ποια είναι η εργασία ενός HR manager;

Ως manager ανθρώπινου δυναμικού (HR), συμβάλλεις στην επιτυχία μιας επιχείρησης χειριζόμενος/η θέματα που σχετίζονται με τους/τις εργαζομένους/νές της με σκοπό να μεγιστοποιήσεις την αξία τους στην εταιρεία. Τα καθήκοντά σου περιλαμβάνουν την πρόσληψη νέων εργαζομένων και τη διαχείρισή τους, ώστε να διασφαλίσεις ότι θα γίνουν πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία στην εταιρεία. Ακόμη, αναλαμβάνεις την αξιολόγηση επιδόσεων, τις προαγωγές, την εκπαίδευση και ανάπτυξη όλου του προσωπικού της εταιρείας. 

Για να πετύχεις στη θέση του/της HR manager, είναι απαραίτητο να εστιάσεις στις ατομικές ανάγκες των εργαζομένων και στο περιβάλλον εργασίας. Για παράδειγμα, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλίσεις ότι οι εργαζόμενοι/ες έχουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον εργασίας για να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους. Εκτός από την υποστήριξη του προσωπικού της εταιρείας, ασχολείσαι και με δυσάρεστες πτυχές της σχέσης εργασίας μεταξύ μισθωτού και εργοδότη, όπως η διαχείριση παραβιάσεων του κανονισμού εργασίας, οι περικοπές εργαζομένων και τα πειθαρχικά μέτρα.

Οι συγκεκριμένες ευθύνες σου ως HR manager, ποικίλλουν ανάλογα με το μέγεθος της εταιρείας. Οι μικρές επιχειρήσεις συνήθως έχουν έναν/μια HR manager που καλύπτει όλα τα καθήκοντα, ενώ σε μια μεγάλη εταιρεία, είναι πιθανό να χειρίζεσαι μία συγκεκριμένη πτυχή της διαχείρισης προσωπικού. Επίσης, αναπτύσσεις πολιτικές ανθρώπινου δυναμικού, βελτιώνεις τις πρακτικές πρόσληψης και διασφαλίζεις την τήρηση των κανονισμών απασχόλησης στην εταιρεία.

Θα ταίριαζε η εργασία του/της HR manager με τις επικοινωνιακές δεξιότητες που διαθέτεις; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις ποιες δεξιότητες και προσόντα χρειάζεσαι για να πετύχεις στον ρόλο του/της HR manager.

θέσεις HR manager
1

ο μέσος μισθός ενός HR manager

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, ο μέσος μισθός ενός/μιας HR manager στην Ελλάδα είναι περίπου 47.500€ ετησίως, με μέση ωριαία αμοιβή τα 23€. Οι HR managers λαμβάνουν ακόμη ένα μέσο ετήσιο μπόνους περίπου 3.500€. Όταν ξεκινάς την καριέρα σου σε μία entry level θέση HR manager, αμείβεσαι με χαμηλότερο μισθό ο οποίος είναι περίπου 32.500€ ετησίως. Ως HR manager, οι απολαβές σου διαμορφώνονται ανάλογα με τα προσόντα και την εργασιακή σου εμπειρία. Σε μία ανώτερη θέση HR manager, οι αποδοχές σου μπορεί να είναι περισσότερες από 58.000€ ετησίως.

ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μισθό ενός HR manager;

Ως HR manager, οι αποδοχές σου διαφοροποιούνται ανάλογα με την εμπειρία σου. Όταν έχεις ελάχιστη εμπειρία, ξεκινάς την καριέρα σου με χαμηλότερο μισθό, ο οποίος αυξάνεται καθώς βελτιώνεις την εμπειρία και τις γνώσεις σου στο αντικείμενο. Οι senior HR managers λαμβάνουν υψηλότερες απολαβές λόγω της πολυπλοκότητας του ρόλου τους και της υψηλής τους θέσης στην εταιρεία. Τα επαγγελματικά προσόντα και οι πιστοποιήσεις αυξάνουν επίσης τη δυνατότητα να λαμβάνεις υψηλότερες αποδοχές. 

Οι μικρές εταιρείες είναι πιθανό να προσφέρουν σε έναν/μία HR manager χαμηλότερο μισθό λόγω των περιορισμένων πόρων τους. Σε μία μεγάλη εταιρεία, διαχειρίζεσαι μία μεγάλη ομάδα εργαζόμενων και η πολυπλοκότητα των εργασιών σου, σου αποφέρει υψηλότερες απολαβές. Οι μεγάλες εταιρείες ή οργανισμοί, έχουν επίσης περισσότερους πόρους, επομένως έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν καλύτερους μισθούς και να προσφέρουν πρόσθετα οφέλη και προνόμια. 

