Η εύρεση κατάλληλων ταλέντων κρατάει ζωντανή μια επιχείρηση. Όταν η οικονομία παρουσιάζει ανοδική πορεία ή ο κλάδος σας ακμάζει, η προσέλκυση των καλύτερων ταλέντων γίνεται ξαφνικά πιο δύσκολη και επίσης πιο σημαντική. Σε περιόδους πληθώρας θέσεων εργασίας, οι υποψήφιοι έχουν πολλές επιλογές. Οι εταιρείες θα πρέπει συνεπώς να είναι ακόμη πιο ανταγωνιστικές στις μεθόδους τους για απόκτηση των καλύτερων εργαζομένων. Εάν δεν είστε ενημερωμένοι σχετικά με την τελευταίες εξελίξεις στη στρατηγική προσέλκυσης ταλέντων, μπορεί να μείνετε πίσω στον ανταγωνισμό.



Περισσότερο από ποτέ άλλοτε, οι τάσεις στην εύρεση ταλέντων θα πρέπει να είναι ενσωματωμένες στη γενικότερη στρατηγική της εταιρείας σας. Πολλές από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες στον κλάδο της τεχνολογίας και του λιανικού εμπορίου έχουν διαπιστώσει ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού δε θα πρέπει να παραμένει μόνιμα το ίδιο αλλά να διαφοροποιείται. Παρακάτω ακολουθούν τρεις επίκαιρες τάσεις αναφορικά με την απόκτηση ταλέντων.

Η στρατηγική προσέλκυσης ταλέντων δεν είναι μια αυτόνομη δραστηριότητα.

Άτομα σε διευθυντικές θέσεις σε ολόκληρο τον κόσμο εκτιμούν ότι η απόκτηση ταλέντων θα πρέπει να ενσωματωθεί απόλυτα στη γενική επιχειρησιακή στρατηγική. Συγκεκριμένα, το 78% των ηγετών αναφέρει τώρα ότι "ο στόχος της στρατηγικής τους για την απόκτηση ταλέντων είναι να έχει μετρήσιμο αντίκτυπο στις επιχειρηματικές επιδόσεις". Ενώ κάποτε το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού ήταν υπεύθυνο για διοικητικές διακρίσεις και λειτουργούσε απομακρυσμένο από τους διευθυντές, τώρα αναπτύσσει και εκτελεί τη στρατηγική για τα ταλέντα λαμβάνοντας υπόψη τους συνολικούς στόχους της εταιρείας. Είναι καλό να συμπεριλαμβάνετε συζητήσεις σχετικά με την αξία που είναι αναγκαία να προστεθεί στην εταιρεία σας όταν προσλαμβάνετε. Πλέον, δεν πρόκειται απλώς για την πρόσληψη ταλέντων με έναν “οικονομικό τρόπο”. 


Πολλές εταιρείες δημιουργούν κέντρα αριστείας, στα οποία τα καλύτερα μυαλά στην εταιρεία συναντώνται προκειμένου να χειριστούν την απόκτηση και τη διαχείριση ταλέντων. Τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού χρειάζεται να αναπτύξουν στρατηγικές σχέσεις με τους managers με σκοπό την ευθυγράμμιση των προτεραιοτήτων και των στρατηγικών. Οι καλύτερες στρατηγικές απόκτησης ταλέντων δε συνδυάζουν απλώς τη δύναμη του τμήματος του ανθρώπινου δυναμικού και των ανώτατων στελεχών: έχουν σαφείς και καθορισμένους στόχους με συγκεκριμένους βασικούς δείκτες επιδόσεων οι οποίοι ωφελούν ολόκληρη την εταιρεία.

Οι εργοδότες φροντίζουν να ξεχωρίζουν.

Η τοποθέτηση της εταιρείας σας εκτός ανταγωνισμού δεν είναι απλώς σημαντική για τους πελάτες σας. Η συμμετοχή των εργαζομένων και η ικανοποίησή τους έχουν γίνει στην πραγματικότητα τόσο ζωτικής σημασίας, ώστε ορισμένες εταιρείες συμπεριλαμβάνουν στο προσωπικό τους συγκεκριμένες θέσεις για τη διαχείριση της εμπειρίας των εργαζομένων. Εάν η εταιρεία δεν έχει επεξεργαστεί ακόμα τον τρόπο με τον οποίο να διατηρεί τους εργαζομένους της χαρούμενους, βρίσκεται ίσως κάποια βήματα πίσω σε σχέση με άλλες εταιρείες. 


Εταιρείες όπως η Airbnb, δίνουν προτεραιότητα στους εργαζομένους τους κάνοντάς πιο έντονο το αίσθημα του “ανήκειν” σε αυτές. Η Johnson & Johnson προχωράει ένα βήμα παραπέρα, φροντίζοντας κάθε υποψήφιο σα να πρόκειται ήδη για μέλος της οικογένειάς της. Όταν κάποιος κάνει αίτηση στην εταιρεία, μπορεί να συνδεθεί σε μια πλατφόρμα οποιαδήποτε στιγμή και να δει σε ποιο σημείο βρίσκεται η διαδικασία αίτησης (κάτι παρόμοιο με την παράδοση ενός πακέτου).


