Το networking ως μέσο για αναζήτηση εργασίας

Τον τελευταίο καιρό, το networking έχει αρχίσει να αναπτύσσεται ραγδαία ως μέσο στην επιτυχή αναζήτηση εργασίας. Πλέον, όλο και περισσότερες εταιρείες στηρίζονται στις συστάσεις των υπαλλήλων τους για να πληρώσουν τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας.

Το networking, είναι η ύπαρξη ενός δικτύου επαφών, οι οποίες μπορούν ανά πάσα στιγμή να κάνουν τις απαραίτητες συστάσεις σε έναν πιθανό εργοδότη ή σε ένα άτομο εντός της εταιρείας στην οποία στοχεύετε, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες να στεφθεί η αναζήτηση εργασίας με επιτυχία. Επίσης, ένα καλό networking μπορεί να δώσει νέα ώθηση στην καριέρα σας καθώς χτίζετε σχέσεις με ανθρώπους που μπορούν να σας δώσουν χρήσιμες συμβουλές, ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο ειδικεύονται, ενώ έχετε ευκολότερη πρόσβαση σε νέες επαγγελματικές ευκαιρίες, για τις οποίες μπορείτε να έχετε άμεση ενημέρωση. Ωστόσο, η διαδικασία του networking δεν είναι απλή· μπορεί να προκύψουν άβολες καταστάσεις όπου σκέφτεστε πώς να συστηθείτε ή τι να πείτε σε έναν άγνωστο ή να αποβει το όλο ζήτημα χάσιμο χρόνου καθώς δεν καταφέρατε να κάνετε έστω μια καλή επαφή σε κάποιο networking event. Μην απογοητεύεστε: υπάρχουν μυστικά και συμβουλές ως προς το πώς να προσεγγίσετε την όλη διαδικασία βήμα-βήμα ώστε να εξασφαλίσετε ότι θα έχετε τα αποτελέσματα που θέλετε.   Γενικά στοιχεία
  • Κάντε αναζήτηση για events σχετικά με τον κλάδο σας ή για events που προσελκύουν επαγγελματίες του χώρου σας. Μέσω της ένωσης αποφοίτων της σχολής σας ή μέσω online επαγγελματικών κοινωνικών δικτύων μπορείτε να ενημερώνεστε άμεσα για ό,τι συμβαίνει κοντά σας.
  • Θέστε ένα στόχο πριν από κάθε event, είτε ποσοτικό δηλαδή πόσα άτομα θέλετε να γνωρίσετε είτε ποιοτικό, δηλαδή τι σκοπεύετε να αποκομίσετε από την παρουσία σας εκεί.
Πριν πάτε σε ένα networking event Πρέπει να έχετε τα παρακάτω υπόψη:
  • Το networking δεν αποσκοπεί στην αυτοπροβολή του καθενός αλλά στηρίζεται στο χτίσιμο και τη διατήρηση αμοιβαίως επωφελών σχέσεων μεταξύ επαγγελματιών·
  • Δεν πρέπει να αλλάξετε για να πετύχετε αλλά να είστε αυθεντικοί στην προσέγγισή σας·
  • Προσέξτε πώς παρουσιάζεστε, πρέπει η στάση του σώματός σας να αποπνέει αυτοπεποίθηση.
Κατά τη διάρκεια του event Πρέπει να έχετε τα παρακάτω υπόψη:
  • Θυμηθείτε τον κανόνα 1-2-3 — σε μια κοινωνική εκδήλωση, οι άνθρωποι τείνουν να δημιουργούν ομάδες του 1, των 2 ή 3 ατόμων. Πλησιάστε πρώτα όσους είναι μόνοι τους καθώς είναι δυσκολότερο να προσεγγίσεις όσους ήδη μιλάνε με κάποιους.
  • Αν θέλετε να προσεγγίσετε ομάδες των 2, παρατηρείστε όσους κάθονται σε σχήμα V. Αυτό δείχνει ότι είναι ανοιχτοί σε κάποιον που θέλει να συμμετάσχει στη συζήτησή τους. Το αντίθετο δείχνουν οι ομάδες στις οποίες οι δύο συνομιλητές στέκονται αντικριστά ο ένας από τον άλλον.
Μέχρι εδώ, όλα μοιάζουν σχετικά εύκολα. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει: πώς θα ξεκινήσετε μια κουβέντα με έναν άγνωστο; Μερικές ιδέες είναι οι ακόλουθες:
  1. Μιλήστε για ένα θέμα κοινό και στους δύο: για το φαγητό, για το χώρο, για το event ή ακόμα και για τον καιρό. Είναι η σίγουρη λύση για να ξεκινήσετε μια συζήτηση. Πιθανές ερωτήσεις είναι: “πώς μάθατε για το event;” ή “από πού ξέρετε το διοργανωτή;”.
  2. Μιλήστε για ένα θέμα κοινού ενδιαφέροντος: διαβάστε τις ειδήσεις εκείνης της μέρας ώστε να σχολιάσετε, αν χρειαστεί, την επικαιρότητα.
  3. Ρωτήστε κάτι στο οποίο μπορεί ο καθένας να απαντήσει όπως επιθυμεί: μια πιθανή ερώτηση είναι “με τι ασχολείστε αυτόν τον καιρό;”. Εδώ, κάποιος μπορεί να μιλήσει για τη δουλειά του ενώ κάποιος άλλος για τα χόμπυ του.
  4. Κάντε ανοιχτές ερωτήσεις που δεν επιδέχονται μονολεκτικές απαντήσεις. Ακόμα και αν χρειαστεί να καταφύγετε σε τέτοιες ερωτήσεις, ρωτήστε κάτι συμπληρωματικά. Δηλαδή, αν ρωτήσετε “από πού είστε”, η επόμενη ερώτησή σας μπορεί να είναι σχετικά με τον τόπο και πώς είναι η ζωή εκεί.
Να θυμάστε ότι οι άνθρωποι απολαμβάνουν να μιλάνε για τον εαυτό τους. Επομένως, ακόμα κι αν νιώθετε άβολα με το να ηγείστε της συζήτησης, μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις ή να ζητήσετε συμβουλές ώστε να κάνετε το άτομο απέναντί σας να ανοιχτεί. Ακόμα, μια χρήσιμη συμβουλή είναι να προσφέρετε βοήθεια, όπου μπορείτε, να κάνετε, για παράδειγμα, μια σύσταση ή να μοιραστείτε τις γνώσεις σας. Έτσι, θα δημιουργήσετε ουσιαστικές σχέσεις που είναι πολύ πιθανό να διατηρηθούν μετά το πέρας του event.  
Επιστρέψτε στην προηγούμενη σελίδα