Η καριέρα στα χρηματοοικονομικά και τη λογιστική θεωρείται μία από τις πιο ευέλικτες και ασφαλείς σταδιοδρομίες που μπορεί κανείς να ακολουθήσει. Κι αυτό γιατί κάθε εταιρεία, ανεξαρτήτως μεγέθους, χρειάζεται λογιστή για την καταγραφή και παρακολούθηση των οικονομικών της βιβλίων.

Ωστόσο, είναι δύσκολο για τους επαγγελματίες του χρηματοοικονομικού τομέα και τους λογιστές να ξεχωρίζουν από το πλήθος των υπολοίπων υποψηφίων του κλάδου όταν αναζητούν εργασία. Η πλειοψηφία διαθέτει παρόμοια προσόντα, πιστοποιήσεις και εμπειρία χρησιμοποιώντας παρόμοια εργαλεία και λογισμικό για την εργασία της. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι εργοδότες αναζητούν τον παράγοντα Χ που διαφοροποιεί κάποιον από όλους τους άλλους υποψηφίους, κοντολογίς κάποιον που να διαθέτει ισχυρό επαγγελματικό προφίλ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ολοένα και περισσότεροι/ες υποψήφιοι/ες της λογιστικής και των οικονομικών χρησιμοποιούν στρατηγικές για να αναδείξουν το personal branding και να δημιουργήσουν επαφές με στόχο να προσελκύσουν πιθανούς εργοδότες.

τι είναι το personal branding και γιατί είναι σημαντικό;

Η δημιουργία ενος personal brand είναι μια πρακτική μάρκετινγκ για την εδραίωση της φήμης και την προώθηση των δεξιοτήτων, της τεχνογνωσίας, των εμπειριών και της συνολικής εικόνας ενός/μίας  υποψήφιου/ιας μέσω της σκόπιμης προσπάθειας επιρροής στην αντίληψη του κοινού. 

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του personal branding είναι ότι προωθεί την καριέρα ενός/μίας υποψήφιου/ιας καθώς και τον/την διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές του/της. Αυξάνοντας την κοινωνική και διαδικτυακή παρουσία τους, επιτρέπει στους/στις υποψήφιους/ες να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με εν δυνάμει εργοδότες.

Αν είσαι επαγγελματίας στον κλάδο των χρηματοοικονομικών και της λογιστικής και σκέφτεσαι να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο στη δημιουργία μιας επαγγελματικής προσωπικής επωνυμίας, παρακάτω μπορείς να βρεις μερικές συμβουλές που πιθανότατα σε βοηθήσουν.

 

Randstad employer brand photo, internal, people, consultants, branch, branches
Randstad employer brand photo, internal, people, consultants, branch, branches

1. δημιούργησε ένα σχέδιο δράσης για το personal branding.

Οι περισσότερες εταιρείες έχουν ένα πλάνο μάρκετινγκ που καθορίζει μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους, οπότε μπορείς να εφαρμόσεις τις ίδιες αρχές για τον εαυτό σου και τις προοπτικές εργασίας σου. Η δημιουργία ενός σχεδίου δράσης που περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο δημιουργίας ενός personal brand μπορεί να είναι ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος για να ξεκινήσεις.

Θα μπορούσες να θέσεις μακροπρόθεσμους στόχους καθώς και βραχυπρόθεσμους, ορίζοντας συγκεκριμένες προθεσμίες. Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι λειτουργούν ως γέφυρα για την επίτευξη ενός μακροπρόθεσμου στόχου. Για παράδειγμα, ένας βραχυπρόθεσμος στόχος θα μπορούσε να έχει να κάνει με την εικόνα που παρουσιάζεις προς τα έξω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχεις αναρωτηθεί αν υπάρχουν αναρτήσεις από το παρελθόν, οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν με κάποιο τρόπο το επαγγελματικό σου προφίλ; Ένας μακροπρόθεσμος στόχος από την άλλη μεριά θα ήταν να αυξήσεις τους ακολούθους και τις επαφές σου.

Αν δεν έχεις ήδη δημιουργήσει το προφίλ σου στο LinkedIn ή δεν το έχεις ενημερώσει με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες, καλό θα ήταν να το κάνεις σύντομα. Μπορείς επίσης να ελέγχεις τι θέλεις να βλέπουν οι υπόλοιποι  από τις ρυθμίσεις απορρήτου.  Για παράδειγμα, υπάρχει η επιλογή να ενημερώσεις τους υπεύθυνους προσλήψεων ότι είσαι διαθέσιμος/η σε νέες ευκαιρίες στο LinkedIn. Στην επιλογή “συμβουλές καριέρας” που θα βρεις στην ιστοσελίδα μας, μπορείς να πάρεις αρκετές ιδέες σχετικά με την ανανέωση του προφίλ σου στο Linkedin.

