ποια είναι η εργασία ενός HR administrator;

Στον χώρο του ανθρώπινου δυναμικού, ο ρόλος του/της HR administrator συνδυάζει διοικητικές εργασίες με καθήκοντα HR. Αν και ορισμένες εταιρείες περιορίζουν τον ρόλο στα διοικητικά, συχνά ένας/μία HR administrator αναλαμβάνει και τα δύο σκέλη.

Τεχνικά, ο HR administrator δεν ασχολείται άμεσα με την εξυπηρέτηση των εργαζομένων, αλλά μάλλον με τη διαχείριση εταιρικών πολιτικών, δεδομένων και αξιολόγησης των σχέσεων εργασίας μεταξύ τους.

Συχνή σύγχυση προκύπτει με το ρόλο του/της HR generalist, με πολλούς να θεωρηθούν πως πρόκειται για την ίδια θέση. Πρόκειται όμως για δύο ξεχωριστούς ρόλους. Ο/η HR generalist χειρίζεται όλα τα θέματα των εργαζομένων, ενώ ο/η HR administrator υποστηρίζει τον/την HR manager σε καθημερινές εργασίες όπως νέες προσλήψεις, διαχείριση συστημάτων δεδομένων HR και τεκμηρίωση πολιτικών της εταιρείας.

Σε μεγάλες εταιρείες, ο ρόλος χωρίζεται σε εξειδικεύσεις όπως η μισθοδοσία ή η καταχώρηση δεδομένων. Αντιθέτως, σε μικρές εταιρείες, ο/η HR administrator αναλαμβάνει τα πάντα, από τις προσλήψεις και την εκπαίδευση μέχρι τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων. Αυτό σου προσφέρει ευρύτερη εμπειρία και έκθεση σε όλο το φάσμα του HR.

Ακόμη, η κατανόηση της πολυπλοκότητας της διαχείρισης δεδομένων είναι κρίσιμη για σένα, καθώς συνδέεις τους εργαζομένους με τη διοίκηση. Τέλος, οι επικοινωνιακές δεξιότητες και οι τεχνικές επικοινωνίας είναι απαραίτητες δεξιότητες για το ρόλο σου ως HR administrator. 

Θα σου ταίριαζε η θέση του/της HR administrator; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στο ρόλο του/της HR administrator.

θέσεις HR administrator
1

ο μέσος μισθός ενός HR administrator

Σύμφωνα με το Οικονομικό Ινστιτούτο Έρευνας, ο μέσος μισθός ενός/μιας HR administrator στην Ελλάδα είναι 23.500€ ετησίως, με μέση ωριαία αμοιβή 11€. Το πακέτο αποδοχών σου διαμορφώνεται από παράγοντες όπως είναι η εργασιακή εμπειρία και τα προσόντα. Σε μία entry level θέση, αμείβεσαι με μισθό περίπου 17.500€ τον χρόνο. Όταν όμως έχεις αποκτήσει εκτεταμένη εμπειρία, λαμβάνεις υψηλότερες αποδοχές, ύψους κατά προσέγγιση 28.000€ ετησίως. 

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός HR administrator

Οι αποδοχές ενός/μιας HR administrator εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες. Η εμπειρία, οι σπουδές, η πολυπλοκότητα των καθηκόντων, το μέγεθος της εταιρείας και η τοποθεσία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον καθορισμό του μισθού.

Στα αρχικά στάδια της καριέρας σου, οι αποδοχές σου είναι χαμηλότερες λόγω της περιορισμένης εμπειρίας που διαθέτεις. Με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και την απόκτηση εμπειρίας, οι αποδοχές σου αυξάνονται σταδιακά.

Σε μεγάλες εταιρείες, οι αρμοδιότητες του/της HR administrator είναι πιο σύνθετες και περιλαμβάνουν επιπλέον διοικητικές εργασίες. Συνεπώς, οι αποδοχές είναι υψηλότερες σε σχέση με μικρότερες εταιρείες, όπου ο όγκος εργασίας είναι μικρότερος και η πολυπλοκότητα των καθηκόντων μειωμένη.

Επιπλέον, η τοποθεσία μπορεί να επηρεάσει τις απολαβές σου. Σε μεγάλες πόλεις, όπου η ζήτηση για HR professionals είναι αυξημένη, οι αποδοχές είναι υψηλότερες. Συνοψίζοντας, οι αμοιβές ενός/μιας HR administrator διαμορφώνονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. 

