Γράφει η Νατάσα Κατωπόδη, Senior Consultant HR Solutions στη Randstad Hellas.

Τι είναι το employer brand;

Employer brand είναι η φήμη της εταιρείας σας ως περιβάλλον εργασίας για το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό, τους υποψηφίους εργαζομένους αλλά και άλλους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες. Συνδέοντας το όνομα της εταιρείας σας  με αξίες, εταιρική κουλτούρα και υγιές εργασιακό περιβάλλον, η εταιρική σας εικόνα προσφέρει μία υπόσχεση η οποία αν εκπληρωθεί μπορεί να επιφέρει ορατά & μετρήσιμα αποτελέσματα.


Ο όρος δημιουργήθηκε πριν από είκοσι χρόνια, αλλά αντηχεί στον σημερινό διασυνδεδεμένο κόσμο, αποκτώντας ιδιαίτερη σημασία κάνοντας μας όλους να μιλάμε για employer branding.  Κάθε οργανισμός έχει κι αντιπροσωπεύει ένα employer brand, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι το έχει επιδιώξει συνειδητά.


Εν συντομία,το employer brand είναι η κουλτούρα της εταιρείας όπως γίνεται αντιληπτή από τους υποψηφίους εργαζομένους αλλά και από το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό της. 


Κατα συνέπεια το employer brand επηρεάζει τη θέληση και τις ενέργειες των υποψηφίων να εργαστούν στην εταιρεία σας και αποτυπώνεται στην προσπάθεια των ατόμων να συνεργαστούν μαζί σας.

Γιατί το employer brand είναι τόσο σημαντικό και γιατί όλοι μιλούν γι’ αυτό;

Στη σύγχρονη υπερ συνδεδεμένη κοινωνία, η εικόνα και τα brands αποκτούν τεράστια σημασία. Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης έχουν μεταμορφώσει ριζικά τον τρόπο που επικοινωνούμε, ενημερώνουμε και μένουμε ενήμεροι. Ενώ αντίστοιχα, μια επίσκεψη μας σε site με κριτικές (review sites) είναι ο πλέον συνήθης τρόπος για να διαμορφώσουμε γνώμη  για οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία. Στο διαδίκτυο καταγράφονται όλα τα επιτεύγματά μας και τις αποτυχίες μας. Η τεχνολογία έχει επιφέρει πρωτοφανή διαφάνεια σε τόσα πολλά επίπεδα, προσφέροντας υλικό, εικόνες και αποκαλύψεις ακόμη και για το τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες ενός οργανισμού. Ένας υποψήφιος που είχε μια κακή εμπειρία επιλογής ή συνέντευξης σε μια εταιρεία, μπορεί να γράψει ένα αρνητικό σχόλιο για την εταιρεία στο διαδίκτυο για να προειδοποιήσει μελλοντικούς υποψήφιους. Tο γεγονός ότι το σχόλιο αυτό είναι δημόσιο προκαλεί σημαντική ζημιά στη φήμη του οργανισμού αποτρέποντας άλλους υποψηφίους ή κάνοντας τους να τον αντιμετωπίζουν με καχυποψία. Αντίστοιχα,στους εταιρικούς λογαριασμούς στα social media αναρτώνται καθημερινές στιγμές των εργαζομένων όπως επέτειοι, επιτυχίες και προνόμια αποκαλύπτοντας στοιχεία για το περιβάλλον και την κουλτούρα μιας εταιρείας.


Τα ταλέντα και οι πλέον ελκυστικοί υποψήφιοι θα επιλέξουν να εργαστούν για τις εταιρείες με τα δυνατότερα brands, αδιαφορώντας για ευκαιρίες που προέρχονται από εταιρείες με αδύναμα ή ανεκμετάλλευτα employer brands. Επιπροσθετα, οι ήδη υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό αυξάνει και βελτιώνει την παραγωγικότητά του, επιδιώκοντας σε μια μακροχρόνια σχέση με έναν εργοδότη που θεωρεί ελκυστικό.