2. απόφυγε την υπερέκθεση στα social media.

Αν και το να μοιράζεσαι πληροφορίες σχετικά με τη δουλειά σου είναι απαραίτητο στάδιο για τη διαμόρφωση του personal brand σου, η υπερέκθεση -στον αντίποδα- θα μπορούσε να έχει αρνητικά αποτελέσματα. Προσπάθησε να κρατήσεις ένα μέτρο και μην αφήσεις τα συναισθήματά σου να σε παρασύρουν, μοιράζοντας πληροφορίες, περιεχόμενο ή ειδήσεις που δεν ευθυγραμμίζονται με τους επαγγελματικούς σου στόχους. Προσπάθησε να είσαι συνεπής με αυτά που μοιράζεσαι, εξασφαλίζοντας έτσι την αξιοπιστία σου.  Προφανώς, το να έχεις ένα σωστά διαμορφωμένο περιεχόμενο στο LinkedIn είναι πολύ πιο πιθανό να σου δώσει το πλεονέκτημα έναντι άλλων υποψηφίων. Στην περίπτωση που θέλεις να ξεχωρίσεις από τη μάζα, η ποιότητα έχει μεγαλύτερη σημασία από την ποσότητα. Πριν ποστάρεις ένα άρθρο για τα χρηματοοικονομικά για παράδειγμα, βεβαιώσου ότι το πήρες από έγκυρη και αξιόπιστη πηγή. Κάνε την έρευνά σου και σύνταξε ένα δικό σου άρθρο με τα αποτελέσματα που βρήκες. Επίσης μπορείς να συμβουλευτείς το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρείας σου για να σε καθοδηγήσει να διευρύνεις την απήχηση και τον αντίκτυπό των δημοσιευμάτων σου. 

3. παράμεινε ενημερωμένος/ή και πρόσθεσε λίγη προσωπικότητα.

Οι χρηματοοικονομικές αγορές παρουσιάζουν διακυμάνσεις, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να παραμείνεις σε επαφή με τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις και τάσεις ακολουθώντας  τις εξελίξεις στον τομέα των οικονομικών από ομάδες με αντίστοιχη θεματολογία στο LinkedIn.

Εναλλακτικά, μπορείς να εξετάσεις το ενδεχόμενο να κάνεις εγγραφή σε ενημερωτικά δελτία ή περιοδικά που σχετίζονται με τα οικονομικά και τη λογιστική. Το να παρακολουθείς τις τάσεις του κλάδου δείχνει ότι γνωρίζεις και ενδιαφέρεσαι για τον τομέα της εργασίας σου.

Επίσης, όταν πρόκειται για την ανάρτηση της δικής σου άποψης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μην φοβηθείς  να αφήσεις την προσωπικότητά σου να λάμψει. Δώσε το δικό σου χαρακτήρα στο κείμενο. Οι ειδήσεις για τα οικονομικά μπορεί να είναι κατά καιρούς βαρετές, επομένως η δόση λίγης προσωπικότητας, πρωτοτυπίας ή ακόμα και χιούμορ μπορεί να σε βοηθήσει να προσελκύσεις την προσοχή των ακολούθων σου και θα σου επιτρέψει να διαφοροποιηθείς περισσότερο από τους/τις υπόλοιπους/ες υποψηφίους/ες του κλάδου σου.

4. φέρε τις διαδικτυακές σου επαφές στην πραγματικότητα.

Οι παραπάνω τρεις συμβουλές σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με την εικόνα του personal branding στον ψηφιακό κόσμο. Τώρα, ήρθε η ώρα να την μεταφέρεις στον πραγματικό κόσμο και να “μετουσιώσεις” τις επαφές που έχεις δημιουργήσει σε ευκαιρίες εργασίας.

Οι επαφές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ιδανικά μία σχέση αμφίδρομης επικοινωνίας , επομένως χρειάζεται να αποδείξεις τη δυνητική αξία που θα μπορούσες να προσφέρεις, ώστε να σε ακολουθήσουν αλλά και να αλληλεπιδράσουν μαζί σου.

