Για κάποιους εργαζόμενους το να καταφέρουν να βρεθούν σε ένα ρόλο προϊσταμένου αποτελεί την εκπλήρωση ενός ονείρου, ενώ δεν είναι λίγες οι θυσίες και η σκληρή εργασία που προσφέρουν μέχρι να επιτύχουν τον σκοπό τους .

Στο επίπεδο των εργοδοτών  από την άλλη είναι αρκετά συνηθισμένο να ρίχνουν στα βαθιά έναν εργαζόμενο που μόλις έχει αναλάβει ένα ρόλο supervisor ή manager. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις αυτών που τελικά δεν είναι το ίδιο επιτυχημένοι στον νέο τους ρόλο. Για να μην είμαστε όμως εμείς αυτοί που θα επιβιώσουμε στα βαθιά κάποια έμπειρα στελέχη προτείνουν τα παρακάτω:

Δώστε προσοχή και ακούστε τι έχει να σας πει η ομάδα σας . Το κλειδί για την καλή συνεργασία είναι η προσεκτική ακρόαση, κατανόηση και η δημιουργία καλής επικοινωνίας μέσα από εύστοχες ερωτήσεις.

Κατανοήστε ποιες είναι απαιτήσεις. Μην υποθέτετε ότι επειδή αναλάβατε πρόσφατα ένα νέο υπεύθυνο ρόλο θα γνωρίζετε τον τρόπο να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις. Συζητήστε με τον προϊστάμενο σας για τις απαιτήσεις και τους στόχους σας.

Ζητήστε βοήθεια όποτε το χρειάζεστε. Το ότι γίνατε manager δεν σημαίνει απαραίτητα ότι γίνατε και super ήρωας ή τα μάθατε όλα. Κανένας δεν θα αρνηθεί να σας βοηθήσει και πιθανόν να εκτιμηθεί θετικά ότι ήσαστε ανοικτός σε προτάσεις και ιδέες .

Δώστε το καλό παράδειγμα. Αν περιμένετε η ομάδας σας να είναι οργανωμένη και εσείς πηγαίνετε στις συναντήσεις σας αργοπορημένος , χωρίς τις σημειώσεις σας και την παρουσίαση σας τότε μάλλον δεν θα σας πάρουν στα σοβαρά και οι υπόλοιποι.

Διατηρήστε την καλή συμπεριφορά σας. Μπορεί να ακούγετε κουτό, αλλά η εμπειρία έχει δείξει ότι σε αρκετές περιπτώσεις κάποιο που βρέθηκαν στον νέο τους ρόλο απέκτησαν σύντομα κακή συμπεριφορά και επικοινωνία με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους .

Κατανοήστε τον ρόλο και τον σκοπό της θέσης σας. Δώστε λίγο χρόνο για να μελετήσετε το job description σας αλλά και τις αξιολογήσεις που έχουν γίνει για τα μέλη της ομάδας σας .