Μία ισχυρή εταιρική εικόνα είναι η απάντηση στον τρόπο του πώς θα κερδίσετε τη μάχη στον πόλεμο για τα καλύτερα ταλέντα για τον οργανισμό σας, επιτυγχάνοντας να προσελκύσετε και να διατηρήσετε τους καλύτερους. Η ενίσχυση και ενδυνάμωση του employer brand είναι μία πολύπλοκη και πολύπλευρη διαδικασία, που απαιτεί συντονισμό εσωτερικά στον κάθε οργανισμό για να προκύψει ένα συνεκτικό μήνυμα. Σε αυτό το δύσκολο έργο, είμαστε στο πλευρό σας για να βοηθήσουμε.


Κατεβάστε το εγχειρίδιο με τίτλο 'Employer brand matters: building, executing and measuring employer branding success' και ξεκινήστε μία αποτελεσματική στρατηγική! 


To εγχειρίδιο αποτελείται από 5 κεφάλαια που λειτουργούν σαν πυξίδα στο ταξίδι σας προς ένα δυνατό employer brand που θα κάνει τον οργανισμό σας να ξεχωρίσει. 


Randstad  Employer Brand Research: Πώς είναι ο ιδανικός εργοδότης στην Ελλάδα;

Στην προσπάθεια να χτίσετε και προωθήσετε τη στρατηγική σας, χρειάζεται να κατανοήσετε τι κινητοποιεί τους εργαζόμενους και τους υποψηφίους. Γι’αυτό μείνετε συντονισμένοι καθώς πολύ σύντομα θα δημοσιευθεί το Randstad Employer Brand Research (REBR) για την Ελλάδα, που διεξάγεται παγκοσμίως από το 2000 και στην Ελλάδα από το 2018.


Το Randstad Employer Brand Research είναι μία ανεξάρτητη έρευνα που δίνει πληροφορίες για  τα κίνητρα των εργαζομένων σε 32 χώρες. Η έρευνα αποκαλύπτει για ποιους λόγους τα άτομα επιλέγουν εργοδότες και τι βρίσκουν ελκυστικό σε αυτούς. Η έρευνα είναι ανεξάρτητη και σας δίνει μία εικόνα για το πως σκέφτονται και τι αναζητούν οι υποψήφιοι.


Η έρευνα θα σας δώσει πληροφορίες σχετικά με:

  • τι θέλουν οι (δυνητικοί) εργαζόμενοι.
  • ποια είναι η απόκλιση μεταξύ του τι αναζητούν οι εργαζόμενοι και τι προσφέρουν οι εργοδότες.
  • πως αναζητούν δουλειά οι Έλληνες.
  • ποιοι είναι οι 10 ελκυστικότεροι εργοδότες στην Ελλάδα.
  • πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα παραπάνω δεδομένα για να χτίσετε τη στρατηγική της εταιρείας σας  και να προσελκύσετε τα ταλέντα που αναζητάτε.

Η Νατάσα είναι στέλεχος ανθρώπινου δυναμικού με πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας στην επιλογή, ανάπτυξη & εκπαίδευση στελεχών. 


Με στόχο να ενεργοποιεί τους ανθρώπους στην επίτευξη της δυναμικής τους, εξειδικεύεται στην παροχή & σχεδιασμό υπηρεσιών ανθρώπινου από το 2010 (προγράμματα Επανατοποθέτησης, εκπαιδεύσεις στελεχών, κέντρα αξιολόγησης και ανάπτυξης, πρωτοβουλίες ανάπτυξης branding εργοδότη, προγράμματα μαθητείας & νεανικής απασχόλησης, συστήματα αξιολόγησης). 


Μέχρι σήμερα, η Νατάσα έχει συνεργαστεί με πάνω από 1500 ανθρώπους σε διαδικασία επαγγελματικής μετάβασης βοηθώντας τους στην αποτελεσματική διαχείριση της. Συνδυάζοντας αισιοδοξία & ρεαλισμό, σχεδιάζει πλάνα καριέρας και στρατηγικές απασχόλησης. 


Η Νατάσα έχει Μεταπτυχιακό τίτλο από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου στη Συμβουλευτική & διαχείριση καριέρας, καθώς και από το ALBA Business School στη Στρατηγική Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού τμήματος του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. 


Από το 2016, είναι πιστοποιημένη Randstad Mentor Mentor©.