Πώς θα βεβαιωθείς ότι οι επαφές σου μπορούν πραγματικά να σε βοηθήσουν;

Καλό είναι να έχεις έναν ξεκάθαρο στόχο για το τι θέλεις να κερδίσεις είτε αυτό είναι να ανταλλάξεις συμβουλές σχετικά με τη αγορά εργασίας ή να τους ζητήσεις να σε βοηθήσουν γράφοντας μια συστατική επιστολή.

5. απόκτησε soft δεξιότητες.

Αναμφισβήτητα τόσο οι τεχνικές δεξιότητες όσο και η εμπειρία στον κλάδο των χρηματοοικονομικών και της λογιστικής είναι προσόντα που μπορούν να σου ανοίξουν πόρτες. Αλλά μήπως, χρειάζεται κάτι περισσότερο για να ξεχωρίσεις ως υποψήφιος/α από τους υπεύθυνους προσλήψεων. Θα ήθελες να εξετάσεις το ενδεχόμενο να αναπτύξεις τις soft δεξιότητές σου για να κερδίσεις  αυτό το πρόσθετο πλεονέκτημα.

Σύμφωνα με την έρευνα HR trends της Randstad Hellas για το 2022, το 36% των ερωτηθεισών εταιρειών απάντησε ότι η ανάγκη για άτομα με νέες δεξιότητες αποτελεί λόγο πρόσληψης νέων εργαζομένων. Η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού έχει αλλάξει άρδην τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες στην αγορά εργασίας όσον αφορά τις δεξιότητες. Οι εργοδότες αναζητούν καταρτισμένο προσωπικό με ψηφιακές δεξιότητες καθώς και soft skills για να πετύχουν ένα δυναμικό ξεκίνημα στην εταιρεία. Ως εκ τούτου, όσοι δεν διαθέτουν soft δεξιότητες μπορεί να αντιμετωπίσουν δυσκολία να προσαρμοστούν στην εργασία στο σημερινό εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Οι soft δεξιότητες που αναζητούν συχνά οι εργοδότες στους/στις υποψηφίους/ες θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι οι δεξιότητες συνεργασίας, η προσαρμοστικότητα, οι ηγετικές ικανότητες καθώς και η ικανότητα να επηρεάζουν και να βελτιώνουν διαδικασίες. Κάποιες άλλες σχετικές soft δεξιότητες που αναζητούν οι εργοδότες είναι οι επικοινωνιακές δεξιότητες και η επίλυση προβλημάτων.

Οι παραπάνω δεξιότητες αποκτώνται κυρίως μέσω της εργασιακής εμπειρίας ή των διαπροσωπικών σχέσεων με την οικογένειά μας και τους φίλους μας.

Τι μπορείς να κάνεις, όμως, αν είσαι νέος/α πτυχιούχος ή σχετικά νέος/α στον κλάδο και δεν έχεις τις απαραίτητες δεξιότητες που αναζητούν οι σημερινοί εργοδότες;

Μία λύση είναι να συμμετέχεις σε πρόγραμμα πρακτικής άσκησης που θα σου επιτρέψουν να εργαστείς και να ενταχθείς σε μια έμπειρη ομάδα ενός λογιστηρίου μιας εταιρείας. Θα μπορούσες επίσης να δεχτείς μια προσωρινή απασχόληση, ως ευκαιρία να μπεις στην αγορά εργασίας και να αποκτήσεις εμπειρία.

 

θέλεις να εξελίξεις την καριέρα σου στον κλάδο των χρηματοοικονομικών και της λογιστικής;

Στην περίπτωση που αναζητας καλύτερες ευκαιρίες καριέρας στον κλάδο των οικονομικών, στην Randstad θα προσπαθήσουμε να σε βοηθήσουμε να βρεις τη δουλειά που σου ταιριάζει. Ανεξάρτητα από το αν ασχολείσαι με τη λογιστική, τον φορολογικό σχεδιασμό και την ανάλυση οικονομικών καταστάσεων, οι εξειδικευμένοι σύμβουλο μας στον κλάδο των οικονομικών και της  ογιστικής είναι έτοιμοι να σε βοηθήσουν να αυξήσεις τις πιθανότητές σου να εξασφαλίσεις την εργασία που σου ταιριάζει. Μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί τους για να μάθεις περισσότερα σχετικά με τις θέσεις εργασίας που είναι ανοιχτές στον κλάδο οικονομικά και λογιστική που θα βρεις στην ιστοσελίδα μας.