Ποια είναι τα είδη συνέντευξης εργασίας που μπορεί να συναντήσετε (μέρος α)

Μια συνέντευξη εργασίας μπορεί να πάρει διαφορετικές μορφές. Διαφέρει ως προς τον αριθμό των ανθρώπων που σας παίρνουν συνέντευξη, ως προς το μέρος της συνάντησης (φυσικός χώρος ή διαδικτυακά), ακόμα και ως προς το περιεχόμενο των ερωτήσεων.

Παρακάτω, αναλύονται πέντε από τα 10 είδη συνεντεύξεων που ενδέχεται να αντιμετωπίσετε καθώς και συμβουλές για να ανταποκριθείτε επιτυχώς στις απαιτήσεις του κάθε είδους. 1. Η παραδοσιακή συνέντευξη Αυτή είναι η επικρατέστερη μορφή. Απέναντί σας έχετε ένα άτομο, το οποίο κάνει ερωτήσεις προκειμένου να κατανοήσει αν είστε ο κατάλληλος υποψήφιος για τις θέσεις εργασίας που είναι διαθέσιμες στην εταιρεία στην οποία εργάζεται. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι πολύ σημαντικό να αποδείξετε τα παρακάτω:
  • Είχατε θετικά αποτελέσματα στον προηγούμενό σας ρόλο. Οι υπεύθυνοι προσλήψεων αναζητούν υποψηφίους που μπορούν να τους φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και ένα καλό ιστορικό στην προϋπηρεσία σας, σας δίνει πλεονέκτημα.
  • Μπορείτε να φέρετε τα ίδια ή και καλύτερα αποτελέσματα στο νέο σας ρόλο. Αναζητήστε πιθανά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος ενδιαφέροντός σας και προετοιμαστείτε για πιθανές ερωτήσεις του πώς μπορείτε να συνεισφέρετε στην ανάπτυξη της εταιρείας.
  • Μπορείτε να πείσετε ότι είστε ο ιδανικός υποψήφιος. Δεν θα πείσετε τον πιθανό εργοδότη σας μόνο με τα προσόντα σας αλλά και με την ικανότητά σας να προβάλλετε ότι ταιριάζετε στην κουλτούρα της εταιρείας.
  • Διαθέτετε ενθουσιασμό για τη νέα θέση. Το τελευταίο βήμα για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του πιθανού εργοδότη σας είναι να δείξετε ότι πραγματικά σας ενδιαφέρει να ξεκινήσετε την καριέρα σας στην εταιρεία.
2. Η τηλεφωνική συνέντευξη Συνήθως η τηλεφωνική συνέντευξη είναι το πρώτο στάδιο της διαδικασίας της συνέντευξης και εξίσου σημαντική. Ένα από τα θετικά στοιχεία μιας τηλεφωνικής συνέντευξης είναι το γεγονός ότι μπορείτε να έχετε μπροστά σας σημειώσεις - το βιογραφικό σας, για παράδειγμα. Ωστόσο, πρέπει να έχετε υπόψη σας τα τεχνικά ζητήματα που μπορούν να προκύψουν, επομένως, φροντίστε να είστε σε μέρος με καλό σήμα και χωρίς θόρυβο. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, δώστε προσοχή σε κάθε ερώτηση και απαντήστε αργά και καθαρά, αφού ενδέχεται ο συνομιλητής σας να μην σας ακούει τόσο καλά από το άλλο μέρος του ακουστικού.
  1. Η συνέντευξη μέσω video-κλήσης
Η συνέντευξη μέσω video-κλήσης κερδίζει συνεχώς έδαφος καθώς προσφέρει τη δυνατότητα στην εταιρεία να “δει” έναν υποψήφιο ακόμα και αν εκείνος κατοικεί σε άλλη περιοχή ή χώρα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχετε να σκεφτείτε τόσο τα τεχνικά ζητήματα όσο και το τι εντύπωση θα δώσετε μέσω της οθόνης σας. Πριν ξεκινήσει η συνέντευξη, φροντίστε να ανανεώσετε την εικόνα που εμφανίζεται στις επαφές σας καθώς και το όνομα χρήστη. Ουσιαστικά, αυτή είναι η πρώτη εντύπωση που θα δώσετε, επομένως, διαλέξτε μια επαγγελματική εικόνα και ένα κατάλληλο username. Στη συνέχεια, διαλέξτε το κατάλληλο ντύσιμο - αφού οι υπεύθυνοι προσλήψεων θα προσέξουν και το πώς είστε ντυμένοι - και ελέγξτε ότι έχετε σταθερή σύνδεση στο διαδίκτυο και φορτισμένη μπαταρία. Επιλέξτε, επίσης, ένα φωτεινό χώρο, χωρίς θόρυβο και χωρίς πολύ κόσμο γύρω σας και κινηθείτε όπως αν βρισκόσασταν στο ίδιο γραφείο με το συνομιλητή σας. Οι κινήσεις των χεριών ή η στάση του σώματός σας, για παράδειγμα, παίζουν ρόλο και στη συνέντευξη μέσω video-κλήσης.
