ποια είναι η εργασία ενός γραμματέα;

Ως γραμματέας, αναλαμβάνεις τις βασικές γραφειοκρατικές εργασίες του γραφείου, συνεργαζόμενος/η στενά με receptionists και άλλους υπαλλήλους γραφείου. Η εργασία σου περιλαμβάνει τη διαχείριση εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας, τη σύνταξη και αρχειοθέτηση εγγράφων, την καταχώρηση δεδομένων και γενικά πολλές εργασίες που γίνονται στον υπολογιστή. Ανάλογα με τις αρμοδιότητές σου, η καθημερινή σου ρουτίνα μπορεί να είναι σταθερή ή να ποικίλλει, καθώς αναλαμβάνεις διαφορετικά καθήκοντα κάθε μέρα. Τα καθήκοντά σου μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία στην οποία εργάζεσαι. Για παράδειγμα, οι αρμοδιότητές σου σε μια εταιρεία τεχνολογίας μπορεί να είναι διαφορετικές από αυτές σε ένα παραδοσιακό γραφείο.

Οι γραμματείς μπορούν να εργαστούν σε ποικιλία επαγγελματικών περιβαλλόντων, όπως εταιρείες λιανικής πώλησης, συμβουλευτικές εταιρείες, νοσοκομεία, δικηγορικά γραφεία και δημόσιοι οργανισμοί. Παρά τις κοινές βασικές αρμοδιότητες, η εξειδικευμένη γνώση του κλάδου στον οποίο εργάζεσαι είναι κρίσιμη για την επιτυχία σου στον ρόλο.

Στις μικρές εταιρείες, συνήθως αναλαμβάνεις όλες τις διοικητικές και γραφειοκρατικές εργασίες, εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία του γραφείου. Αντίθετα, σε μεγάλες εταιρείες, οι γραμματείς αναλαμβάνουν συχνά εξειδικευμένα καθήκοντα, όπως τη διαχείριση βάσης δεδομένων και ηλεκτρονικών συστημάτων, ενώ άλλοι βοηθοί γραφείου μπορούν να αναλάβουν διαφορετικές διοικητικές εργασίες.

Για να πετύχεις στο ρόλο αυτό, είναι απαραίτητες οι καλές δεξιότητες επικοινωνίας και οι γνώσεις πληροφορικής. Η άριστη γνώση του Microsoft Office είναι σημαντική, καθώς η καταχώρηση δεδομένων και άλλες σχετικές εργασίες απαιτούν εξαιρετική οργάνωση και ακρίβεια.

Θα ταίριαζαν οι εξαιρετικές επικοινωνιακές σου δεξιότητες και η γνώση σου στην καταχώρηση δεδομένων με τον ρόλο της γραμματέα; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζονται για να διαπρέψεις σε αυτόν τον ρόλο.

θέσεις γραμματέα
1

ο μέσος μισθός ενός γραμματέα

Ο μέσος μισθός ενός/μιας γραμματέα στην Ελλάδα είναι 23.000€ ετησίως. Σε μία entry level θέση, λαμβάνεις έναν χαμηλότερο μισθό, αλλά οι απολαβές σου αυξάνονται σταδιακά. Όταν ξεκινάς ως γραμματέας χωρίς εμπειρία, λαμβάνεις μισθό περίπου 17.000€ ετησίως. Με την εμπειρία και τα ακαδημαϊκά προσόντα, οι απολαβές σου μπορούν να αυξηθούν ξεπερνώντας τα 27.000€ ετησίως.

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός γραμματέα; 

Οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τις απολαβές σου είναι τα εκπαιδευτικά σου προσόντα και η εμπειρία σου. Όταν εργάζεσαι σε μία entry-level θέση χειρίζεσαι βασικές εργασίες γραμματειακής υποστήριξης που απαιτούν ελάχιστες προϋποθέσεις. Η μέση ωριαία σου αμοιβή θα αντικατοπτρίζει την πολυπλοκότητα των καθηκόντων σου. Καθώς θα εργάζεσαι για μερικά χρόνια ως γραμματέας, θα αποκτήσεις χρήσιμες δεξιότητες και πολύτιμη εργασιακή εμπειρία που βελτιώνει το μισθό σου. 

Εκτός από τα ακαδημαϊκά σου προσόντα, το ύψος των απολαβών σου, επηρεάζει επίσης, ο τομέας εξειδίκευσης που έχεις. Για παράδειγμα, όταν εργάζεσαι ως γραμματέας διοικήσεως ή ως γραμματέας διευθύνσεως χειρίζεσαι βασικές εργασίες καταχώρισης δεδομένων και διευθύνεις το γραφείο. Επομένως, η αμοιβή σου είναι χαμηλότερη σε σύγκριση με τους νομικούς γραμματείς που αναλαμβάνουν δικογραφίες ή με τους γραμματείς που εργάζονται στον χώρο της υγείας και αναλαμβάνουν πιο περίπλοκες εργασίες όπως είναι η διατήρηση ιατρικών αρχείων.

Το μέγεθος της εταιρείας επίσης, επηρεάζει το μισθό σου. Η πολυπλοκότητα των καθηκόντων που απορρέει από την εργασία σε μία μεγάλη εταιρεία βελτιώνει τις προοπτικές σου για υψηλότερες απολαβές. Αντίθετα, στις πιο μικρές εταιρείες οι μισθοί για έναν/μία γραμματέα μπορεί να μην είναι τόσο ανταγωνιστικοί. 

