ποια είναι η εργασία ενός γραμματέα;

Ως γραμματέας, εκτελείς τις περισσότερες βασικές εργασίες γραφείου μαζί με τους receptionists ή τους υπαλλήλους γραφείου. Ασχολείσαι με την εισερχόμενη και εξερχόμενη αλληλογραφία, συντάσσεις και αρχειοθετείς έγγραφα, καταχωρείς δεδομένα και γενικά η εργασία σου κατά βάση γίνεται στον υπολογιστή. Καθώς, κάνεις παράλληλα πολλές εργασίες γραμματειακής φύσης, έχεις είτε καθημερινή ρουτίνα εργασίας είτε αναλαμβάνεις διαφορετικό είδος εργασίας κάθε μέρα, ανάλογα με τις αρμοδιότητές σου. Τα καθήκοντά σου διαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία στην οποία εργάζεσαι. Για παράδειγμα, έχεις άλλες αρμοδιότητες όταν εργάζεσαι σε μία εταιρεία τεχνολογίας και άλλες όταν εργάζεσαι σε ένα παραδοσιακό γραφείο.

Οι γραμματείς μπορούν να απασχοληθούν σε διαφορετικά εργασιακά περιβάλλοντα, από εταιρείες λιανικού εμπορίου και συμβουλευτικές εταιρείες μέχρι νοσοκομεία, δικηγορικά γραφεία και φορείς της δημόσιας διοίκησης. Τα καθήκοντά τους συνήθως είναι κοινά και συγκεκριμένα, ανεξάρτητα από το περιβάλλον εργασίας τους, όμως η εξειδικευμένη γνώση του κλάδου στον οποίο απασχολείσαι είναι απαραίτητη για να επιτύχεις σε κάθε ρόλο.

Όταν εργάζεσαι σε μια μικρή εταιρεία, αναλαμβάνεις όλες τις διοικητικές και γραφειοκρατικές εργασίες για να διασφαλίσεις την ομαλή λειτουργία του γραφείου. Ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες αναθέτουν εξειδικευμένα καθήκοντα στους/στις γραμματείς. Για παράδειγμα, μπορεί να αναλάβεις την τήρηση βιβλίων ή την καταχώριση δεδομένων, ενώ οι βοηθοί γραφείου εκτελούν άλλες διοικητικές εργασίες.

Για να πετύχεις στο ρόλο, χρειάζεσαι καλές δεξιότητες επικοινωνίας και γνώσεις πληροφορικής. Επειδή η εργασία σου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, την καταχώρηση δεδομένων, η άριστη γνώση του Microsoft Office θα σε διευκολύνει. Οι οργανωτικές δεξιότητες βοηθούν επίσης στο να συνδυάσεις αποτελεσματικά τα περισσότερα από τα καθήκοντά σου. 

Θα ταίριαζε η εργασία ως γραμματέας στις εξαιρετικές επικοινωνιακές σου δεξιότητες και τις γνώσεις καταχώρισης δεδομένων; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της γραμματέα. 

θέσεις γραμματέα
1

ο μέσος μισθός ενός γραμματέα

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, ο μέσος μισθός ενός/μιας γραμματέα στην Ελλάδα είναι 23.000€ ετησίως, με μέση ωριαία αμοιβή τα 11€. Σε μία entry level θέση, λαμβάνεις έναν χαμηλότερο μισθό, αλλά οι απολαβές σου αυξάνονται σταδιακά. Όταν ξεκινάς ως γραμματέας χωρίς εμπειρία, λαμβάνεις μισθό περίπου 17.000€ ετησίως. Με την εμπειρία και τα ακαδημαϊκά προσόντα, οι απολαβές σου μπορούν να αυξηθούν ξεπερνώντας τα 27.000€ ετησίως.

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός γραμματέα; 

Οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τις απολαβές σου είναι τα εκπαιδευτικά σου προσόντα και η εμπειρία σου. Όταν εργάζεσαι σε μία entry-level θέση χειρίζεσαι βασικές εργασίες γραμματειακής υποστήριξης που απαιτούν ελάχιστες προϋποθέσεις. Η μέση ωριαία σου αμοιβή θα αντικατοπτρίζει την πολυπλοκότητα των καθηκόντων σου. Καθώς θα εργάζεσαι για μερικά χρόνια ως γραμματέας, θα αποκτήσεις χρήσιμες δεξιότητες και πολύτιμη εργασιακή εμπειρία που βελτιώνει το μισθό σου. 

Εκτός από τα ακαδημαϊκά σου προσόντα, το ύψος των απολαβών σου, επηρεάζει επίσης, ο τομέας εξειδίκευσης που έχεις. Για παράδειγμα, όταν εργάζεσαι ως γραμματέας διοικήσεως ή ως γραμματέας διευθύνσεως χειρίζεσαι βασικές εργασίες καταχώρισης δεδομένων και διευθύνεις το γραφείο. Επομένως, η αμοιβή σου είναι χαμηλότερη σε σύγκριση με τους νομικούς γραμματείς που αναλαμβάνουν δικογραφίες ή με τους γραμματείς που εργάζονται στον χώρο της υγείας και αναλαμβάνουν πιο περίπλοκες εργασίες όπως είναι η διατήρηση ιατρικών αρχείων.

Το μέγεθος της εταιρείας επίσης, επηρεάζει το μισθό σου. Η πολυπλοκότητα των καθηκόντων που απορρέει από την εργασία σε μία μεγάλη εταιρεία βελτιώνει τις προοπτικές σου για υψηλότερες απολαβές. Αντίθετα, στις πιο μικρές εταιρείες οι μισθοί για έναν/μία γραμματέα μπορεί να μην είναι τόσο ανταγωνιστικοί. 

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες γραμματέων

Ορισμένες από τις διαφορετικές ειδικότητες των γραμματέων είναι:

άνθρωπος που χαμογελά
άνθρωπος που χαμογελά
3

εργαζόμενος ως γραμματέας

Η εργασία ως γραμματέας μπορεί να είναι μια εξαιρετική entry-level θέση για μία καριέρα στη διοίκηση με εξαιρετικές επαγγελματικές προοπτικές. Εάν ενδιαφέρεσαι για το ρόλο, διάβασε παρακάτω για να ανακαλύψεις τις προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης, τις αρμοδιότητες και τα καθημερινά καθήκοντα που έχει ο ρόλος του/της γραμματέα. 

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός γραμματέα

Μπορείς να γίνεις γραμματέας στην Ελλάδα χωρίς τυπική εκπαίδευση. Ωστόσο, ορισμένες ειδικότητες απαιτούν επαγγελματική κατάρτιση και προηγούμενη εργασιακή εμπειρία. Πιο αναλυτικά:

  • Εκπαίδευση: επιδίωξε να αποκτήσεις πτυχίο από ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα (ΑΕΙ), όπως πτυχίο διοίκησης επιχειρήσεων. Ωστόσο, μπορείς να εργαστείς ως γραμματέας μετά από επαγγελματική εκπαίδευση στο λύκειο (ΕΠΑΛ) στη διοίκηση επιχειρήσεων.
  • Εργασιακή εμπειρία: εκτός από τα ακαδημαϊκά σου προσόντα, η εργασιακή εμπειρία θα σε βοηθήσει. Καλό είναι να αποκτήσεις σχετική εργασιακή εμπειρία μέσω πρακτικής άσκησης ή εργασίας σε θέσεις μερικής απασχόλησης στη διοίκηση. Για παράδειγμα, μπορείς να απασχοληθείς σε μια εταιρεία μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης και να αποκτήσεις έτσι τις γνώσεις για τη θέση του/της γραμματέα. Ακόμη, μπορείς να αποκτήσεις επιπλέον εκπαίδευση για να χειρίζεσαι άριστα το microsoft office και άλλα συστήματα διαχείρισης σχέσεων με πελάτες (CRM) που είναι χρήσιμα για το ρόλο.

οι ικανότητες και δεξιότητες του γραμματέα

Ορισμένες από τις ικανότητες και τις δεξιότητες του/της γραμματέα περιλαμβάνουν:

  • Δεξιότητες γραπτής και προφορικής επικοινωνίας: ως γραμματέας, είναι απαραίτητο να έχεις επικοινωνιακές δεξιότητες τόσο για την τηλεφωνική όσο και για τη δια ζώσης επικοινωνία. Χρειάζεται να γίνεσαι κατανοητός/ή στο συνομιλητή σου και να έχεις καλή σχέση με τους πελάτες. Οι δεξιότητες γραπτής επικοινωνίας επίσης, είναι αναγκαίες για τη συγγραφή emails και αναφορών.
  • Γνώσεις χειρισμού υπολογιστή: ως γραμματέας, χρειάζεται να χειρίζεσαι άψογα το microsoft office για να ολοκληρώνεις τις εργασίες καταχώρισης δεδομένων και να προετοιμάζεις έγγραφα ή παρουσιάσεις για τους συνεργάτες σου. Η γνώση του λογισμικού διαχείρισης εργασιών και των συστημάτων ανταλλαγής μηνυμάτων της εταιρείας, μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να διατηρήσεις την παραγωγικότητά σου σε υψηλά επίπεδα.
  • Έμφαση στη λεπτομέρεια: ως γραμματέας, εντοπίζεις λάθη σε ένα έργο πριν το μοιραστείς με την ομάδα. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να είσαι προσεκτικός/ή και να δίνεις έμφαση στη λεπτομέρεια τόσο κατά τη σύνταξη όσο και κατά την επισκόπηση των εγγράφων. Ορισμένα λάθη, όπως λογιστικά λάθη σε τιμολόγια, μπορούν να προκαλέσουν δυσάρεστες συνέπειες όπως παράπονα από τους πελάτες. 
  • Δεξιότητες διαχείρισης χρόνου: επειδή ο ρόλος σου περιλαμβάνει την παράλληλη εκτέλεση πολλών εργασιών είναι απαραίτητο να είσαι καλός/ή στην ιεράρχηση των εργασιών για να διασφαλίσεις ότι θα ολοκληρωθούν στην εκάστοτε προθεσμία. Οι δεξιότητες διαχείρισης χρόνου βοηθούν στο σωστό σχεδιασμό του χρόνου σου και στην εκπλήρωση των προθεσμιών.
  • Δεξιότητες οργάνωσης: ως γραμματέας, είναι σημαντικό να είσαι αποτελεσματικός/ή και παραγωγικός/ή. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να οργανώνεις αποτελεσματικά το πρόγραμμα εργασιών σου. Επίσης, αρχειοθετείς τα έγγραφα με ασφάλεια και οργανώνεις τυχόν έγγραφα που πρέπει να υπογραφούν από τους managers. 
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της γραμματέα.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.