Σίγουρα υπάρχουν στιγμές στην εργασία μας όπου αντιμετωπίζουμε συγκρούσεις με τους συναδέλφους. Ωστόσο, το ανθρώπινο δυναμικό μιας εταιρείας μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά μόνο όταν αποτελείται από ομάδες ικανές να συνεργάζονται για την επιτυχία.

Πως μπορούμε λοιπόν να επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά σε μια στιγμή σύγκρουσης;

Ένα αρχικό και πολύ σημαντικό βήμα, είναι η διαφορετικότητα στην εργασία και η κοινή εταιρική κουλτούρα, στοιχεία που έχουμε ήδη αναφερθεί στο παρελθόν σε άρθρα του blog της Randstad.

Σε αυτό το άρθρο σας παρουσιάζουμε μια απλή συμβουλή η οποία θα σας βοηθήσει να επικοινωνείτε αποτελεσματικότερα.

Μην έχετε επικριτική διάθεση και εκφράστε ευγενικά το πώς νιώσατε από τη συμπεριφορά του συναδέλφου σας

Αυτή η συμβουλή έχει νευροβιολογική βάση. Τα συναισθήματα μας εδράζονται στην αμυγδαλή του εγκεφάλου. Όταν εκφράζουμε το πώς νιώθουμε με λέξεις, τότε η δραστηριότητα του εγκεφάλου μετατοπίζεται από την αμυγδαλή, στον προμετωπιαίο λοβό όπου είναι η περιοχή της λογικής. Αυτόματα λοιπόν ηρεμούμε και αξιολογούμε με περισσότερη ηρεμία την κάθε κατάσταση.

Παραδείγματος χάριν. Έστω ότι είχατε ένα meeting στην εργασία σας και νιώσατε ότι ένας συνάδελφος σας αδιαφορούσε για τις ιδέες που εκφράσατε.

Αν απλά πείτε «Δεν ενδιαφερόσουν για τις ιδέες που εξέφρασα στο meeting» πιθανότατα η απάντηση που θα λάβετε θα είναι «Όχι, ενδιαφερόμουν πολύ».

Σκεφτείτε όμως αν εκφράσετε την ανησυχία σας με τον εξής τρόπο «Κατά τη διάρκεια του meeting δεν εξέφρασες τη γνώμη σου στις ιδέες μου, ούτε έλαβα κάποιο feedback από εσένα. Ένιωσα λοιπόν σαν να μην ενδιαφέρεσαι».

Επιπροσθέτως θα μπορούσατε να προσθέσετε και μια συμπεριφορά που αν υιοθετούσε ο συνάδελφος σας στην προκειμένη περίπτωση να σας βοηθούσε.

Να είστε ειλικρινής στην επικοινωνία σας και να κρατήσετε θετική στάση σας σε κάθε δύσκολη στιγμή κατά τη διάρκεια της εργασίας σας. Είμαστε σίγουροι ότι θα δείτε άμεσα τα αποτελέσματα της προσπάθειας σας στην καριέρα σας.