  1. Η συνέντευξη με case studies
Εδώ τα πράγματα περιπλέκονται. Οι εταιρείες που επιλέγουν αυτή τη μορφή συνέντευξης θέλουν πραγματικά να δουν πώς μπορείτε να ανταποκριθείτε σε ένα δεδομένο πρόβλημα/case study, να εξετάσουν τον τρόπο σκέψης σας καθώς και το πόσο γρήγορα μπορείτε να βρείτε λύση σε αυτό που σας ζητείται. Μπορεί να σας ζητηθεί να βρείτε τρόπους εισόδου σε μια νέα αγορά, ή τρόπους ανάπτυξης ενός προϊόντος, τρόπους αύξησης κερδοφορίας ή αν πρέπει η εταιρεία να προχωρήσει ή όχι στην εξαγορά μιας άλλης εταιρείας. Στην περίπτωση αυτή, είναι σημαντικό να καταλάβετε πλήρως το πρόβλημα που έχει τεθεί. Μη διστάσετε να κάνετε ερωτήσεις για να βεβαιωθείτε ότι έχετε όλα τα δεδομένα που χρειάζεστε. Συνοψίστε την κατάσταση και φροντίστε να αναλύσετε βήμα-βήμα τον τρόπο σκέψης σας καθώς προχωράτε προς τη λύση του προβλήματος. Είναι σημαντικό η απάντησή σας να είναι δομημένη, άρα μη βιαστείτε να απαντήσετε κατευθείαν αλλά σκεφτείτε το πρόβλημα για λίγο. Μην ξεχνάτε ότι η ροή της σκέψης σας είναι σχεδόν όσο σημαντική όσο και η λύση που θα δώσετε. Για να προετοιμαστείτε για αυτού του είδους τις συνεντεύξεις, καλό είναι να κάνετε μια καλή έρευνα του κλάδου στον οποίο θέλετε να δραστηριοποιηθείτε, διαβάζοντας ανακοινώσεις εταιρειών και σχετικά άρθρα.
  1. Η δημιουργική συνέντευξη
Σε αυτή τη μορφή καταφεύγουν μεγάλες εταιρείες που είναι γνωστές για τις καινοτομίες που εισάγουν στον κλάδο τους. Όπως είναι φυσικό, θέλουν να προσελκύσουν υποψηφίους που μπορούν να σκεφτούν το ίδιο καινοτόμα. Συνεπώς, αποφεύγουν τις συνήθεις ερωτήσεις σε μια συνέντευξη και κάνουν ερωτήσεις όπως “σχεδιάστε ένα πλάνο εκκένωσης του κτιρίου”. Μπορεί αυτές οι ερωτήσεις να μην έχουν εμφανή σχέση με τις θέσεις εργασίας που έχουν κάνει αίτηση οι υποψήφιοι αλλά έχουν ως στόχο να εξετάσουν πόσο γρήγορα μπορεί κάποιος να σκεφτεί υπό πίεση ή πώς χειρίζεται μια δύσκολη κατάσταση. Αν σας τύχει μια τέτοια συνέντευξη, σκεφτείτε προσεκτικά την απάντησή σας και αναλύστε τη βήμα-βήμα στο συνομιλητή σας. Σπάνια κάποιος βρίσκει τη σωστή απάντηση, ωστόσο, η κάθε απάντηση μπορεί να δείξει πολλά για τις ικανότητες επίλυσης προβλημάτων που έχετε.   Ακολουθεί μέρος β με τα υπόλοιπα είδη συνεντεύξεων.
Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα