ποια είναι η εργασία ενός personal assistant;

Ως personal assistant (PA), παρέχεις διοικητική υποστήριξη σε υψηλόβαθμα στελέχη. Ο ρόλος σου επικεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο άτομο, το οποίο βοηθάς με τις καθημερινές του υποχρώσεις. Ως εκ τούτου, είσαι το πρώτο άτομο με το οποίο επικοινωνούν οι άλλοι υπάλληλοι για θέματα που αφορούν τον/την ανώτερό/ή σου. Επίσης, μεταφέρεις πληροφορίες από το στέλεχος αυτό στην υπόλοιπη ομάδα.

Ως PA, αναλαμβάνεις τη διαχείριση των καθημερινών εργασιών ρουτίνας των managers/ανωτέρων σου, ώστε εκείνοι/ες να μπορούν να συγκεντρωθούν στα στρατηγικά τους καθήκοντα. Οι αρμοδιότητες σου περιλαμβάνουν τη διαχείριση των τηλεφωνικών τους κλήσεων, όπως και της ηλεκτρονικής τους αλληλογραφίας και αναλαμβάνεις να μεταφέρεις πληροφορίες εκ μέρους τους. Στις ευθύνες σου περιλαμβάνεται και ο σχεδιασμός του προγράμματός τους, η οργάνωση των ραντεβού τους και των meetings, στα οποία πρέπει να παρευρεθούν και διασφαλίζεις ότι ο/η ανώτερός/η σου έρχεται σε επαφή μόνο με τα άτομα που είναι απαραίτητο.

Ένας/μία personal assistant δεν περιορίζεται στο να βοηθά μόνο στελέχη εταιρειών. Μπορεί επίσης να εργαστεί για ιδιώτες, βοηθώντας τους να οργανώσουν το πρόγραμμά τους τόσο σε επαγγελματικό, όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Σε αυτό το πλαίσιο, αναλαμβάνεις ουσιαστικά το σχεδιασμό της καθημερινότητάς τους, ενώ οι αρμοδιότητές σου μπορεί να περιλαμβάνουν την τακτοποίηση των λογαριασμών, την πρόσληψη οικιακού προσωπικού, τη διασφάλιση της τήρησης άλλων υποχρεώσεων.

Ανεξάρτητα από το αν εργάζεσαι για εταιρεία ή ιδιώτη, η συγκεκριμένη θέση συχνά δεν έχει σταθερό ωράριο, καθώς προσαρμόζεται στις ανάγκες του εργοδότη. Για αυτόν το λόγο, απαραίτητες προϋποθέσεις για έναν/μία personal assistant είναι η άριστη διαχείριση χρόνου και οι ισχυρές οργανωτικές δεξιότητες. Με λίγα λόγια, οι δεξιότητες που χρειάζεται να έχεις ως personal assistant είναι η ευελιξία και η αποτελεσματικότητα, για να μπορέσει ο/η ανώτερός/ή σου να έχει τον χρόνο που χρειάζεται για να επικεντρωθεί στις πιο σημαντικές εργασίες. 

Θα ταίριαζαν οι δεξιότητες διαχείρισης χρόνου που διαθέτεις όπως και οι οργανωτικές σου δεξιότητες, με τη θέση του/της personal assistant; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της personal assistant. 

θέσεις personal assistant
1

ο μέσος μισθός ενός personal assistant

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, ο μέσος μισθός ενός/μιας personal assistant στην Ελλάδα είναι περίπου 20.000€ τον χρόνο, με μέση ωριαία αμοιβή τα 10€. Το ύψος των απολαβών σου εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της εργασιακής εμπειρίας και του εύρους των αρμοδιοτήτων που αναλαμβάνεις. Σε μία entry level θέση, μπορεί να ξεκινήσεις με ετήσιο μισθό τα 14.000€. Καθώς αποκτάς περισσότερη εργασιακή εμπειρία και εκπαιδευτικά προσόντα, αυξάνονται οι απολαβές σου και μπορεί να λαμβάνεις περισσότερα από 24.500€ τον χρόνο. 

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το μισθό ενός personal assistant;

Το πακέτο αποδοχών σου καθορίζεται από τα προσόντα σου και την επαγγελματική σου εμπειρία. Στην αρχή της καριέρας σου ως personal assistant, είναι λογικό να έχεις περιορισμένη εμπειρία και ικανότητες. Έτσι, οι αποδοχές σου είναι χαμηλότερες, συγκριτικά με πιο έμπειρους/ες συναδέλφους σου. 

Πέρα από την εμπειρία, και η πολυπλοκότητα των καθηκόντων σου διαμορφώνει τις αποδοχές σου. Η εργασία για ανώτερα στελέχη αμοίβεται υψηλότερα, καθώς απαιτεί πιο σύνθετες εργασίες και χρειάζεται να διαχειρίζεσαι παράλληλα πιο πολλά ζητήματα. Από την άλλη πλευρά, όταν εργάζεσαι για manager μεσαίου επιπέδου, τα καθήκοντα σου είναι πιο απλά, συνεπώς και οι αποδοχές σου χαμηλότερες.

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες personal assistants

Ορισμένες από τις κατηγορίες των personal assistants περιλαμβάνουν:

άνθρωπος που ελέγχει το έξυπνο τηλέφωνο
άνθρωπος που ελέγχει το έξυπνο τηλέφωνο
3

εργαζόμενος ως personal assistant

Εάν σε γοητεύει μια δυναμική καριέρα που σε φέρνει σε επαφή με στελέχη διοίκησης κορυφαίων εταιρειών, τότε ο ρόλος του/της personal assistant είναι μία καλή επαγγελματική επιλογή για σένα. Ως personal assistant έχεις την ευκαιρία να αναπτύξεις τις ικανότητές σου στη λήψη αποφάσεων, αφού θα χρειαστεί να διαχειριστείς ταυτόχρονα το πολυάσχολο πρόγραμμα του executive ή manager, τη συνεργασία με το προσωπικό της εταιρείας, τις επαφές με πελάτες και προμηθευτές, αλλά και τη διοργάνωση πολλαπλών έργων και εκδηλώσεων. Με λίγα λόγια, η εργασία του/της personal assistant είναι μία καριέρα με πολλές προκλήσεις, αλλά και ανταμοιβές.

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός personal assistant

Παρόλο που η πλειοψηφία των εργοδοτών όταν πρόκειται να προσλάβουν έναν/μία personal assistant δίνει έμφαση στην εργασιακή εμπειρία, είναι σημαντικό να διαθέτεις και κάποια ακαδημαϊκά προσόντα. Αυτά περιλαμβάνουν: 

  • Εκπαίδευση: μπορείς να ξεκινήσεις την επαγγελματική σου πορεία ως personal assistant με κάποια μαθητεία ή πρακτική άσκηση, για να αποκτήσεις γνώσεις σε διοικητικές εργασίες και στο τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Εάν αποκτήσεις πτυχίο στον επιχειρηματικό τομέα, όπως είναι η διοίκηση επιχειρήσεων, θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά σου. Τέλος, ορισμένοι ρόλοι ορίζουν πως είναι αναγκαίο να έχεις συγκεκριμένες ειδικές τεχνικές γνώσεις. Για παράδειγμα, ένας/μία ως personal assistant ενός διευθυντή κατασκευών χρειάζεσαι γνώσεις στον τομέα κατασκευών για να παρέχει αποτελεσματική υποστήριξη. Επίσης, ένας/μία personal assistant στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού χρειάζεται σχετικές γνώσεις π.χ. για τα δικαιώματα των εργαζόμενων, τους συναφείς κανονισμούς και τα νομικά ζητήματα. 
  • Εργασιακή εμπειρία: για να εργαστείς ως personal assistant, χρειάζεται να έχεις επαγγελματική εμπειρία σε διοικητικούς ρόλους. Η άριστη γνώση χειρισμού των εφαρμογών microsoft office, η ευχέρεια στη χρήση συστημάτων διαχείρισης σχέσεων πελατών (CRM) ή λογισμικού διαχείρισης έργου είναι εξαιρετικά σημαντικές για τη θέση του/της personal assistant.

οι ικανότητες και δεξιότητες των personal assistants

Σε συνάρτηση της εμπειρίας σε διοικητικές θέσεις και αρμοδιότητες, είναι απαραίτητα συγκεκριμένα προσόντα και δεξιότητες που θα κάνουν κάποιον/α επιτυχημένο/η personal assistant. Αυτά περιλαμβάνουν: 

  • Οργάνωση: οι personal assistants καλούνται να ασχοληθούν με πολλές εργασίες ταυτόχρονα. Η οργανωτική σου ικανότητα, το multitasking και η γνώση μεθοδολογιών διαχείρισης έργων είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση ποικίλων projects.
  • Ευελιξία: Ως PA, χρειάζεται να παίρνεις γρήγορα αποφάσεις, ενω η ευελιξία σε βοηθά να ανταπεξέρχεσαι στις υποχρεώσεις και να διαχειρίζεσαι τυχόν απρόβλεπτα ζητήματα.
  • Άριστη προφορική και γραπτή επικοινωνία: οι οδηγίες που παρέχεις σε υφιστάμενους, πελάτες ή προμηθευτές χρειάζεται να είναι σαφείς και περιεκτικές, είτε αυτές είναι προφορικές είτε γραπτές. Ακόμη, είναι απαραίτητο να έχεις πολύ καλές ικανότητες γραπτού λόγου, καθώς αναλαμβάνεις την προετοιμασία reports και πρακτικών συνεδριάσεων.
  • Διαχείριση χρόνου: για να είσαι επιτυχημένος/η PA, είναι απαραίτητο να έχεις κερδίσει την εμπιστοσύνη του ανωτέρου σου, ο οποίος αναμένει να ολοκληρώνεις όλες τις εργασίες εγκαίρως και αποτελεσματικά.
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της personal assistant.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.