην επιτυχή αναζήτηση εργασίας μεγάλη σημασία έχει το networking. Με τη λέξη “networking” εννοούμε τη σωστή δικτύωση που θα μας οδηγήσει στο στόχο μας, στην εταιρεία, στον κλάδο ή/και στην ειδικότητα σττην οποία έχουμε στοχεύσει. Δικτυωνόμαστε με παλιούς συμφοιτητές, ακαδημαϊκούς, εργοδότες, συναδέλφους, recruiters του κλάδου που μας ενδιαφέρει. Συμμετέχουμε σε όλα τα Networking events και επαγγελματικές εκδηλώσεις που διοργανώνουν οι διάφοροι φορείς που μας ενδιαφέρουν. Για τους νεότερους υποψήφιους, συμμετέχουμε σε όλες τις ημέρες καριέρας των σχολών. Γενικά θα λέγαμε, γνωρίζω – επικοινωνώ – μιλώ – δικτυώνομαι ώστε να μάθω πώς κινείται η αγορά και να γνωστοποιήσω το ενδιαφέρον μου για εργασία. Καμία ευκαιρία δεν πρέπει να πάει χαμένη».  
Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα