ποια είναι η εργασία ενός receptionist;

Ως receptionist, εργάζεσαι στο χώρο υποδοχής ενός γραφείου, επιχείρησης ή εταιρίας. Η εργασία σου περιλαμβάνει την υποδοχή επισκεπτών στο χώρο υποδοχής, την καθοδήγηση και καταχώριση της εισόδου τους. Οι αρμοδιότητες του/της receptionist διαφέρουν ανάλογα με την επιχείρηση και τον κλάδο, στον οποίο εργάζεσαι. Σε ορισμένα περιβάλλοντα εργασίας, σου ανατίθενται καθήκοντα οργάνωσης και φροντίδας του χώρου υποδοχής και καλωσορίσματος των επισκεπτών κατά την άφιξή τους. Σε άλλα περιβάλλοντα, όμως, ο/η receptionist ασχολείται και με τη διευθέτηση των πληρωμών των επισκεπτών, αλλά και με την ολοκλήρωση των διαδικασιών check-in και check-out.

Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τους/τις receptionists, φαντάζονται κάποιον/α που εργάζεται σε ένα γραφείο. Ενώ είναι αλήθεια ότι η πλειονότητα των receptionists εργάζεται σε γραφεία, σε ορισμένες περιπτώσεις οι εργαζόμενοι/ες, ως receptionists, απασχολούνται, επίσης, σε άλλες βιομηχανίες ή εργασιακούς χώρους. Η θέση του/της receptionist είναι μία θέση που υπάρχει σε οποιονδήποτε χώρο εργασίας, ο οποίος χρειάζεται κάποιον/α, για να συντονίζει τις συναναστροφές και τις συναλλαγές μεταξύ πελατών και υπαλλήλων. Για παράδειγμα, ορισμένοι/ες receptionists εργάζονται σε δικηγορικά γραφεία, καλωσορίζοντας νέους πελάτες, παρέχοντας οδηγίες σε επισκέπτες και κατευθύνοντάς τους στους κατάλληλους χώρους για τα ραντεβού τους. Στα νοσοκομεία, οι receptionists κατευθύνουν τους ασθενείς στις κατάλληλες αίθουσες θεραπείας και διαχειρίζονται τα ιατρικά τους αρχεία. Τέλος, οι receptionists εργάζονται στο χώρο υποδοχής/ρεσεψιόν σε ξενοδοχεία ή βιομηχανικές εταιρείες για να υποδεχτούν τους επισκέπτες.

Για να επιτύχεις ως receptionist, είναι απαραίτητο να έχεις hands-on εμπειρία στον εξοπλισμό γραφείου. Ακόμη, είναι σημαντικό να έχεις άριστη γνώση χειρισμού εφαρμογών Microsoft 365 και άλλων office management λογισμικών. 

Θα ταίριαζε η θέση του/της receptionist με τις δεξιότητες σου; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες ικανότητες και προσόντα χρειάζεσαι, για να πετύχεις στο ρόλο του/της receptionist.

θέσεις receptionist
1

ο μέσος μισθός ενός receptionist

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, ο μέσος μισθός ενός/μιας receptionist στην Ελλάδα είναι περίπου 18.000€ ετησίως, με μέση ωριαία αμοιβή 9€. Μία entry level θέση receptionist, μπορεί να ξεκινήσει με απολαβές 13.500€ το χρόνο. Όταν αυξάνονται τα χρόνια εργασίας σου σε μία εταιρεία και συγκεντρώνεις προϋπηρεσία, το πακέτο αποδοχών σου μπορεί να φτάσει και τα 21.000€ ετησίως. 

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το μισθό ενός receptionist;

Οι αποδοχές σου ως receptionist καθορίζονται από διάφορους παράγοντες, όπως τα ακαδημαϊκά προσόντα, η εμπειρία εργασίας και το εύρος των καθηκόντων σου. Οι περισσότεροι εργοδότες, κατά τη διαδικασία προσλήψεων, δίνουν περισσότερη βαρύτητα στην εμπειρία έναντι επιπρόσθετων ακαδημαϊκών προσόντων, όπως είναι ο μεταπτυχιακός τίτλος. Ωστόσο, η κατοχή ορισμένων ακαδημαϊκών προσόντων, όπως το πτυχίο στη διοίκηση, βελτιώνει τις προοπτικές σου για υψηλότερο μισθό. 

Ακόμη, οι πρόσθετες πιστοποιήσεις αναδεικνύουν τις δεξιότητες και την εξειδίκευσή σου, οι οποίες είναι πολύτιμες για την επαγγελματική σου επιτυχία και πρόοδο. 

Ως receptionist, οι αποδοχές σου καθορίζονται ακόμη από τον τύπο της σύμβασής σου και τις ώρες που εργάζεσαι. Όταν εργάζεσαι για μία εταιρεία με πλήρη απασχόληση, αμείβεσαι με υψηλότερο μισθό σε σύγκριση με τους/τις receptionists που εργάζονται σε θέσεις μερικής απασχόλησης. Επίσης, στην εργασία πλήρους απασχόλησης υπάρχουν επιπρόσθετα προνόμια, όπως είναι η ασφάλεια και η άδεια μετ' αποδοχών.

Ακόμη, το μέγεθος της επιχείρησης που εργάζεσαι, όπως και το εύρος των αρμοδιοτήτων σου, είναι παράγοντες καθοριστικοί για τις απολαβές σου. Όταν εργάζεσαι σε μία μικρή εταιρεία, είναι πιθανό να έχεις λιγότερα καθήκοντα, δεδομένου ότι διαχειρίζεσαι έναν μικρό αριθμό πελατών που επισκέπτονται την επιχείρηση. Αντίθετα, σε μια μεγάλη εταιρεία, αναλαμβάνεις πιο σύνθετες εργασίες και οι αρμοδιότητές σου μπορεί να περιλαμβάνουν την καταχώριση δεδομένων (στοιχεία του πελάτη κτλ.), αλλά και διοικητικές εργασίες.

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες receptionists

Παρόλο που οι receptionists δεν μπορούν να διακριθούν σε συγκεκριμένες κατηγορίες, υπάρχουν διάφοροι τύποι θέσεων στον τομέα τους. Κάποιες από τις πιο κοινές κατηγορίες receptionists είναι: 

ρεσεψιονίστ του ξενοδοχείου που παρακολουθεί την αναζήτηση
ρεσεψιονίστ του ξενοδοχείου που παρακολουθεί την αναζήτηση
3

εργαζόμενος ως receptionist

Θα σε ενδιέφερε να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για τα καθημερινά καθήκοντα του/της receptionist; Ας ανακαλύψουμε τα συγκεκριμένα καθήκοντα, τις ευθύνες και το περιβάλλον εργασίας των receptionists.

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός receptionist

Παρόλο που οι ακαδημαϊκές πιστοποιήσεις δεν είναι απαραίτητες για κάποιον/α που θέλει να εργαστεί ως receptionist, υπάρχουν προσόντα τα οποία μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά: 

  • Εκπαίδευση: ένα πτυχίο στη διοίκηση επιχειρήσεων ή σε παρόμοιο αντικείμενο είναι πολύ βοηθητικό. Ακόμη, είναι πιθανό να χρειάζεσαι επιπρόσθετες πιστοποιήσεις, αν επιθυμείς να απασχοληθείς σε συγκεκριμένους τομείς, όπως είναι ο κλάδος του τουρισμού, της υγείας ή και ο νομικός τομέας. 
  • Εργασιακή εμπειρία: για να εργαστείς ως receptionist, χρειάζεται να έχεις εξοικείωση με multi-line τηλεφωνικά συστήματα και με εφαρμογές γραφείου microsoft office. Ακόμη, η απόκτηση εργασιακής εμπειρίας μέσω entry level θέσεων εργασίας και θέσεων στο διοικητικό τμήμα είναι πολύ σημαντική. 

οι ικανότητες και δεξιότητες του receptionist

Ορισμένες από τις ικανότητες και δεξιότητες του/της receptionist περιλαμβάνουν:

  • Αποτελεσματική επικοινωνία: ως receptionist, χρειάζεται να έχεις εξαιρετικές δεξιότητες λεκτικής επικοινωνίας. Είναι απαραίτητο να μιλάς με ηρεμία και με επαγγελματισμό στους επισκέπτες. Οι δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης και εξυπηρέτησης πελατών συμβάλλουν επίσης στο να επιτύχεις ως receptionist. 
  • Δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας: ως receptionist, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να έχεις δεξιότητες συνεργασίας. Αλληλεπιδράς και συνεργάζεσαι με διάφορους υπαλλήλους στο γραφείο. Χρειάζεσαι καλές δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας για να παρέχεις υποστήριξη και βοήθεια στους άλλους. 
  • Δεξιότητες multitasking: ως receptionist σε γραφείο, αναλαμβάνεις να διαχειρίζεσαι πολλά καθήκοντα παράλληλα. Οι δεξιότητες multitasking σε βοηθούν να θέτεις προτεραιότητες στα καθήκοντά σου και να διασφαλίζεις πως θα τα ολοκληρώσεις. 
  • Τεχνική δεξιότητα: ως receptionist, τα καθήκοντά σου περιλαμβάνουν τη συντήρηση του εξοπλισμού γραφείου και τη λειτουργία φωτοτυπικών, τηλεφωνικών συστημάτων και εκτυπωτών. Οι τεχνικές δεξιότητες διευκολύνουν τη δουλειά σου και μπορούν να βελτιώσουν την απόδοσή σου. Χρειάζεσαι επίσης γνώσεις Η/Υ για την εκτέλεση των καθηκόντων σου. 
  • Οργανωτικές δεξιότητες: ως receptionist, μία από τις αρμοδιότητές σου είναι η οργάνωση του γραφείου σε ό,τι αφορά την αρχειοθέτηση εγγράφων, όπως και την ασφάλειά τους. Ακόμη, διασφαλίζεις ότι οι εργασίες του γραφείου υποδοχής διεκπεραιώνονται στο χρόνο τους, ώστε να μην υπάρχουν επισκέπτες στο χώρο αναμονής. 
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της receptionist.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.