Οι εταιρείες που επιλέγουν να επικεντρώνονται σε ένα πλεονέκτημα που τους διαφοροποιεί, δεν ανταποκρίνονται απλώς σε ένα ένστικτο. Οι αριθμοί δε λένε ψέματα. Σύμφωνα με μια μελέτη της Glassdoor, 60% των ταλέντων λένε ότι η εταιρεία δίνει σημασία στον παράγοντα της αποδοχής ή όχι μιας προσφοράς εργασίας. 80% των ερωτηθέντων υπαλλήλων λένε επίσης ότι θα προτιμούσαν να λάβουν πρόσθετα οφέλη έναντι της αύξησης των αποδοχών. Τι κάνετε για να διαφοροποιήσετε την επιχείρησή σας στη φάση της απόκτησης ταλέντων; Αν οι υποψήφιοι δεν αισθάνονται ευχαριστημένοι από την αρχή, είναι πολύ πιθανό να σας συγκρίνουν με άλλες εταιρείες που δίνουν προτεραιότητα στην εμπειρία του υποψηφίου.

Η εστίαση στην ανθρώπινη ενσυναίσθηση σας δίνει το πλεονέκτημα.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να έχει διεισδύσει σε πολλά τμήματα, αλλά όχι τόσο αναφορικά με την απόκτηση ταλέντων. Στην πραγματικότητα, καθώς η χρήση της αυτοματοποίησης αυξάνεται για τους επαγγελματίες στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, η ανάγκη τους να έχουν γνώσεις και εμπειρία γύρω από το συναίσθημα, έχει επίσης εκτοξευθεί. Ενώ η τεχνολογία μπορεί να προσθέσει αξία στην εμπειρία του υποψηφίου, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη ενσυναίσθηση. Περισσότερο από ποτέ άλλοτε, τα εκτελεστικά ανώτατα στελέχη ανησυχούν ότι χάνουν τα καλύτερα ταλέντα τους επειδή από τη διαδικασία πρόσληψης που εφαρμόζουν λείπει η «ανθρώπινη πλευρά» της επιχείρησής τους. Ως αποτέλεσμα, η δημιουργία περισσότερων ανθρώπινων αλληλεπιδράσεων και η επίδειξη συναισθηματικής νοημοσύνης είναι μια τρέχουσα τάση. 


Τι είναι η συναισθηματική νοημοσύνη; Η ικανότητα να κατανοήσουμε υπεύθυνα, να ελέγξουμε και να εκφράσουμε συναισθήματα. Όπως εξηγεί το Forbes, μεγάλο μέρος των λαθών που γίνονται στην πρόσληψη αφορούν το γεγονός ότι το προσωπικό έχει απλές γνώσεις και καταλήγει να προσλαμβάνει με βάση ένα σύνολο δεξιοτήτων χωρίς να χρησιμοποιεί τόσο το στοιχείο της ανθρώπινης διαίσθησης και μια ολιστική αντιμετώπιση του υποψηφίου. Η ενίσχυση των “ανθρώπινων” δεξιοτήτων των recruiters ή των ικανοτήτων συναισθηματικών νοημοσύνης είναι σημαντική για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό. Όλες οι εταιρείες θα έχουν πρόσβαση στο ίδιο λογισμικό προσλήψεων και στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης. Ο μόνος τρόπος για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί, θα είναι να ενισχύσετε εκείνα τα σημεία της πρόσληψης τα οποία μόνο ένα ικανό και εξειδικευμένο πρόσωπο μπορεί να προσφέρει. 


Η απόκτηση καλών ταλέντων θα είναι πάντα κάτι επίκαιρο. Περισσότερο από ποτέ άλλοτε, καθώς η αυτοματοποίηση και ο αγώνας για τη νέα τεχνολογία εκτοξεύονται, το να δίνετε προσοχή στις τρέχουσες τάσεις έχει μεγάλη σημασία. Οι υποψήφιοι του σήμερα επιζητούν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και εκτιμούν τα μοναδικά οφέλη (συχνά περισσότερο από μια μισθολογική αύξηση). Με μία έμφαση στη συναισθηματική νοημοσύνη και τα οφέλη που σας κάνουν ξεχωριστούς, καθώς και με μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την προσέλκυση ταλέντων, είστε σε θέση να προσελκύσετε κορυφαία ταλέντα σήμερα. 


Θέλετε περισσότερο υλικό σχετικά με το πώς θα ενισχύσετε το brand σας ως εργοδότης;

Μείνετε συντονισμένοι, καθώς σε λίγες μέρες θα δημοσιευτούν τα αποτελέσματα της έρευνας Randstad Employer Brand 2019 για την Ελλάδα. 


Μπορείτε στο εντωμεταξύ να κατεβάσετε το εγχειρίδιο ‘Εmployer brand matters: building, executing and measuring employer branding success’ το οποίο θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε μία αποτελεσματική στρατηγική.