Όσα χρόνια και να περάσουν την πρώτη μας εργασία δύσκολα θα την ξεχάσουμε μαζί με τις εμπειρίες που βιώσαμε για πρώτη φορά στη καριέρα μας, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο επιβιώσαμε στις διάφορες αρμοδιότητες που μας αναθέσανε. Συνηθισμένο χαρακτηριστικό στα πρώτα χρόνια εργασίας ενός εργαζομένου είναι η ανυπομονησία για γρήγορη εξέλιξη, καλύτερες αποδοχές αλλά και η έλλειψη εμπειρίας στην διαχείριση διαφορετικών καταστάσεων. Για τον λόγο αυτό παρακάτω καταγράφονται μερικοί βασικοί κανόνες που θα βοηθήσουν έναν νέο εργαζόμενο που τώρα ξεκινάει την καριέρα του:

  • H Παρασκευή στο γραφείο είναι το ίδιο σημαντική με τις υπόλοιπες μέρες. Εκμεταλλευτείτε την τελευταία μέρα της εβδομάδας για ενημερώσετε τον manager σας για τις εργασίες που ολοκληρώσατε αλλά και για εκείνες στις οποίες εξακολουθείτε να εργάζεστε . Προετοιμάστε το πλάνο σας με τις εκκρεμότητες για την επόμενη εβδομάδα. Την Παρασκευή δεν πρέπει να μας απασχολεί μόνο το πλάνο μας για το Σαββατοκύριακο.
  • Μην στείλετε ποτέ ένα email εν θερμό γιατί πιθανόν αργότερα να το μετανιώσετε. Σε αρκετές περιπτώσεις όταν είμαστε αναστατωμένοι ή πιεσμένοι στον χώρο εργασίας μας και πρέπει να κάνουμε κάποια επικοινωνία μέσο e-mail, είναι προτιμότερο να καταγράψουμε αρχικά τις σκέψεις μας και προτού το κοινοποιήσουμε (αφού πρώτα το έχουμε ξανά διαβάσει) να έχουμε αφήσει λίγο χρόνο να περάσει. Η εν θερμό αντίδραση δεν αποτελεί καλό σύμβουλο για να αντιμετωπίσουμε σωστά τις δύσκολες καταστάσεις.
  • Καθημερινή επικοινωνία στο γραφείο. Ενώ με τους φίλους η καθημερινή επικοινωνία μπορεί να καλυφθεί από ένα sms ή ένα e-mail. Στο γραφείο είναι ιδιαίτερη σημαντική και η προφορική επικοινωνία από την απλή καθημερινή καλημέρα μέχρι τα συγχαρητήρια για ένα επίτευγμα. Η σωστή επικοινωνία μπορεί να συντελέσει στην δημιουργία καλών επαγγελματικών σχέσεων
  • Οι προϊστάμενοι θέλουν να ακούν τα κακά νέα. Κατά γενική ομολογία κανένας μας δεν θέλει να ακούει κακά μαντάτα. Στην εργασία όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Κανένας δεν θέλει να αντιμετωπίσει μία κατάσταση την τελευταία στιγμή επειδή δεν ενημερώθηκε εγκαίρως.
  • Διαβάστε καλά τον εσωτερικό κανονισμό της εταιρίας. Εφόσον κάτι τέτοιο είναι διαθέσιμο δώστε προσοχή στο τι προβλέπετε σε κάθε περίπτωση. Αν στην εταιρεία που θα εργαστείτε δεν υπάρχει κανονισμός, τότε συμβουλευτείτε τους παλαιότερους στην δουλειά σας για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων.

Αν είστε νέος στην εργασία μπορείτε βρείτε περισσότερες συμβουλές στο www.randstad.gr/blog