επιστροφή στα γραφεία: με ποιους τρόπους σχεδιάζεται η επιστροφή στα γραφεία.

Ήρθε η ώρα που περιμέναμε. Και όμως μας βρίσκει μουδιασμένους για το πώς θα είναι η επιστροφή στο γραφείο ή και στη δουλειά μετά από διάστημα δύο μηνών. 

Παρακάτω θα βρείτε μία σύντομη αναφορά στο πώς αρκετές εταιρείες σχεδιάζουν την επιστροφή στη νέα καθημερινότητα εφόσον μπορεί να φανεί χρήσιμο σε άλλες εταιρείες που βρίσκονται σε παρόμοια θέση:

εθελοντική παρουσία στα γραφεία για τις εταιρείες που είχαν εφαρμόσει εργασία από το σπίτι.

Η εταιρία δίνει τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να επιλέξουν εάν επιθυμούν να επιστρέψουν στο γραφείο ή να συνεχίσουν την εργασία από το σπίτι. Σε αυτήν την περίπτωση, ο εργοδότης θέτει τις προδιαγραφές με βάση τις αντίστοιχες οδηγίες των αρχών ( πχ μάξιμουμ % εργαζομένων που μπορούν να είναι παρόντες στο χώρο εργασίας με βάση τα τετραγωνικά, κανόνες υγιεινής). Βασική προϋπόθεση είναι η εκπαίδευση και δημιουργία handbook για τους εργαζόμενους πριν την έναρξη της εργασίας από το γραφείο.

παρουσία στα γραφεία για όλους για εταιρείες που είχαν εφαρμόσει εργασία από το σπίτι ή είχαν σταματήσει τη δραστηριότητά τους .

Η εταιρία παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα και δημιουργεί λίστα με κανόνες και συστάσεις που θα πρέπει να ακολουθούν οι εργαζόμενοι. Και εδώ οι εταιρίες συστήνουν αντίστοιχη εκπαίδευση με λίστα ερωταπαντήσεων που έχουν συλλέξει από πριν, tutorials για το πως διαχειρίζεται κάποιος συγκεκριμένα περιστατικά που μπορεί να ενέχουν ρίσκο και πως διεξάγεται η συνεργασία ανάμεσα στους εργαζόμενους και τις ομάδες υπό τις νέες συνθήκες εργασίας.

Να σημειώσουμε ότι πολλές εταιρείες συνεχίζουν την εργασία από το σπίτι τουλάχιστον για το μήνα Μάιο.

δύσκολα σημεία προς διαχείριση για όλους είναι τα παρακάτω:

  • Πώς η εταιρία θα προσδιορίσει/ περιορίσει τις επαφές των εργαζόμενων με άτομα εκτός εταιρείας και οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο της καθημερινότητας στο γραφείο: συναντήσεις με πελάτες, συνεργάτες, παραγγελίες φαγητού ή καφέ.
  • Μετακίνηση προς/από το γραφείο με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: κάποιες εταιρείες το αποδέχονται (όταν η επιστροφή ισχύει καθολικά), κάποιες όχι. 
  • Μάσκα στο γραφείο: κάποιες εταιρείες το θέτουν ως κανόνα και κάποιες ως σύσταση. Σημαντικό είναι εδώ να εξετάσουμε εάν υπάρχουν θέσεις εργασίας όπου η χρήση της μάσκας δεν μπορεί να εφαρμοστεί ή δυσκολεύει τη διεκπεραίωση της εργασίας πχ εξυπηρέτηση πελατών.

Η επιστροφή μας στην καθημερινότητα θα γίνει σταδιακά. Για ακόμη μια φορά έρχεται στο προσκήνιο το πρωτοφανές της κατάστασης που βιώνουμε αφού δεν υπάρχει έτοιμη λύση για να υιοθετήσουμε. Σας συστήνουμε να συνεχίσετε να παρακολουθείτε στενά τις εξελίξεις και να εντάξετε τόσο στην εργασιακή όσο και στη προσωπική καθημερινότητα σας τις συμβουλές και συστάσεις των ειδικών για ασφάλεια. Για όλους είναι δύσκολο, αλλά όλοι μαζί θα το ξεπεράσουμε κι αυτό. 

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Ιωάννα Κουνούπη - Commercial Manager, HR Consultancy Services Manager

Η Ιωάννα έχει το ρόλο της Commercial Manager στη Randstad Hellas. Εργάζεται στην εταιρεία τα τελευταία 12 χρόνια ενώ διαθέτει εμπειρία 15 χρόνων σε πολυεθνικές και ελληνικές επιχειρήσεις. Η Ιωάννα είναι υπεύθυνη για την ομάδα του Commercial καθώς και για το τμήμα παροχής λύσεων Ανθρώπινου Δυναμικού. Κατανοώντας πλήρως τις επιχειρηματικές στρατηγικές ανθρωπίνου κεφαλαίου, έχοντας παράλληλα μιας εις βάθος γνώση των τάσεων της παγκόσμια αγοράς εργασίας, προτείνει τις λύσεις που μπορούν να αναδιαμορφώσουν τη στρατηγική των επιχειρήσεων και να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Η Ιωάννα έχει ειδικευτεί στον κλάδο των προσλήψεων, των αλλαγών και των εκτιμήσεων επιχειρηματικών κινδύνων, στα προσαρμοσμένα προγράμματα προσέλκυσης ταλέντων, στην επιχειρηματική συμβουλευτική, τη διαχείριση πωλήσεων στον κλάδο της παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών για τους τομείς της βιομηχανίας, των τραπεζών και του FMCG. Είναι μέλος του δικτύου "Learning Mentors" του Ιδρύματος Μποδοσάκη όπου και υποστηρίζει εθελοντικά με της δράση της Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις σε ποικίλα HR ή και οργανωσιακά projects. Επαγγελματίας με σφαιρική και ουσιαστική εργασιακή εμπειρία λόγω της έντονης έκθεσης της σε πολλές διαφορετικές επαγγελματικές βιομηχανίες και κλάδους, προτείνει συνδυαστικές λύσεις που διαφοροποιούν τους οργανισμούς . Είναι κάτοχος του Διπλώματος «Coaching & Organizational Development» και κάτοχος του Μεταπτυχιακού Τίτλου «MSc in Human Resources» από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σε Προπτυχιακό Επίπεδο είναι κάτοχος πτυχίου Γαλλικής Φιλολογίας από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης . Επιπροσθέτως, κατέχει πιστοποίηση χρήσης των εργαλείων αξιολόγησης της Kenexa και της Evalion όπως επίσης και του «The Preventing Burnout Test© - PBT©».

Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα