πώς να διαμορφώσετε την HR στρατηγική σας για να ευδοκιμήσει η επιχείρησή σας.

Το τμήμα του ανθρώπινου δυναμικού παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην επιτυχία κάθε επιχείρησης. Αυτό ήταν ανέκαθεν αληθές. Ωστόσο τον τελευταίο χρόνο, με το εργασιακό τοπίο να έχει αναδιαμορφωθεί και πολλούς οργανισμούς να εργάζονται σκληρά να καλύψουν τις απαιτήσεις τους σε εργασιακό κεφάλαιο διατηρώντας παράλληλα το κόστος υπό έλεγχο, τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού καλούνται να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Σε αυτό το πρωτόγνωρο περιβάλλον, αξίζει να επανεξεταστούν οι HR μέθοδοι σας, ώστε να διασφαλίσετε ότι καλύπτονται οι τωρινές ανάγκες του οργανισμού σας.

Παρακάτω σας προτείνουμε μερικές πρακτικές τις οποίες μπορείτε να εντάξετε στη στρατηγική σας, όχι μόνο για να καλύψετε τις άμεσες ανάγκες σας, αλλά και για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί στο μέλλον:  

#1 χρησιμοποιήστε την τεχνολογία για να μειώσετε τα κόστη

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται αξιοσημείωτες εξελίξεις στις HR τεχνολογίες, πολλές από τις οποίες επιτρέπουν στους οργανισμούς να διαχειρίζονται τις διαδικασίες ανθρώπινου δυναμικού γρήγορα και αποτελεσματικά, μειώνοντας έτσι το κόστος.

Τα ηλεκτρονικά παρουσιολόγια αποτελούν παράδειγμα ενός εργαλείου που βελτιώνει μια μέχρι σήμερα χρονοβόρα και κοστοβόρα εργασία.

Αξίζει ακόμη να αναφέρουμε τα οφέλη των μεθόδων όπως η βίντεο-συνέντευξη, η οποία μπορεί να ενισχύσει την ικανότητά σας να προσελκύσετε παθητικούς υποψηφίους (οι οποίοι μπορεί να μην αναζητούν ενεργά εργασία) και να κάνετε ολόκληρη τη διαδικασία συνέντευξης ευκολότερη και λιγότερο δαπανηρή για όλα τα μέρη.

Η ενστέρνιση νέων τεχνολογιών δείχνει ότι ο οργανισμός σας συμβαδίζει με τις εξελίξεις και αποτελεί απόδειξη ότι είστε πρόθυμοι να υιοθετήσετε μεθόδους και συστήματα που διευκολύνουν τόσο τους τωρινούς όσο και τους μελλοντικούς εργαζομένους σας, βελτιώνοντας έτσι την εργοδοτική σας φήμη (employer brand).

Για να ενημερωθείτε σχετικά με τα χαρακτηριστικά που εκτιμούν περισσότερο οι εργαζόμενοι σε μια εταιρεία και τους λόγους παραμονής ή αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος κατεβάστε την φετινή έρευνα της Randstad για το employer brand εδώ.

#2 αξιοποιήστε τα ευέλικτα ταλέντα

Εάν δεν εκμεταλλεύεστε ακόμα την ευέλικτη αγορά εργασίας, θα μπορούσατε να χάσετε πολύτιμες ευκαιρίες ταλέντων. Διατρέχετε επίσης τον κίνδυνο να μείνετε πίσω από τους ανταγωνιστές σας στον αγώνα για τους ισχυρότερους υποψηφίους.

Διάφορες μελέτες έχουν επισημάνει την πρόσφατη αύξηση του αριθμού των ατόμων που εργάζονται προσωρινά ή βάσει σύμβασης και το ποσοστό των επιχειρήσεων που αξιοποιούν αυτό το τμήμα του εργατικού δυναμικού.

#3 σκεφτείτε μακροπρόθεσμα

Ο αντίκτυπος της κρίσης σε οργανισμούς και εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο είχε ως αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να επικεντρώνονται στις άμεσες ανάγκες, όπως τη διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικό τους και την οικονομική τους ευρωστία, και όχι με το employer brand τους.

Ωστόσο, ακόμη και σε ακραίες καταστάσεις όπως κι αυτή, πολλοί υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού σχεδιάζουν τους μακροπρόθεσμους στόχους σε συνδυασμό με τις βραχυπρόθεσμες προτεραιότητές τους.

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προετοιμασίας για το μέλλον είναι η δημιουργία μιας στρατηγικής απόκτησης ταλέντων. Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να διασφαλίσετε ότι οι βασικές σας διαδικασίες ανθρώπινου δυναμικού, όπως η αναγνώριση, η πρόσληψη και η ένταξη νέων εργαζομένων, ευθυγραμμίζονται με τους ευρύτερους στόχους και προτεραιότητες της επιχείρησης.

Συνεργαστείτε με ανώτερα στελέχη που μπορούν να μοιραστούν μαζί σας το όραμα τους για το πώς οραματίζονται την εταιρεία σε ένα, δύο ή και πέντε χρόνια. Αυτό θα σας δώσει μια καλύτερη αντίληψη των ταλέντων που χρειάζεται η εταιρεία για να πετύχει τους στόχους της.

Σας συνιστούμε ακόμη να διεξάγετε έρευνα σχετικά με τις πιο σημαντικές τάσεις στον κλάδο σας αυτήν τη στιγμή και πώς αναμένεται να αλλάξουν οι συνθήκες στο εγγύς μέλλον. Εάν για παράδειγμα, υπάρχουν νέες τεχνολογικές απαιτήσεις ή αλλαγές κανονιστικών ρυθμίσεων, πρέπει να είστε εφοδιασμένοι με τα κατάλληλα άτομα που θα διαθέτουν τις δεξιότητες που χρειάζεται για να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις.

Θα πρέπει ακόμη να θωρακίσετε την εταιρεία σας για το μέλλον. Κάποια βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε είναι τα παρακάτω:

  • Κατανοήστε τις τρέχουσες δυνατότητές σας
  • προσδιορίστε τα κενά των ταλέντων
  • εντοπίστε τα ταλέντα που χρειάζεστε

Οι υπηρεσίες ενός έμπειρου συνεργάτη HR μπορούν να σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε και να εκτελέσετε αυτές τις διαδικασίες.

#4 ζητήστε βοήθεια από τους ειδικούς

Όλα τα παραπάνω αποτελούν άθλο για πολλές μικρές επιχειρήσεις των οποίων τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού απαρτίζονται από ένα μόνο άτομο, το οποίο φέρει όλη την ευθύνη για τη διαχείριση του εργατικού δυναμικού και τη διασφάλιση ότι ο οργανισμός έχει τα ταλέντα που χρειάζεται για να πετύχει τους στόχους του.

Πρόκειται για ένα πολύπλοκο και δυναμικό χώρο όπου οι τάσεις κινούνται και αλλάζουν γρήγορα. Δεν είναι εύκολο να συμβαδίζουμε με τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού και στον κόσμο της εργασίας, πόσο μάλλον να μένουμε μπροστά τους.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές επιχειρήσεις έχουν πολλά να κερδίσουν από τη συνεργασία με έναν αφοσιωμένο συνεργάτη υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού. Η γνώση και η εμπειρία μιας εταιρείας όπως η Randstad μπορούν να σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα τις ανάγκες σας και να προσαρμόσετε την HR στρατηγική σας.

Επιπλέον, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να παρακολουθείτε τις τάσεις και τις αλλαγές στην τεχνολογία ανθρώπινου δυναμικού, η οποία μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για μικρότερες εταιρείες των οποίων ο προϋπολογισμός δεν επιτρέπει την δημιουργία αντίστοιχου τμήματος.
 
Κατεβάστε τον νέο μας οδηγό για τις στρατηγικές απόκτησης ανθρώπινου δυναμικού εδώ. 

Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα