Case study: η επωνυμία εργοδότη της Sony

Όντας ένας από τους μεγαλύτερους και μακροβιότερους ομίλους ηλεκτρονικών ειδών και ψυχαγωγίας παγκοσμίως, η Sony δεν ανταγωνίζεται μόνο για την εύρεση δημιουργικών ταλέντων με τους παγκόσμιους εταίρους της, αλλά και με νέες, ολοένα αναπτυσσόμενες και ευέλικτες start-ups. Σύμφωνα με τον Kazushi Ambe, Corporate Executive SVP και υπεύθυνο Ανθρώπινου Δυναμικού της Sony, η εταιρεία προσφέρει ιδιαίτερες παροχές στους καλύτερους υπαλλήλους. Από τη μία πλευρά, είναι οι επιχειρήσεις που προσφέρουν όχι μόνο ευρείες ευκαιρίες αλλά και κινητικότητα ανάμεσα στα τμήματα της εταιρείας. Από την άλλη, οι εργαζόμενοι ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν τα όρια της φαντασίας τους. Οι αποτυχίες είναι πιθανές, όμως η Sony βρίσκεται εκεί να τους στηρίξει, εφόσον αποκομίσουν διδακτικές εμπειρίες μέσα από αυτές.

Πολλές γενιές έχουν μεγαλώσει με τα προϊόντα της Sony, από το Walkman® μέχρι το PlayStation®. Όμως η εταιρεία γνωρίζει πως πρέπει να συνεχίσει να καινοτομεί προκειμένου να επιβιώσει και να συνεχίσει να ευημερεί. Η τύχη της Kodak και της Blockbuster είναι κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε, καθώς έτσι μπορούμε να αντιληφθούμε το πόσο γρήγορα μπορούν να καταρρεύσουν ηγέτες της αγοράς εάν δεν καταφέρουν να συμβαδίσουν με τις αδιάκοπες αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αποτελεί, επομένως, μεγάλη απόδειξη της συνεχούς προσπάθειας της Sony για καινοτομία, ότι ακόμα και μετά από 70 χρόνια παρουσίας, η ικανότητα να φέρνει την επανάσταση και την αλλαγή στις ζωές μας παραμένει πιο δυνατή από ποτέ. Το τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης της εταιρείας διευρύνει συνεχώς τα όρια σε πεδία όπως η βιοτεχνολογία και η εικονική πραγματικότητα. "Αποστολή μας είναι να εγείρουμε την περιέργεια στους εργαζομένους και τους πελάτες μας", υποστηρίζει ο Kazushi Ambe. "Θέλουμε να το κάνουμε με τέτοιο τρόπο, ώστε να καταφέρουν να ανακαλύψουν νέες ιδέες και να πραγματοποιούν τα όνειρά τους – η φαντασία δεν έχει όρια".

Creative license
Ο Kazushi Ambe αναγνωρίζει πως ο ανταγωνισμός για την εύρεση δημιουργικών ταλέντων είναι πιο έντονος από ποτέ. Ο ανταγωνισμός αυτός δεν προέρχεται μόνο από τους ανταγωνιστές της Sony. Υπάρχει επίσης πληθώρα μικρότερων επιχειρήσεων, οι οποίες είναι ικανές να προσφέρουν ένα επίπεδο δημιουργικής ελευθερίας και οικειότητας που δεν συναντάει κάποιος εύκολα σε μεγαλύτερες εταιρείες. "Θέλουμε ανθρώπους που αναζητούν προκλήσεις - συνεπώς, πρέπει να προσφέρουμε ελκυστικές ευκαιρίες καριέρας", λέει ο κ. Ambe. "Το εύρος των ευκαιριών ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένων των εμπειριών σε διαφορετικά τμήματα καθώς της παροχής καθοδήγησης που μπορούμε να προσφέρουμε είναι διεθνώς αναγνωρισμένα. Είναι ελάχιστοι ανταγωνιστές που μπορούν να το συναγωνιστούν αυτό. Θέλουμε άτομα με αυτοπεποίθηση. Εμπιστευόμαστε την ικανότητά τους να εκπληρώνουν τους στρατηγικούς μας στόχους και με τη σειρά τους να απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη που έχουμε σε αυτούς".

"Είναι πολύ σημαντικό, επίσης, το γεγονός ότι μπορούμε να προσφέρουμε στους εργαζομένους μας περισσότερες δυνατότητες να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν νέες ιδέες απ' ό,τι ενδεχομένως θα είχαν σε start-up επιχειρήσεις", συνεχίζει. "Μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές για να

αναπτύξουν τις καινοτομίες τους, χωρίς να ανησυχούν για το αν θα αποτύχουν. Στην πραγματικότητα, ένα ποσοστό αποτυχίας είναι αποδεκτό ως αναπόσπαστο κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας. Η ιστορία της τεχνολογίας μας έχει δείξει πως η τελειότητα παράγεται από την αποτυχία. Ίσως να μη γίνεται αντιληπτό από την αρχή, όμως εάν ένας εργαζόμενος συνεχίσει να ερευνά και να επεξεργάζεται πληροφορίες, τότε η πρόοδος θα επέλθει. Αντίθετα, οι μικρότερες εταιρείες, γενικότερα, πρέπει να μετατρέπουν τις ιδέες τους γρήγορα σε κέρδος αλλιώς κινδυνεύει η βιωσιμότητά τους. Έτσι, δεν παρέχεται το ίδιο επίπεδο δημιουργίας και ελευθερίας.

Ο κ. Ambe συσχετίζει τη σημασία της κουλτούρας και του εργασιακού περιβάλλοντος της Sony με την έμπνευση. Η συγκεκριμένη προσέγγιση εντοπίζεται στη δημιουργία των επονομαζόμενων "curiosity labs", από τα οποία έχουν προέλθει οι πιο αξιοσημείωτες ιδέες. "Δίνουμε στους ανθρώπους την αυτονομία να δημιουργήσουν ένα δυναμικό και διασκεδαστικό περιβάλλον".

Winning Strategy
Πρόκειται αναμφισβήτητα για μία επιτυχημένη στρατηγική. Η Sony κατατάχθηκε δεύτερη στη λίστα για το πιο ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον, όπως απάντησαν τα 200.000 άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα Randstad Award, χάνοντας για ελάχιστες μονάδες από τη BMW και αφήνοντας τη Samsung στην τρίτη θέση. Αξίζει να σημειωθεί εδώ, πως η Sony κατέκτησε την πρώτη θέση όσον αφορά την ενότητα "ενδιαφέροντα εργασιακά καθήκοντα" της έρευνας, κάτι που αποτελεί τον κύριο παράγοντα για προσέλκυση δημιουργικού ταλέντου. Τα ευρήματα της Randstad Award έδειξαν, επίσης, ότι η Sony είναι αρκετά δημοφιλής σε απόφοιτους πανεπιστημίου και νέους ηλικίας 18 έως 24 ετών.

Ενώ ο κ. Ambe αναγνωρίζει την ικανότητα προσέγγισης νέων ταλέντων που έχει η Sony ως το μεγάλο της ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, κατανοεί ότι η προσέγγιση στην αγορά εργασίας αλλάζει με τον καιρό, καθώς οι νέοι μετακινούνται πιο συχνά από τις προηγούμενες γενιές. "Ενώ οι πιο μακρόχρονες καριέρες μπορούν να αποφέρουν οφέλη και στη Sony αλλά και στους εργαζομένους της, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι αυτός ο μοναδικός στόχος. Δεχόμαστε το ότι οι άνθρωποι θέλουν να αποκτήσουν νέες εμπειρίες. Επιθυμούμε να έχουμε επαφή μαζί τους και τελικά πολλοί από αυτούς επιστρέφουν σε εμάς" αναφέρει.

One Sony
Απασχολώντας περίπου 140.000 άτομα, ο όμιλος της Sony επεκτείνεται σε πολλούς κλάδους και γεωγραφικές αγορές. Πώς διατηρείται η συνοχή στο εργατικό της δυναμικό; "Ενώ τα κεντρικά γραφεία, το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μας βρίσκονται στην Ιαπωνία, το κινηματογραφικό κομμάτι παραγωγής βρίσκεται στο Λος Άντζελες, το μουσικό κομμάτι είναι εγκατεστημένο στη Νέα Υόρκη, ενώ παράλληλα διαθέτουμε μονάδες παραγωγής και παροχής υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο. Παρόλα αυτά, δεν είμαστε μια εταιρεία που θα ακολουθήσει τις τυπικές διαδικασίες. Έχουμε ένα βασικό σύστημα αξιών και μια κατεύθυνση, που συνοψίζονται στη φράση «One Sony»", λέει ο κ. Ambe. Το «One Sony» δεν είναι απλά ένα σλόγκαν. Αντικατοπτρίζεται στους ανθρώπους, οι οποίοι μετακινούνται διαρκώς από το ένα τμήμα της εταιρείας στο άλλο και προωθούν την ανάπτυξη μιας διεθνούς πλατφόρμας παγκοσμίως. Αναζητάμε ιδέες για το τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης από διάφορα τμήματα της εταιρείας και οι άνθρωποί μας συνεχίζουν να τις μοιράζονται διαρκώς.

Never Stop Dreaming
Τι μπορούν, λοιπόν, να μάθουν από τη Sony άλλες μεγάλες εταιρείες; Πρώτο και κύριο, η περιέργεια σε αναζωογονεί. Η Sony είναι μία από τις πιο ελκυστικές εταιρείες για να εργαστεί κανείς παγκοσμίως, για τον λόγο ότι ενθαρρύνει τους εργαζομένους να συνεχίσουν να ονειρεύονται, δίνοντάς τους ταυτόχρονα τα μέσα για να εκπληρώσουν τα όνειρά τους.

Employer Branding at Sony Group
Μία λίστα με τις 50 μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, δόθηκε στους συμμετέχοντες στην έρευνα Global Randstad Award 2014. Η Sony κατέλαβε τη δεύτερη θέση για το πιο ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον, με το 60% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι θα ήθελαν να εργαστούν στην εταιρεία γενικότερα, ενώ για τους απόφοιτους και για τους νέους 18 έως 24 ετών, το ποσοστό αυτό αυξάνεται. Η Sony έλαβε την πρώτη θέση στην κατηγορία "ενδιαφέροντα εργασιακά καθήκοντα". Οι τρεις παράγοντες για την επιλογή εργασίας σε παγκόσμια κλίμακα, ήταν ένα ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών, μακροπρόθεσμη εργασιακή ασφάλεια και ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον.

Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα