Αρκετοί υποψήφιοι για εργασία μετά από ένα interview θεωρούν ότι η απόδοση τους ήταν τόσο καλή, που θεωρούν ότι σύντομα δεν θα λάβουν μια πρόταση συνεργασίας για την συγκεκριμένη θέση εργασίας. Παρ’ όλα αυτά η θέση καλύπτετε από άλλους υποψήφιους που πιθανόν τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά τους να μην διαφέρουν και τόσο πολύ.

Η συνέντευξη εργασίας μπορεί να αποτελέσει μια αγχωτική διαδικασία όπου οποιοσδήποτε μπορεί να μην αποδώσει τα αναμενόμενα. Σίγουρα όμως υπάρχουν και περιπτώσεις υποψηφίων που δεν διεκδικούν σ τις θέσεις εργασίας που τους προκύπτουν γιατί υποπίπτουν σε λανθασμένες επιλογές. Σύμφωνα με συμβούλους εύρεσης προσωπικού μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη που καταγράφονται είναι:

1. Αδιαφορία για το αντικείμενο της εταιρείας: Πριν από την συνάντηση σας με ένα εργοδότη θα πρέπει να βρείτε όλες τις πληροφορίες σχετικά με το αντικείμενο, τον ανταγωνισμό και το κλάδο δραστηριοποίησης της εταιρείας . Φαντάζεστε να κάνετε μια συνάντηση με μία εταιρεία με την οποία είστε αντίθετοι με τα προϊόντα που αντιπροσωπεύει ;

2. Αδυναμία κατανόησης των απαιτήσεων της θέσης: Αν δεν υπάρχει κατανόηση στις λεπτομέρειες της θέσης όπως καταγράφονται στις αγγελίες εργασίες, τότε δεν θα μπορέσουμε να ταιριάξουμε τις γνώσεις και ικανότητες μας με την ανάγκη του εργοδότη. Όποτε και θα αναμένουμε μάταια ανταπόκριση στο βιογραφικό μας .

3. Μη σωστή προώθηση των ικανοτήτων μας : Σε αρκετές περιπτώσεις οι υποψήφιοι για εργασία αδυνατούν να εκφράσουν τα δυνατά τους χαρακτηριστικά. Εκείνα που θα πείσουν ένα εργοδότη ότι ο υποψήφιος για εργασία θα μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της θέσης εργασίας.

4. Απαντήσεις χωρίς λεπτομέρεια και χρήσιμες πληροφορίες: Το να απαντάμε με ένα ναι ή με ένα όχι στις ερωτήσεις που γίνονται για τις γνώσεις ,την εμπειρία και τις ικανότητες μας μάλλον δεν θα δώσει την καλύτερη εικόνα για εμάς. Επιπλέον θα χάσουμε την ευκαιρία μας να εκφράσουμε το πόσο ταιριάζει το επαγγελματικό μας profile στην θέση εργασίας που μας προσφέρεται.

5. Ερωτήσεις χωρίς νόημα: Σε μια συνέντευξη εργασίας θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε σωστά το χρόνο που θα μας δοθεί για ερωτήσεις έχοντας πιθανόν προετοιμάσει κάποιες πριν την συνάντηση μας .

6. Μη επαγγελματικό ντύσιμο: Επειδή η πρώτη εντύπωση μετράει εξασφαλίστε ότι το ντύσιμο σας θα είναι περιποιημένο και ότι θα ανταποκρίνεται σε μια επαγγελματική συνάντηση

7. Έλλειψη προσοχής και ικανότητας στην ακρόαση: Δώστε προσοχή στις ερωτήσεις που θα σας γίνουν για να απαντήστε δίνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες που θα προωθήσουν σωστά τις ικανότητες σας.