κατέβασε τον οδηγό μας
2

κατηγορίες HR managers

Σε μία μικρή εταιρεία, αναλαμβάνεις όλα τα καθήκοντα που αφορούν τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, ενώ σε μεγάλες εταιρείες, συνηθίζεται να επικεντρώνεσαι σε μία από τις ακόλουθες περιοχές ειδίκευσης:

εργαζόμενοι που πραγματοποιούν συνάντηση
εργαζόμενοι που πραγματοποιούν συνάντηση
3

εργαζόμενος ως HR manager

Για να γίνεις επιτυχημένος/η HR manager, χρειάζεται να διαθέτεις μια ιδιαίτερη ικανότητα να αναγνωρίζεις ταλέντα και να έχεις εμπειρία στην οργάνωση προσωπικού σε μια εταιρεία. Ας εμβαθύνουμε στις ευθύνες, τα καθημερινά καθήκοντα και τις επαγγελματικές προοπτικές των HR managers.

4

τα προσόντα και η εκπαίδευση ενός HR manager

Για να εργαστείς ως HR manager στην Ελλάδα, χρειάζεται να έχεις τα ακόλουθα προσόντα: 

  • Εκπαίδευση: ένα πτυχίο στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, τη διοίκηση επιχειρήσεων, την ψυχολογία ή τα οικονομικά, είναι απαραίτητο για να εργαστείς ως HR manager στην Ελλάδα. Μετά την ολοκλήρωση του προπτυχιακού σου προγράμματος, μπορείς να προχωρήσεις σε μεταπτυχιακές σπουδές για να αποκτήσεις περισσότερες γνώσεις, να εξασκήσεις τις δεξιότητές σου και να εξειδικευτείς επίσης στην ηγεσία. 
  • Εργασιακή εμπειρία: ως HR manager, χρειάζεται να έχεις εκτεταμένη εργασιακή εμπειρία για να βελτιώσεις τις δεξιότητές σου. Μπορείς να την αποκτήσεις εργαζόμενος/η σε entry level θέσεις στο ανθρώπινο δυναμικό ώστε να εφοδιαστείς με σχετική γνώση και κατάλληλες δεξιότητες για το ρόλο.

οι ικανότητες και δεξιότητες του HR manager

Εκτός από τα ακαδημαϊκά προσόντα, χρειάζεται να έχεις ορισμένες άλλες δεξιότητες και soft skills για να γίνεις HR manager. Κάποιες από τις ικανότητες και τις δεξιότητες που σου είναι απαραίτητες περιλαμβάνουν:

  • Επικοινωνιακές δεξιότητες: χρειάζεσαι εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας, καθώς ο ρόλος σου είναι να συνδέεις την εταιρεία με τα καλύτερα ταλέντα του κλάδου. Η ικανότητά σου στην επικοινωνία σε βοηθά να παρέχεις σαφείς οδηγίες στους εργαζόμενους και να αναφέρεις την πρόοδο του τμήματός σου στα ενδιαφερόμενα μέρη ή και τμήματα. Οι δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας σε διαφορετικά πλαίσια, είναι απαραίτητη για την επιτυχία σου και προώθηση της διαφάνειας.
  • Διοικητικές δεξιότητες: καθώς ο ρόλος σου περιλαμβάνει προγραμματισμό και αρχειοθέτηση, οι ισχυρές διοικητικές δεξιότητες θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς τα καθήκοντά σου πιο αποτελεσματικά. Χρειάζεται να οργανώνεις τα καθήκοντά σου για να αποφεύγεις την παράλειψη προθεσμιών ή σημαντικών λεπτομερειών.
  • Προνοητικότητα: η δεξιότητα αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς σε βοηθά να αντιλαμβάνεσαι τυχόν προβλήματα πριν αυτά κλιμακωθούν και δεν έχουν λύση. Είναι απαραίτητο ως HR manager να επιλύεις προβλήματα που αφορούν το ανθρώπινο προσωπικό, άμεσα και αποτελεσματικά. Η προνοητικότητά σου μπορεί ακόμη να σου φανεί χρήσιμη ώστε να συμβαδίζεις με τις νέες τάσεις στην εργασιακή κουλτούρα και την τεχνολογία.
  • Συμβουλευτική: οι συγκεκριμένες δεξιότητες, διασφαλίζουν πως συμβάλλεις αποτελεσματικά στην ανάπτυξη και εκπαίδευση των εργαζόμενων. Χρειάζεται να είσαι παράλληλα σύμβουλος για τους/ις εργαζόμενους/ες και να διαθέτεις δεξιότητες καθοδήγησης για να τους εκπαιδεύεις και να τους παρέχεις κίνητρα για εξέλιξη. Οργανώνεις σεμινάρια που προωθούν την επαγγελματική τους ανάπτυξη και τους παρέχεις τις κατάλληλες συμβουλές. Αυτές οι δεξιότητες είναι επίσης χρήσιμες για την ένταξη και ομαλή ενσωμάτωση νέων εργαζομένων στην εταιρεία.
5

FAQs

Εδώ, θα βρεις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του/της HR manager.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.