Βιογραφικό σημείωμα για στελέχη πωλήσεων

Οι περισσότερες εταιρείες ανά τον κόσμο έχουν ανάγκη από ικανά στελέχη πωλήσεων, τα οποία θα πρέπει να είναι σε θέση να πείθουν το αγοραστικό κοινό υπέρ του προϊόντος που εκπροσωπούν.

Πωλητής μπορεί να γίνει ο καθένας, αρκεί να έχει ένα σύνολο χαρακτηριστικών που θα “κερδίσουν” τους πελάτες. Είναι προφανές λοιπόν πως ένα βιογραφικό σημείωμα ενός υποψηφίου που στοχεύει μια θέση στις πωλήσεις πρέπει να περιέχει κάποια από αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά. Ποιά όμως είναι αυτά τα βασικά στοιχεία; Είστε καλοί πωλητές σε όλους τους τομείς της ζωής σας; Πόσο καλά μπορείτε να πουλήσετε τον εαυτό σας σε ένα recruiter; Στο παρακάτω άρθρο θα δοθούν απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις καθώς και γενικές συμβουλές σύνταξης ενός ελκυστικού βιογραφικού σημειώματος στον τομέα των πωλήσεων.   Γενικές Συμβουλές Καταρχάς, είναι σημαντικό να θυμάστε πως το CV σας δεν περιγράφει απλά την εργασιακή εμπειρία σας, αλλά όλη την ιδιοσυγκρασία σας. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αποπνέει αυτοπεποίθηση και σιγουριά, στοιχεία που θα αναζητά ο υπεύθυνος πρόσληψης. Χρησιμοποιήστε λόγο σοβαρό και προσεγμένο, αναφέροντας τα στοιχεία που επιθυμείτε λιτά και περιεκτικά. Πρέπει να είστε συγκεκριμένοι. Συμπεριλάβετε αριθμούς! Η επιτυχία στις πωλήσεις μετράται ποσοτικά. Λέξεις όπως “περίπου” και “σχεδόν” ενδεχομένως να έχουν αρνητική επίδραση. Ταυτόχρονα, τόσο η εμφάνιση όσο και η μορφή του βιογραφικού θα πρέπει να είναι επαγγελματική. Επιλέξτε μια σύγχρονη δομή και παρουσίαση η οποία θα δώσει την εντύπωση ότι είστε άνετοι με τη χρήση της τεχνολογίας, χωρίς όμως να προβείτε σε υπερβολές. Πολύ σημαντικό είναι επίσης να προσαρμόσετε το βιογραφικό σας ανάλογα με τη θέση που στοχεύετε. Παρόμοια, χάριν εμφάνισης, οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι της Randstad στον τομέα των πωλήσεων προτείνουν τη χρήση κουκίδων με σκοπό την ευκολία εντοπισμού από τους recruiters ορισμένων χαρακτηριστικών του υποψηφίου. Γενικά το CV θα πρέπει να διαβάζεται “ξεκούραστα”. Συμβουλές Περιεχομένου Όπως προαναφέρθηκε, η επιτυχία στις πωλήσεις μετράται ποσοτικά. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν κάποιοι τομείς, τα αποτελέσματα των οποίων αποτελούν τη βάση αξιολόγησης ενός στελέχους πωλήσεων. Ένας recruiter κατά την προσπέλαση του βιογραφικού σας, θα επιδιώξει να πάρει απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις:
  • Ποιο ήταν το συνολικό σας αποτέλεσμα αναφορικά με το προϊόν; Πετύχατε αύξηση στις πωλήσεις; Για παράδειγμα, αν κατά το διάστημα εργασίας σας σε μια εταιρεία οι πωλήσεις στο προϊόν σας αυξήθηκαν κατά 50%, θα πρέπει να αναφέρετε το στοιχείο αυτό, καθώς είναι αντιπροσωπευτικό των ικανοτήτων σας.
  • Πετύχατε τους στόχους σας; Κάντε μια συνοπτική περιγραφή των στόχων σας και το πώς τους φτάσατε στην υλοποίησή τους.
  • Πόσους πελάτες διατηρούσατε κατά τη θητεία σας; Με το στοιχείο αυτό ο υπεύθυνος πρόσληψης μπορεί να αντιληφθεί την δυνατότητά σας να αντεπεξέλθετε σε αυξημένες ανάγκες εργασίας και τις προοπτικές σας.
  • Πήρατε πελάτες από τον ανταγωνισμό;
  • Αναπτύξατε κάποια καινούρια δραστηριότητα πώλησης; Ξεκινήσατε την πώληση κάποιου καινούριου προϊόντος; Ο recruiter έτσι θα καταλάβει αν μπορείτε να διαχειριστείτε την αλλαγή και να σκεφτείτε δημιουργικά.
  • Σε ποιο κανάλι πουλάτε (λιανική, χονδρική, κ.α.);
  • Τι δεξιότητες έχετε; Σημαντικές ικανότητες για τις πωλήσεις που μπορούν να αναφερθούν είναι οι διαπραγματευτικές, οι επικοινωνιακές και οι ικανότητες παρουσίασης.
Μην ανησυχείτε αν δεν έχετε όλα τα παραπάνω στοιχεία. Αναφέρετε στο βιογραφικό σας τους τομείς που πραγματικά έχετε επιτύχει και τις δεξιότητες που πραγματικά κατέχετε. Το βιογραφικό σημείωμα για στελέχη πωλήσεων είναι ουσιαστικά μια διαδικασία πώλησης του προσωπικού προφίλ του υποψηφίου προς τον εργοδότη. Χρησιμοποιήστε λοιπόν μεθοδικά τις ικανότητες πώλησης που έχετε προκειμένου να πείσετε τους εργοδότες να σας “αγοράσουν”.
Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα