Ο Covid-19 είναι  εδώ. Οι ζωές μας έχουν διαταραχθεί. Η αγορά πλήττεται. Ωστόσο, όλα θα σταθούν και πάλι όρθια όταν αυτή η κρίση περάσει. Ίσως να μας αφήσει με παρενέργειες και αμφιβολίες παρά με γνώση (στην αρχή τουλάχιστον), αλλά υπό το πρίσμα αυτής της εμπειρίας, μας δίνεται η ευκαιρία να αναθεωρήσουμε τις προτεραιότητές μας, να επανεξετάσουμε τον τρόπο που εργαζόμαστε,όπως τον ξέρουμε μέχρι σήμερα, και να συνεχίζουμε με τις φιλοδοξίες μας προς το μέλλον.

Στον κλάδο του recruitment, η τεχνολογία είναι ο #1 σύμμαχος στην νέα εποχή. Έχουμε ήδη βιώσει ισχυρή επιρροή, τα τελευταία 5 χρόνια, λόγω αλλαγών στη χρήση των εργαλείων και στη μεθοδολογία προσλήψεων. Τώρα, κάτω από αυτές τις νέες συνθήκες, η τεχνολογία αποδεικνύεται να είναι πολλά περισσότερα από απλά ένα μέσο για να εργαστείς ως recruiter... είναι ο μοναδικός τρόπος να γίνει πρόσληψη. Aς δούμε ενδεικτικά πώς οι νέες συνθήκες επηρεάζουν το recruitment:

skill based interviews:

Πριν από αυτήν την κρίση,  η τεχνολογία είχε ήδη αρχίσει να ψηφιοποιεί την “παραδοσιακή” συνέντευξη με την χρήση εργαλείων βίντεο-συνέντευξης. Για πολλούς, αυτό είναι περισσότερο από μία τεχνική αλλαγή. Με τις ψηφιακές συνεντεύξεις, η διαδικασία του recruiting ξεκινάει πολύ πριν τη συνέντευξη: ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούν οι recruiters με τους υποψήφιους σε όλα τα στάδια της συνέντευξης είναι κυρίως μέσω γραπτού λόγου: e-mails, social media, κειμένου ή περιεχομένου, όλα υποδηλώνουν στοιχεία σχετικά  με τις επικοινωνιακές δεξιότητες και την ευελιξία των υποψήφιων προτού προβούν σε live βίντεο-συνέντευξη.

interview seduction:

Πρόκειται για μία κλασική πρόκληση για τους recruiters, που γίνεται όλο και πιο περίπλοκη λόγω της φυσικής απόστασης και της ελεγχόμενης πληροφορίας που παρέχεται κατά τη διάρκεια της βίντεο-συνέντευξης με καθορισμένες ερωτήσεις. Εάν θέλετε να μειώσετε σημαντικά την πιθανότητα να επιλέξετε έναν επιδέξιο συνομιλητή αντί για  έναν υποψήφιο που είναι αρμόδιος για την θέση, μία εξειδικευμένη εκπαίδευση σε συνεντεύξεις και μία καλή προετοιμασία της συνέντευξης συνιστώνται ιδιαίτερα.

feedback στους υποψήφιους:

Οι ίδιοι οι υποψήφιοι γίνονται όλο και περισσότερο εξοικειωμένοι στην ψηφιακή επικοινωνία ακόμη και στο κομμάτι του να ζητήσουν feedback για μία συνέντευξη. Το ζητούν είτε μέσω email, μηνύματος ή και Hangouts και ο recruiter πρέπει να το παρεχει. Ένας σύμβουλος πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι προετοιμασμένος και εκπαιδευμένος σχετικά με το είδος των πληροφοριών που μπορεί να μοιραστεί μετά από μία συνέντευξη, αλλά και με τον τρόπο κοινοποίησής τους.

ερωτήσεις συνέντευξης:

Oι ερωτήσεις που χρησιμοποιούνται στη συνέντευξη πρέπει να επιλεγούν στρατηγικά προκειμένου να καλυφθούν οι τομείς στους οποίους θα αξιολογηθούν και θα επανεξεταστούν. Ο χρόνος και οι προθεσμίες όταν χρησιμοποιούμε τέτοια ψηφιακά εργαλεία είναι συγκεκριμένος, και ίσως ο recruiter χρειαστεί να δείξει την αντοχή, ίσως και την ανοχή  του για να αποφύγει να χάσει έναν καλό υποψήφιο στο όνομα των “κανόνων” του recruitment  οι οποίοι παρεμπιπτόντως μεταβάλλονται ριζικά με βάση τις τάσεις που δημιουργούνται από τους  υποψήφιους.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουμε να μάθουμε πολλά από αυτή την αναστάτωση, και ακόμη περισσότερα να προσαρμόσουμε πάνω στην εργασία μας. Η λέξη “κρίση” προέρχεται από μία αρχαιοελληνική λέξη που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση μιας κατάστασης, το αποτέλεσμα ενός γεγονότος, αλλά χρησιμοποιείται επίσης και στην ιατρική για την ξαφνική και σοβαρή εμφάνιση των συμπτωμάτων της νόσου. Περίεργος συνδυασμός, έτσι δεν είναι;
Ας αδράξουμε την ευκαιρία να αποβάλουμε από το μυαλό μας πράγματα μηδαμινής σημασίας, να αξιολογήσουμε την κατάσταση και να ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε τι θα κρατήσουμε από όλη αυτήν την εμπειρία  για το μέλλον. Υπάρχουν ακόμα και τώρα  άνθρωποι που αναζητούν εργασία και επιχειρήσεις που προσλαμβάνουν. Όταν διευθετηθεί η τρέχουσα κατάσταση, δεν είναι σίγουρο εάν θα γυρίσουμε στο “φυσιολογικό”. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η τεχνολογία θα εξακολουθήσει  είναι εδώ για να διευκολύνει τις καθημερινές μας προκλήσεις και να βελτιώνει τη διαδικασία πρόσληψης. Με σκοπό ίσως να μας ανεβάσει κι άλλο τον πήχη; Μπορεί. Ευτυχώς όμως που οι άνθρωποι χειρίζονται την τεχνολογία και όχι το αντίθετο. Τουλάχιστον προς το παρόν ;).