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες HR administrators

Ως HR administrator, έχεις τη δυνατότητα να εξειδικευτείς σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο και να έχεις καθορισμένες αρμοδιότητες. Ορισμένες κατηγορίες των HR administrators περιλαμβάνουν:

γυναίκα που χαμογελά
γυναίκα που χαμογελά
3

εργαζόμενος ως HR administrator

Εάν ενδιαφέρεσαι για μία καριέρα ως HR administrator, είναι χρήσιμο να συνεχίσεις να διαβάζεις για να ανακαλύψεις περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες για τη θέση όπως είναι το ωράριο εργασίας και τα συγκεκριμένα καθήκοντα που περιλαμβάνει. 

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός HR administrator

Για να εργαστείς ως HR administrator στην Ελλάδα, είναι απαραίτητο να διαθέτεις τα παρακάτω προσόντα: 

  • Εκπαίδευση: για να γίνεις HR administrator, χρειάζεται να αποκτήσεις πτυχίο στη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων ή σε συναφές αντικείμενο. Το πτυχίο θα σε εφοδιάσει με τις απαραίτητες γνώσεις για τον τρόπο λειτουργίας του ανθρώπινου δυναμικού και θα σε βοηθήσει παράλληλα να γνωρίσεις βαθύτερα το αντικείμενο εργασίας σου. 
  • Εργασιακή εμπειρία: καθώς ο ρόλος του/της HR administrator σε εισάγει στον κόσμο του HR, δεν χρειάζεσαι μεγάλη εμπειρία για να βρεις εργασία. Ωστόσο, οποιαδήποτε προηγούμενη εμπειρία στον τομέα των ανθρωπίνων πόρων θα αυξήσει τις πιθανότητές σου να προσληφθείς. Ακόμη, καλό είναι να γνωρίζεις ότι οι περισσότερες εταιρείες παρέχουν εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της εργασίας σου για να σε βοηθήσουν να εξοικειωθείς με τα συστήματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Συνεπώς, δεν είναι αναγκαίο να έχεις προηγούμενη εξειδίκευση σε αυτά τα συστήματα.

οι ικανότητες και δεξιότητες των HR administrators

Ως HR administrator, χρειάζεται να έχεις έναν συνδυασμό δεξιοτήτων για να επιτύχεις, συμπεριλαμβανομένων: 

  • Τεχνολογικές δεξιότητες: οι βασικές δεξιότητες χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών σού είναι απαραίτητες για τη διαχείριση δεδομένων και άλλες λειτουργίες HR. Η γνώση των εφαρμογών MS office, όπως excel, powerpoint και word, σε διευκολύνουν, απλοποιώντας τα καθημερινά σου καθήκοντα.
  • Οργανωτικές δεξιότητες: ο ρόλος σου καθιστά αναγκαίο να διαχειρίζεσαι πολλές αρμοδιότητες ταυτόχρονα, οπότε οι οργανωτικές δεξιότητες είναι πολύ απαραίτητες. Αυτές οι δεξιότητες θα σε βοηθήσουν να ιεραρχήσεις τα καθήκοντα και να βελτιώσεις την αποδοτικότητά σου. 
  • Άριστες επικοινωνιακές δεξιότητες: ανάμεσα στις δεξιότητες που χρειάζεται να διαθέτεις είναι η καλή και αποτελεσματική επικοινωνία με τους συναδέλφους σου. Χρειάζεται να έχεις ευχάριστο και επαγγελματικό τρόπο έκφρασης, αλλά και ικανότητα διασαφήνισης ερωτημάτων και κοινοποίησης πληροφοριών. 
  • Ακεραιότητα και εμπιστοσύνη: το να είσαι προσιτός/η και αξιόπιστος/η, θα βοηθήσει τους συναδέλφους σου να νιώσουν ασφάλεια και να μπορέσουν να συζητήσουν μαζί σου ευαίσθητα ζητήματα. Επίσης, χρειάζεται να προσφέρεις στους εργαζομένους σωστές συμβουλές, κατευθύνοντας τους αναφορικά με ερωτήματα και απορίες. 
  • Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων: καθώς είσαι το πρώτο σημείο επαφής ανάμεσα στο τμήμα HR και στους εργαζομένους, αναλαμβάνεις την επίλυση ζητημάτων που προκύπτουν. Οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς τα διάφορα ζητήματα που μπορεί να εμφανιστούν.
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της HR administrator.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.