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες γραμματέων

Ορισμένες από τις διαφορετικές ειδικότητες των γραμματέων είναι:

γυναίκα και άνδρας που έχουν μια συνομιλία
γυναίκα και άνδρας που έχουν μια συνομιλία
3

εργαζόμενος ως γραμματέας

Η εργασία ως γραμματέας μπορεί να είναι μια εξαιρετική entry-level θέση για μία καριέρα στη διοίκηση με εξαιρετικές επαγγελματικές προοπτικές. Εάν ενδιαφέρεσαι για το ρόλο, διάβασε παρακάτω για να ανακαλύψεις τις προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης, τις αρμοδιότητες και τα καθημερινά καθήκοντα που έχει ο ρόλος του/της γραμματέα. 

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός γραμματέα

Μπορείς να γίνεις γραμματέας στην Ελλάδα χωρίς τυπική εκπαίδευση. Ωστόσο, ορισμένες ειδικότητες απαιτούν επαγγελματική κατάρτιση και προηγούμενη εργασιακή εμπειρία. Πιο αναλυτικά:

  • Εκπαίδευση: επιδίωξε να αποκτήσεις πτυχίο από ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα (ΑΕΙ), όπως πτυχίο διοίκησης επιχειρήσεων. Ωστόσο, μπορείς να εργαστείς ως γραμματέας μετά από επαγγελματική εκπαίδευση στο λύκειο (ΕΠΑΛ) στη διοίκηση επιχειρήσεων.
  • Εργασιακή εμπειρία: εκτός από τα ακαδημαϊκά σου προσόντα, η εργασιακή εμπειρία θα σε βοηθήσει. Καλό είναι να αποκτήσεις σχετική εργασιακή εμπειρία μέσω πρακτικής άσκησης ή εργασίας σε θέσεις μερικής απασχόλησης στη διοίκηση. Για παράδειγμα, μπορείς να απασχοληθείς σε μια εταιρεία μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης και να αποκτήσεις έτσι τις γνώσεις για τη θέση του/της γραμματέα. Ακόμη, μπορείς να αποκτήσεις επιπλέον εκπαίδευση για να χειρίζεσαι άριστα το microsoft office και άλλα συστήματα διαχείρισης σχέσεων με πελάτες (CRM) που είναι χρήσιμα για το ρόλο.

οι ικανότητες και δεξιότητες του γραμματέα

Ορισμένες από τις ικανότητες και τις δεξιότητες του/της γραμματέα περιλαμβάνουν:

  • Δεξιότητες γραπτής και προφορικής επικοινωνίας: ως γραμματέας, είναι απαραίτητο να έχεις επικοινωνιακές δεξιότητες τόσο για την τηλεφωνική όσο και για τη δια ζώσης επικοινωνία. Χρειάζεται να γίνεσαι κατανοητός/ή στο συνομιλητή σου και να έχεις καλή σχέση με τους πελάτες. Οι δεξιότητες γραπτής επικοινωνίας επίσης, είναι αναγκαίες για τη συγγραφή emails και αναφορών.
  • Γνώσεις χειρισμού υπολογιστή: ως γραμματέας, χρειάζεται να χειρίζεσαι άψογα το microsoft office για να ολοκληρώνεις τις εργασίες καταχώρισης δεδομένων και να προετοιμάζεις έγγραφα ή παρουσιάσεις για τους συνεργάτες σου. Η γνώση του λογισμικού διαχείρισης εργασιών και των συστημάτων ανταλλαγής μηνυμάτων της εταιρείας, μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να διατηρήσεις την παραγωγικότητά σου σε υψηλά επίπεδα.
  • Έμφαση στη λεπτομέρεια: ως γραμματέας, εντοπίζεις λάθη σε ένα έργο πριν το μοιραστείς με την ομάδα. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να είσαι προσεκτικός/ή και να δίνεις έμφαση στη λεπτομέρεια τόσο κατά τη σύνταξη όσο και κατά την επισκόπηση των εγγράφων. Ορισμένα λάθη, όπως λογιστικά λάθη σε τιμολόγια, μπορούν να προκαλέσουν δυσάρεστες συνέπειες όπως παράπονα από τους πελάτες. 
  • Δεξιότητες διαχείρισης χρόνου: επειδή ο ρόλος σου περιλαμβάνει την παράλληλη εκτέλεση πολλών εργασιών είναι απαραίτητο να είσαι καλός/ή στην ιεράρχηση των εργασιών για να διασφαλίσεις ότι θα ολοκληρωθούν στην εκάστοτε προθεσμία. Οι δεξιότητες διαχείρισης χρόνου βοηθούν στο σωστό σχεδιασμό του χρόνου σου και στην εκπλήρωση των προθεσμιών.
  • Δεξιότητες οργάνωσης: ως γραμματέας, είναι σημαντικό να είσαι αποτελεσματικός/ή και παραγωγικός/ή. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να οργανώνεις αποτελεσματικά το πρόγραμμα εργασιών σου. Επίσης, αρχειοθετείς τα έγγραφα με ασφάλεια και οργανώνεις τυχόν έγγραφα που πρέπει να υπογραφούν από τους managers. 
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της γραμματέα.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.