Αν είστε κι εσείς νέος/α εργαζόμενος/η και έχετε μόλις ξεκινήσει μια νέα δουλειά, θα διαπιστώσετε ότι θέλει χρόνο να προσαρμοστείτε και να αποδείξετε την αξία σας. Υπάρχουν όμως κάποιες συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε ώστε να είστε σε θέση να δημιουργήσετε καλές εντυπώσεις γύρω από το όνομα σας ακόμα και κατά την περίοδο προσαρμογής σας.

Ένα πτυχίο ή μια καλή προϋπηρεσία δεν εγγυάται απαραίτητα την επιτυχία σε ένα εργασιακό περιβάλλον. Πλέον, οι προσωπικές δεξιότητες ή soft skills, όπως είναι γνωστές στην αγορά εργασίας, είναι το πιο περιζήτητο στοιχείο που ψάχνουν οι εργοδότες στους υπαλλήλους τους. Οι ικανότητες αυτές περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά όπως ικανότητα ηγεσίας, αυτογνωσία και επικοινωνιακές δεξιότητες και αποτελούν σημαντικό κριτήριο αξιολόγησης κατά την πρόσληψη, αφού είναι προϋποθέσεις για την επιτυχή συνεργασία με συναδέλφους, προϊσταμένους και υφισταμένους. Τέτοιες ικανότητες είναι η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των υποψηφίων· καθορίζουν αν θα ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό, αν θα καταφέρετε να προχωρήσετε με ένα project που προτείνατε, αν θα πάρετε προαγωγή και, γενικότερα, αν και κατά πόσο θα εμπνεύσετε αισθήματα εμπιστοσύνης στους ανωτέρους σας. Ποιες είναι αυτές οι ικανότητες;

1. να είστε καλοί ακροατές

Οι περισσότεροι άνθρωποι συχνά συσχετίζουν την επικοινωνιακότητα με την ικανότητα μιας καλής παρουσίας μπροστά σε κοινό. Ωστόσο, οι καλύτεροι υποψήφιοι επικοινωνιακά είναι σε θέση να ακούν το συνομιλητή τους και να δίνουν σημασία σε αυτά που λέει, χωρίς να σκέφτονται τι θα πουν αμέσως μετά. Αν διαθέτετε αυτό το χαρακτηριστικό, θα είστε σε θέση να χτίσετε μια αμοιβαία εμπιστοσύνη με τους συναδέλφους σας, δείχνοντας γνήσιο ενδιαφέρον για όσα έχουν να σας πουν και, αντίστοιχα, όταν έρθει η ώρα θα δείξουν το ίδιο ενδιαφέρον και για εσάς.

2. να παίρνετε την ευθύνη για τα καθήκοντά σας

Έχετε πάντα υπόψη σας ότι είστε υπεύθυνος/η για ό,τι αναλαμβάνετε. Αν κάτι πάει λάθος, δε χρειάζεται να προβείτε σε δικαιολογίες ή να κατηγορήσετε κάποιον άλλον. Αντιθέτως, πρέπει να αναλάβετε όλη την ευθύνη και να μάθετε από τα λάθη σας. Με τον τρόπο αυτό, οι συνάδελφοι σας θα ξέρουν ότι είστε υπεύθυνο άτομο και ότι φέρετε εις πέρας ό,τι αναλάβετε, ακόμα και αν υπάρξουν μικρές αποτυχίες στην πορεία. Θα είστε άτομο σεβασμού για αυτή σας την ιδιότητα.

3. να είστε δημιουργικός/η

Η δημιουργικότητα, συνήθως, παίρνει τη μορφή της επίλυσης προβλημάτων με περιορισμένους πόρους, στις περισσότερες επιχειρήσεις. Δώστε έμφαση στο υλικό και τις πηγές που έχετε να χρησιμοποιήσετε και προσπαθήστε να αναπτύξετε την ικανότητα να είστε πολυμήχανος/η. Οι ανώτεροι σας θα σας εκτιμήσουν ακόμα περισσότερο καθώς θα δείξετε ότι σκέφτεστε το συμφέρον της εταιρείας και μπορείτε να δώσετε λύσεις ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες.

4. επωφεληθείτε των ευκαιριών να συνδεθείτε με τους συναδέλφους σας

Στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, οι διαπροσωπικές σχέσεις παίζουν μεγάλο ρόλο, ειδικά σε θέσεις όπου χρειάζεται διατμηματική συνεργασία για την ολοκλήρωση ενός project. Η ικανότητα ενός εργαζομένου να διατηρεί καλές εργασιακές σχέσεις συνδέεται άμεσα με την άποψη που δημιουργούν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στην εταιρεία για αυτόν. Επομένως, αν υπάρχει κάποια ευκαιρία να ενταχθείτε σε κάποιο side project της εταιρείας, να συμμετέχετε σε σεμινάρια του οργανισμού ή να παραστείτε σε κάποια κοινωνική εκδήλωση, μην παραμελήσετε την ευκαιρία αυτή. Οι πιθανότητες να αναγνωριστείτε, να εμπνεύσετε σεβασμό και εμπιστοσύνη και να αναπτυχθείτε περαιτέρω σαν άτομο και σαν επαγγελματίας είναι καλύτερες αν έχετε καλές σχέσεις με τους συναδέλφους σας. Η ανάπτυξη των παραπάνω δεξιοτήτων θα σας βοηθήσει τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική ζωή σας. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να σας βοηθήσουν να αποδίδετε καλύτερα στη δουλειά σας κι έτσι θα κάνουν την εργασιακή σας καθημερινότητα πιο παραγωγική, αποτελεσματική κι ευχάριστη.